Ariel Sharon dör...
Fra : Perssimo da Costa

Dato : 09-07-06 18:34

Ariel Sharon dör och kommer till himlen, väl där upptäcker han till sin fasa att
Yassier Arafat även är där! Påtagligt irriterad säger Sharon till Sankte Per att
Arafat måste bort här ifrån. Omedelbart!
-"Varför det?" frågar Sankte Per undrande.
-"För att jag var här först!" svarar Sharon.

[Cred: Göran Greider]

--
"Jag begriper inte varför det är så otroligt krångligt att läsa innantill!"
- "Tamuel" (23 juni 2006) news:<ghOmg.5942$E02.1907@newsb.telia.net>

Fra : Per Rønne

Dato : 09-07-06 18:52

Perssimo da Costa
<svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcde
fghijk.com> wrote:

> [...]
> Sankte Per att Arafat måste bort här ifrån. Omedelbart!
> -"Varför det?" frågar Sankte Per undrande.
> -"För att jag var här först!" svarar Sharon.

Sankt Peter er kristen, og findes naturligvis ikke i et jødisk paradis.

Og Arafat ville forvente at blive mødt af 72 jomfruer, der mirakuløst
hver morgen er jomfruer - igen .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ÐIÇK

Dato : 09-07-06 18:56

"Per Rønne" simmade i sina spyor:
> [...]
> paradis.
>
> Og Arafat ville forvente at blive mødt af 72 jomfruer, der mirakuløst

Bill Clinton är så vitt jag förstått också kristen och Ariel har snackat med
honom. Då borde rimligtvis Ariel kunna snacka med Per också.
--
ÐIÇK

Fra : Per Rønne

Dato : 09-07-06 19:28

IÇK <postadress68@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" simmade i sina spyor:

> Bill Clinton är så vitt jag förstått också kristen och Ariel har snackat med
> honom. Då borde rimligtvis Ariel kunna snacka med Per också.

Du fatter ikke at populærkristne forestillinger om paradis er
forskellige fra jødiske forstillinger, og at Sankt Peter aldrig ville
kunne findes der.

Og judeokristne forestiller om paradis kan i hvert fald ikke passe med
islamiske - dér er paradis jo nærmest et bordel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ÐIÇK

Dato : 09-07-06 19:39

> [...]
>
> Og judeokristne forestiller om paradis kan i hvert fald ikke passe med
> islamiske - dér er paradis jo nærmest et bordel.

Och du fattar inte att historien Perssimo da Costa berättade innehöll alla
förutsättningar för just den historien: Ariel´s, Yassier´s och Per´s himmel
är den samma! I en historia är allt möjligt! Bara en trög skulle ifrågasätta
något sånt. Hör du till de som inte ser "Star Wars" för att de filmerna är
"overkliga"?

Är du syster till signaturen "Tamuel" eller är du bara autistiker?
--
ÐIÇK

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

"ÐIÇK" ha scritto nel messaggio news:<e8rifv$ke2$1@news.datemas.de>

> [...]
>"overkliga"?
>
>Är du syster till signaturen "Tamuel" eller är du bara autistiker?

Han är bara Per Rønne.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-07-06 17:08

On Mon, 10 Jul 2006 15:07:04 +0200, Perssimo da Costa wrote:

> Han är bara Per Rønne.

Er det fordi Sharon var der først?

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 12-07-06 21:44

"Frank E. N. Stein" ha scritto nel messaggio

>Er det fordi Sharon var der først?

Vem är Sharon?

Fra : J & P

Dato : 12-07-06 21:57

skrev i meddelandet news:8onab2llhnggshuic5b777gg1ck90eaqjc@4ax.kom...
> "Frank E. N. Stein" ha scritto nel messaggio

> Vem är Sharon?

Ozzy Osbournes hustru. Hon är tamejfan överallt.

Fra : GB

Dato : 12-07-06 22:33

"J & P" <Just.Push@reply.se> wrote in news:e93nn1$16b$1@news.datemas.de:

> Ozzy Osbournes hustru. Hon är tamejfan överallt.

Rolling On The Floor Laughing!

