Politiken og ytringsfriheden
Fra : Translat

Dato : 07-07-06 01:49

Dagens Wulff-og-Morgenthaler tegning er plat som sædvanlig. Det er
interessant, at Politikens redaktør mener, man godt må bruge
ytringsfriheden til at fornærme en religiøs befolkningsgruppe, når
det ikke drejer sig om muslimer.

Bent

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-07-06 03:53

Translat skrev:
> Dagens Wulff-og-Morgenthaler tegning er plat som sædvanlig.

Jeg synes nu såmænd de plejer at være sjove.

> Det er interessant, at Politikens redaktør mener, man godt må bruge
> ytringsfriheden til at fornærme en religiøs befolkningsgruppe, når
> det ikke drejer sig om muslimer.

Nu er der vel heller ikke mange kristne danskere, der virkelig vil kunne
blive seriøst fornærmede over denne vittighedstegning: Herregud (pardon
the pun!), det morsomme ved den ligger jo netop tværtimod i den skærende
kontrast til Kristi Lidelseshistore, sådan som den skildres måske lige
vel patetisk overdrevet i f.eks. Mel Gibsons "Passion of the Christ".

Og problemet er for mig at se dermed slet ikke at Politiken ikke tager
hensyn til kristne, men derimod at bla. dens selvsmagende galning af en
arrogant oppustet chefredaktør, vores alle sammens "højtelskede"
første-dhimmi Thøger Seidenfaden slet ikke vil høre tale om nogen
problemer med Islam under nogen som helst form, endsige kan få sig til
at kritisere denne Verdenomspændende terror-bevægelse, men tværtimod
billedligt talt har tungen dybt begravet i bagen på islamiske imamer:
Sammen med sin nyeste medsammensvorne, den fanatiske
"Faklen"-chefredaktør og venstreekstremist Rune Engelbrecht, finder han
- ligesom alle sine (kultur)radikale læsere - af een eller anden absurd
grund tilsyneladende Regeringen og Dansk Folkeparti (for da slet ikke at
tale om den nuværende amerikanske præsident og hans administration!), så
afsindigt meget farligere for vort samfund, end selv udsigten til
terrorangreb og attentater begået af herboende islamister som helt
manifest ønsker selve demokratiet omstyrtet til fordel for
Sharia-totalitarisme.

Det drejer sig jo altså åbenbart snarere for Politiken om at støtte og
forskønne den efterhånden helt åbenlyse islamisering af Danmark som
"positiv udvikling", der åbenbart skal frelse os fra den så forhadte
danskhed og føre til det forkromede multikulturalistisk mangfoldige
Utopia: Imidlertid er deres islamistiske herrer herhjemme og i udlandet
altså nok bare ikke lige helt enige i dèt med mangfoldigheden, da de
helt indlysende arbejder for islamistisk ensretning ved at
frontalabgribe retten til overhovedet at ytre sig kritisk om Islam,
altimens Thøger & Co. åbenbart helt seriøst kræver af danskerne og vor
regering at vi allesammen både skal have ondt af islamisterne over
Muhammed-krisen, undskylde mange gange at de har boykottet vore varer,
brændt vore ambassader og truet os med terrorangreb, samt åbenbart
derefter skamme os alt hvad vi kan over at vi overhovedet trækker vejret
uden konstant at lovprise og tiljuble Islam...

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim2000

Dato : 07-07-06 06:31

meddelelse news:44adcc81$0$13965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> kontrast til Kristi Lidelseshistore, sådan som den skildres måske lige vel
> patetisk overdrevet i f.eks. Mel Gibsons "Passion of the Christ".

patetisk??? Det er simpelthen som at være der selv og opleve hans lidelse,
hvis børn i konfimationsalderen fik den stukket i hovedet ville de fatte
hvor meget han led for vor synder.

