Dødsfald i verden siden 11. septemb
Fra : moi?

Dato : 09-07-06 01:41

Vesterlændinge døde af terror: 3.700
Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)
(WHO,UNICEF, UNDP)

Hvad er de alvorligste problemer?

Fra : moi?

Dato : 09-07-06 01:47

moi? den 09-07-2006 02:41:

"set før" Ja! den slags skal op at vende ind imellem..

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-07-06 06:16

"moi?" <anyway@butthenagain.hehe> wrote in message
> [...]
> Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
> Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)

Mener du man blot skal lade terrorister løbe frit, fjerne skyskrabere og
erhverve nukleare våben?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-07-06 13:23

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "moi?" <anyway@butthenagain.hehe> wrote in message

> Mener du man blot skal lade terrorister løbe frit, fjerne skyskrabere og
> erhverve nukleare våben?

mener du man bare skal lade et menneske dø af aids hver 10 sekund??

Peter

Fra : Jim

Dato : 09-07-06 13:39

"Peter K. 'Dhimmi' Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> mener du man bare skal lade et menneske dø af aids hver 10 sekund??

Nu er det jo ligesom dem selv (i de fleste af tilfældene), der har bollet
uden beskyttelse.
De HIV-patienter, der er smittet som blødere eller på anden
ikke-selvforskyldt måde skal da hjælpes.

Men som det ser ud i Afrika og store dele af Asien, der er man nærmest nødt
til at se på sagen, omend det er kynisk, så i hvert fald pragmatisk, og så
sige, at det er naturens måde at holde befolkningsantallet ned på.
Hvis vi så bare kunne tillade os at ønske en AIDS-epidemi til de islamiske
lande, så deres overknepperi resulterer i reduktion af muhamedanere.
Men det må vi nok ikke.....

Hvad vi kan dæmme op for og forebygge, er den omsiggribende
muhamedaner-adfærd kaldet terrorisme.
Og det kan man gøre ved simpelthen at nægte indrejse til alt muhamedansk i
de vestlige lande.
Og de, der allerede er her, skal hurtigst mulig ud.

Så Peter, det er ikke et spørgsmål, om man vil lade en AIDS-patient dø hvert
10. sek.
Du kan ikke forhindre det.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 16:28

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Så Peter, det er ikke et spørgsmål, om man vil lade en AIDS-patient dø hvert
> 10. sek.
> Du kan ikke forhindre det.

Spørgsmålet er vel nærmere hvem der skal betale for Peter's velgørenhed.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jim

Dato : 09-07-06 16:58

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er vel nærmere hvem der skal betale for Peter's velgørenhed.

Tja.. vi betaler jo hver vors lille del til samfundets fælleskasse.
Hvis nogen ønsker at donere yderligere i kraft af en særskilt holdning til
en gruppe mennesker, så må det ske af egen lomme.

Jeg giver hvert år et lille symbolsk beløb til aids-forskningen, da jeg godt
ved, at mine 250,- kr rækker som en skrædder i muhamedanien..
Men da jeg kender et par stykker, der selv er HIV-smittet, så kender jeg
lidt til en HIV-smittets dagligdag.
Men der bliver sørget godt for dem bl.a. på Hvidovre Hospital.
Og får de den korrekte kombination af medikamenter, så kan de faktisk komme
så langt, at virussen ikke engang kan måles.
(Hvis de kan tåle den)
http://www.ugeskriftet.dk/portal/page?_pageid=33,15418261&_dad=portal&_schema=PORTAL

Her i Danmark er man faktisk nået langt i behandlingen, men der kan altid
bruges flere penge på oplysning, forskning og behandling.

Vi skal bare ikke glemme alle de andre sager, som også kræver samfundets
opmærksomhed.
Og bekæmpelse af terrorisme står højt på alles liste over "things to do
today".
Hvis det sker i Kbh., at en bombe eller flere skulle detonere på koranens
befaling, så kan man altid spørge sig selv, om man nu har gjort nok, og om
man har anvendt den rette sum penge på bekæmpelse af koranfascisme.
Jeg vil mene, at man aldrig kan gøre nok.. altså inden for rimelighedens
grænser, som for mig ligger et godt stykke fra, hvor vi er nu.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-07-06 14:53

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> mener du man bare skal lade et menneske dø af aids hver 10 sekund??