--
Med venlig hilsen
GB

Fra : Jim

Dato : 12-07-06 23:26

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Rolling On The Floor Laughing!

Så skulle I se datteren....
Hun er satme så smælderfed, at hun har sin egen pool...
Og intelligensen i den familie når ikke op i nærheden af ozzys skonummer....
Men nu tæller ozzy jo også nedaf..

Fra : Tamuel

Dato : 12-07-06 23:21

jk.com> skrev i meddelandet
> "Frank E. N. Stein" ha scritto nel messaggio

> Vem är Sharon?

Otroligt att du inte ens klarar av att se rubriken på inlägget som du själv
skrev. Hade du haft läsförståelse så hade du vetat att det handlar om Ariel
Sharon. Sharon är visserligen även ett kvinnonamn, men i det här fallet är
det Ariel Sharon som åsyftas.

Din okunnighet och dåliga läsförståelse är skrämmande. Känn dig bortgjord,
KWP!

Fra : /Mr.X

Dato : 13-07-06 12:31

"Tamuel" <bwestling.NOSPAM@comhem.se> skrev i meddelandet

> [...]
> Ariel
> Sharon. Sharon är visserligen även ett kvinnonamn, men i det här fallet är

Om du kunde frambringa endast en liten gnutta förstånd, så borde du inse att
Sharon är ett efternamn i Ariel Sharons fall.
Inbillar du dej på fullt allvar att Sharon är ett vanligt efternamn på just
kvinnor?
Idiot.

> Din okunnighet och dåliga läsförståelse är skrämmande. Känn dig
> bortgjord,
> KWP!

I den här tråden finns bara en person som gjort bort sej (Iofs inte första
gången, och knappast den sista.), och det är du, idioten Tamuel.

--
2006-07-02 11.:56
Henrik Bengtsson skrev:
Finns det någon svensk grossist för Ray ban? Hittar inget om det på deras
sida och ingen av de glasögon försäljarna jag talat med kan hitta den
modellen jag
är ute efter eller lämna information om vem de köper in sina glasögon från.

Idioten Tamuel wrote:
Du har ingwen rätt att äga märkeskläder. Du är ju en väldokumenterad idiot!

/Mr.X (Garvade)

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 15:44

"/Mr.X" <mr.x_65@hotmail.com> skrev i meddelandet

> [...]
>
> I den här tråden finns bara en person som gjort bort sej (Iofs inte första
> gången, och knappast den sista.), och det är du, idioten Tamuel.

Jaha, man gör alltså bort sig om man inte gör bort sig och man gör inte bort
sig om man gör bort sig.

Fast din teori faller på att det bara är KWP som gjort bort sig, så även i
din verklighet så är det många som gjort bort sig, eftersom ingen utom du
och KWP som skrivit i denna tråd har gjort bort sig.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 16:49

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<9%stg.8849$E02.2816@newsb.telia.net>

> [...]
>just

>Jaha, man gör alltså bort sig om man inte gör bort sig och man gör inte bort

Det var en utomordentligt korkad slutsats du gjorde där.

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 17:10

jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

bort
>sig om man gör bort sig.

Det var en utomordentligt korkad slutsats du gjorde där.

Svar:
Det var inte jag som gjorde den slutsatsen, det var Mr.X. Jag bara beskrev
varför hans slutsats var korkad genom att förklara den så att till och med
du skulle förstå att det var korkat. Ge fan i att korsposta dina tavlor till
en newsgroup som inte handlar om dig!

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 17:55

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<7futg.8871$E02.2804@newsb.telia.net>

> [...]
>
>Svar:
>Det var inte jag som gjorde den slutsatsen, det var Mr.X.

Nej, det var faktiskt du som skrev det. Att du i efterhand försöker bådyvla din
slutsats på Mr.X. visar ju bara vilken idiot du är.

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 18:28

jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

>Svar:
>Det var inte jag som gjorde den slutsatsen, det var Mr.X.

Ja, men det var itne min slutsats jag skrev, utan jag förklarade för Mr.X
hur hans slutsats är. det är nämligen ett väldigt vanligt debattknep att man
till att börja med antar att motståndarens argument stämmer och sedan
påvisar man att de säger emot sig själv.

