Spørgsmål om FN i DK
Fra : Peter Holmgren

Dato : 04-07-06 14:44

Hvorfor er FN så svære at komme i kontakt med?

Jeg kom til telefondamen, siger mit navn og mit ærinde. Svaret jeg får er
"Hvem er du? Er du nogen? Hvad vil du?"
Jeg forklarede, og bad om én jeg kunne snakke med om emnet, hvilket jo i de
fleste tilfælde er nok for en telefondame, og man bliver oftest stillet
videre, eller får et nummer og et navn så man selv kan ringe.... Men ikke
hos FN-telefondamen - der får man svaret "Der er så mange der arbejder her i
huset, så jeg kan jo ikke lige finde ud af hvem du skal snakke med!
Forøvrigt har alle sammen meget travlt og har ikke tid til dig.."

Den samme historie gentager sig flere gange, dog med en smule variation.

Så nu bliver jeg nysgerrig - er FN en helt forseglet organisation, hvor
ingen kan komme til at snakke med nogen, eller er der tale om en elendig
telefondame?

Fra : Michael Laudahn

Dato : 04-07-06 14:50

Peter Holmgren schrieb:

> [...]
>
> Så nu bliver jeg nysgerrig - er FN en helt forseglet organisation, hvor
> ingen kan komme til at snakke med nogen, eller er der tale om en elendig

Nej. Der er tale om at de endnu ikke har fået deres 'hotline'
installeret. Prøv igen derefter, så skal du få se... (hehe)

Men i alvor: Det du gjorde var en god ide. Jeg gad flere ville gøre
det. Så måtte de måske tænke om. På den anden side: Er dine
erfaringer med danske myndigheder bedre?

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

WICHTIG / IMPORTANT: islam-info:

http://historyofjihad.org/ - http://apostatesofislam.com/

Fra : Peter Holmgren

Dato : 05-07-06 00:21

>"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i en meddelelse

>Nej. Der er tale om at de endnu ikke har fået deres 'hotline'
>installeret. Prøv igen derefter, så skal du få se... (hehe)

Argh! Jeg var ude på adressen. De har et kamera hængende udenfor døren. Der
fik jeg samme behandling, bortset fra at jeg for alvor følte mig som en
potentiel terrorist. Det ente med at jeg gik. Jeg ringede til min FN-kontakt
i Bangkok, som nu vil undersøge sagen. Det var ham, som sagde at jeg "bare"
skulle få mig en kontaktperson i DK. Yeah-right!

Men jeg overvejer nu om UN-DK overhovedet er gearet til at have med
internationale fredsprojekter at gøre, medmindre de er beskyttede bag
bevæbnede styrker og skudsikre glasbobler.

>Men i alvor: Det du gjorde var en god ide. Jeg gad flere ville gøre
>det. Så måtte de måske tænke om.

Jo tak...

>På den anden side: Er dine
>erfaringer med danske myndigheder bedre?

Ja absolut. Både statsministeriet, udenrigsministeriet, kuturministeriet og
alle de andre ministerier er meget mere hjælpsomme (og venlige!) og stiller
dig enten videre eller giver dig et lokalnummer på en person man kan snakke
med. Men med FN kommer du ikke forbi telefondamen.....

Fra : Bo Warming

Dato : 04-07-06 16:17

"Peter Holmgren" <info@[theravada].dk> wrote in message
> Jeg kom til telefondamen, siger mit navn og mit ærinde. Svaret jeg
> får er "Hvem er du? Er du nogen?