Ifølge dig kan man ikke bekæmpe terror og samtidigt bekæmpe AIDS.

Besynderlig form for tænkning.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-07-06 19:59

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Ifølge dig kan man ikke bekæmpe terror og samtidigt bekæmpe AIDS.
>
> Besynderlig form for tænkning.

hmmmmmmmmmm jeg stillede bare nøjagtig det samme spørgsmål som dig bare til
den anden halvdel af det oprindelige indlæg

så jeg kan vende den om og sige:

i følge dig kan man ikke bekæmpe aids og samtidig bekæmpe terror

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-07-06 11:05

> [...]
>
> så jeg kan vende den om og sige:
>
> i følge dig kan man ikke bekæmpe aids og samtidig bekæmpe terror

Hvor påstår jeg det?

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-07-06 18:08

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Hvor påstår jeg det?

hvor påstår jeg det andet?

Peter

Fra : @

Dato : 09-07-06 15:23

On Sun, 9 Jul 2006 14:22:55 +0200, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

>mener du man

man?

>bare skal lade et menneske dø af aids hver 10 sekund??

eller blive kørt over

eller dø af kræft

eller dø af xxxx årsager

indtil videre har dødeligheden været på 100% og det fortsætter den
nok med at være et godt stykke tid endnu

der er ingen som _lader_ nogen dø af AIDS

nogen dør af AIDS og foreløbig findes der ikke nogen kur mod sygdommen

derimod er der mange mennesker som lider under tuberkulose og malaria

og du er helt sikkert velkommen til at donere alle de penge du bare
gider til organisationer som forsøger at afhjælpe/udrydde disse
sygdomme

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 16:28

@ <1@invalid.net> wrote:

> og du er helt sikkert velkommen til at donere alle de penge du bare
> gider til organisationer som forsøger at afhjælpe/udrydde disse
> sygdomme

HØRT!

Men det er jo ikek det Peter og de andre venstreorienterede vil. De vil
hjælpe alle de uansvarlige på alle andres bekostning.

Fra : @

Dato : 09-07-06 18:04

On Sun, 9 Jul 2006 17:28:10 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>HØRT!
>
>Men det er jo ikek det Peter og de andre venstreorienterede vil. De vil
>hjælpe alle de uansvarlige på alle andres bekostning.

jeg ved det

når jeg læser eller hører udtryk som

"Man bør"
"Vi er allesammen forpligtet"

mærker jeg altid efter om _min_ tegnebog er hvor den skal være

det kunne jo være at "vi" eller "man" forsøgte at få fingrene ned i
den

godgørenhed er en privatsag og ikke noget regeringer bør blande sig i

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 16:28

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> mener du man bare skal lade et menneske dø af aids hver 10 sekund??
>
> Peter

Hvis mennesket selv har været så uansvarligt at have fået AIDS som følge
af ubeskyttet kønslig omgang, fortjener de sku at dø!

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-06 16:50

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Hvis mennesket selv har været så uansvarligt at have fået AIDS som
> følge af ubeskyttet kønslig omgang, fortjener de sku at dø!

Nu er det jo ikke præservativer der er flest af i det mørke Afrika, lige så
lidt som oplysning.
Og så er det jo også sådan at den store leder (Bush) og Paven jo slet ikke
vil høre tale om brug af præservativer, så al den hjælp der bliver givet via
USA'a regering og den katolske kirke, undlader at tage den vinkel med i
deres arbejde.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 17:51

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> USA'a regering og den katolske kirke, undlader at tage den vinkel med i

Jeg er ikke fan af Bush.

Fra : Alucard

Dato : 09-07-06 17:57

On Sun, 9 Jul 2006 17:49:47 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>USA'a regering og den katolske kirke, undlader at tage den vinkel med i

LOL...