Att du inte känner till det beror på din dokumneterade tröghet, och din
enorma idioti, din mikrocefala fåntratt.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 19:11

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<_ovtg.8903$E02.2638@newsb.telia.net>

> [...]
>
>Svar:
>Ja, men det var itne min slutsats jag skrev, utan jag förklarade för Mr.X

Nää, det har du inte gjort. Om så har du missförstått det Mr.X skrev. När skall
du lära dig att läsa innantill?

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 19:24

jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

>Svar:
>Ja, men det var itne min slutsats jag skrev, utan jag förklarade för Mr.X

Nää, det har du inte gjort.

Svar:
Jo, det var precis så. Jag har ju som bekant mycket bättre läsförståelse än
du har så jag vet vad jag skriver.

Eftersom jag inte hade gjort bort mig, precis som de allra flesta andra, så
följer att Mr.X ansåg att man gör bort sig om man *inte* gör bort sig. Att
du gör bort dig är ju naturligt. Du gör ju inget annat.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 22:48

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<odwtg.8928$E02.2843@newsb.telia.net>

>"Perssimo da Costa"
><svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghi
>jk.com> skrev i meddelandet

>autistiker?

>inse

>Nää, det har du inte gjort.
>
>Svar:
>Jo, det var precis så.

Då har du verkligen missförstått vad Mr.X skrev.

Fra : /Mr.X

Dato : 13-07-06 17:34

> [...]

--
"Jag begriper inte varför det är så otroligt krångligt att läsa innantill!"

Ja, synnerligen.. Men jag tror dessvärre inte att botten är nådd ännu för
idioten Tamuel..

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 17:52

> "Jag begriper inte varför det är så otroligt krångligt att läsa
innantill!"
> - "Tamuel" (23 juni 2006) news:<ghOmg.5942$E02.1907@newsb.telia.net>
>
> Ja, synnerligen..

Det intressanta med hans sigg var att den, i sitt originalsammanhang, var en
veklagan över just KWPs dåliga läsförståelse.
Men han är istadig och vägrar acceptera att han feltolkade, trots att alla
kunde konstatera detta.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 17:55

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<MSutg.8890$E02.2782@newsb.telia.net>

>"/Mr.X" <mr.x_65@hotmail.com> skrev i meddelandet
>innantill!"

>Det intressanta med hans sigg var att den, i sitt originalsammanhang, var en
>veklagan över just KWPs dåliga läsförståelse.

Det är bara att läsa i inlägget som jag länkar till för att konstatera att du
ljuger.

Fra : /Mr.X

Dato : 13-07-06 18:29

> [...]
> veklagan över just KWPs dåliga läsförståelse.
> Men han är istadig och vägrar acceptera att han feltolkade, trots att alla

Du är lustig i ditt användandet av ordet _alla_, fast du i själva verket med
detta åsyftar dina personliga assistenter på hemmet.

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 19:25

> [...]
med
> detta åsyftar dina personliga assistenter på hemmet.

Då har du misslyckats med din läsförståelse.

Fra : /Mr.X

Dato : 13-07-06 21:22

> "/Mr.X" <mr.x_65@hotmail.com> skrev i meddelandet

> var
> alla

> med
>
> Då har du misslyckats med din läsförståelse.

Nej då, det är bara det att du missuppfattat hur vanligt folk tycker och
tänker.. Det beror förmodligen på din långa frånvaro från det berkliga
livet, livet ter sej säkerligen på annat sätt innanför grindarna där du
sitter.

Fra : Tamuel

Dato : 14-07-06 11:00

> "Tamuel" <bwestling.NOSPAM@comhem.se> skrev i meddelandet

> Nej då, det är bara det att du missuppfattat hur vanligt folk tycker och
> tänker..

Nejdå, det har jag på intet vis gjort. Varför har du så svårt för att
acceptera verkligheten. Att du har grava problem är sedan länge bevisat.