Det helt nyudkomne nr. af det videnskabelige tidsskrift "Alt om
historie" har en fin artikel om "Le Roi de Soleil" Louis den
Fjortende af Frankrig, 1616-1701, kendt som "snobberiets fader"
Der har nok også været snobberi blandt mandarin-hofmænd ved
oltids-Kinas kejserlige kommandoveje (jvf eventyret "Nattergalen" ) og
hos den danske Kong Rolf Krakes hirdmænd i Lejre ved Roskilde
og i Athen og Rom, men da franske middelalderkonger som Karl Martell
og Charlemagne smed muslim-erobrerne ud af Europa, var frankerkongen
"den første blandt ligemænd", og han styrke bestod i, at når en fælles
fare opstod mod det fyrstefællesskab, han var formand for, så var han
*troværdig* og havde opbygget en infrastruktur, så tropper fra hele
hans fællesmarked hurtigt samledes fx imod den arabiske rytterhær, der
knustes ved Poitiers og Tours, efter den havde røvet talrige
munkeklostre for deres guld.

I de efterfølgende århundeder fik den fransk-tyske fællesmonark sit ry
ved at være kronet af paven som chef for det hellige romerske rige,
hvilket Napoleon blev som den sidste af slagsen, (og pavens krav om
canossa-gang fik ringe betydning) men efter trediveårskrigen var
tiden til "oplyst enevælde" også i Danmark, og borgerskaberne som var
blevet stærke i Medici, Függer og Hanseater logerne var blevet styrket
af reformationen og handel gik forud for baron-adelens feudalisme, og
merkantilisme gav styrke til store administrativt og militært
organiserede indusri-centrer som Paris, London, København og
Stockholm, med krudtværker og anden topstyret samlebåndsproduktion..
Da pavens åndelige magt var væk, og , ledelseen _skulle_ forgudes for
at skabe _stabilitet_, så vedtog man (i Danmark ved Fr3-kup 1660 efter
en brudt svensk belejring af hovedstaden) at der ikke længere skulle
være en håndfæstning, der begrænsede kongens magt og tillod adelige
oprør. Kardinalerne Richelieu og siden Mazarin var genierne blandt
denne styrkelse i Frankrig, - i Danmark var det især Griffenfeldt der
satte system i embedsvæsenet med total fører-princip og nul slinger i
valsen, så de religiøse kriges folkedrab ikke gentog sig (Halvdelen af
tyskene var omkommet for lejesoldaternes hånd 1618-48).
I Japan skete noget tilsvarende under Tokugawa-dynasiet på samme tid,
idet alle lokale stormænd under den overordnede "kaptajn i riget",
shogunen (med kejseren som ceremonimester og paradefigur som vor
dronning idag) blev tvunget til at opholde sig hvert andet år i
hovedstaden, hvor de pr sladder og intriger kappedes om monarkens
gunst og velvilje
Der var stor ære i at få embede som fx "Den der tømte kongens
natpotte" og kongens elskerinder ledede et matriarkat, der udvalgte
hvem skulle være de mest magtfuldee hoffolk, efter hvor sexede og
moderigtige de var. Rangsyge blev helt latterlig, jvf Molieres og
Holbergs komedier.
Frankrigs lederstilling i tøj- og anden mode og respekten for
Paris-produkternes kvalitet, startede i disse århundreder før den
franske revolution, hvor smagsdommerri fandt ny veje.
Jeg har i mine år som FN-"ekspert" med ny embedseksamen erfaret det
helt tilsvarende bureaukrati og snobberi på hovedkvarteret i Paris,
som Unesco fløj mig til vedr alt mulig pjat om
undervisnings-anliggender for ulands-skolevæsener, som burde havde
været klaret pr telefon. og uden diplomatiske omsvøb.
Men de magtfulde kan lide, at have røvsllikkere nær sig og føle sig
beundret. Sådan er vist alle magtcentrer i hele verden
Som trådstarteren idag her ganske rigtigt kritiserer FN for, så
handler dette kontor-imperie om, at man "er noget" og har de rette
forbindelser - og telefondamer trækker i trådene og overgiver nødig
deres job til det saglige moderne effektive redskab som
telefonsvarer-automatik, SMS og email er.

