Når nødhjælp går helt galt
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-06-06 07:11

Igår så jeg en dokumentar om en svigermor fra Helvede, som forfulgte sin ide
om at sønnens kone havde myrdet sin mand til ende.

Her er en engelsk omtale af programmet.

http://www.guardian.co.uk/tv_and_radio/story/0,3604,1563530,00.html

Sønnen køber en dansepige på 21 år for 200 pund, analfabet uden nogen form
for uddannelse og installerer hende som sin kone. Han stiller ingen krav om
at hun skal uddanne sig eller skabe sig en form for sikkerhedsnet i tilfælde
af at han skulle komme af dage, hvilket ellers havde været smart af hensyn
til børnene, men lader hende have sine børn og rejser ellers rundt omkring
og passer sin arbejde.

Aldrig så snart har han hele svigermekanikken på kost og logi.

Til sidst bliver det dog ham for meget og han vil skilles. Nogle
gerningsmænd, som lever af konens overflod og dermed inddirekte af ham,
afliver ham.

Så træder svigermor i karakter. Hun bortfører en af ungerne og køber den
anden af konens familie. 200 pund er åbenbart dagsprisen for et menneske
derude (Philipinerne.). De koster det samme unge som gamle, voksne som børn.

Politiet dømmer hurtigt gerningsmændene, men da de kører fast, så betaler
svigermord ved kasse 1 og nu er der pludselig kø ved vidneskranken for at
vidne imod konen.

Frygter de at pengestrømmen dør ud, hvis de ikke engang imellem før børnene
på besøg fulgt af en rimelig sum for at opretholde ungernes kost under
besøget?

Ihvertfald ryger konen 40 år i fængsel, hvor hun så kan sidde til hun er 68.
Ironisk nok så virkede fængslet som en bedre tilværelse end livet som
dansepige på diverse barer - en tilværelse hun havde udsigt til, da hun nok
ikke havde evner til at få sin arv hjem, da hun hverken kunne læse eller
skrive.

Sådan kan nødhjælp også tage sig ud.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Alucard

Dato : 28-06-06 07:38

On Wed, 28 Jun 2006 08:10:59 +0200, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

>Igår så jeg en dokumentar om en svigermor fra Helvede, som forfulgte sin ide
>om at sønnens kone havde myrdet sin mand til ende.

> [...]
<snip historie>

Hvad har det med nødhjælp at gøre...??????

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-06-06 07:50

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> <snip historie>
>
> Hvad har det med nødhjælp at gøre...??????

Tha. Den unge mand sørgede for tag over hovedet for hele svigermekanikken,
som levede under meget primitive forhold ude på en ø. Svigermoren fortsatte
sin support. En del fattige mennesker fik pludselig et tilskud til det
daglige brød.

Privat nødhjælp? Hvorfor ikke?

Fra : Alucard

Dato : 28-06-06 07:59

On Wed, 28 Jun 2006 08:49:34 +0200, "Carsten Overgaard"

> [...]
>sin support. En del fattige mennesker fik pludselig et tilskud til det

Det er da vist en alternativ fortolkning af ordet "nødhjælp"....

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-06-06 09:04

svigermekanikken,

> Det er da vist en alternativ fortolkning af ordet "nødhjælp"....

En yderligere søgning på google viste det resultat at manden var medejer af
et firma med navn Jadecool Entertainment, som efter sigende viser meget unge
piger fra det lokale opland og TV2 lod udsendelsen ukritisk tegne et
rosenrødt billede af manden.

Fra : Jim

Dato : 28-06-06 14:52

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> unge
> piger fra det lokale opland og TV2 lod udsendelsen ukritisk tegne et

Bilkas tilbudsavis viser også meget unge piger fra det lokale opland.
Er Bilka nu en skurk (i Anders 'Anden' Matthesen-udgave)?

Hvorfor mener du, at det har noget med sagen at gøre, hvad han beskæftiger
sig med?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-06-06 07:05

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Bilkas tilbudsavis viser også meget unge piger fra det lokale opland.
> Er Bilka nu en skurk (i Anders 'Anden' Matthesen-udgave)?

Pigerne i bilka-avisen har det tøj på, som de skal sælge. Pigerne på disse
hjemmesider, sælger et produkt, som fritager dem for at være klædt på.

> Hvorfor mener du, at det har noget med sagen at gøre, hvad han beskæftiger
> sig med?