> [...]
> med terrorangreb, samt åbenbart derefter skamme os alt hvad vi kan over at
> vi overhovedet trækker vejret uden konstant at lovprise og tiljuble

Champerlein ville have været stolt af den holdning de fleste europæiske
regeringer og aviser har overfor Mellemøstens tosser-

mvh
Kim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-07-06 07:10

Kim2000 skrev:
> [...]
> hvis børn i konfimationsalderen fik den stukket i hovedet ville de fatte

Med absolut al respekt for Jesus, så finder jeg det nu altså nok lige
vel overdrevet, når det blandt andet kommer til de romerske bødlers
udtalte ondskab og graden af mishandling, der beskrives forud for selve
Korsfæstelsen: Jesus blev så vidt vides pisket, javel, men dèn
deciderede hudfletning, man ser i filmen, er der vist ikke noget
egentligt belæg for. Romerne havde simpelt hen ikke nogen særskilt
interesse i at pine Ham så meget som overhovedeligt menneskeligt muligt,
da Han ifølge deres betragtning formodentlig bare var en anden opsætsig,
halvtosset lokal forbryder, der hurtigst muligt bare skulle klynges op
på dèt kors inden den jødiske påske-sabbat.

Apropos dit lidt finurlige udtalelse om at "The Passion.." skulle være
"som selv at være der" finder jeg det i øvrigt som protestant ret
problematisk at denne skildring ikke udelukkende bygger på Bibelen,
sådan som den vel burde, men dertil også på et LANGT senere skrift, der
er skrevet på baggrund af en række åbenbaringer, som en tysk katolsk,
sigmata-ramt nonne ved navn Anne Catherine Emmerich (1774 - 1824), altså
hævdede at have haft...

> Champerlein ville have været stolt af den holdning de fleste europæiske
> regeringer og aviser har overfor Mellemøstens tosser-

Ja, hvis det ikke er ligefør jeg synes at dèt ville være ret groft at
sige om Chamberlain!

Anders Peter Johnsen

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 07-07-06 07:16

On Fri, 7 Jul 2006 07:31:08 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>patetisk??? Det er simpelthen som at være der selv og opleve hans lidelse,
>hvis børn i konfimationsalderen fik den stukket i hovedet ville de fatte
>hvor meget han led for vor synder.

Mon ikke det var hans egne synder han led for, jeg lider som regel
også selv for mine synder.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 08:20

> [...]

> hvis børn i konfimationsalderen fik den stukket i hovedet ville de fatte

I hverken den egentlige eller den poppede betydning af ordet patetisk
[højstemt følelsesfuld, fuld af /pathos/; ynkelig] kan man kalde en
billig splatterfilm som Passion of the Christ for /patetisk/.

Næh, hvis du vil have den ægte vare skal du gå til Heinrich Schütz' og
J.S. Bachs store passioner ... og til de store malere.

> Champerlein ville have været stolt af den holdning de fleste europæiske
> regeringer og aviser har overfor Mellemøstens tosser-

Chamberlain, Neville ... den samtidige franske leder var Édouard
Daladier.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-07-06 10:55

Per Rønne skrev:

> I hverken den egentlige eller den poppede betydning af ordet patetisk
> [højstemt følelsesfuld, fuld af /pathos/; ynkelig] kan man kalde en
> billig splatterfilm som Passion of the Christ for /patetisk/.

Jeg bliver nødt til her at fremddrage dèt citat af Martin Luther, som du
sikkert allerede har læst een gang før herinde:

"Det er ikke helt så få nu, der prædiker og læser over Kristus bare med
interesse i at sætte folks følelser i bevægelse, så de har medlidenhed
med Kristus, harmes på jøderne og anden slags barnligt
kvindfolkepladder" (Fra "Om Kristenmenneskets Frihed", 1520)

Jeg finder det ret rammende, fordi filmen jo altså tydeligvis bringer i
hvert fald NOGEN til denne teologisk set ret bizarre, overfladiske
"medlidenhed med Kristus" endskønt at jeg nu personligt selv mener at se
filmens udlægning af Kristi Lidelseshistorie som klar understregning af
Kristi ære og stolthed ved at manden jo altså helt bevidst laver noget,
der med moderne termer i andre sammenhænge vel måske bedst ville kunne
betegnes som overlagt "suicide by cop": I stedet for som visse
kulturkristne at ynke selveste Guds Søn fordi Han altså døde på Korset,
så har man det jo altså som troende kristen nok snarere med at sidde og
smånynne U2-klassikeren "Pride ( - In the name of love)" og tænke "Ja,
der bliver godt nok gået til den med teaterblodet og nogle ellers
afsindigt flotte make-up-effekter, og jeg er da helt klart Vorherre
taknemmelig over, hvis Jesus virkelig skulle have udsat sig for dèn grad
af mishandling, vi får beskrevet her, men skulle vi nu ikke lige også
lige huske os selv og hinanden på at han altså ifølge vor kristne
Trosbekendelse OGSÅ genopstod (ligesom filmen da i øvrigt også skildrer)?"

For folk der IKKE tror på Genopstandelsen, men som måske således dermed
blot overfladisk ser en relativt tilfældig, halvtosset person blive
udsat for et meningsløst justitsmord der munder ud i en helt urimelig
grad af sadistisk mishanding kulminerende i vedkommende absolutte død
ved en barbarisk og primitive henrettelse, kan så sikkert have alle
mulige grunde til at reagere følelsesmæssigt og række ud efter
kleenex-pakken.

Det er således egentligt meget afslørende at aflæse folks reaktion på
Kristi Lidelseshistorie, hvilket allerede apostlen Paulus var klar over,
da han i Første Koritherbrev 1:18 skrev følgende" "For vel er ordet om
korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det
Guds kraft".

> Næh, hvis du vil have den ægte vare skal du gå til Heinrich Schütz' og
> J.S. Bachs store passioner ... og til de store malere.

Med al respekt for Bach, så må jeg nu altså nok sige at jeg mener at dèt
altså er en ligevel abstraheret MUSIKALSK fortolkning der dermed synes
at udgøre modbilledet til Gibsons måske lige vel overdrevent grafiske,
visuelle fortolkning.

Nå, denne specifikke gren af tråden må vi vist hellere fortsætte i
dk.livssyn.kristendom, hvis jeg ellers kan sætte en ordentlig X-FUT...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 11:12

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Nå, denne specifikke gren af tråden må vi vist hellere fortsætte i
> dk.livssyn.kristendom, hvis jeg ellers kan sætte en ordentlig X-FUT...

Gør man det gøres det på den måde, jeg gør her:

1. Krydspostning mellem de to grupper.
2. Follow-up til den nye gruppe.

Ellers kan folk i den nye gruppe jo ikke se hvad der er sket forud ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 07-07-06 19:00

Fra : Bo Warming

Dato : 07-07-06 18:50

> [...]

følelssporno på forkant.
Passioner og Gibson er også følelsesporno - og Morgenthalers lede
hæn&selvtægts-tegnefilm (Princess) og sjove stribe idag svælger også i
"TAk gud , at jeg ikke er som de onde."

Fra : #2066

Dato : 07-07-06 15:54

On Fri, 07 Jul 2006 07:31:08 +0200, Kim2000 wrote:

> [...]
> lidelse, hvis børn i konfimationsalderen fik den stukket i hovedet
> ville de fatte hvor meget han led for vor synder.

Lidt overraskende at hoere en skolelaerer advokere for at vise boern
snuffporno.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-07-06 04:13

"Translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse news:1152233364.646878.63820@m79g2000cwm.googlegroups.com...

[...]

Tager du pis på gruppen hvor er linket til den omtaltet tegning?

Det var i gamle dage at alle læste de samme medier
og så den samme ene tv station. Move One

Jan Rasmussen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 05:35

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> Tager du pis på gruppen hvor er linket til den omtaltet tegning?

Ja, jeg kan heller ikke finde den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl

Dato : 07-07-06 05:45

> Ja, jeg kan heller ikke finde den.
> --
Den er nedest på forsiden:
http://www.politiken.dk/media/grafik/6351.gif

Mon ikke vi skal kræve en undskyldning af AFR ?

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 05:50

Carl <news@111.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Den er nedest på forsiden:
> http://www.politiken.dk/media/grafik/6351.gif
>
> Mon ikke vi skal kræve en undskyldning af AFR ?

Mon selv paven ville gide?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl

Dato : 07-07-06 04:56

[...]

Jeg er rystet. Jeg forventer at hele venstrefløjen i folketinget, lige som
jeg kræver en undskyldning!
Måske jeg skulle tage en tur til Irland og klage min nød over for præsterne
og lave en mappe over hvor dårligt klimaet er mod kristne i dette land. Bag
efter kunne jeg tage til det kristne bælte i USA og tage mappen med der
over.

Nå men kan man ikke godt tillade sig at påstå at for Politiken er
dobbelmoralsk.