Fra : /Mr.X

Dato : 14-07-06 12:33

> [...]
>
> Nejdå, det har jag på intet vis gjort. Varför har du så svårt för att
> acceptera verkligheten. Att du har grava problem är sedan länge bevisat.

Du kan inte jämföra din _verklighet_ på hemmet med hur vanligt folk har det
på utsidan, idiot.

Fra : Tamuel

Dato : 14-07-06 13:14

> "Tamuel" <bwestling.NOSPAM@comhem.se> skrev i meddelandet

> Du kan inte jämföra din _verklighet_ på hemmet med hur vanligt folk har
det
> på utsidan, idiot.

Eftersom jag inte sitter på något hem utan har exakt samma verklighet som
vanligt folk har det på "utsidan" så kan jag mycket väl jämföra den.

Fra : /Mr.X

Dato : 14-07-06 14:24

> [...]
>
> Eftersom jag inte sitter på något hem utan har exakt samma verklighet som
> vanligt folk har det på "utsidan" så kan jag mycket väl jämföra den.

Nu ljuger du igen, din idiot.

Fra : Tamuel

Dato : 15-07-06 09:43

> "Tamuel" <bwestling.NOSPAM@comhem.se> skrev i meddelandet

> Nu ljuger du igen, din idiot.

Vad är lögn, menar du?

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 16:49

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<TAetg.8773$E02.2441@newsb.telia.net>

> [...]
>jk.com> skrev i meddelandet

>Otroligt att du inte ens klarar av att se rubriken på inlägget som du själv

Något som inte är otroligt är dock din sedvanliga tröghet.

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 17:07

jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

>skrev.

Något som inte är otroligt är dock din sedvanliga tröghet.

Jo, eftersom någon tröghet inte kan konstateras hos mig och heller aldrig
har kunnat.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 17:55

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<Dcutg.8869$E02.2824@newsb.telia.net>

> [...]
>
>Svar:
>Jo, eftersom någon tröghet inte kan konstateras hos mig och heller aldrig

Har du din egen tröghet som referensram är det självklart att du inte kan märka
din egen påtagliga tröghet.

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 18:26

jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

>har kunnat.

Har du din egen tröghet som referensram är det självklart att du inte kan

Eftersom jag inte är på minsta sätt trög, utan istället ett under av
tålmodighet mot dokumenterat übertröga idioter så faller hela din
argumentering. Du är trög, din tröga fetknopp!

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 19:11

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<Bmvtg.8901$E02.2701@newsb.telia.net>

> [...]
>Eftersom jag inte är på minsta sätt trög, utan istället ett under av
>tålmodighet mot dokumenterat übertröga idioter så faller hela din

Där ser du vad som händer när du använder din egen tröghet som referensram, du
inser inte att du är trög.

Fra : Tamuel

Dato : 13-07-06 19:21

jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

>argumentering.

Där ser du vad som händer när du använder din egen tröghet som referensram,

Eftersom jag inte är trög, så faller hela din argumetnering fortfarande.
Otroligt vad du har svårt för att förstå skriven text!

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 13-07-06 22:48

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<kawtg.8926$E02.2788@newsb.telia.net>

> [...]
>inser inte att du är trög.
>
>Svar:
>Eftersom jag inte är trög, så faller hela din argumetnering fortfarande.

Nää, du upplever dig själv som icke-trög pga att du är trög.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-07-06 21:02

On Sun, 09 Jul 2006 20:27:54 +0200, Per Rønne wrote:

> Og judeokristne forestiller om paradis kan i hvert fald ikke passe med
> islamiske - dér er paradis jo nærmest et bordel.

Det lyder umiddelbaret en anelse mere interessant end at rende rundt på
en flok skyer og spise Philadelphia.

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 00:31

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det lyder umiddelbaret en anelse mere interessant end at rende rundt på
> en flok skyer og spise Philadelphia.

Tja, at give BJ til enhver muhams må sgu da komme meget tæt på..

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-07-06 02:05

On Mon, 10 Jul 2006 01:30:39 +0200, Jim wrote:

> Tja, at give BJ til enhver muhams må sgu da komme meget tæt på..

Tjae, hver sit paradis.

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 10:10

> Tjae, hver sit paradis.

