Forsvarer er trist til mode
Fra : Lars J. Helbo

Dato : 28-06-06 18:40

Forsvareren for lokkeduen er trist til mode:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3815442/

Citat: "14 års fængsel er en meget streng straf. Men det er at gå alt
for vidt, når man tilmed vælger at udvise en pakistansk kvinde, der
har fire mindre børn her i landet."

Han overser da vist et par detaljer. Hun skal jo først lige i fængsel
i 14 år, og så er hun jo ikke længere mor til små børn. Bortset fra
det har hun jo med sine handlinger tydeligt vist, hvordan hun er som
mor. De børn må da være lykkelige over at slippe af med kællingen. Så
risikerer de da ikke at blive myrdet af hende.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-06-06 21:44

Lars J. Helbo wrote:
> [...]
> mor. De børn må da være lykkelige over at slippe af med kællingen. Så
> risikerer de da ikke at blive myrdet af hende.

Ved udvisningsdomme bliver hun så nok udvist efter halvdelen eller
totredjedele af straffen er afsonet.

Derefter er det op til modtagerlandet hvorvidt de vil straffe hende.
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Allan Riise

Dato : 28-06-06 21:55

Frank Leegaard wrote:

> Ved udvisningsdomme bliver hun så nok udvist efter halvdelen eller
> totredjedele af straffen er afsonet.
>
> Derefter er det op til modtagerlandet hvorvidt de vil straffe hende.

Jeg tror næppe at man kan straffes 2 gange for den samme forbrydelse.

--
Allan Riise

Fra : Christian

Dato : 28-06-06 22:33

Allan Riise wrote:

> Jeg tror næppe at man kan straffes 2 gange for den samme forbrydelse.

Så hvis man bliver fejlagtigt dømt for mord (han er ikke død, men gået
gemt), afsoner sin straf, finder og nakker ham på åben gade kan man ikke
straffes... :)

Fra : Allan Riise

Dato : 28-06-06 22:37

Christian wrote:

> Så hvis man bliver fejlagtigt dømt for mord (han er ikke død, men gået
> gemt), afsoner sin straf, finder og nakker ham på åben gade kan man
> ikke straffes... :)

Jo, for det er jo så en ny sag, at der så inden er sket et justitsmord, det
er bare ærgeligt.

Mener faktisk at der i USA har været enkelt(e) sager af den slags, men
hvordan der er dømt derovre, det ved jeg ikke, men nu er deres retssystem
heller ikke helt ligesom vores.

Men er du i tvivl så prøv at spørge i dk.videnskab.jura

--
Allan Riise

Fra : Christian

Dato : 29-06-06 00:21

Allan Riise wrote:

> [...]
> heller ikke helt ligesom vores.
>
> Men er du i tvivl så prøv at spørge i dk.videnskab.jura

Det var mest ment som en humoristisk tanke.
Den har iøvrigt været oppe i videnskab.jura for nogen tid siden

Fra : GB

Dato : 29-06-06 09:22

Christian <nej@hco.kollegienet.dk> wrote in

> Så hvis man bliver fejlagtigt dømt for mord (han er ikke død, men gået
> gemt), afsoner sin straf, finder og nakker ham på åben gade kan man
> ikke straffes... :)

Det er præcis den situation, som hedder "double jeopardy" i amerikansk ret.
Eftersom man HAR siddet din straf af for mordet på Mr. John Doe, kan man
ikke dømmes, hvis man myrder ham efterfølgende...

GB

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-06-06 00:40

Allan Riise wrote:

> Jeg tror næppe at man kan straffes 2 gange for den samme forbrydelse.

Det er ikke tilfældet ejheller. Det er prøveløsladelsestid, og
modtagerlandet vælger så om de vil forsætte afsoningen eller ej.

Det er sådan det fungerer. Nogen lande kræver at afsoningen fortsætter -
andre gør ikke. Nogen modtagerlande fortsætter af egen kraft afsoningen.

DK burde nok have fortsat afsoningen af Peter Lundin da han blev
prøveløsladt til DK.

Så havde en familie muligvis levet idag.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-06 15:12

Frank Leegaard <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> DK burde nok have fortsat afsoningen af Peter Lundin da han blev
> prøveløsladt til DK.

Han blev løsladt og /udvist/ til Danmark, hvor han aldrig var blevet
dømt for noget. Et halvt år før havde Danmark søgt han udleveret til
afsoning her i landet, men det ville amerikanerne ikke være med til. Det
danske straffesystem opfattedes nemlig som alt for blødsødent, og så
mente man at knægten var blevet frigivet alt for tidligt.

Hvor løslod man ham så så tidligt? Man havde ganske simpelt mangel på
'sengepladser' i fængslet. Så i stedet for at være blevet overført til
psykiatrisk behandling i Danmark [en behandling enhver gang-raped ung
hvid knøs fra et amerikansk fængsel har brug for før løsladelsen], kunne
han gå frit. Det kom så til at koste en mor og hendes to små sønner
livet ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-06-06 08:01

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror næppe at man kan straffes 2 gange for den samme forbrydelse.