Jeg sad kun og ventede på hvornår et venstreorienteret skvadderhovede
kom og påstod at det er "den store satan"' Bush's skyld.... )))

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-06 18:04

Alucard wrote:

> LOL...
>
> Jeg sad kun og ventede på hvornår et venstreorienteret skvadderhovede
> kom og påstod at det er "den store satan"' Bush's skyld.... )))

Han er jo i godt selskab med Benedikt d. 16'de, men du mener måske ikke det
er fakta det jeg har skrevet, eller vil du hellere sidde og savle?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 09-07-06 20:55

On Sun, 9 Jul 2006 19:04:05 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Han er jo i godt selskab med Benedikt d. 16'de, men du mener måske ikke det
>er fakta det jeg har skrevet, eller vil du hellere sidde og savle?

LOL.. Din nar...

Selvom både Bush og paven er et par fæhoveder, så er de altså ikke
skyld i Afrika's AIDS-problem......

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-06 21:20

Alucard wrote:

> LOL.. Din nar...
>
> Selvom både Bush og paven er et par fæhoveder, så er de altså ikke
> skyld i Afrika's AIDS-problem......

Hvem er så, når de vedbliver med, deres hjælpeprogrammer, at forbyde
præservativer?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 09-07-06 22:07

On Sun, 9 Jul 2006 22:19:44 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Hvem er så, når de vedbliver med, deres hjælpeprogrammer, at forbyde
>præservativer?

Du gør da dig selv endnu mere til grin..... )

De to fæhoveder kan da ikke FORBYDE en skid..... At de ikke udleverer
gratis kondomer må de da selv om....

Hvad med at tage ansvar for sit eget liv.....

At mange underudviklede afrikanere tror at AIDS helbredes ved at
voldtage en jomfru, er sgu da ikke Bush's skyld.....

Fra : T.Liljeberg

Dato : 11-07-06 06:44

On Sun, 9 Jul 2006 22:19:44 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<ari06@pc.dk> wrote:

>Hvem er så, når de vedbliver med, deres hjælpeprogrammer, at forbyde
>præservativer?

USAID er den største donor i verden, når det drejer sig om kondomer
til Afrika. En tredjedel af alle donationer kommer fra de amerikanske
skatterydere, igennem USAID. Måske du lige kunne checke dine fordomme
ved indgangen, eller i det mindste undersøge om de holder vand i
forhold til virkeligheden.

Det er abort, som USAID ikke længere må støtte eller på nogen måde
være associeret med.

Fra : Joakim

Dato : 11-07-06 18:00

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhold til virkeligheden.
>
> Det er abort, som USAID ikke længere må støtte eller på nogen måde

Ja, det stiller jo sagen i et noget andet lys kan man vist roligt
konstatere.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 10-07-06 11:10

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

!

> [...]
> via USA'a regering og den katolske kirke, undlader at tage den vinkel med

Nå, skal USA nu også have skylden for AIDS i Afrika, tjah.

Thorkild

Fra : @

Dato : 10-07-06 11:22

On Mon, 10 Jul 2006 12:10:11 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@softpartners.dk> wrote:

>"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message
>
>!

>Nå, skal USA nu også have skylden for AIDS i Afrika, tjah.

og mordet i Finnerup lade måske

det er så dejligt altid at kunne udpege andre som skyldige,

så er man aldrig selv skyld i egen elendighed

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-06 11:28

@ wrote:

> og mordet i Finnerup lade måske
>
> det er så dejligt altid at kunne udpege andre som skyldige,
>
> så er man aldrig selv skyld i egen elendighed

Sludder, men når man direkte forbyder statshjælpeorganistationer at uddele
præservativer, så er det en ringe hjælp der gives.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 10-07-06 11:40

On Mon, 10 Jul 2006 12:27:32 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Sludder, men når man direkte forbyder statshjælpeorganistationer at uddele
>præservativer, så er det en ringe hjælp der gives.

så giv til private organisationer

de vil blive glade for alt det du vil give

mener du virkelig at det er pavens og USA's regening's skyld at der
findes AIDS i Afrika?

eller at det er deres skyld at den er så udbredt?

