Tak for trofasthed og loyalitet. I er fyre~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 21-06-06 06:40

Det var ordene til de trofaste medarbejdere, som har knoklet deres helbred
væk for at få vendt LEGO's underskud til overskud.

Et underskud, som alene opstod på grund af hvad man så fint kalder
management. Hver gang at man udtaler ordet "SAP R/3" eller ERP-system, så
indgår ordet underskud også.

Vi er nogle brancher, som på grund af miljø-regler og certifikater, som
svanemærket og blomsten, har lidt tvært ved at flytte vores produktion et
sted hen, hvor Donau så eftergivent kan opsuge alle de affaldsprodukter, som
man har lyst til at smide ud i den.

Den type kunder, som vi bla. servicerer spørger aktivt efter disse garantier
for miljømæssig bæredygtig produktion og det er fair nok.

Men jeg har også fuld forståelse for at en privatperson, som netop i disse
dage så afgørende føler sig svigtet af sit land og dermed er presset på hver
eneste øre, vedkommende kan bruge på noget som helst incl. mad og tøj, ikke
har overskud til at sætte sig ind i om farvestoffet til fremstilling af
børnenes legetøj er blevet dumpet det ene sted i forhold til et andet sted.

Faktisk er situationen for private under 40 år så håbløs at kun sygdom, død
og elendighed alle andre steder i verdenen kan sikre en smule lindring, da
vores befolkning trods alt så kan konstatere, at der er nogle folk på denne
klode, som har det en smule værre end os.

Den viden om folks manglende overskud udnytter visse brancher at trække
sunde virksomheder ud af landet for at skabe mere profit. Er det på tide at
Michael Moore også skal turnere i Danmark for at uddele skamstøtter?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Jesper

Dato : 21-06-06 15:47

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Det var ordene til de trofaste medarbejdere, som har knoklet deres helbred
> væk for at få vendt LEGO's underskud til overskud.

Jeg troede ellers at arbejdsmiljøet på LEGO var helt i top. Iøvrigt er
det ikke deres knokleri der har givet overskuddet, men derimod frasalg
af aktiver som Legoland.

> Et underskud, som alene opstod på grund af hvad man så fint kalder
> management. Hver gang at man udtaler ordet "SAP R/3" eller ERP-system, så
> indgår ordet underskud også.

Ja, det kan godt være at EDB-systemer er dyre, men det er næppe dem der
har været skyld i de mia underskud LEGO har haft. Der har derimod en
fejlslagen strategi mht valg af nye produkter, der ikke slog an, samt
alt for høje danske produktionsomkostninger.

> [...]
> sunde virksomheder ud af landet for at skabe mere profit. Er det på tide at
> Michael Moore også skal turnere i Danmark for at uddele skamstøtter?

Måske skulle du spørge doktormanden, om du ikke kan få forhøjet din
daglige Ciprillex dosis?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 21-06-06 16:21

> [...]
> alt for høje danske produktionsomkostninger.

> Måske skulle du spørge doktormanden, om du ikke kan få forhøjet din
De afskedige medarbejdere skal tage det som et generøs tilbud, at de som
voksen mennesker ikke skal være med til at fremstille legetøj til børn, i
hele deres arbejdsliv.

Mvh Kurt

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven.
Wilstrup