Derfor var det en åbenbaring for mig, da jeg kom hjem til DK og
droppede ulandskarrieren og meldte mig samtidig ind i de to bedtse
partier, Fremskridtspartiet og Venstre, og hurtigt erfarede, at hos
Glistrup gik man efter mand ej bold og uddelegerede sagerne til den
bedst egnede folkevalgte, og lod denne være enevældig kaptajn eller
führer for sit emne-område og fik tingene besluttet sagligt i en ruf.
Bertel Haarders liberalistiske bøger, havde jeg været næsten så
begejstret for i ulandene som for Glistrpups avisartikler, men Venstre
var forstenet i snobbede tradiioner og intriger, og de havde ikke den
rummelighed for nytænkning og uddelegering, som Glistrup var mand
for.Smiger betød ret lidt på Z-sekretariatet.

Telefonsamtale med SAID landlederen gør mig optimistisk, at han også
indser alvoren i vort lands skæbnesvangre situation p.t. og tør kalde
en spade for en spade og fx. erkende at ikke alle WW2-frihedskæmpere
var helgener, nogle var forbrydere.Tingene er ikke sort hvide jvf
Nietzsches "Hinsides godt og ondt".

Det er godt, at effektiv målrettet ledelse tager de svære
medie-rettede beslutninger uden palaverdemokrati og forsinkende
summemøder, og jeg håber blot, at de ikke har for meget
berørings-angst overfor de unge enthusiastiske DAnsk Front medkæmpere,
som vi nok behøver, for at blive mange nok ved demonstrationer - Fyn
og Gjellerup erfaringer har jo ikke været alt for gode, jvf Per
Hagemanns indlæg idag om, at de muslimkritiske intellektuelle er
frygtsomme overfor helligkrigernes gadevold. Som nabo til og hyppigt
offer for godhedsindusriens kommunalt-ansatte "antiracistiske
tæskehold", ungdomshuses autonome, forstår jeg frygten.

Moses Hansens demo på Nørrebro 2003 var en succes , trods medieløgne
om den, og SIAD er vist også på god kurs. og bør fremmes mest muligt
incl økonomisk, så Perlsø har nok ret i at jeg må se at få min
friværdi gjort mest mulig belånelig

Nedenfor en anden god antimuslimsk sag at støtte - jeg håber SIAD er
så god demoarangører mht tekstbannere som Gertrud Johnsen og jeg kan
bidrage praktisk her , da jeg har hus og have ½ km fra Blågårds plads.

Fra: "G.Johnsen" <g.johnsen@minpost.nu>
Til: <bruun-laursen@privat.dk>
Dato: Mon, 03 Jul 2006 11:56:33 +0200
Emne: vigtigt. Hjälp Oriana Fallaci med din underskrift

Find venligst denne hjemmeside og skriv dig på som stötte for Oriana
Fallaci, der er trukket for retten af muslimerne i Italien

Jeg har desvärre endnu ikke masse-mail-program på denne nye
computer, så jeg kan ikke sende det til hundredtals mennesker, men vär
rar at sprede det til så mange som muligt.
Og min blog, som jeg netop har fået undersöges i öjeblikket af
höjere magter for spam og virker derfor ikke.

MAIN PAGE
FALLACI's TRIAL
FALLACI's BIOGRAPHY
THE FORCE OF REASON
FALLACI's BOOKS
FREEDOM OF EXPRESSION
PUBLICATIONS ABOUT FALLACI
ABOUT US
Page visited 8,391 times
Signatures counter: 2326.

http://www.intl.orianafallacitrial.org/

MAIN PAGE

THE LETTER OF SOLIDARITY WITH ORIANA FALLACI

Judge Armando Grasso of Bergamo acknowledged a suit against Oriana
Fallaci filed by the president of Muslim Union of Italy. On June 6th
the trial against a journalist and a publicist over insult of Islam by
statements made in her book "The force of reason" will start. We want
to express our concern about the decision made by the judge of
Bergamo, since such practices can lead to restrictions of freedom of
speech in the realm of European democracy with human rights being its
largest achievement.

