Debat på DR's hjemmeside..
Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 12:31

DEBAT: Stoler du på regeringen?
3 time(r) siden - Diskrimination Racisme Regering

Regeringen har fordrejet oplysninger og talt mod bedre vidende i en officiel
rapport til FN om racisme i Danmark, siger kritikere til Politiken.

Stoler du på regeringens tal i den her sag. Eller tror du kritikerne har
ret?

Kom ind i debatten..

http://www.dr.dk/Debat/Debatter/Samfund.htm

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 25-06-06 13:18

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Politiken.
>
> Stoler du på regeringens tal i den her sag. Eller tror du kritikerne har

*GaaaaaaB*

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 13:32

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> *GaaaaaaB*

Debat om man kan stole på politikere er til at kede sig over i en debat
gruppe om politik.
Klart...

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 25-06-06 13:42

> Debat om man kan stole på politikere er til at kede sig over i en debat
> gruppe om politik.
> Klart...

Når debatten er startet af de tre idioter, man har henvendt sig til, så
*GaaaaaaB*

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 13:50

Henri Gath wrote:

> Når debatten er startet af de tre idioter, man har henvendt sig til,
> så *GaaaaaaB*

Javel ja, det er altså ikke debatten du forholder dig til, men at Politikken
og DR har vidergivet kritik fra 3 personer du ikke kan li'!

Det er da altid noget at du kan indrømme at du ikke debatterer i forhold til
holdninger og fakta, men i forhold til følelser.
Det kan man bare ikke rigtigt bruge til noget.

--
Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 25-06-06 13:59

> [...]
> til holdninger og fakta, men i forhold til følelser.
> Det kan man bare ikke rigtigt bruge til noget.

De tre "eksperter" er lige så uvildige som min gamle moster, når hun ikke
får sin pension til tiden.........

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 14:03

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> De tre "eksperter" er lige så uvildige som min gamle moster, når hun
> ikke får sin pension til tiden.........

Når nu kritikken går på tal, tal som er til at efterprøve, hvorfor gør du så
ikke det, og fortæller hvad der faktuelt er forkert.
Hvis det disse personer siger er forkert, så gå dog til rette med dem, men i
stedet for at forholde dig til kritikken, så forholder du dig til
kritikkerne, og det kan ingen være tjent med, hverken debatten eller fakta.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 25-06-06 14:01

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> rapport til FN om racisme i Danmark, siger kritikere til Politiken.
>
> Stoler du på regeringens tal i den her sag. Eller tror du kritikerne har

De tal regeringen har oplyst er korrekte, det er slet ikke det sagen
drejer sig om.
Det er rent politisk! Der er nogle betonhumanister der mener at
racismespørgsmålet ikke er "fuldt belyst" og det bliver de ved med, til
de får ret!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 14:08

Jesper wrote:

> De tal regeringen har oplyst er korrekte, det er slet ikke det sagen
> drejer sig om.

Jo, for der er cherrypicked, men fremdrager ikke hele billedet.

Der bliver jo kun skrevet om dørmandsproblematikken fra København, hvor det
som sådan ikke er noget problem, det er i provinsbyerne det er et problem,
endog et stort et.

> Det er rent politisk! Der er nogle betonhumanister der mener at
> racismespørgsmålet ikke er "fuldt belyst" og det bliver de ved med,
> til de får ret!

Sludder, de der gør den slags ting er betonpræsterne Krarup og Langballe,
som endda har fået 10 Mio. af regeringen til samme formål, nemlig at lave
endnu en undersøgelse om de Danske regeringers, især socialdemokratiske,
gøren og laden i koldkrigsperioden, det er så nummer 3 i rækken, og denne
gang er det så forsvaret alene der skal stå for undersøgelsen, så har man
jo, om ikke andet, politisk magt over undersøgelsen.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 25-06-06 14:18

> [...]

> som sådan ikke er noget problem, det er i provinsbyerne det er et problem,

Det er betonhumanisterne der leder efter hår i suppen.

> [...]
> gang er det så forsvaret alene der skal stå for undersøgelsen, så har man
> jo, om ikke andet, politisk magt over undersøgelsen.

