Vandafgifter
Fra : Kim2000

Dato : 05-07-06 08:35

Fik idag en aconto vandregning

Ialt til betaling 477,01 kroner.

Penge for selve vandet er 78,75
Abonnement 48,61

Afgiften til staten er 225,00
Gebyr til amtet (dvs. endnu en afgift) 29,25

Og så selvfølgelig momsen på 95,40

Altså bruger jeg vand for 127,36 og betaler for det 477,01 kroner

374,5% i afgifter til staten og amtet.

Det er da meget rimeligt eller sådan noget....

mvh
Kim

Fra : Mark Jensen

Dato : 05-07-06 09:17

On Wed, 5 Jul 2006 09:34:57 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>
>374,5% i afgifter til staten og amtet.
>
>Det er da meget rimeligt eller sådan noget....

Din ven Auken, der indførte endnu en afgift i sin tid, men ja, det er
en van(d)vittig afgift.

Fra : Kim2000

Dato : 05-07-06 13:09

"Mark Jensen" <MR00@it.dk> skrev i en meddelelse

> Din ven Auken, der indførte endnu en afgift i sin tid, men ja, det er
> en van(d)vittig afgift.

Jeg kunne godt lide det som EL sagde dengang - at det ikke skulle være en
pengemaskine. De forslog at hver enkelt borger havde et normalt forbrug man
ikke betalte for - dvs. at bor man alene har man så og så meget, hvis man er
to i husstanden så er det større osv.

Formålet med vandafgiften _burde_ være at "slyngler" der har sprinkleren
kørende konstant, løbende toilet, bader i karbad, vasker een trøje af gangen
osv også skulle betale for det - altså for at mindske forbruget. At have
adgang til drikkevand synes jeg egentlig burde være en menneskeret.

Jeg mener EL har fremført det jævnligt siden. Det lyder meget fornuftigt.

De har jo den obligantoriske liste der kommer til nedstemning hvert år -
folketingsmedlemmers løn nedsætte til sygeplejerskeniveau - sidste gang fik
det forslag 6 stemmer.

mvh
Kim

Fra : Mark Jensen

Dato : 05-07-06 13:30

On Wed, 5 Jul 2006 14:08:35 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>folketingsmedlemmers løn nedsætte til sygeplejerskeniveau - sidste gang fik

Det er jo også ekstremt populistisk. Altså sygeplerskeniveau.

Nej, så var der mere fornuft i DFs argumentation om at
folketingspolitikerne i det mindste skulle følge de samme regler der
netop var vedtaget for resten af samfundet om pension og efterløn, og
i argumentationerne om de for lange ferier for politikere.

Men at de skal lønnes ordentligt kan der ikke være tvivl om. Ellers
åbner det for korruption, og for at mange af de skarpeste knive i
skuffen foretrækker et civilt job.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-07-06 13:45

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> [...]
>
> De har jo den obligantoriske liste der kommer til nedstemning hvert år -
> folketingsmedlemmers løn nedsætte til sygeplejerskeniveau - sidste gang

Det er meget vanskeligt at se det geniale i det forslag, hvorvidt man giver
et generelt skattefradrag eller øremærker det til vandforbrug, er bedøvende
ligegyldigt på bundlinien.

Men jeg er da glad for du bekymrer dig om skattetrykket.

Thorkild

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-07-06 14:13

> [...]

> osv også skulle betale for det - altså for at mindske forbruget. At have
> adgang til drikkevand synes jeg egentlig burde være en menneskeret.

Jeg har tidligere foreslået at vandafgifter (hvilet inkluderer
kloakeringsafgift) bør gøre progressiv, således at en grundmængde af
vand der svarer til et "minimumsforbrug" enten er ubeskattet eller kun
begrænset beskattet, og al forbrug derover er beskattet som normalt.

Så bliver dem der tager blad med svamp ikke straffet. :D

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-07-06 14:13

> [...]

> 374,5% i afgifter til staten og amtet.
>
> Det er da meget rimeligt eller sådan noget....

Hey HEY! Det' VELFÆRDSSTATEN! :D

Fra : @

Dato : 05-07-06 14:40

wrote:

> [...]
>
>374,5% i afgifter til staten og amtet.
>
>Det er da meget rimeligt eller sådan noget....

ja

vent bare til de kommer og måler din lungekapacitet og derefter
pålægger dig en vejrtrækningsafgift

UPS!!!! håber ikke skatteministeren læser dk.politik

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,