Nelson Mandelas regering i SydAfrika nægtede helt ind i år 2000 at
AIDS var en seksuelt overført sygdom, og ville derfor ikke tillade
oplysninger som fortalte dette

Fra : Jim

Dato : 09-07-06 17:02

> Hvis mennesket selv har været så uansvarligt at have fået AIDS som følge
> af ubeskyttet kønslig omgang, fortjener de sku at dø!

Det er nok lidt for kynisk sagt, mener jeg.
Man kan altid være bagklog og vende ryggen til.
Og så er det da godt, at de smittede har en forening, hvor de kan få
opbakning.
Jeg tror nok hellere, jeg vil sige, at hvis de endelig er smittet, så må de
tage det enorme ansvar det er at beskytte sig og deres fremtidige partnere
på det horisontale dansegulv.
Og kun på den måde kan vi oplyse, forebygge og dermed gøre et ihærdigt
forsøg på at stoppe spredningen af HIV/Aids..

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 17:51

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok lidt for kynisk sagt, mener jeg.

Det har du ret i, men det er ikke desto mindre min holdning.

Fra : Ingolf

Dato : 09-07-06 17:11

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Hvis mennesket selv har været så uansvarligt at have fået AIDS som følge
> af ubeskyttet kønslig omgang, fortjener de sku at dø!

HEY Peter! Nogle bruger dit 'nick' til at skrive modbydelige indlæg i dit
navn! Stop dem!

Hvad med alle de 'torskepander' der har måtte få en blodtransfusion, med HIV
i blodet?
Hvad med de dumme unger der er blevet født af forældre med HIV, og næååe
oplever 10-års alderen?

/Ironi Off!

SKAM DIG!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 17:51

Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:

> [...]
> navn! Stop dem!
>
> Hvad med alle de 'torskepander' der har måtte få en blodtransfusion, med HIV

Det er ikke selvforskyldt, så de skal naturligvis have erstatning fra de
ansvarelige og støtte.

> Hvad med de dumme unger der er blevet født af forældre med HIV, og næååe
> oplever 10-års alderen?

De har ret til at forbande deres forældre lang pokker i vold.

Fra : Ole Geisler

Dato : 09-07-06 21:25

On Sun, 9 Jul 2006 18:51:10 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Det er ikke selvforskyldt, så de skal naturligvis have erstatning fra de
>ansvarelige og støtte.

Og hvem er de ansvarlige?
Hvem definerer det?

>De har ret til at forbande deres forældre lang pokker i vold.

Men de må dø en ubehandlet død da deres forældre ikke har råd.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 21:34

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Og hvem er de ansvarlige?
> Hvem definerer det?

De ansvarlige er dem der gennem uansvarlighed har inficeret offeret med
HIV. Som statten gjorde det med nogle blødere for godt ov vel 10 år
siden (svjh).

> Men de må dø en ubehandlet død da deres forældre ikke har råd.

Kun hvis de ikke kan få andre til at få medfølelse med dem, og forære
dem en behandling. Problemet er bare at der p.t. ikke er effektive
behandlinge rimod AIDS i udbrud. Så hvad vil du have at "vi" skal gøre
for disse mennesker/børn?

Fra : Ole Geisler

Dato : 09-07-06 18:06

On Sun, 9 Jul 2006 17:28:09 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Hvis mennesket selv har været så uansvarligt at have fået AIDS som følge
>af ubeskyttet kønslig omgang, fortjener de sku at dø!

Det var dog et ualmindelig modbydeligt og snævertsynet synspunkt.

Du er ikke ret gammel, vel?

Fra : Carl

Dato : 09-07-06 18:17

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dog et ualmindelig modbydeligt og snævertsynet synspunkt.

Det er naivt at tro at man kan hjælpe alle. Faktisk vil der udbryde krig,
hvis der bare var ubegrænset hjælp til alle lidene i verden. Udover krigen
ville forureningen stige og jordens resurcer ville blive udtømt meget
hurtige og så går det ud over os alle sammen.
Den gang naturen blev lavet, lavede man noget som hedder at den stærkeste
overlever og den svage dør. Sådan er det bare og vi kan uanset hvor gode
hensigter man har ændre på det. Naturen vil altid regulere sig selv.

