Muhammeds gerninger
Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-06 11:15

I dagens JP kan man på:

<http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3819686>

bl.a. læse følgende læserbrev:

CARSTEN CLAUSEN, Aabenraavej 7, Haderslev skrev:

> [...]
> gik han til digterens hus. Her sneg han sig ind, mens Asma lå og sov
> mellem sine børn. Han fjernede den mindste, der lå på hendes bryst. Så jog
> han sit sværd så hårdt gennem hendes bryst, at hun blev spiddet til sit
> leje.
>
> Om morgenen gik han til moskéen og fortalte det til Muhammed. "Umayr, du
> har sandelig hjulpet Gud og profeten", sagde Muhammed.«
>
> Det er denne hædersmand, som Ellemann vil have respekteret - og som mange
> muslimer tilsyneladende tror, danskerne vil komme til at agte, hvis vi
> blot får mere information om hans gerninger.

Ja, man må spørge sig selv hvorfor en mand som Uffe Ellemann-Jensen
mener at man skal respektere en mand som Muhamed - men førstnævnte ved
jo heller ikke så meget om sidstnævnte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-07-06 11:54

> [...]

> Ja, man må spørge sig selv hvorfor en mand som Uffe Ellemann-Jensen
> mener at man skal respektere en mand som Muhamed - men førstnævnte ved

Det er jo heller ikke profeten, som Elleman vil have vi skal respektere, det
er de mennesker, som elsker profeten over alt på jorden, vi ikke må
konfrontere med den historiske "sandhed", som den forekommer i de muslimske
tidlige kilder.

Jeg ser Erdogan og Elleman trækker på samme hammel: nå, jeg havde ikke
citatet, - men Erdogan vil have kritik af religion forbudt i Europa, -
naturligvis.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-06 13:01

Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ser Erdogan og Elleman trækker på samme hammel: nå, jeg havde ikke
> citatet, - men Erdogan vil have kritik af religion forbudt i Europa, -

Næppe af /al/ religion. Men i øvrigt godt af Europarådet ikke hoppede på
den galej.

Endnu en pind til den ligkiste der hedder tyrkisk EU-medlemskab.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-07-06 15:20

Den 02.07.2006 kl. 14:00 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> Næppe af /al/ religion. Men i øvrigt godt af Europarådet ikke hoppede på
> den galej.

Hm, vi skal være glade for lidt i disse tider

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-06 16:31

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Hm, vi skal være glade for lidt i disse tider

Jep, og jeg ser at jeg ikke fik præciseret, at når han næppe ville have
kritik af /al/ religion i Europa forbudt, så er det fordi jeg har en
mistanke om at det kun er kritik af /islam/ han ønsker forbudt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-07-06 08:46

> Jep, og jeg ser at jeg ikke fik præciseret, at når han næppe ville have
> kritik af /al/ religion i Europa forbudt, så er det fordi jeg har en
> mistanke om at det kun er kritik af /islam/ han ønsker forbudt.

Men han er jo nødt til at lade som om han også græder, når kristendommen
bliver kritiseret, ellers har han jo ikke en chance for at få et sådant
forbud igennem. At koranen er fuld af kritik af kristendommen, fortæller han
nok ikke, - og folk i høje stillinger har vist aldrig læst koranen, - jfr
Elleman. Og selv om de har, så kan man se at vores overlærer her på dp, kan
læse den igen og igen og ikke "finde" noget vers om fx håndsafskæring, og
sikkert heller ikke "finde" vers om kristendomsafskæring.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-07-06 23:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Endnu en pind til den ligkiste der hedder tyrkisk EU-medlemskab.

Lad os håbe.

--
regards, Peter B. Perlsø - http://liberterran.org
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They