Undskyld jeg spørger, men hvad har undersøgelser af Den Kolde Krig med
sagen at gøre?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 15:42

Jesper wrote:

> Det er betonhumanisterne der leder efter hår i suppen.

Så det er måske løgn, siden du ikke forholder dig til fakta?

> Undskyld jeg spørger, men hvad har undersøgelser af Den Kolde Krig med
> sagen at gøre?

Dit udsagn om at betonhumanister bliver ved med at undersøge indtil de får
ret, og det er jo slet ikke det der er sket.
Og de eneste der hele tiden vil have undersøgelser indtil de får ret, det er
DF's (- 3% point ) sorte præster.

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 25-06-06 17:53

> [...]
> ret, og det er jo slet ikke det der er sket.
> Og de eneste der hele tiden vil have undersøgelser indtil de får ret, det

Sorte præster....det var da vist et racistisk udtryk, var det ikke?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 17:58

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Sorte præster....det var da vist et racistisk udtryk, var det ikke?

Hvis sort humor også er det, sååee

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 25-06-06 23:53

> Hvis sort humor også er det, sååee

Det er det, så vidt jeg ved, ikke................endnu...

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 25-06-06 15:58

On Sun, 25 Jun 2006 13:31:24 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>FN om racisme

FN og så min bare ...

FN har efterhånden et alvorligt image og forklaringsproblem

hvis ikke FN meget snart og med meget store bogstaver begynder i
skarpe klare vendinger at påtale muhamedanismens ondskabsfude fremfærd
især i Afrika men så sandelig også Indonesien og Europa
samt påtaler i lige så utvetydige vendinger behandlingen af kvinder og
ikke-muhamedanere i muhamedansk styrede lande så mister alle
ordentlige folk da den sidste rest af respekt for denne sammenslutning

debatten på DR er jo bare endnu et forsøg på at score
indenrigspolitiske point på en suppe kogt på en pølsepind

hvis der er problemer med rascisme i Danmark så er det da
muhamedanernes rascisme vendt mod alle andre, gad vide hvornår alle de
venstresnoede velmenere begynder at undersøge den

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-06-06 17:24

> [...]

>rapport til FN om racisme i Danmark, siger kritikere til Politiken.
>
>Stoler du på regeringens tal i den her sag. Eller tror du kritikerne har

Prøv at forklare mig hvorfor de samme personer kritiserer regeringen
for at bruge tal fra DOMSFÆLDELSER i stedet for tal for anmeldelser,
når det kommer til diskriminination.

Hver evig eneste gang, det påpeges hvor urimeligt ofte indvandrere er
i konflikt med myndighederne får man at vide, at man kun må tage
udgangspunkt i DOMME.

Og her er det så pludselig et kritikpunkt at man kun kigger på netop
Domfældelelser indenfor racismesager.

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 17:43

Mark Jensen wrote:

> [...]
> udgangspunkt i DOMME.
>
> Og her er det så pludselig et kritikpunkt at man kun kigger på netop

Næ, der bliver sagt at man skal kigge på domsfældelser når man retter anslag
imod alle Muslimer.
Altså kan man ikke kalde en person for voldelig førend den enkelte har fået
dom for samme.
Her drejer det sig jo om trenden i racisme, om hvor mange anmeldelser der er
per Capita og derfor er det i denne sammenhæng vigtigt at kigge på hvor
mange sager der egentlig tages op i domstolene contra anmeldelser,

Men det er jo slet ikke det eneste punkt.
Det værste er jo dørmændstilfældende, altså de sager hvor man fratager folk
af anden etnisk herkomst at komme ind på diskoteker og restaurationer.
Her bruger man kun tallene fra København, selvom det er det sted i landet
hvor det er det mindste problem.
Det er da at cherrypicke om noget.

--
Allan Riise

Fra : Mark Jensen

Dato : 25-06-06 18:02

On Sun, 25 Jun 2006 18:43:24 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>per Capita og derfor er det i denne sammenhæng vigtigt at kigge på hvor
>mange sager der egentlig tages op i domstolene contra anmeldelser,

Akkurat det samme
"Man kan ikke rette anslag mod Danmark, før der er faldet domme"

Hvorfor skal potentielle grundløse anmeldelser tages op og vurderes i
denne sammenhæng, når de endelig ikke må bruges når det drejer som et
billede af indvandrerkonflikter med loven?

