LO bløder
Fra : Jesper

Dato : 02-07-06 20:23

75.000 LO-medlemmer på vej ud
02. jul. 2006 20.31 Indland

Mindst 75.000 LO-medlemmer ventes at forlade deres fagforeninger i de
kommende år. Derfor skal forbundene spare omkring 400 millioner kroner,
skriver Ugebrevet A4 mandag.

Alene LO's tre største forbund HK, 3F og FOA skal de næste tre år finde
besparelser for omkring 400 millioner kroner.

I HK har man vedtaget at barbere 130 - 170 millioner kroner af
budgetterne.

Lukning af lokalafdelinger, salg af bygninger, fyringer eller fusioner
er derfor på dagsordenen på stort set alle LO-forbundenes
hovedbestyrelsesmøder og kongresser i efteråret.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-06 21:20

> [...]
> er derfor på dagsordenen på stort set alle LO-forbundenes
> hovedbestyrelsesmøder og kongresser i efteråret.

Jeg vil nu snarere tro at medlemmerne melder sig ud når de går på
pension, eller senest når de flytter til deres permanente 2-kvadratmeter
'parcelhus'. Og at det så er svært at få de unge ind i fagforeningerne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-07-06 22:40

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg vil nu snarere tro at medlemmerne melder sig ud når de går på
> pension, eller senest når de flytter til deres permanente 2-kvadratmeter
> 'parcelhus'. Og at det så er svært at få de unge ind i fagforeningerne.

Medlemmerne melder sig jo ikke ud fordi de går på pension. Pensionister
fortsætter med at være enten gratis medlemmer eller til et symbolsk
beløb og fagforeningerne under LO gør meget mht arrangementer for deres
pensionerede medlemmer. Det er da også dem der er de mest trofaste.

Men korrekt nok, så 'melder de sig ud', når de som metafysisk
udfordrerede flytter i en etværelses med låg på.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kim2000

Dato : 02-07-06 21:36

> [...]
> er derfor på dagsordenen på stort set alle LO-forbundenes
> hovedbestyrelsesmøder og kongresser i efteråret.

Dybest set fortæller det vel at LO og de andre fagforeninger ikke rigtig
fatter hvad der er galt. Hvad med at de blev synlige, at de forhandlede løn
for lønmodtagerne og ikke for arbejdsgiverne.

mvh
Kim

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 02-07-06 21:57

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Dybest set fortæller det vel at LO og de andre fagforeninger ikke rigtig
> fatter hvad der er galt. Hvad med at de blev synlige, at de forhandlede
> løn for lønmodtagerne og ikke for arbejdsgiverne.

Det glæder mig usigeligt meget, at fagforeninger og deres fagforening,
ikke kan blive ved med at sjofle deres tvungen medlemmer. Det kom helt bag
på dem at stavnsbåndet er ophørt, nu er det for sent at gnide hænder sammen
med hele den division af ansatte sagfører.

Mvh Kurt

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven.
Dhimmi Wilstrup

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-07-06 22:35

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
> på dem at stavnsbåndet er ophørt, nu er det for sent at gnide hænder sammen
> med hele den division af ansatte sagfører.

Enig. Nu skal fagforeningerne faktisk til at arbejde for deres penge,
fremfor at sjofle med meldlemmernes "bidrag".

--
regards, Peter B. Perlsø - http://liberterran.org
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They