Foghs far ?
Fra : Basil

Dato : 22-06-06 14:16

Mange af de kendte og/eller ledende politikere har forældre der også
var i politik engang.
Har Fogh nogen kendte forældre, eller forfædre ?
Kai

Fra : Per Hagemann

Dato : 22-06-06 20:52

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> Mange af de kendte og/eller ledende politikere har forældre der også var i
> politik engang.
> Har Fogh nogen kendte forældre, eller forfædre ?

Alle Anders Foghs oldeforældre kommer fra Djurs. Hans far flyttede til Skals
i Viborg Amt, hvor Anders Fogh voksede op som gårdejersøn.

For at kontrollere slægtsoplysninger må man tage en række DNA-tests, og hvis
der har været utroskab kan det være svært at finde det korrekte ophav. Uffe
Ellemann-Jensen nedstemmer ifølge slægtsforskerne fra udelukkende danske
aner mange generationer tilbage, men han påstår selv at have en spansk
soldat fra belejringen af Koldinghus som forfader.

Her findes Anders Foghs aner:
http://www.cslarsen.dk/phpGedView/pedigree.php?rootid=I990 . (Oplysningerne
om Anders Fogh og hans far er ikke med, fordi de fleste slægtsforskere og
slægtsforskningsprogrammer har indbygget den defekt at oplysninger om
nulevende personer udelades).

Fra : El Trabajador

Dato : 23-06-06 03:19

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i
> [...]
> slægtsforskerne fra udelukkende danske aner mange generationer
> tilbage, men han påstår selv at have en spansk soldat fra belejringen

Det tror jeg på. Han ligner da lidt sådan én.
--
El Trabajador

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-06-06 22:25

Per Hagemann wrote:
> [...]
> aner mange generationer tilbage, men han påstår selv at have en spansk
> soldat fra belejringen af Koldinghus som forfader.

Hvilken belejring?

Fra : Vidal

Dato : 23-06-06 08:15

Per Hagemann wrote:
> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
>

> Alle Anders Foghs oldeforældre kommer fra Djurs.

Bortset fra dem, der kommer fra Grønland.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Hagemann

Dato : 23-06-06 10:45

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

Per Hagemann wrote:
> Alle Anders Foghs oldeforældre kommer fra Djurs.

Bortset fra dem, der kommer fra Grønland.

Den forstod jeg ikke. Eller har man allerede fået analyseret Foghs DNA og
konstateret mongolide træk?

Fra : Vidal

Dato : 23-06-06 12:10

Per Hagemann wrote:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Bortset fra dem, der kommer fra Grønland.
>

> Den forstod jeg ikke. Eller har man allerede fået analyseret Foghs DNA og
> konstateret mongolide træk?

Jeg har hørt, hans mor er grønlænder.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-06-06 12:27

In news:1151060983.203847.317640@g10g2000cwb.googlegroups.com,
Vidal <viidal@gmail.com> wrote:

> Jeg har hørt, hans mor er grønlænder.

Det giver faktisk mening, når man ser lidt efter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Fjollefrans

Dato : 23-06-06 18:09

> Det giver faktisk mening, når man ser lidt efter.

der står lidt her,

http://www.andersfogh.dk/page_01_02.php

Fra : Vidal

Dato : 23-06-06 19:58

Fjollefrans wrote:

> der står lidt her,
>
> http://www.andersfogh.dk/page_01_02.php

Det kan være jeg tager fejl, med mindre hans far er
*den* Knud Rasmussen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard