Snydt igen igen - som sædvanlig!
Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-07-06 20:41

I lang tid har regeringen fortalt, hvorledes det hele skulle være blevet
lettere for de folk, der driver virksomhed og derved tjener penge - også
til Danmarks husholdning.

Selvstændige er en slags selvpinere, der efter en lang dag i butikken
skal bruge fritiden til at lave et omfattende regnskab.

Deres løn ligger næsten altid under de ansattes.

Desværre er de for gamle (over 30) til at få et job, - og hvis de skulle
søge job, så er de overkvalificerede - (det er, når det opdages, at de
har været selvstændige, så regner man med, at det vil de nok helst være,
og vil sikkert fise hurtigt af.)

Nå, men regeringen fik da afskaffet det forhadte og tåbelige
Virksomhedsskema, som alle erhvervsdrivende i mange år har skullet bruge
en hel bagende, varm juni-søndag ved regnemaskinen for at udfylde.

- Troede man! - Men næææhh nej- !

Embedsmændene i Skatteministeriet har taget hævn og har tilføjet en HEL
side i Selvangivelsen med de samme og oven i købet udvidede krav -,

fx. skal nu alle med årligt salg, - altså SALG - nede fra 300.000,
udfylde disse tåbelige skemaer med masser af felter, der lige som de
gamle Virksomhedsskemaer IKKE bruges til noget som helst.
Ren chikane!

Det er en ren straf, fordi selvstændige ikke er lønmodtagere.

Til orientering for lønmodtagere, der jo lever i lykkelig uvidenhed om
erhvervslivet, skal det lige oplyses, at alle erhvervsdrivende skal lave
et udførligt kasseregnskab, bogholderi, lønregnskab, momsregnskab og
årsregnskab samt en udvidet selvangivelse - og så OGSÅ det her nye
Virksomhedsskema.

Selvstændige i Danmark har en helt speciel, utrolig egenskab:
De finder sig bare i ALT!

Når man slår med pisk ned i en flok hunde, så hyler de, der bliver
ramt -
men ikke selvstændige, - næ nej.
De siger ligesom Keld i Olsen Banden: Ska´nok - ska´nok!

Det kan kun tilrådes alle, - ikke mindst de unge:

Lad være med at blive selvstændig! -

Nyd livet som lønmodtager med liggestolen og gavechecken hver den 1.!!!

Ulrich Valera
Liggestolsfabrikant

Fra :    ab©

Dato : 06-07-06 20:58

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev en hel masse vås ....

Nej, hvor er det synd for dem

Og de kan slet ikke køre privat-boligen som firmaejer og bo til leje for en
slik, trække hele husstandens telefonforbrug (incl. de 7 ungers) fra på
selvangivelsen, tage lukkumspapir, kaffe, (+ alt muligt andet med hjem i
privaten), få de ansatte til at slå græsplænen i arbejdstiden o.s.v. -
o.s.v. Sig mig lever du på en anden planet eller hvad ?

ab©

Fra : Jesper

Dato : 06-07-06 21:20

ab© den 06-07-2006 21:57:
> [...]
> privaten), få de ansatte til at slå græsplænen i arbejdstiden o.s.v. -
> o.s.v. Sig mig lever du på en anden planet eller hvad ?

Hmm du er da vist spædet op med underlødigt TV og journalistik hvis du
alvorligt kan mene den slags.

Ulrich har da så absolut ret i sine betragtninger og jeg kunne supplere
med yderlige omkostninger som f.eks at man skal (i min kommune i
hvertfald) betale ekstra for affald (uanset affaldsmængde - alene fordi
man har cvr-nr. Dertil kommer ekstra afgifter for at stå i div.
statslige databaser - ellers må man ikke sælge sine varer.
Når man har arbejdet sådan ca. 2 timer mere end lønmodtagere, skal man
bagefter bøvle med regnskab og papirhalløj mm. som Ulrich er inde på.

Sidstnævnte gør man naturligvis gratis, ligesom man løber risikoen for
at bank mfl. løber med hus og hjem. Ferie ? er noget man har når
kunderne sover. Sygdom, barnets første sygedag, pensionsopsparing etc
etc. er noget man håber på at der kan blive til når man 'engang'.