Det giver virkelig ingen mening, og der er virkelig tale om
dobbeltstandarder.

Fra : @

Dato : 25-06-06 18:11

> [...]

>per Capita og derfor er det i denne sammenhæng vigtigt at kigge på hvor
>mange sager der egentlig tages op i domstolene contra anmeldelser,

hvorfor?

et er en anmeldelse som der bliver "kørt" videre med det skal tælles

hvorimod grundløse anmeldelser da ikke kan tælle for noget som helst,
bortset fra at være udtryk for at en massefjolser spilder politiets
tid med pjat og ingenting

>Men det er jo slet ikke det eneste punkt.
>Det værste er jo dørmændstilfældende, altså de sager hvor man fratager folk
>af anden etnisk herkomst at komme ind på diskoteker og restaurationer.

etnisk herkomst?

nogle steder har man udelukket bestemte grupper ud fra erfaringer for
at lukkede man dem ind blev der vold og ballade

så vidt jeg husker blev folk med postnumre fra Nivå og Kokkedal på et
tidspunkt forment adgang til diskoteker i store dele af nordsjælland

>Her bruger man kun tallene fra København, selvom det er det sted i landet
>hvor det er det mindste problem.

hvad er problemet i at formene ballademagere adgang til diskotekerne?

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 18:18

@ wrote:

> [...]
>
> hvorimod grundløse anmeldelser da ikke kan tælle for noget som helst,
> bortset fra at være udtryk for at en massefjolser spilder politiets

Fordi det siger meget om en retsstat at man følger en anmeldelse op med
retsforfølgelse, og er der et stort gab imellem anmeldelser og retssager, så
må man undre sig, især hvis det kun er på et område.

> etnisk herkomst?

Ja, eller hudfarve om du vil.

> [...]
>
> så vidt jeg husker blev folk med postnumre fra Nivå og Kokkedal på et
> tidspunkt forment adgang til diskoteker i store dele af nordsjælland

Hvilket så vidt jeg husker også blev kendt ulovligt.

> hvad er problemet i at formene ballademagere adgang til diskotekerne?

Intet, hvis man ved at det er ballademagere, ikke hvis man formoder det qua
hudfarve.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 25-06-06 18:57

On Sun, 25 Jun 2006 19:18:14 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Fordi det siger meget om en retsstat at man følger en anmeldelse op med
>retsforfølgelse,

det gør man ikke, mange anmeldelser kommer aldrig videre end til
vagthavende politimand

>og er der et stort gab imellem anmeldelser og retssager, så
>må man undre sig, især hvis det kun er på et område.

har du belæg for at der er et misforhold mellem afviste
riscismeanmeldelser
og andre anmeldelser som er blevet afvist?

men det kan jo være du har ret

det synes mig som om antallet af overfald på demonstranter på det
seneste har været stigende

men muhamedanere som foretager rascistiske overfald skal måske ikke
tælles med

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 19:03

@ wrote:

> [...]
>
> har du belæg for at der er et misforhold mellem afviste
> riscismeanmeldelser
> og andre anmeldelser som er blevet afvist?

Det er jo det man ikke kan lade FN, eller andre instanser tage stilling til,
når man ikke udleverer tallene i sammenhæng.

> [...]
> seneste har været stigende
>
> men muhamedanere som foretager rascistiske overfald skal måske ikke

Selvfølgelig, racisme går da begge veje.

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 25-06-06 19:49

On Sun, 25 Jun 2006 18:43:24 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>per Capita og derfor er det i denne sammenhæng vigtigt at kigge på hvor
>mange sager der egentlig tages op i domstolene contra anmeldelser,

Det giver ingen mening. Man kan ikke kalde en person voldelige, før
der er faldet dom, men når det drejer sig racisme, så er en anmeldelse
nok til at konkludere, at der er tale om racisme?

