"Vi vil fred her til lands..."
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 01:00

Et stemningsbillede fra en Skt. Hans aften ved stranden:

http://neglesaks.dk/stuff/skthans.JPG

Fylder 1,5 MB.

Billedet må frit bruges, så længe i anerkender at det er mig der er
ophavsmand.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org - antipartiet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 01:12

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Et stemningsbillede fra en Skt. Hans aften ved stranden:
>
> http://neglesaks.dk/stuff/skthans.JPG
>
> Fylder 1,5 MB.

hej Peter..

Har du ikke mulighed for at uploade til dk.binaer istedet.
Serveren, hvorpå billedet ligger, er SÅ langsom..
Please?

Og selvfølgelig har du ophavsretten, sådan er det bare.
Ellers kan du reducere billedet, og når du bare har RAW-formatet, så har du
stort set, hvad du behøver som bevis på din ophavsret.

Mvh.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 01:26

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
> Ellers kan du reducere billedet, og når du bare har RAW-formatet, så har du
> stort set, hvad du behøver som bevis på din ophavsret.

Hej Jim,

du bliver nødt til at nøjes med min server, men newsklient fucker op
lige nu, så jeg kan ikke vedhæfte filer. Men det kan være at jeg
uploader nogle flere billeder til dk.binaer når jeg får skidtet til at
virke.

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 01:35

> [...]
> lige nu, så jeg kan ikke vedhæfte filer. Men det kan være at jeg
> uploader nogle flere billeder til dk.binaer når jeg får skidtet til at

Det er bare helt ok..
Glæder mig til at se, hvad du har.. :0)

G'nat herfra..

J.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 24-06-06 09:04

"Jim" skrev i en meddelelse

> Det er bare helt ok..
> Glæder mig til at se, hvad du har.. :0)

Det sa<mme siger jeg, nu har jeg siddet i over 10 minutter og bare set
det samme og det samme køre laaaaaaansomt ind, og det er stadig det
samme mørke tæppe, der kommer.

Men så er det altså ikke bare mig.

Men jeg elsker også gode Skt.Billeder. Tog selv nogle ved Greve Strand
for 5 år siden - var det vist. Møff, hvor blev de gode.

Hilsen Ruth

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-06-06 09:15

Den 24.06.2006 kl. 02:35:00 skrev Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com>:

> Det er bare helt ok..
> Glæder mig til at se, hvad du har.. :0)

Det er et uskarpt billede af et sct.hansbål - på højkant

Det kunne med fordel roteres 90° samt komprimeres ned til 30kb og resizes
så det kan være på en normal skærm ;-|

Mvh
Martin

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-06-06 10:18

> [...]
> lige nu, så jeg kan ikke vedhæfte filer. Men det kan være at jeg
> uploader nogle flere billeder til dk.binaer når jeg får skidtet til at

Jeg er bange for at din server er lige så langsom, som din hjerne..
Kunne din sagbehandler ikke overtales til at betale for bredbånd til dig?

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 12:16

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er bange for at din server er lige så langsom, som din hjerne..
> Kunne din sagbehandler ikke overtales til at betale for bredbånd til dig?

Du skal tale pænt til andre kaffir.. Det siger præsten selv..
Fred og evig velsignelse lyse på dit ansigt..
Og må alle fluer hjemsøge vandalers armhuler og deres arme være for korte.

Nå, jeg må være slemt påvirket af alle de fundamentalister, der skriver i
det andet forum..
http://www.ungdomsliv.dk/debat.asp?ForumId=23

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 13:42

Michael Kirkegaard <flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er bange for at din server er lige så langsom, som din hjerne..
> Kunne din sagbehandler ikke overtales til at betale for bredbånd til dig?

Nå, endnu et barn til killfilen.

*vinker pænt farvel*

Fra : Wilstrup

Dato : 24-06-06 16:12

> Nå, endnu et barn til killfilen.
>
> *vinker pænt farvel*

prøv noget andet, der er nemmere -lad være med at deltage i gruppen her - så
vil vi få lidt mere fred og du behøver ikke at besvære dig med at lytte til
argumenter, der modsiger dig.
--
Wilstrup

Fra : Johnny Andersen

Dato : 24-06-06 23:03

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, endnu et barn til killfilen.
>
> *vinker pænt farvel*

Stor dreng. Hvis man ikke har samme holdning som dig - er det
killfilteret....
Forsæt du bare lille Peter - Du har det jo bedst i din egen lille verden -
hvor du ingen modspil får.

/Johnny

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-06-06 08:33

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://neglesaks.dk/stuff/skthans.JPG
>
> Fylder 1,5 MB.
>
> Billedet må frit bruges, så længe i anerkender at det er mig der er

Ingen har jo brug for at se på et ukompresseret billede, den ekstra
størrelse er overhovedet ikke brugbar på browseren, du skulle have bragt det
ned på fx 100 Kb.

Du kunne evt. bare bruge Microsoft Teamets Powertoys: "Resize", og sætte det
til 640 X 480, eller 800 x 600 - hvis du ikke gad ændre det i et
foto-program til web-brug.

Fra : Spang

Dato : 24-06-06 08:45

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev

> Et stemningsbillede fra en Skt. Hans aften ved stranden:

Her er 5 stemningsbilleder taget 500 meter nord for dig.

