Det fri marked sejrer igen - DSB & Arriva
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 23:31

Hørte i dag i radioen at det snart vil være muligt at få op til HELE 25%
af sine billetudgifter igen, hvis DSB's tog er mere end 30 minutter
forsinkede, og muligvis mere, hvis forsinkelsen er længere.

Wow, det er jo vildt.

Hvad der slutteligt blev sagt i slutningen af indslaget var at Arriva
(dvs. et privat, ikekstatsstøttet selskab) er indstillet på at give
kunderne 100% af deres billetudgifter igen, hvis deres tog er mere end
30 min forsinket.

Arriva vinder nok engang over DSB.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org - antipartiet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : T.Liljeberg

Dato : 24-06-06 23:42

On Sun, 25 Jun 2006 00:31:05 +0200, in dk.politik
peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>af sine billetudgifter igen, hvis DSB's tog er mere end 30 minutter
>forsinkede, og muligvis mere, hvis forsinkelsen er længere.

Hvis de betingelser er en del af aftalen mellem DSB og kunde, så kan
du vel fra et liberalt synspunkt ikke være utilfreds. Kunden kan jo
bare undlade at købe billetten, hvis han ikke kan lide betingelserne.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 09:22

T.Liljeberg skrev:

> Hvis de betingelser er en del af aftalen mellem DSB og kunde, så kan
> du vel fra et liberalt synspunkt ikke være utilfreds. Kunden kan jo
> bare undlade at købe billetten, hvis han ikke kan lide betingelserne.

Ja, hvorfor dog købe en billet på disse vilkår, når man kan gå, cykle
eller blaffe sig frem?

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 25-06-06 22:28

T.Liljeberg skrev i meddelelsen ...

>Hvis de betingelser er en del af aftalen mellem DSB og kunde, så kan
>du vel fra et liberalt synspunkt ikke være utilfreds. Kunden kan jo
>bare undlade at købe billetten, hvis han ikke kan lide betingelserne.

Efter som servicen på en togrute er et monopol er der jo ikke frihed til
at aftale noget som helst - skal jeg på arbejde har jeg intet andet valg
end at finde mig i de betingelser monopolet nu påtvinger mig.
Kompensation for manglende levering af en vare eller tjenesteydelse
som der er betalt for bør IKKE være noget man kan aftale sig fra, idet
monopoler
derved aldrig behøver at levere varen.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : B.Lauritzen

Dato : 26-06-06 08:19

Carl Alex Friis Nielsen wrote:

<snip>

> Efter som servicen på en togrute er et monopol er der jo ikke frihed til
> at aftale noget som helst - skal jeg på arbejde har jeg intet andet valg
> end at finde mig i de betingelser monopolet nu påtvinger mig.

</snip>

> --------------------------------------
> Carl Alex Friis Nielsen
>
> Love Me - take me as I think I am

Du har da stadig det valg at lade være med at tage toget. Du har
friheden til at købe en bil, tage bussen eller cykle. Tager du alligevel
toget er det dit eget valg at acceptere de betingelse som DSB nu engang
har.

B.B

Fra : hanzen

Dato : 25-06-06 09:48

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (dvs. et privat, ikekstatsstøttet selskab) er indstillet på at give
> kunderne 100% af deres billetudgifter igen, hvis deres tog er mere end

Så vil vi også have penge retur hvis der er kø på motorvejen.
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 09:54

hanzen wrote:
> "Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil vi også have penge retur hvis der er kø på motorvejen.

Nej, så skal der betales ekstra, du er jo længere tid på vejnettet.

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 25-06-06 10:03

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, så skal der betales ekstra, du er jo længere tid på vejnettet.

Når man ikke får den ydelse man har betalt for er man berettiget til
erstatning.
Hvis tog- og flyrejsende skal have det hvorfor mener du så det ikke skal
gælde for alle?
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 25-06-06 10:10

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Når man ikke får den ydelse man har betalt for er man berettiget til
> erstatning.

Ydelsen er vejnettet, og det er der jo.
Du slidder bare mere på det, jo længere du befærder det, derfor skal din
vejafgift sættes op, i dette tænkte eksempel.
De togrejsende og flyrejsende sidder jo netop ikke i et tog eller fly.

> Hvis tog- og flyrejsende skal have det hvorfor mener du så det ikke
> skal gælde for alle?

Det skal det da også, for alle tog/bus* og flyrejsende.

*IMHO

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 25-06-06 10:48

> Ydelsen er vejnettet, og det er der jo.

Skinnerne er der a også det meste af tiden

> Du slidder bare mere på det, jo længere du befærder det, derfor skal din
> vejafgift sættes op, i dette tænkte eksempel.

Så skal togpassagerne da også betale "husleje" for den tid de opholder sig
på stationen. Desuden betaler jeg en overpris for min transport mens
tog/bus-rejsende får stort tilskud (som jeg betaler)

> De togrejsende og flyrejsende sidder jo netop ikke i et tog eller fly.

> Det skal det da også, for alle tog/bus* og flyrejsende.

Alle rejsende, men det forstår du selvfølgelig ikke.
--
hilzen
hanzen

Fra : Kim2000

Dato : 25-06-06 22:44

> [...]
> (dvs. et privat, ikekstatsstøttet selskab) er indstillet på at give
> kunderne 100% af deres billetudgifter igen, hvis deres tog er mere end

Det er faktisk urimeligt at skælde DSB ud, og det giver slet ingen mening at
snakke om at et privat DSB ville klare sig bedre, det er banedanmark det er
helt galt med. "Sjovt nok" så fyrede banedanmark en masse mennesker for et
års tid siden (med 3 års løn, de var tjenestemandsansatte), og nu har de
ikke folk til at ordne skinnerne. Et statsfirma når det er værst.

mvh
Kim