We believe that freedom of speech is a universal value and should
not fall within political, cultural or religious interests. Oriana
Fallaci has been fighting for the freedom of expression in her work as
a journalist throughout her whole life. As we intend to protect the
freedom of speech we want to express our solidarity with Oriana
Fallaci. Being aware of contentiousness of her latest statements, we
still stand against the trial which is infringing the freedom of
expression.

So far, the letter was signed by: KS. ADAM BONIECKI, ZBIGNIEW BUJAK,
PROF. JANUSZ DEGLER, RED. KAMIL DURCZOK, WÙADYSÙAW FRASYNIUK, PROF.
BRONISÙAW GEREMEK, PROF. MARIA JANION, RED. KATARZYNA KOLENDA-ZALESKA,
BOGDAN LIS, PROF. STEFAN MELLER, PRIME MINISTER TADEUSZ MAZOWIECKI,
ADAM MICHNIK, PROF. JAN MIODEK, RED. PIOTR NAJSZTUB, JANUSZ
ONYSZKIEWICZ PH.D., RED. JUSTYNA POCHANKE, PROF. ADAM ROTFELD, PROF.
BARBARA SKARGA, PROF. MAGDALENA SRODA, PRESIDENT LECH WAÙÆSA.

ORIANA FALLACIis renowned for her great bravery of
claiming her own opinions. She represents the dying species of
journalists who dare to have their say regardless of the political
correctness, public opinion and common stereotypes. The most widely
commented nowadays are her books and articles presenting strong
criticism towards Islam and Arab world...

FALLACI's TRIAL: In May 2005 Adel Smith, the president
of Muslim Union of Italy filed a suit against Fallaci on defaming
Islam in her book "The Force of Reason". The suit was acknowledged by
judge Armando Grasso of Bergamo, who ruled that book contains 18
offensive towards Muslims statements , e.g. "the Europe is becoming
more and more a colony of Islam" ...

The "Europa Przyszùoúci" (FUTURE EUROPE) association organized the
campaign
of solidarity with Oriana Fallaci...

READ:
Przewi?do g?y
Main page | Freedom of Expression | "The Force of Reason" |
Publications about Fallaci
Fallaci's Trial | Fallaci Biography | Fallaci's Books
About us | The Letter Of Solidarity With Oriana Fallaci

- - - - - - -

HER NEDENFOR SER i HVEM, DER STÅR BAG.I husker sikkert, at den
intereuropeiske organisation var på besög i Köbenhavn (og alle andre
EU-hovedstäder i 2005.

The FUTURE EUROPE association was founded May 7th 2005 in Wroclaw,
Poland. According to the founders' belief the idea of human rights is
the most important of all the values created by democratic societies
of Europe. Those rights assume respecting natural dignity and equality
of all humans as being fundamental to freedom, justice and peace all
over the world. The rights to freedom of speech and religion and also
equality of opportunities of women and men, guaranteed by the
constitutions of all EU states, are of special meaning. In the XXth
century they have became a pillar of our European identity. It is
uncertain whether we will always enjoy our rights and freedoms, so our
purpose is to draw attention to the idea of those rights and spread
the information about them being broken for cultural, political and
other reasons, even if the price would mean being politically
incorrect.

OUR MISSION AND OUR GOAL

Our goal is a safe, democratic Europe, where the freedom of an
individual is respected by politicians, societies and religions. The
activity of FUTURE EUROPE association involves spreading information,
educating society and lobbying. We are also monitoring those
activities of politicians that can infringe human rights or limit
civil liberties.

We are open to cooperation and exchanging experiences with both NGOs
and authorities on a local and national level. We are not connected to
any political party or movement.

www.europaprzyszlosci.org

see also

www.voiceforeurope.org