Fra : @

Dato : 25-06-06 19:56

On Sun, 25 Jun 2006 11:48:41 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Det giver ingen mening. Man kan ikke kalde en person voldelige, før
>der er faldet dom, men når det drejer sig racisme, så er en anmeldelse
>nok til at konkludere, at der er tale om racisme?

jeg fatter stadigvæk ikke hvad man pludselig skal bruge antallet af
anmeldelser til, i al anden kriminalstatistik er det antallet af
domfældelser der tæller

eneste begrundelse i dette tilfælde er at ellers havde man ikke noget
at kritisere regeringen for,

og for nogle er kritik af regeringen vigtigere end objektivitet

folk er hverken voldsmænd tyve eller rascister før der er faldet dom

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 20:00

@ wrote:

> jeg fatter stadigvæk ikke hvad man pludselig skal bruge antallet af
> anmeldelser til, i al anden kriminalstatistik er det antallet af
> domfældelser der tæller

Der taler vi om at kalde personer, en speciel gruppe for kriminelle, her
taler vi om tendenser.

Tendenserne det er det der ses på.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 25-06-06 20:21

On Sun, 25 Jun 2006 20:59:46 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Der taler vi om at kalde personer, en speciel gruppe for kriminelle, her
>taler vi om tendenser.

nej _vi_ gør ikke

du derimod forsøger at vise tendenser som ikke findes

>Tendenserne det er det der ses på.

det eneste man kan se ud af de tal er at der i Danmark er en tendens
til at anmelde noget på et alt for spinkelt grundlag

og sikkert nogen gange helt uden grundlag

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 19:59

T.Liljeberg wrote:

> Det giver ingen mening. Man kan ikke kalde en person voldelige, før
> der er faldet dom, men når det drejer sig racisme, så er en anmeldelse
> nok til at konkludere, at der er tale om racisme?

Nej, slet ikke.
Men hvis der angives 600 anmeldelser og der kun føres 20 sager, så må man
undre sig over hvad det er der sker, hvorfor begge talrækker er
signifikante, hvis man skal se på om et land, via det's regering og
embedsmedfør skulle vise racistiske tendenser.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 25-06-06 20:19

On Sun, 25 Jun 2006 20:58:46 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>signifikante, hvis man skal se på om et land, via det's regering og
>embedsmedfør skulle vise racistiske tendenser.

eller om der i dette land findes en kæmpe flok mennesker der tror de
ser rascime 30 gange i timen hvor der ikke er noget at se

fra en anden tråd om pædofili:
<<<<
BUPL lavede en undersøgelse i 2001, 96 blev anklaget, 16 sager blev
rejst, 4
sager nåede til domstolen, 0 blev dømt skyldige. Alle 96 mistede deres
arbejde.....
<<<<<

antallet af anklager siger intet som helst

heller ikke ved rascismeanmeldelser,

det eneste nogle folk med den hensigt at sværte regeringen til skal
bruge antallet af anmeldelser til er på et fejlagtigt grundlag med
alle midler at påvise at der findes et rascismeproblem i danmark
når tallene for domfældelser reelt viser det modsatte

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 20:28

@ wrote:

> [...]
> alle midler at påvise at der findes et rascismeproblem i danmark
> når tallene for domfældelser reelt viser det modsatte

Jo, det siger noget, for her taler jeg om hvad der føres i en retssag.

Hvis slet inegn pædofilisager overhivedet var blevet rejst, så ville man da
undre sig.

Her er der tale om godt 200 sager, og 23 blev rejst ved domstolene, det er
godt 10%.

I de tal du her har givet om pædofili der er procentsatsen af rejste sager i
retten en del højere, godt 18%
Hvis det viser sig at alle andre former for forbrydelser har en signifikant
større mulighed for at blive til en retssag ( hvad jeg ikke har tid til at
lede i statistikkerne after, men det tror jeg faktisk er fakta ), så må man
spørge sig selv hvorfor. Det kan være at det er svært at løfte bevisbyrden
og det kan være at statsadvokaturen har berøringsangst, men det kan man kun
få opklaret hvis man kender til forskellen imellem anmeldelser, hvor mange
anmeldelser der fører til sigtelser, og hvor mange af disse sigtelser der
fører til en retssag.
Du/I glemmer jo at de rapporter der er tale om ikke lægger skyld nogen
steder, men vil gøre det gennemsigtigt hvordan samfundet reagerer overfor
evt racisme.

--
Allan Riise