Situationen spidser til
Fra : Joakim

Dato : 26-06-06 10:52

Dramatisk eskalering i konflikten mellem israelere og palæstinensere
de seneste 48 timer.

Indtil videre er de danske mediers behandling af den udfoldende strøm
af begivenheder i Gaza en tynd kop te, hvilket nærmest kalder på en
opdatering af den seneste udvikling fra undertegnede.

Som flere herinde sikkert allerede ved har palæstinenserne rettet et
angreb mod israelske soldater ved grænseovergangen til Gaza.
Resultatet af angrebet; to dræbte israelske soldater, adskillige
sårede, en er kidnappet og efter alt at dømme stadig i live.

Er der noget i Israel som kan bringe sindene i kog, er det den blotte
tanke om en kidnappet israelsk soldat - i live - og i fangenskab hos
islamiske fundamentalister. De sørgelige, historiske erfaringer, som
Israel har gjort sig i den forbindelse, (ingen tale om kaffe, kage og
dagens avis til fangen her), gør, at befolkningen kræver handling, når
den slags sker.

Situationen p.t. er at Israel har opstillet en større militær
kolonne udenfor Gaza, parat til at rykke ind på ordre fra
Premierminister Olmert.

I den seneste pressemeddelelse truer Al-Aqsa Martyrernes Brigade
derfor med kemisk krigsførelse, fra det øjeblik de israelsk tropper
overskrider grænsen til Gaza. En dramatisk eskalering, som vil kunne
få konflikten til at nå hidtil usete højder, hvis man gør alvor af
truslen.

Jeg håber vitterlig at Al-Aqsa Martyrernes Brigade/Hamas besinder
sig - for palæstinensernes egen skyld.

Nyheden kan læses på Jpost, Haaretz, eller Ynetnews.

Fra : Snuden

Dato : 26-06-06 21:11

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> truslen.
>
> Jeg håber vitterlig at Al-Aqsa Martyrernes Brigade/Hamas besinder

Jeg håber, at de dummer sig, og israelerne iværksætter en storoffensiv med
mange palæstinensiske ofre til følge....Jeg kan nemlig ikke lide
palæstinensere