Carl

Fra : Ole Geisler

Dato : 09-07-06 20:49

On Sun, 9 Jul 2006 19:16:44 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

>"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Det er naivt at tro at man kan hjælpe alle.

Ja.

>Den gang naturen blev lavet, lavede man noget som hedder at den stærkeste
>overlever og den svage dør.

Jeps. Og det er så en model for dit drømmesamfund?

>Sådan er det bare og vi kan uanset hvor gode
>hensigter man har ændre på det. Naturen vil altid regulere sig selv.

Med en smule intelligens kan der rettes på meget. Hvad skal vi med
penicilin? -det koster penge?

Dem der ikke har råd lader vi bare dø.

Ikke sandt?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 21:11

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Dem der ikke har råd lader vi bare dø.
>
> Ikke sandt?

Du mener tilsyneladende, som en anden socialist, at et legitimt
alternativ er at stjæle fra andre for at give til dem der ikke har?

Fra : Ole Geisler

Dato : 09-07-06 21:21

On Sun, 9 Jul 2006 22:11:28 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Du mener tilsyneladende, som en anden socialist, at et legitimt
>alternativ er at stjæle fra andre for at give til dem der ikke har?

Jeg er bestemt ikke socialist, men jeg betaler min skat uden at kny,
da jeg mener vi får mange gode ting for vores skattekroner.

Men jeg forstår ikke at du ikke vil forholde dig til mine argumenter,
helt simpelt omkring den med penicilin.

Synes du dem der ikke har råd/er forsikret/har velhavende familie
simpelthen skal kategoriseres under "taber", og have lov til at dø af
en simpel infektion. Prøv nu at svare.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 21:28

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Jeg er bestemt ikke socialist, men jeg betaler min skat uden at kny,
> da jeg mener vi får mange gode ting for vores skattekroner.

Så synes jeg du skal uddanne dig selv i hvr meget spild og nepotisme der
er i den offentlige sektor. SÅ kan de være du får øjnene op for hvad
dine skattekroner egentlig bruges til.

> Men jeg forstår ikke at du ikke vil forholde dig til mine argumenter,
> helt simpelt omkring den med penicilin.

Hvad har HIV med penicilin at gøre?

> Synes du dem der ikke har råd/er forsikret/har velhavende familie
> simpelthen skal kategoriseres under "taber", og have lov til at dø af
> en simpel infektion. Prøv nu at svare.

Nej, jeg mener de har ret til at spørge andre om bidrag til vaccination
(hvis vi nu taler om sygdomme der kan behandles med penicillin). Dvs.
privat velgørenhed. Men de har simpelthen ikke ret til at stemme sig til
andres ejendom via beskatning.

Fra : Carl

Dato : 09-07-06 21:38

> Ja.

Godt så er vi enige om den del.

> Jeps. Og det er så en model for dit drømmesamfund?

Efter at have set en somalisk mand sidde ved sit hotel, fjernet at tunamien,
sige at nødhjælps arbejderne skulle rydde op og at han ventede på de kom og
gjore det, samt efter at have set dannebrog blive brændt af, er min nødhjælp
reduceret fra ca 1000 kr. om året til 0.

> Med en smule intelligens kan der rettes på meget. Hvad skal vi med
> penicilin? -det koster penge?
>
> Dem der ikke har råd lader vi bare dø.
>
> Ikke sandt?

Ja.
p.s. jeg taler om verdenssamfundet og ikke et enkelt samfund.

Carl

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 18:44

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Det var dog et ualmindelig modbydeligt og snævertsynet synspunkt.
>
> Du er ikke ret gammel, vel?

Du er ret naiv, ikke?

Fra : Ole Geisler

Dato : 09-07-06 20:49

On Sun, 9 Jul 2006 19:44:10 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Du er ret naiv, ikke?

Nej. Ikke spor naiv. Men hvorfor svarer du ikke bare?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 21:11

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Nej. Ikke spor naiv. Men hvorfor svarer du ikke bare?