Du kan jo nok genkende det

De er taget med mit SE750i kamera, så kvaliteten er
ikke super-duper, men alligevel flot hvis i spørger mig.

http://picserver.org/i/X820Y1TOB8Q5/512/p.jpeg
http://picserver.org/i/13713G9808XZ/512/p.jpeg
http://picserver.org/i/3IYP1DDWB8UA/512/p.jpeg
http://picserver.org/i/5U0Y9Y4I32WD/512/p.jpeg
http://picserver.org/i/4377IM4GYG8D/512/p.jpeg

Spang

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 13:42

Spang <¯Êlʯ¯@¯Ê¯Â.dk> wrote:

> [...]
>
> Du kan jo nok genkende det
>
> De er taget med mit SE750i kamera, så kvaliteten er
> ikke super-duper, men alligevel flot hvis i spørger mig.

Ja, jeg kørte en ven hjem senere på aftenen, og der lå resten af det
store bål stadig og ulmede på kirkestranden.

Fra : @

Dato : 24-06-06 09:20

On Sat, 24 Jun 2006 02:00:09 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>
>http://neglesaks.dk/stuff/skthans.JPG
>
>Fylder 1,5 MB.
>
>Billedet må frit bruges, så længe i anerkender at det er mig der er

er det profetens skæg i har stukket ild i ?

--
Man kan ikke give mennesker varig hjælp ved at gøre det for dem,
som de selv burde gøre.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 24-06-06 12:10

> [...]
>
> http://neglesaks.dk/stuff/skthans.JPG
>
> Fylder 1,5 MB.
>
> Billedet må frit bruges, så længe i anerkender at det er mig der er

Hvis du have valgt en lidt højere ISO kunne du have brugt en hurtigere
lukkehastighed, det ville have fået billedet til at stå mere skarpt,
natbilleder bliver slørede og uskarpe når man bruger for lav lukkehastighed
til at kompencere for en for lav ISO.

Hvis du godt kan lide at tage billeder og få konstruktiv kritik skulle du
melde dig ind på denne side http://www.fotosidan.se/
Den danske version af >fotosidan.se< er præget af skamros til
professionelle fotografer, og ufaglig kritik af amatøre, den svenske skelner
ikke i kritikken om det er en amatør eller en proffessionel der sender
billeder ind til kritik...

Jan Nielsen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 13:42

"Jan Nielsen" <woodhorse<fjern> wrote:

> [...]
> ikke i kritikken om det er en amatør eller en proffessionel der sender

Tak. Er endnu ikke blevet helt fortrolig med mit Nikon D-70.

Fra : Spang

Dato : 25-06-06 03:01

"Jan Nielsen @gmail.com>" <woodhorse<fjern> skrev

> [...]
> skelner
> ikke i kritikken om det er en amatør eller en proffessionel der sender

Den danske version hedder www.fotokritik.dk og er ganske
god hvis man kan tåle lidt konstruktiv kritik.

Dog, og det er et stort DOG! Din mail bliver høstet, og selvom
du sletter din profil derinde, bliver der stadig forwarded spam
til den mail du modtager din aktiveringskode på !

Så er du advaret.

Spang

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 13:52

Nye billeder uploadet, og efter anbefalinger er de roteret korrekt,
komprimeret osv.

Hver fylder nu ca. kun 400 KB.

http://neglesaks.dk/stuff/skthans/

Værsgo' at tage!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 14:51

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Nye billeder uploadet, og efter anbefalinger er de roteret korrekt,
> [...]

Billederne er nu også postet på dk.binaer.

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 15:59

> Billederne er nu også postet på dk.binaer.

Trods det mørke vejr, så er det da nogle ganske gode billeder, der er kommet
ud af det.
Man mærker næsten varmen fra bålet...

Mvh.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 16:35

> [...]

> Trods det mørke vejr, så er det da nogle ganske gode billeder, der er kommet

Det kan du fandenme tro! Vores eget bål (som jeg ikke postet billeder af
- endnu) brændte på et tidspunkt så kraftigt at hvis man stod tættere på
end 5 menter, så føltes huden som du havde fået en akut solskoldning!

Desværre havde jeg ikke nogle bildæk at smide på ;)

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 16:47

> [...]
> end 5 menter, så føltes huden som du havde fået en akut solskoldning!
>
> Desværre havde jeg ikke nogle bildæk at smide på ;)

Mon ikke et par koraner kan hjælpe på det.. Det siges, at de brænder godt..

Fra : Wilstrup

Dato : 24-06-06 18:54

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke et par koraner kan hjælpe på det.. Det siges, at de brænder
> godt..

udtalte nazisten Jim, der tøsedrengsagtigt ikke tør rejse sag mod mig for
æreskrænkelse fordi han er en kylling, der er bange for at tabe og blive
afsløret i al sin gru.
--
Wilstrup

Fra : @

Dato : 24-06-06 19:45

On Sat, 24 Jun 2006 17:46:52 +0200, "Jim"

nej de gør ej

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : @

Dato : 24-06-06 19:42

On Sat, 24 Jun 2006 17:35:05 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Desværre havde jeg ikke nogle bildæk at smide på ;)

så det sidder stadig rundt om bæltestedet

zorry ku' ik' la' vær'

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 21:03

@ <1@invalid.net> wrote:

> så det sidder stadig rundt om bæltestedet
>

> zorry ku' ik' la' vær'

Det sku ikke engang løgn... :)