Det bliver hun heller ikke - der er tale om, at hun eventuelt kan komme til
at udstå resten af straffen i modtagerlandet.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-06-06 08:00

"Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mor. De børn må da være lykkelige over at slippe af med kællingen. Så
> risikerer de da ikke at blive myrdet af hende.

Enig i din pointe.

Men det er selvfølgelig et problem, at når man straffer en mor med små børn
med en lang fængselsstraf, så går det også - hårdt - ud over børnene. Og det
er ikke et dilemma, man bare kan fralægge sig ansvaret for. Det er
samfundets problem - ikke moderens. Omvendt må man nok sige, at det er
ligegyldigt, om straffen er 10 eller 14 år.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-06-06 13:38

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> samfundets problem - ikke moderens. Omvendt må man nok sige, at det er
> ligegyldigt, om straffen er 10 eller 14 år.

Mener du iøvrigt, at de ikke burde få straffe udover fx seks måneder? Lange
straffe "hjælper" jo ikke?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-06-06 13:43

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Mener du iøvrigt, at de ikke burde få straffe udover fx seks måneder?
> Lange straffe "hjælper" jo ikke?

Mener du stadig, at indvandrere bør opfordres til at opretholde deres
hjemlands herlige familiesammenhold?

Her er lidt fra Amnesty om Pakistan:

The right to life of women in Pakistan is conditional on their obeying
social norms and traditions."
Hina Jilani, lawyer and human rights activist

Women in Pakistan live in fear. They face death by shooting, burning or
killing with axes if they are deemed to have brought shame on the family.
They are killed for supposed 'illicit' relationships, for marrying men of
their choice, for divorcing abusive husbands. They are even murdered by
their kin if they are raped as they are thereby deemed to have brought shame
on their family. The truth of the suspicion does not matter -- merely the
allegation is enough to bring dishonour on the family and therefore
justifies the slaying.

Every year hundreds of women are known to die as a result of honour
killings. Many more cases go unreported and almost all go unpunished. The
isolation and fear of women living under such threats are compounded by
state indifference to and complicity in women's oppression. Police almost
invariably take the man's side in honour killings or domestic murders, and
rarely prosecute the killers. Even when the men are convicted, the judiciary
ensures that they usually receive a light sentence, reinforcing the view
that men can kill their female relatives with virtual impunity. Specific
laws hamper redress as they discriminate against women.

The isolation of women is completed by the almost total absence of anywhere
to hide. There are few women's shelters, and any woman attempting to travel
on her own is a target for abuse by police, strangers or male relatives
hunting for her. For some women suicide appears the only means of escape.

-------------------

Der er vist ingen risiko for at de mandlige medlemmer, som udvises efter
halv afsoning, vil blive sat i fængsel i Pakistan, - kvinderne måske.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-07-06 14:54

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Mener du stadig, at indvandrere bør opfordres til at opretholde deres
> hjemlands herlige familiesammenhold?

På godt ja - men ikke på ondt.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 04-07-06 05:13

On Mon, 3 Jul 2006 15:53:38 +0200, in dk.politik "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
>På godt ja - men ikke på ondt.

Hvorfor opfordre dem til noget som helst?

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-06 17:41

> "Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> På godt ja - men ikke på ondt.

Og det lyder jo yndigt, og du tror alstå at man kan "plukke" de gode ting ud
af en kultur, selv om disse "goder" er fuldstændig afhængige af, at man
levede i et klansystem. Den går bare ikke, at tro at man kun får "goderne".

Ellers lyder din "opfordring" lige som islams om at "støtte det der er godt,
og være imod det der er dårligt" - der er bare det lille problem at folk
ikke er i nærheden af at være enige om hvad der er "godt" og hvad der er
"dårligt", - så det er altså helt intetsigende at opfordrede til sådanne
ting.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-07-06 14:53

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Mener du iøvrigt, at de ikke burde få straffe udover fx seks måneder?
Lange
> straffe "hjælper" jo ikke?

Knud, hvis det havde din interesse at forstå, hvad jeg mener om det, så
havde du nok læst nogle af de utallige indlæg, jeg har skrevet om emnet
tidligere.

Nu stiller du i stedet spørgsmål, som tydeligt viser, at du ikke har forsøgt
at forstå, hvad jeg mener om dette emne.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-07-06 17:44

> [...]
>
> Nu stiller du i stedet spørgsmål, som tydeligt viser, at du ikke har
> forsøgt
> at forstå, hvad jeg mener om dette emne.

Jeg driller dig bare, og forsøger at få dig til at tænke over din
automatreaktion med: "længere straffe virker ikke". Og her er jo ikke tale
om økonomisk kriminalitet, som du vist plejer at sige er eneste undtagelse
fra tesen.
Man KAN altså godt "sende et signal", og håbe på at det vil gøre en forskel?
I hvertfald på den måde at fremtidige mord kommer til at foregå i Pakistan
og andre steder, hvor de har dine eksemplariske familieforhold.