Gallup: 75% af danskerne mener at integrat~
Fra : Torben Østrup

Dato : 01-07-06 10:27

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=760700:fid=100101008/
Gallup: Integration er mislykket: Tre ud af fire vælgere mener, at
integrationen af muslimer i Danmark er mislykket - viser
Gallup-måling. Men hvis man ser på flygtninge og indvandreres
uddannelse og erhvervserfaring, ser det ikke så dårligt ud, fastslår
forsker.

Uddrag af artikel som findes på ovenstående link:

På tværs af partiskel og politiske trosretninger opfatter et
overvældende flertal af de danske vælgere i det store og hele
integrationen af muslimer som mislykket.
Mindre end hver femte af de adspurgte i en Gallup-måling hæfter
således etiketten vellykket på integrationen i Danmark, mens tre ud
af fire vælgere siger mislykket.

Og der fortsættes senere i artiklen med det følgende:

Hos Rockwool Fonden undersøger man ikke, hvordan folk opfatter
integrationen, men hvordan den er. I dag er 47 procent af de såkaldt
ikke-vestlige indvandrere i beskæftigelse sammenlignet med danskernes
76 procent. Men deres uddannelsesbaggrund er også væsentligt ringere,
lige som de har mindre erhvervserfaring.

»Det er et stort gab. Men gruppen er jo delt op - nogle er flygtninge,
nogle er familiesammenførte, nogle er kommet hertil primært for at
få arbejde. Så det er meget forskellige grupper,« siger Torben
Tranæs, der udover erhvervsfrekvensen først og fremmest peger på
flygtninge- og indvandreres placering i bestemte boligområder som det
synlige tegn på manglende integration.

»Med hensyn til bosættelsesmønstre er der sket en øget boligmæssig
adskillelse de seneste 20 år. De ikke-vestlige indvandrere bor meget
isoleret bestemte steder - det er noget, der har udviklet sig markant,
og det er en meget fysisk adskillelse. Det oplever folk som
ikke-integration, og det er det vel også,« forklarer Rockwool Fondens
forskningschef.

Spørgsmålene er så de følgende:

Har 75% af danskerne ret i at integrationen er mislykkedes når:

1: kun 47% af disse er beskæftiget mod danskernes 76%?

2: at de efter 20 år stadigvæk klumper sig sammen i ghettoer nu blot
i endnu højere grad?

Personligt mener jeg at de 75% som giver udtryk for af integrationen af
specíelt muslimer i Danmark er mislykkedes har helt ret

Derudover mener jeg også at dette primært er muslimernes egen skyld
samt allerhøjest sekundært det øvrige samfunds skyld (hvis der da er
tale om nogen skyld overhovedet).

Læs i denne sammenhænd også det følgende:

»Det har ikke noget med religion at gøre« Statsministeren bryder sig
ikke om Berlingske Tidendes brug af meningsmålinger om synet på
muslimer i det danske samfund. Det er ikke relevant at opdele mennesker
efter deres religiøse tilhørsforhold, og det indgår på ingen måde
i regeringens integrationspolitik, siger Anders Fogh Rasmussen.

på følgende link:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=760694:fid=100101008/

samt Berlinsgskes svar til statsminirent kritik:

Chefredaktør Niels Lunde svarer

på følgende link:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=760698:fid=100101008/

Torben Østrup

e-mail: eastrup_news (snabel a) hotmail.com

Fra : @

Dato : 01-07-06 11:43

On 1 Jul 2006 02:26:45 -0700, "Torben Østrup" <eastrup@gmail.com>
wrote:

>http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=760700:fid=100101008/
>Gallup: Integration er mislykket: Tre ud af fire vælgere mener, at
>integrationen af muslimer i Danmark er mislykket -

selvfølgelig mislykkes integration af muhamedanere

muhamedanere mener jo at deres levevis er den eneste rigtige med
kvindeundertrykkelse tvangsægteskaber(slavehandel)
og sharialovgivning,
yderligere er det et problem at arabiske muhamedanere er udprægede
racister som mener at araberen er det ædleste menneske som er udset
til at herske over alverden på Allahs bud (det står i Muhammeds
hellige muhamedaner-manual)

muhamedanere bør faktisk i både deres egen og andres interesse holdes
adskilt fra ordentlige folk

det har alle det bedst med

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-07-06 12:46

Torben Østrup wrote:

> Spørgsmålene er så de følgende:
>
> Har 75% af danskerne ret i at integrationen er mislykkedes når:
>
> 1: kun 47% af disse er beskæftiget mod danskernes 76%?