Carl

Fra : @

Dato : 07-07-06 14:05

On Fri, 7 Jul 2006 05:56:06 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

> [...]
>over.
>
>Nå men kan man ikke godt tillade sig at påstå at for Politiken er

Politiken og moral!!!!!!??

det er Thøgers avis

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 07-07-06 07:12

> [...]
> interessant, at Politikens redaktør mener, man godt må bruge
> ytringsfriheden til at fornærme en religiøs befolkningsgruppe, når

Den levende var døende før Aktuelt gik ned, men den led sit endeligt da man
ville overtage læserskaren.

Thøger er en nar og det siger vel egentlig mest at han har begået en bog med
Rune Engelbrecht, indbegret af ulogisk tænkning.

Thorkild

Fra : Mark Jensen

Dato : 07-07-06 09:03

On 6 Jul 2006 17:49:24 -0700, "Translat" <kongaead@my-deja.com> wrote:

> [...]
>interessant, at Politikens redaktør mener, man godt må bruge
>ytringsfriheden til at fornærme en religiøs befolkningsgruppe, når

Sjovt jeg tænkte på det samme.

Kim Larsen og andre dhimmier synes formentlig denne Wulff-joke er
skide morsom. Og personligt synes jeg også den er helt fin.

Men så skal man altså faneme heller ikke skabe sig pga nogle
muhammedtegninger som på ingen som helst måde er værre.

Fra : fribytteren

Dato : 07-07-06 11:19

Mark Jensen skrev:

> [...]
>
> Men så skal man altså faneme heller ikke skabe sig pga nogle
> muhammedtegninger som på ingen som helst måde er værre.

Jeg er fuldt ud enig i, at den nævnte tegning er morsom, hvad alle de
verdensberømte muhammedtegninger faktisk også var og er.

Jeg er endvidere overrasket over, at det netop er Politiken der har
lagt papir til den ovennævnte tegning, da Politiken var en af de
danske aviser, inklusiv dennes chefredaktør, der på det kraftigste
kritiserede Jyllandsposten for at at havde offentliggjort
muhammedtegningerne.

Nu må Politiken krybe til korset og erkende at Tøger og hans
undermåtter har gjort sig til hyklere og beklage den fuldstændig
tåbelige handling de gjorde, dengang de kritiserede Jyllandsposten.
Gør de ikke dette, fremstår de som endnu større hyklere end de var
før den her i tråden nævnte tegning blev offentliggjort i Politiken.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 12:12

fribytteren <fribytteren@fribytteren.dk> wrote:

> [...]
> Gør de ikke dette, fremstår de som endnu større hyklere end de var
> før den her i tråden nævnte tegning blev offentliggjort i Politiken.

Hov, hov. Du kan da ikke sammenligne respektløs afbildning af
korsfæstelsen med respektløse tegninger af Profeten; alle muslimer ved
jo i øvrigt at selv om de opfatter Jesus Josefsen som en profet, så døde
han ikke på korset - så det kan jo ikke ophidse dem. Og kristne finder
naturligvis ikke på det samme som man så i den islamiske verden.

Mon ikke det er så i bund og grund respektløst Seidenfaden & Co tænker?
Respektløst over for muslimer, der må behandles som børn ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl

Dato : 07-07-06 15:57

> [...]
>
> Mon ikke det er så i bund og grund respektløst Seidenfaden & Co tænker?
> Respektløst over for muslimer, der må behandles som børn ...
Faktisk er Jesus også en profet, så muslimerne har god grund til at føle sig
røvrendt af Thøger.

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 07-07-06 16:42

Carl <news@111.dk> wrote:

> Faktisk er Jesus også en profet, så muslimerne har god grund til at føle sig
> røvrendt af Thøger.

I kristendommen er Jesus /ikke/ en profet, men en del af den treenige
gud. Men jeg ser at visse journalister ikke aner det ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 07-07-06 17:55

On Fri, 7 Jul 2006 17:41:57 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>I kristendommen er Jesus /ikke/ en profet, men en del af den treenige
>gud. Men jeg ser at visse journalister ikke aner det ...

Jeg troede han var tømrer. Profetuddannelsen har han vist ikke
deltaget i.