Fandme om man så ikke skal høre på kunder som mener at de i deres
ufattelige visdom mener at kunne dividere faktura med 60 min og derved
med triumferende blik i øjnene kan proklamere 'min timeløn'.
Detaljer som moms, dækningsbidrag osv osv er ikke noget man besværrer
sig at beskæftige sig med.

Men ja, det er da helt kanon at chikanere de sidste selvstændige der er
tilbage - for man kan jo bare blive lønmodtager hos... ?

Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-07-06 21:21

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev en hel masse vås ....

Tak i lige måde. Rart at møde en åndsfælle!

> Nej, hvor er det synd for dem

Ja, det synes jeg også -

> Og de kan slet ikke køre privat-boligen som firmaejer og bo til leje
> for en slik,

Du har ret. Benyttelse af firmaets bolig skal beskattes til samme
lejebeløb, som kunne opnås til en fremmed lejer.

Ved mistanke om for lav leje, foretages uanmeldt razzia af 10 (TI)
myndighedspersoner herunder to politifolk, der tjekker ALLE rum i
boligen og opmåler dem. samt registrerer deres benyttelse.
Har personligt prøvet dette. Har du også?

trække hele husstandens telefonforbrug (incl. de 7 ungers) fra på
> selvangivelsen,

Det kan de ikke nej. De skal altid indtægtsføre de private samtaler i
regnskabet og returnere momsen. Det tjekkes nidkært af Skat.

tage lukkumspapir, kaffe, (+ alt muligt andet med hjem i
> privaten)

Desværre - forbrug af egne varer SKAL altid indtægtsføres i regnskabet
og beskattes ofte til et højere beløb end det kunne købes til hos Netto.
Og fratrukken moms skal returneres.

- få de ansatte til at slå græsplænen i arbejdstiden o.s.v. -

Det tror jeg ikke, du skal prøve på at få de ansatte til!
Det vil blive indberettet til fagforeningen og politiet inden
plæneklipperen overhovedet kommer ud af skuret.

> Sig mig lever du på en anden planet eller hvad ?

Jeg lever på et sted, de kalder jorden -
Jeg fik vist ikke lige fat i, hvilken planet det var, du kom fra ??

Venlig hilsen

Ulrich Jordboer

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 08-07-06 09:13

Ulrich Valera skrev i meddelelsen
<44ad70a7$0$3483$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]

>Det vil blive indberettet til fagforeningen og politiet inden
>plæneklipperen overhovedet kommer ud af skuret.

Hvorfor skulle de ansatte have noget særligt imod at slå
græs osv. i den arbejdstid hvor de får den aftalte løn for det ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : @

Dato : 08-07-06 12:25

On Sat, 8 Jul 2006 10:12:54 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

>Ulrich Valera skrev i meddelelsen
><44ad70a7$0$3483$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Hvorfor skulle de ansatte have noget særligt imod at slå
>græs osv. i den arbejdstid hvor de får den aftalte løn for det ?

fatter jeg heller ikke

jeg har da både slået græs og vasket bil for min tidligere
arbejdsgivers gamle mor

det var da rart at komme væk fra larmen og støvet inde på fabrikken så
længe det varede, og jeg fik endda et par kolde bare af damen

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Ulrich Valera

Dato : 10-07-06 10:47

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> [...]
>
> det var da rart at komme væk fra larmen og støvet inde på fabrikken så
> længe det varede, og jeg fik endda et par kolde bare af damen

Lønmodtagere har sådan en romantisk og Matador-lignende forestilling om
erhvervslivet.

Brug af personale til private formål er forlængst forbudt og strafbart.

Lovhjemmelen er Statsskattelovens Prg. 6 A. om erhvervsmæssige udgifter.

Der sidder masser af erhvervsdrivende i fængsel for overtrædelser af
denne lov.

Men nyd det fortsat i liggestolen og lad være at blive selvstændige!

Det er også alt for besværligt i sommervarmen -