Islam som religion bekymrer danskerne og o~
Fra : Torben Østrup

Dato : 30-06-06 14:22

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=760230:fid=100101008/
Fra artiklen: "man kan påvise, at jo mindre troende danskerne selv er,
jo mere bekymrede er de over for den fremmede religion", Og der
forsættes "det har betydning i et land, hvor kun seks pct.....
betegner sig selv som meget religiøse, mens 74 pct. kalder sig selv
lidt eller næsten ikke religiøse.

Og det er jo netop disse 74% som er bekymrede over for eksempelvis
islam, som til gengæeld er dem som specielt muslïmerne er bekymrede
over og tager afstand fra, i det de lever i det muslimerne jo heller
ikke forstår, nemlig et gudsløst samfund

Muslimerne har det derimod lettere med de 6 procent af danskerne der
betegner sig selv som meget religiøse netop fördi de bedre forstår
disse mennesker.

Uddrag af artikel:

Religion bekymrer danskere

Desuden kan man påvise, at jo mindre troende danskerne selv er, jo
mere bekymrede er de over for den fremmede religion, siger Christian
Albrekt Larsen. Og det har betydning i et land, hvor kun seks pct.
ifølge Berlingskes Gallup-undersøgelse betegner sig selv som meget
religiøse, mens 74 pct. kalder sig selv lidt eller næsten ikke
religiøse.

Christian Albrekt Larsen ser altså en bred dansk enighed om, at islam
er problematisk, og forklarer det først og fremmest med, at et stort
flertal af danskerne ser religion som konfliktskabende og ønsker at
holde religion mest muligt adskilt fra politik.

»Sammenlignet med de andre nordiske lande ligger vi rimelig ekstremt
på det mål.

Samtidig sker der noget pudsigt, for i takt med, at befolkningen bliver
stadig mere tolerant over for andre af livets forhold, eksempelvis sex
før ægteskabet og homoseksuelle, så slår vi bak, når vi møder en
religion som islam, som mange opfatter som intolerant. Vi bliver altså
intolerante over for det intolerante - det er en slags islamofobi,«
siger Christian Albrekt Larsen.

Torben Østrup

e-mail: eastrup_news (snabel a) hotmail.com

læs eventuelt også:
"Hausgaard er bange for de bange. I 30 år har Niels Hausgaard trukket
vod i den danske folkesjæl. Senest har han fanget Muhammed-krisen og
vores frygt for de fremmede, og det gør han grin med, selv om det er
sprængfarligt"
på følgende
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=760214:fid=100101008/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-06-06 14:50

<snip>

http://en.wikipedia.org/wiki/Occam's_Razor

Fra : Torben Østrup

Dato : 30-06-06 15:06

Axel Hammerschmidt wrote:
> Torben Østrup <eastrup@gmail.com> wrote:
>
> <snip>

> http://en.wikipedia.org/wiki/Occam's_Razor

Jeg har lidt svært ved se hvad du prøver at fremføre med det
ovenstående (samt i øvrigt også det der linkes til i denne
sammenhæng).

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-06-06 16:16

Torben Østrup <eastrup@gmail.com> wrote:

> Jeg har lidt svært ved se hvad du prøver at fremføre med det
> ovenstående (samt i øvrigt også det der linkes til i denne
> sammenhæng).

Sætningen "intolerante over for det intolerante - det er en slags
islamofobi" er noget vrøvl.

Fra : Alucard

Dato : 30-06-06 17:30

On Fri, 30 Jun 2006 17:16:15 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Sætningen "intolerante over for det intolerante - det er en slags
>islamofobi" er noget vrøvl.

Ja, jeg studsede også over den tåbelige sætning....

Fra : Jim

Dato : 30-06-06 17:35

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=760230:fid=100101008/

Christian Albrekt Larsen er da vist ude på skovtur ed sine bortforklaringer.
Mon ikke han skulle tage et kig ud i den store verden og se, hvorledes
muhamedanerne opfører sig der.
Så vil han forhåbentlig se, at muhamedanerne ikke tåler ikke-muhamedansk
skik og brug.
De tåler simpelthen ikke at bo i et land med hverken hinduer, jøder, kristne
m.fl.
De vil habve deres eget hele tiden , hvilket de ustandseligt gør krav på.