Hvordan er min alder relevant for debatten?

Fra : Ole Geisler

Dato : 09-07-06 21:23

On Sun, 9 Jul 2006 22:11:27 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Hvordan er min alder relevant for debatten?

Man får efterhånden nogle erfaringer - men du vil måske ikke være din
alder bekendt?

Jeg er forøvrigt 43 - se det gør ikke ondt!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 21:34

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Man får efterhånden nogle erfaringer - men du vil måske ikke være din
> alder bekendt?
>
> Jeg er forøvrigt 43 - se det gør ikke ondt!

Jeg er 26. Betyder det så at du er næstren dobbelt så klog som mig?
Betyder det at dine meninger bærer næsten dobbelt vægt af mine?

Fra : Ole Geisler

Dato : 10-07-06 14:58

On Sun, 9 Jul 2006 22:34:19 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Jeg er 26. Betyder det så at du er næstren dobbelt så klog som mig?

Nej.

>Betyder det at dine meninger bærer næsten dobbelt vægt af mine?

Nej. Men jeg har nok set mere end du har.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-07-06 06:25

> [...]

> Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
> Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)

For os i Vesten: terror.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : /Peter

Dato : 09-07-06 06:35

"moi?" <anyway@butthenagain.hehe> skrev i en meddelelse

> Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
>
> Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)

Prøv at kig de tal sammenlignet med demografien i forhold
til fødselsraten og indbyggerantallet,

> Hvad er de alvorligste problemer?

Så er det ingen af delene - men ren og skær overbefolkning,
i forhold til ressourcer og i alle tre tilfælde pga. en herre ved navn
muhamed.

Fra : Carl

Dato : 09-07-06 09:59

> [...]
> Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
> Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)

At du ikke har styr på dine tal
Vesterlændinge døde af terror er meget højere.
11/9 døde ca 3700 ja.
Men hvad med Bali, London, Spainen, Irak etc?

Desuden skal vi ikke bedrage til overbefolkning i andre lande, ved at redde
alle som reddes kan.

Carl

Fra : Jim

Dato : 09-07-06 11:03

> [...]
> Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
> Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)

Helt klart muhamedaner-terror.

Fra : @

Dato : 09-07-06 11:56

On Sun, 09 Jul 2006 02:41:02 +0200, moi? <anyway@butthenagain.hehe>
wrote:

>Vesterlændinge døde af terror: 3.700

altså er der nogen der helt bevist går efter at skade/dræbe andre

dette kan på længere sigt føre til storkrig

>Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)

ikke noget problem, der er rigeligt med folk i verden

>Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)
>(WHO,UNICEF, UNDP)

heller ikke noget problem, de børn der dør på den måde er forældrene i
mange tilfælde alligevel ikke i stand til at forsørege

>Hvad er de alvorligste problemer?

afrikanere myrdet af muhamedanske forbrydere

mange hundrede tusinde

det største problem verden lige nu står overfor er at muhamedanismen
forsøger at omskabe hele kloden til et mørkekammer af religiøst vanvid

Fra : Joakim

Dato : 09-07-06 11:59

> [...]
> Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
> Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)

Spredningen af a-våben.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4468505.html?forside

Farmand Kim Jong-Il advarer om total krig.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-07-06 15:37

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "moi?" <anyway@butthenagain.hehe> skrev i en meddelelse

> Spredningen af a-våben.

A-våben spredning helt klart.

Fra : Ingolf

Dato : 09-07-06 17:54

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> wrote in message

> A-våben spredning helt klart.

A-våben idag er blot små knaldhætter, og en over 60-årig gammel opfindelse.
Hvad tror du man har af våben idag?

http://hypertextbook.com/facts/2001/JeannelleLouis.shtml
http://www.boeing.com/defense-space/space/bss/factsheets/scientific/magellan/magellan.html

_
The MATRIX is real!
http://en.wikipedia.org/wiki/Multistate_Anti-Terrorism_Information_Exchange

Fra : Alucard

Dato : 09-07-06 18:14

On Sun, 9 Jul 2006 18:53:32 +0200, "Ingolf"

>A-våben idag er blot små knaldhætter, og en over 60-årig gammel opfindelse.
>Hvad tror du man har af våben idag?
>
>http://hypertextbook.com/facts/2001/JeannelleLouis.shtml

Hvordan er spionsatelitter farligere end A-bomber....????