Nakkeost og philadelphia må minde meget om hinanden..
Derfor sammenligningen..
Ku' aldrig falde mig ind at spise noget så klamt som philadelphia..

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-07-06 10:25

On Mon, 10 Jul 2006 11:09:44 +0200, Jim wrote:

> Nakkeost og philadelphia må minde meget om hinanden..

Jeg går ud fra at du har sammenligningsgrundlaget i orden. Selv ved jeg
ikke hvordan nakkeost smager.

> Derfor sammenligningen..

Jaja, man skriver vel hvad man tænker på.

> Ku' aldrig falde mig ind at spise noget så klamt som philadelphia..

Ok, så er det altså nakkeosten du ved hvordan smager.

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 10:33

> Jeg går ud fra at du har sammenligningsgrundlaget i orden. Selv ved jeg
> ikke hvordan nakkeost smager.

> Jaja, man skriver vel hvad man tænker på.

> Ok, så er det altså nakkeosten du ved hvordan smager.

Hvordan kommer du til den konklussion?
Næ, jeg behøver da kun at tænke på, hvorledes det ser ud..
Men du er måske så vant til begge dele, aå du ikke lægger mærke til, hvilken
af delene du guffer i dig..

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-07-06 12:10

On Mon, 10 Jul 2006 11:32:58 +0200, Jim wrote:

> Hvordan kommer du til den konklussion?

Du skriver selv at det er Philadelphia du ikke kunne tænke dig at spise,
og da du associerer det med nakkeost, hvilket du ikke nævner du ikke
kunne tænke dig at spise, er konklussionen ligetil.
Du behøver da ikke at skamme dig over, at din version af paradis består
af at rende rundt og give omskårne mænd blowjobs - sådan er vi alle så
forskellige.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

> [...]
>Du behøver da ikke at skamme dig over, at din version af paradis består
>af at rende rundt og give omskårne mænd blowjobs - sådan er vi alle så

Glöm inte bort att Sharon var där först!

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 10-07-06 02:35

On Sun, 9 Jul 2006 20:27:54 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Og judeokristne forestiller om paradis kan i hvert fald ikke passe med
>islamiske - dér er paradis jo nærmest et bordel.

Du har et problem her, det er kun et par dage siden du talte om vores
pragtfulde judeokristne arv, men når nogen kæder din private overtro
sammen med andres overtro, så er du pludselig i stand til at skelne
mellem sagerne.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 05:20

<sbm@pc.dk> wrote:

> [...]
> pragtfulde judeokristne arv, men når nogen kæder din private overtro
> sammen med andres overtro, så er du pludselig i stand til at skelne

Jeg brugte ikke adjektivet 'pragtfuld' eller i det hele taget noget som
helst andet adjektiv. Jeg nævnte at præamblem til den nu faldne
forfatning for EU burde have indeholdt noget om den 'judeokristne arv' i
stedet for lidt vattet at tale om Europas 'religiøse arv' - grunden er
naturligvis at man ønsker at optage det ikke-europæiske, islamiske Tyrki
som medlem.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 10-07-06 13:20

On Mon, 10 Jul 2006 06:19:37 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>stedet for lidt vattet at tale om Europas 'religiøse arv' - grunden er
>naturligvis at man ønsker at optage det ikke-europæiske, islamiske Tyrki

Det er korrekt at adjektivet "pragtfuldt" var helt for min regning,
men pointen var at du sammenkædede dine favorit former for overtro, og
at du i denne tråd omvendt klart påpeger at de forskellige former for
overtro ikke kan placeres i samme kasse.
Ganske belejligt med flere versioner af den samme sag, alt efter hvad
der skal imødegåes i debatten, men troværdigheden eller skal vi sige
"overtro-værdigheden" er ej stor med dette koncept.

Regards Croc®

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

>Du fatter ikke at populærkristne forestillinger om paradis er
>forskellige fra jødiske forstillinger, og at Sankt Peter aldrig ville
>kunne findes der.

Men nu finns han där och när väl Sharon kommer dit vill han att Arafat
försvinner därifrån för att Sharon inbillar sig att han var där först.