Regards Croc®

Fra : GB

Dato : 08-07-06 20:20

sbm@pc.dk wrote in news:se4ta29afc878o0h7c4iuihsb63upriiqr@4ax.com:

> Jeg troede han var tømrer. Profetuddannelsen har han vist ikke
> deltaget i.

Havde muhammed?

GB

Fra : Jim

Dato : 08-07-06 20:29

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Havde muhammed?

Han var vist uddannet småpigetrussetyv..

Fra : @

Dato : 08-07-06 21:31

On Sat, 8 Jul 2006 21:29:28 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

>Han var vist uddannet småpigetrussetyv..

nej han var helt sikkert konsulent

alt er simpelthen gået galt for dem som lyttede til ham

Kaare Bluitgen:
"Islam er en taberreligion som kun har skabt undertrykkelse og
fattigdom"

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 09-07-06 04:53

On Sat, 08 Jul 2006 19:19:33 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Havde muhammed?

Jeg tvivler. Kender faktisk ingen der har taget den uddannelse.
Det er lidt som herinde, en masse der mener de har set lyset.

Regards Croc®

Fra : GB

Dato : 09-07-06 09:29

sbm@pc.dk wrote in news:kbv0b2l6ovq7ohoqvdpodm3cia8e02h5ds@4ax.com:

> Jeg tvivler. Kender faktisk ingen der har taget den uddannelse.
> Det er lidt som herinde, en masse der mener de har set lyset.

Kender du Jesus?

GB

Fra : @

Dato : 09-07-06 12:07

On Sun, 09 Jul 2006 08:28:50 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Kender du Jesus?

ham der vadede rundt og skræmte fiskene?

Fra : GB

Dato : 09-07-06 13:11

"@" <1@invalid.net> wrote in news:soo1b2drg8b9is8586toeh0gisuikhggma@
4ax.com:

> ham der vadede rundt og skræmte fiskene?

Er den ikke sådan her:

Scenario: Genezareth sø, år 30 e.Kr.
Simon Peter til Jesus: "Jeg vil skide på, hvem din far er. Du skal ikke
rende rundt her og skræmme fiskene!"

Og så må vi hellere få en om pædofeten for balancen skyld. Kom så, @!

GB

Fra : @

Dato : 09-07-06 15:18

On Sun, 09 Jul 2006 12:11:27 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
>Er den ikke sådan her:
>
>Scenario: Genezareth sø, år 30 e.Kr.
>Simon Peter til Jesus: "Jeg vil skide på, hvem din far er. Du skal ikke

fortælle vittigheder om PROFETEN !!!!!!!!

så er der helt sikkert no'en som bli'r øhhh misforn.. øhh su...

morderiske

det mest morsomme jeg har oplevet som vedrører den pædofile morder fra
Mekka er at da en flok imamer så en mand iført grisetryne og griseører
kunne de straks genkende profeten Muhamed (May he rest in piss)

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Jim

Dato : 09-07-06 22:14

> [...]
>
> Er den ikke sådan her:
>
> Scenario: Genezareth sø, år 30 e.Kr.
> Simon Peter til Jesus: "Jeg vil skide på, hvem din far er. Du skal ikke

Jeg kan da godt komme med en..

Og så sagde pædofeten til Aisha...
"Du skal ikke være bange min lille ven, den bliver ikke større..."

*
Og så en om Adam og Eva..

Hvad sagde Adam til Eva første gang?

Han sagde: "Gå lige et skridt tilbage, jeg ved ikke hvor lang den bliver".

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 10-07-06 02:14

>Kender du Jesus?

Nej ikke medmindre det er Jens Vejmand.

Regards Croc®

Fra : @

Dato : 10-07-06 07:47

On Mon, 10 Jul 2006 03:13:41 +0200, sbm@pc.dk wrote:

>Nej ikke medmindre det er Jens Vejmand.

var det ham med armen der kunne tale?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-07-06 09:16

@ skrev:

> var det ham med armen der kunne tale?

"Det' sgu' da et mirakel, mand! Det' sgu' da Jesus!"

"Hvem...Hvem ind Helvedet er Jesus? Arbejder han og' op' ve' kommunen?"

(Fra Monrad & Rislunds geniale sketch "Jesus og Jens Vejmand" fra pladen
af samme navn fra 1983)

Anders Peter Johnsen