Jeg mener at programmet tegnede et meget ensidigt portræt af historien og
ikke borede i, hvad manden havde at gøre på baren, hvor han træffede konen
første gang og hvorfor han vælger en så ung kone. Når man ved, hvad manden
beskæftigede sig med professionelt, så åbner det sagen på en hel anden måde
og der er pludselig en lang række andre motiver til hans død.

Fra : @

Dato : 28-06-06 15:05

On Wed, 28 Jun 2006 08:59:27 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

>Det er da vist en alternativ fortolkning af ordet "nødhjælp"....

denne nødhjælp nåede dog frem

hvor stor en del af det vi påstår at vi giver i nødhjælp hjælper de
nødlidende i U-lande?

de ansatte i f.eks. Danida lever da fedt af nødhjælp,
mange danske firmaer tjener fedt på nødhjælp, da deres priser på
mystisk vis bliver ca. 30% højere når de skal levere varer til
ulandsbistand

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Jim

Dato : 28-06-06 14:49

> [...]
> nok
> ikke havde evner til at få sin arv hjem, da hun hverken kunne læse eller

Hold kæft, hvor er du nedladende overfor manden og hans forældre.
Jeg så udsendelsen, og jeg kunne sgu godt se, hvem der var skurken.
Det kunne retten heldigvis da også.
Jeg har bare ondt af børnene, at de ikke skal se deres mor før om mange år.
Godt er det dog, at de kom til at bo hos bedsteforældrene.
Der får de da i det mindste et liv.
Konen var bare for dum, at hun udnyttede sin mand og lod sig udnytte af de
to vagter, som sammen med hendes bror slog ægtemanden ihjel.
Er du virkelig så blind, at du ikke kunne se, hvad der foregik?

J.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-06-06 07:01

> [...]
> to vagter, som sammen med hendes bror slog ægtemanden ihjel.
> Er du virkelig så blind, at du ikke kunne se, hvad der foregik?

Jeg tror ikke at man har forfulgt penge-sporet fuldt ud. Jadecool
Entertainment (http://www.jadecool.com )
er en at de store aktører indenfor en snusket branche. En intern magtkamp
kunne nemt have kostet manden livet. Konen er en nem person at beskylde, da
hun helt klart ikke var den skarpeste kniv i skuffen.

Den arv, konen ville have fået, er penauts i forhold til de penge, som
flyder rundt i den branche. Det kunne også forklare, hvorfor at han vælger
en 17-årig pige, som er ca. 10 yngre end ham selv. Jeg vil sige pige, da hun
hverken kunne læse eller skrive.

Jeg tænker ikke som Bjørn Elmquist, men hvilken opvækst havde hun fået.
Efter en opvækst i et mudderhul, bliver hun hældt ind i et miljø omkring en
luderbar, hvor en friskere kusse er en dyrere kusse. Sikken en forsvartale,
han kunne have fået, istedet for den nobody af en forsvarsadvokat, som hun
blev påduttet. At få ansvaret i en sag, hvor udfaldet kan blive 40 års
fængsel efter kun 2 sager på advokatens CV. Er det en retfærdig retssag, når
svigermord havde betalt et 5 cifret beløb til poliet, anklagemyndigheden og
diverse vidner?

Børnene har det sikkert bedst i England og lad dem da endelig blive der. Men
hele sagen iøvrigt stinker af den modbydelig herrefolk mentalitet, hvor vi
rige personer fra vesten kommer ud og tager sig friheder med lokalt ungt
kød, "fordi vi kan" som en tidligere konsul har skrevet i sin bog.

Det eneste positive, der er kommet ud af det for konen, er at hun så ud til
at sidde i et fængsel, hvor forholdene er bedre end det gadeliv, hun ellers
ville være henvist til. Jeg ved ikke om de har undervisning af fangerne i
deres fængsler, men måske kan hun lære at læse og skrive der, så hun kan
opretholde et minimum af kontakt med sine børn. Men det kræver selvfølgelig
også at svigermord med tiden dæmper sin hævnfølelse. "Du tog min søn, så nu
har jeg taget dine børn." Det lugter meget af hævn.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 05-07-06 14:05

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

En sag kan fremstilles på flere måder. Med lidt hjælp fra JensenDenmark blev
denne _fiktive_ novelle til:

http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/p.txt

Advarsel: Den er ikke for børn og Nej - Det er ikke en æret debatør i denne
nyhedsgruppe, som medvirker i kapitel 3. Der er på dette punkt tale om rene
tilfældigheder.

Forhåbentlig er de beskrevne miljøer fiktion. Jeg kan kun håbe at børn ikke
behandles sådan nogen som helst steder.