Køb&smid-væk jødestjerning: Betragtninger ~
Fra : Bo Warming

Dato : 30-06-06 07:25

Køb&smid-væk jødestjerning: Betragtninger om termoruder

Sidste år erfarede jeg at långiver og ejendomsmægler havde snobbede
generaliseringer om, at hvis ikke termoruder, så er mit hus et
taberhus.

Jeg gav lejekontrakt til håndværkere, der påbegyndte på husets bagside
at sætte termoruder, hvor de autonome havde smadret glas, og her kunne
derefter testes evt isoleringsfordel, der viste sig at væe __NUL_, så
jeg stoppede det projekt.

Der er for brede rammer, der tager lys, i termoruder, og der er bedre
træ i mine fra-1897-vinduesrammer.

Men de er malet over mange gange, bl.a. af mine børn når de skulle
tjene penge, især stuevinduerne mod facaden, og fjolser tror, at så er
der forfald, når malingen sidder i kager som en kræftsvulst. Men
funktion er i top og svampeforsikringstaksatorer godkender.

Termoruder er masseproduceret, og regeringens friværdipolitik om
nedsparingslån er om at skabe arbejdspladser incl i
bygnings-element-indusrien, så man glemmer alle smukke ord om genbrug
og forkæler køb-og-smid-væk spildagtighed og det ramte mig.

Varmetabet fra mit hus er fra murstensvægge uden hulrumsisolering -
ikke fra ruder, der alle er dobbelte ( har forsats)

Manglende lånevilje er nok om, at mit hus er så spraglet af politiske
budskaber som skuespillerinde Anne Marie Helgers frugtkurv-hat -
faktisk de samme livsglæde-a-la-Christiania-og-Roskildefestival
budskaber.

Ikke alle boligpofessionelle kan abstrahere fra have-u-orden og rod ,
der kan fjernes på få timer, hvis lån nødlidende/salg er aktuelt.

Nu har långiverfirma sendt ny besigtiger og lovet, at de ser med
"friske øjne" på huses (perfeke) vedligeholdelsesstand og
markedsværdi, og holdes de løfte, får jeg maximalt lånetilbud.

En tilstandsrapport-arkitekt undersøgte huset og fandt kun kosmetiske
anmærkninger, der er rettet.

Dog var et kældervindues bund totalt frønnet og sonde sank dybt ind.
Men også det var funktionelt ligegyldigt og uden svamperisiko eller
lignende - og let udbedret med moderne teknik.