Forbrydere i politiet...
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 30-06-06 15:36

http://www.bt.dk/forside/artikel:aid=451830/

Der findes åbenbart ikke indvandrere med ren straffeattest.

Uddrag:
/
- De siger, de vil have indvandrere i politiet, men jeg tror dem ikke. Hvis
det virkelig var tilfældet, måtte de acceptere små ting i straffeattesten,
for jeg kender ikke mange indvandrere, som ikke har lavet et eller andet
galt på et tidspunkt, siger Rames, der i går blev fyret med 700 andre
medarbejdere fra Danish Crown i Grindsted.
/

--
/Mikael
Midlet - Aero Pig: http://home24.inet.tele.dk/harmonika/java/jar.htm

Fra : Torben Østrup

Dato : 30-06-06 15:57

Mikael Mortensen wrote:
> [...]
> galt på et tidspunkt, siger Rames, der i går blev fyret med 700 andre
> medarbejdere fra Danish Crown i Grindsted.

Tja åbenbart men der jo som bekendt heller ikke noget der ikke er så
ondt at det ikke er godt for noget = det er en måde at undgå at man
får indvandrene ind i politiet, i øvrigt i lighed med de sprogkrav
der også stilles til dem, udover som bekendt en livslang ren
straffeattest.

Torben Østrup

e-mail: eastrup_news (snabel a) hotmail.com

Fra : Jim

Dato : 30-06-06 17:27

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

Mikael Mortensen wrote:
> [...]

får indvandrene ind i politiet, i øvrigt i lighed med de sprogkrav
der også stilles til dem, udover som bekendt en livslang ren

*********
Og så er der vel heller ikke mange af dem, som kan tale jysk.. ;0)

Fra : Martin K

Dato : 30-06-06 17:11

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> [...]
> galt på et tidspunkt, siger Rames, der i går blev fyret med 700 andre
> medarbejdere fra Danish Crown i Grindsted.

Det er kun på grund af vores racistiske lovgivning, som forbyder ting, der
er en helt naturlig del af deres kultur, f.eks. æresdrab og stening.

--
Martin K

When the people fear their government, there is tyranny; when the government
fears the people, there is liberty.
Thomas Jefferson

Fra : Kim2000

Dato : 30-06-06 17:42

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et eller andet galt på et tidspunkt, siger Rames, der i går blev fyret med
> 700 andre medarbejdere fra Danish Crown i Grindsted.

Manden må jo være fuldkommen idiot, hvis han mener at alle indvandre skulle
have rodet sig ud i noget snavs på et tidspunkt. Manden må jo være
fuldkommen idiot hvis han mener at en straffet person kan være politimand.

Indvandrere skal selvfølgelig kunne leve op til de samme meget strenge krav
for at blive betjent som alle andre. Jeg ved da heller ikke om det helt galt
at 4 ud af 198 ansøgere er indvandre, det er godt og vel 2% af befolkningen,
altså en lille bitte smule under det antal de fylder i landet.

Der er heller ikke 49% mandlige ansøgere til at blive jordmor selvom vi mænd
fylder 49% af landet. Ergo må vi heller sænke kravene til
jordmoruddannelsen.... Nej det udsagn giver heller ikke nogen mening.

mvh
Kim

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-06-06 19:08

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> [...]
> fuldkommen idiot hvis han mener at en straffet person kan være politimand.

Det kommer vel an på hvad han er straffet for, - det går selvfølgelig ikke
med en voldsmand eller røver, men en som fx har lavet et par butikstyverier
som helt ung, kunne man vel godt lukke ind, - *eller* en som snuppet for at
ryge hash

> [...]
> helt galt at 4 ud af 198 ansøgere er indvandre, det er godt og vel 2% af
> befolkningen, altså en lille bitte smule under det antal de fylder i

Indvandrere samlet, udgør nu ca 9% af befolkningen, de ikke-vestlige,
omkring 5%.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 30-06-06 21:24

"Knud Larsen" skrev i en meddelelse

> [...]
butikstyverier
> som helt ung, kunne man vel godt lukke ind, - *eller* en >som snuppet for

Man ser faktisk på graden af kriminalitet ved udløbstiden
på straffeattest.

Udløbs tiden for straffeattesten til politi og offentlige myndigheder er på
10 År !
Den private er på 2 til 5 år alt efter grad af kriminalitet.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/straffeattester/
se skemaet nederst

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-06 21:24

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote in message
(klip)
> Udløbs tiden for straffeattesten til politi og offentlige myndigheder er
> på
> 10 År !

Næsten korrekt: "Oplysningerne står på denne straffeattest i mindst 10 år
fra den endelige afgørelse."

Det må jo betyde, at oplysningerne rent faktisk står på ens straffeattest
til tid og evighed, for hvis de skal stå der i mindst 10 år og det ikke
angives hvornår og under hvilke vilkår de slettes, må de nødvendigvis være
til rådighed til enhver tid, så man kan vurdere, hvorvidt der kan ses bort
fra den enkelte dom, ergo er påstanden om hvor længe ens domme vil fremgå af
en straffeattest i bedste fald vildledende, og i værste fald decideret
usande.

Det ville også være uheldigt, hvis man kunne myrde, voldtage, sælge narko
osv, for så 10 år senere at blive betjent. I øvrigt må det af hensyn til
fingeraftryksregisteret være nødvendigt (eller tæt på) at gemme disse
oplysninger.

Mvh, Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-06 21:36

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message
(klip)
> Der findes åbenbart ikke indvandrere med ren straffeattest.

Naturligvis gør der det. At ikke-vestlige, herboende udlændinge og sådannes
efterkommer er langt, langt mere kriminelle end alle andre, gør jo ikke dem
allesammen kriminelle. Hvis nogen tror, at ens etnicitet med sikkerhed kan
afgøre om man er/bliver kriminel, så har vi et klokkeklart eksempel på ægte
racisme.

(klip)
> [...]
> et eller andet galt på et tidspunkt, siger Rames, der i går blev fyret med
> 700 andre medarbejdere fra Danish Crown i Grindsted.

Rames kan kun tale ud fra sin egen og sin omgangskreds' situation. Det er
muligt, at han og alle hans venner og fætre er eller har været
småkriminel(le), men det gør jo ikke alle udlændinge til kriminelle.

Politiet har bortset fra det en naturlig interesse i at korpset i vidst
muligt omfang afspejler befolkningens sammensætning, og måske endda er
særligt interesserede i at få betjente med arabisk baggrund ind, da sådanne
udgør en uforholdsmæssig stor del af "kunderne". At have betjente med samme
etnicitet viser både de kriminelle, at politiet IKKE er racistisk, og giver
politiet mulighed for at nå de unge kriminelle og dem, der er tæt på, ved at
lade en med samme baggrund tale lidt med dem.

Politiets rolle er jo ikke at fylde fængslerne op, men at holde ro og orden,
samt at sikre, at landets love overholdes. Hvis man kan klare en situation
med en løftet pegefinger fremfor bøde osv, så kan det være den bedste
løsning.

Mvh, Ulrik