>Og judeokristne forestiller om paradis kan i hvert fald ikke passe med
>islamiske - dér er paradis jo nærmest et bordel.

Det är ju inte så konstigt att islam är en så stor religion. Känner förresten
Claes Borgström till detdär med bordellen?

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Isachsen

Dato : 10-07-06 19:56

Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Og judeokristne forestiller om paradis kan i hvert fald ikke passe med
> islamiske - dér er paradis jo nærmest et bordel.

Dette ser ut til å bli en midtøstlig variant av skrønene om norsken, dansken
og svensken.

Isachsen

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-07-06 19:49

"Per Rønne" skrev i en meddelelse

> Og Arafat ville forvente at blive mødt af 72 jomfruer, >der mirakuløst
> hver morgen er jomfruer - igen .
> --

Og hvem vasker så alt sengetøjet

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : @

Dato : 09-07-06 20:28

On Sun, 9 Jul 2006 20:49:04 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

>Og hvem vasker så alt sengetøjet

dhimmierne selvfølgelig
--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Jim

Dato : 09-07-06 21:53

> [...]
>
> Sankt Peter er kristen, og findes naturligvis ikke i et jødisk paradis.
>
> Og Arafat ville forvente at blive mødt af 72 jomfruer, der mirakuløst

Det er jo fordi den gamle terrorrotte aldrig fik andet end englefisse.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Morgan Ohlson

Dato : 09-07-06 23:03

On Sun, 9 Jul 2006 19:52:19 +0200, Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Sankt Peter er kristen, og findes naturligvis ikke i et jødisk paradis.
>
> Og Arafat ville forvente at blive mødt af 72 jomfruer, der mirakuløst

Jesus är profet även i Islam.

Morgan O.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 05:20

Morgan Ohlson <morgan.ohlson@comhem.se> wrote:

> Jesus är profet även i Islam.

"Även"? Jesus er hverken en profet i jøde- eller kristendom. I
kristendommen er han en del af den treenige Gud, og i jødedommen indgår
han slet ikke.

Det er forbløffende så mange der mangler selv den mest grundlæggende
viden om deres forfædres kristne tro.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morgan Ohlson

Dato : 10-07-06 09:55

On Mon, 10 Jul 2006 06:19:38 +0200, Per Rønne wrote:

> "Även"? Jesus er hverken en profet i jøde- eller kristendom. I
> kristendommen er han en del af den treenige Gud, og i jødedommen indgår
> han slet ikke.

Jesus är profet även i Islam. Så påstår åtminstone somliga muslimer.
....jag antar att du vet bättre?

Just därför menar faktiskt vissa muslimer att de tycker det är intressant
med Svenska kyrkor, därför att de ser Jesus som en äldre, mer korkad variant
av Muhammed.

Judarna dyrkar endast GT
Svenska kyrkan använder GT + NT
Muslimer betraktar (?) GT + NT som historiskt viktig litteratur eftersom den
kommer före Koranen....
....på liknande sätt som många Evangelister dyrkas med GT och NT reducerade
till historisk skåpmat av senare "profeter".

Morgan O.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 10:13

> Jesus är profet även i Islam. Så påstår åtminstone somliga muslimer.
> ...jag antar att du vet bättre?

Jesus er en profet i islam, ja, men da han ikke er en profet i hverken
kristen- eller jødedom så er 'även' vist ikke det korrekte ord. Det ord
indicerer jo at han skulle have været en jødisk og kristen profet ...

> [...]
> Svenska kyrkan använder GT + NT
> Muslimer betraktar (?) GT + NT som historiskt viktig litteratur eftersom den

Det er ikke islams opfattelse. For dem kom Koranen først, da den er
skrevet af Allah og fra tidernes begyndelse har befundet sig i himlen.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

>Jesus är profet även i Islam.

Visst, men glöm inte bort att Sharon var där först!

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 10-07-06 11:45

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og Arafat ville forvente at blive mødt af 72 jomfruer, der
mirakuløst
> hver morgen er jomfruer - igen .