Ja, fra se 47%, skal der trækkes alle dem fra kina.

> 2: at de efter 20 år stadigvæk klumper sig sammen i ghettoer nu blot
> i endnu højere grad?

Nogen invandre lever i ghettoer i hjemlandet. De har så bare flytet det
hele.

> Derudover mener jeg også at dette primært er muslimernes egen skyld
> samt allerhøjest sekundært det øvrige samfunds skyld (hvis der da er
> tale om nogen skyld overhovedet).

De konservative har skylden, da det var dem som ønskede dem her til landet.

Fra : Translat

Dato : 01-07-06 17:12

Torben Østrup wrote:

> Gallup: Integration er mislykket: Tre ud af fire vælgere mener, at
> integrationen af muslimer i Danmark er mislykket

Jeg mener, at integrationen af muslimer i Danmark er yderst vellykket.
Massevis af muslimer er blevet integreret som bistandsklienter med tolk
og får faktisk overført overførselsindkomster fra det offentlige i
Danmark. Man kan ikke andet end sige, at en fremmed er velintegreret i
et land, når landet har indskrevet ham og overfører penge til ham.
Nogle har også fået dansk pas. Der er ikke mange danskere, der er så
velintegrerede i de fremmedes hjemlande. Jeg er det slet ikke.

Bent

Fra : Computerlars, kbh

Dato : 20-07-06 11:09

--
>Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
>som har behov for at blive beskyttet af loven
>/Salman Rushdie/

Her er en tankevækkende uddrag fra bogen "Det delte Danmark" (side 83)
af Journalisten Lars Olsen, som jeg langt hen af vejen er enig med.

"Blandt USAs unge latinoer ses uhyggeligt mange af de samme mønstre
som blandt indvandreunge i Europa:
Drengene klarer sig dårligt i skolen, lever på sidelinien af
samfundet og hænger ud i 'gangs' - gadebander præget af
macho-idealer, gammeldags æresbegreber og et kvindesyn, hvor piger
betragtes som "ludere". Disse unger er imidlertid ikke muslimer, men
har katolsk baggrund.
De har derimod noget andet til fælles med unge indvandrere i Europa:
1) De er socialt marginaliserede, og
2) deres familie har foretaget et abrubt skifte fra den tredie verden
til et morderne samfund. Et skifte hvor de unge stadig har meget af
fortidens æresbegreber og kvindesyn med i baggagen."

Fra : @

Dato : 20-07-06 17:09

On 20 Jul 2006 03:08:59 -0700, "Computerlars, kbh"
<computerlars1978@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>af Journalisten Lars Olsen, som jeg langt hen af vejen er enig med.
>"Blandt USAs unge latinoer ses uhyggeligt mange af de samme mønstre

<klip en hel flok lige så dårlige undskyldninger som den ovenover med
skolen>

får man penge for at opfinde undskyldninger for at nogle folk bare
ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt?

man hjælper ikke disse folk på den måde,

derimod må man vise dem at deres dårlige opførsel ikke lønner sig

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Computerlars, kbh

Dato : 20-07-06 11:12

Computerlars, kbh skrev:

> [...]
> til et morderne samfund. Et skifte hvor de unge stadig har meget af
> fortidens æresbegreber og kvindesyn med i baggagen."

Ups, der var en fejl, således skal sætningen lyde:

.....Disse unge er imidlertid ikke muslimer, men
har katolsk baggrund.....