>http://www.boeing.com/defense-space/space/bss/factsheets/scientific/magellan/magellan.html

Og billeder af Venus....????

>The MATRIX is real!
>http://en.wikipedia.org/wiki/Multistate_Anti-Terrorism_Information_Exchange

Det er der da vist delte meninger om.....

Fra : Carl

Dato : 09-07-06 18:22

> [...]
>
>http://en.wikipedia.org/wiki/Multistate_Anti-Terrorism_Information_Exchange
>
> Det er der da vist delte meninger om.....

Det er fordi alt hvad der er fra USA og fra Israel, er designet til at slå
alle andre ihjel og en satelit kan faktisk slå mange ihjel, når den falder
ned i Gaza.

Ang. Matrix, så er det vist kun farligt for terroristerne.

Carl

Fra : Ingolf

Dato : 09-07-06 19:53

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message

> Hvordan er spionsatelitter farligere end A-bomber....????

Viden?

> Og billeder af Venus....????

Det var for at demonstrer de nyeste spionsattelitters opløsning. De
nuværende spionsattelitter har en opløsning ned til 15 cm, hvis ikke bedre

> Det er der da vist delte meninger om.....

Ja, det var nu ment som en halv joke :D

Hvad mener du om det her system?
http://www.washingtonpost.com/wp-srv/national/dotmil/arkin020199.htm

Fra : Alucard

Dato : 09-07-06 21:03

On Sun, 9 Jul 2006 20:52:46 +0200, "Ingolf"

>Viden?

>Det var for at demonstrer de nyeste spionsattelitters opløsning. De
>nuværende spionsattelitter har en opløsning ned til 15 cm, hvis ikke bedre

Jeg er nu altså mere nervøs for A-bomber, end at en eller anden tager
et billede når jeg pisser på naboens tulipaner...

>Ja, det var nu ment som en halv joke :D
>
>Hvad mener du om det her system?
>http://www.washingtonpost.com/wp-srv/national/dotmil/arkin020199.htm

Det er bare bevis på at du ikke skal tro på alt hvad du
hører/læser.....

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 16:28

> [...]

> Døde af AIDS: 15.224.632 (1 hvert 10. sekund) (UNAIDS)
> Børn døde af kurerbare sygdomme: 50.748.773 (1 hvert 3. sekund)

De terrordræbte er blevet krænket på deres rettigheder (rettigheden til
ovet, og friheden fra at blive slået ihjel). Det er de syge ikke.

Ingen har ret til et godt helbred.

Fra : Ole Geisler

Dato : 09-07-06 21:28

Perlsø) wrote:

>Ingen har ret til et godt helbred.

Netop. Men i dag har alle krav på behandling.

Det ser du gerne afskaffet?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-07-06 21:34

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Netop. Men i dag har alle krav på behandling.
>
> Det ser du gerne afskaffet?

Ja!

Fra : Ole Geisler

Dato : 10-07-06 15:02

On Sun, 9 Jul 2006 22:34:20 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn
Perlsø) wrote:

>Ja!

Det var da klar tale.

Personligt sætter jeg folks sundhed højere end min økonomi. Der er
inegn der kan sige sig fri for at have risiko for at få en livstruende
og dyr sygdom i morgen.

Du vil lade dem dø, jeg vil gerne betale for en almen
behandlingsgaranti.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 16:14

Ole Geisler <reptech@mail.dk> wrote:

> Det var da klar tale.
>
> Personligt sætter jeg folks sundhed højere end min økonomi.

Husk lige det den dag skatten stiger til 100% for at klare alverdens
sundhedsproblemer på din regning!

> [...]
> og dyr sygdom i morgen.
>
> Du vil lade dem dø, jeg vil gerne betale for en almen

Omskrivning af: Du vil gerne have at andre betaler for din ide om
velgørenhed.