Det er ikke noget mirakel

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 12:50

Frithiof Andreas Jensen <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det er ikke noget mirakel

Hvad kender du til Arafats evner i sengen - da han stadig var levende?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

"Per Rønne" ha scritto nel messaggio

>Perssimo da Costa
><svalbardifast@abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcde

>Sankt Peter er kristen, og findes naturligvis ikke i et jødisk paradis.

Och terroristen Sharon kommer naturligtvis inte till himlen efter alla de
systematiska massmord på civila han genomfört.

>Og Arafat ville forvente at blive mødt af 72 jomfruer, der mirakuløst
>hver morgen er jomfruer - igen .

Det skall ju egentligen vara russin men låt gå, men glöm inte bort att Sharon
var där först!

Fra : Tamuel

Dato : 11-07-06 09:36

jk.com> skrev i meddelandet
> "Per Rønne" ha scritto nel messaggio

> Och terroristen Sharon kommer naturligtvis inte till himlen efter alla de
> systematiska massmord på civila han genomfört.

Håll dina tokkristna värderingar borta från diverse!

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 12-07-06 21:44

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<spJsg.8519$E02.2666@newsb.telia.net>

> [...]
>jk.com> skrev i meddelandet

>till

>Håll dina tokkristna värderingar borta från diverse!

Den rullstolsbunda 38-åriga oskulden Tamuel med sin tvåcelliga aspergerhjärna är
i sanning den absolut största och mest efterblivna idioten som någonsin tittat
in i swnet.diverse.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 15-07-06 10:28

> [...]

>jk.com> skrev i meddelandet

>till

>Håll dina tokkristna värderingar borta från diverse!

Förresten, varför är du så infernaliskt korkad att du tror att Sharon är
kristen? Jävla aspergeridiot.

Fra : Tamuel

Dato : 15-07-06 10:42

jk.com> skrev i meddelandet
> [...]
Sharon

> Förresten, varför är du så infernaliskt korkad att du tror att Sharon är

Varför tror du att man talar om Sharon när man skriver "dina tokkristna
värderingar"???

Återigen har din "läsförståelse" gjort dig till åtlöje.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 15-07-06 12:41

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<6M2ug.9143$E02.2920@newsb.telia.net>

> [...]
>paradis.

>de

>Varför tror du att man talar om Sharon när man skriver "dina tokkristna

Något sådant tror jag inte, idiot.

Fra : Tamuel

Dato : 15-07-06 13:41

jk.com> skrev i meddelandet
> [...]

>paradis.

>de

>Varför tror du att man talar om Sharon när man skriver "dina tokkristna

Jo, det gjorde du.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 29-07-06 14:45

"Tamuel" ha scritto nel messaggio news:<Pn5ug.9261$E02.2846@newsb.telia.net>

>"Perssimo da Costa"
> [...]

Nää, det är bara något som du hittat på alternativt feltolkat så korkad som du
är.

--
"Varför kan du inte fatat att det är du som är en dokumenterad idiot?"
- "Tamuel" (25 juli 2006) news:<NBoxg.10422$E02.3560@newsb.telia.net>

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 10-07-06 18:51

In article <1hi84hd.1c0trxz161fizpN%per@RQNNE.invalid>,
> [...]

> Sankt Peter er kristen, og findes naturligvis ikke i et jødisk paradis.
>
> Og Arafat ville forvente at blive mødt af 72 jomfruer, der mirakuløst

Arafat dog val knappast martyrdoden.

Fra : Morgan Ohlson

Dato : 09-07-06 23:02

On Sun, 09 Jul 2006 19:33:44 +0200,
wrote:

> Arafat måste bort här ifrån. Omedelbart!

Ahaa, jag tror jag förstår Georrrggg Bush är alltså rädd att inte
komma till himlen. Sharon är där för att förbereda USA's militära invation
av himlaporten... för allting går ju att lösa med vapen, eller hur!?

Morgan O.

Fra : Perssimo da Costa

Dato : 10-07-06 14:07

> [...]
>komma till himlen. Sharon är där för att förbereda USA's militära invation
>av himlaporten... för allting går ju att lösa med vapen, eller hur!?

Nää, Sharon var där först!