De 10 værste politiske stinkere
Fra : Jesper

Dato : 20-06-06 19:00

Hvad er de 10 værste politiske stinkere i nyere tid?
Her er mit bud:

10. Rushdie-sagen. Salaman Rushdie nægtet indrejse under Nyrup
regeringen.

9. Aukens centerlov. Nogle havde fået sig deres storcenter, alle andre
ville også have et. Hørte man til de priviligerede som Ørestaden, så fik
man, resten, de fik intet og frustrationen hos kunder og ansatte i Ikea
Gentofte stiger dag for dag,da de ikke må udvide og gøre plads til
møbler og kunder. Og hvis man som jeg bor i Gentofte og gerne vil handle
i Bilka, så går turen enten til Ishøj eller Ørestaden. Og så hjælper det
heller ikke, at vi har en bagstræberisk miljøminister der ikke ønsker at
give de fornødne dispensationer.

8. 70'ernes folkeskolelov. "Hvad ikke alle kan lære, skal ingen lære".
Derfor finder vi i dag den danske folkeskole i OECDs liste på niveau med
Trinidad og Tobago.

7. Østrig-sagen. Soleklart grundlovsbrud af Poul Nyrup Rasmussen i en
politisk venstrefløjsstraffeaktion imod Østrig. Alle udenrigspolitiske
sager af videre politisk rækkevidde skal på forhånd forlægges for
Folketingets udenrigspolitiske nævn, det gjorde Nyrup ikke. For at føje
spot til skade lod venstreføjen og de radikale Nyrup slippe med en næse!

6. Skueprocessen mod Erik-Ninn Hansen.(særligt set i lyset af
Østrig-sagen!).

5. Christiania. Det er ubegribeligt at en slumstomerbande i årevis har
kunnet bo ulovligt på 34Ha i Københavns centrum og til og med finansiere
deres tilærelse med helt åbenlys narkohandel. I begyndelsen af 90'erne
modarbejdede Nyrupregeringen direkte politiet i sit arbejde på at få
narkoen væk fra Christiania.

4. Ankers fallitbo. Han kørte Danmark i sænk og med hans egen
finansministers ord var vi måneder fra at ryge i afgrunden. Vi går
stadig og betaler af på Anker "Ødeland* Jørgensens fallitbo.

3. Efterlønnen. Sjældent er så skadelig en lov blevet vedtaget som
Efterlønnen i 1979 under Anker Ødeland. 7 års ekstra forsørgelse, hvem
skal betale? Hvor skal den manglende kvalificerede arbejdskraft som den
suger ud af samfundet komme fra?

2. Fodnotepolitikken. Der er ingen anden periode, hvor jeg virkelig
skammede mig over at være dansker. En skændig politik, hvor sosserne og
deres radikale væbnere faldt vores allierede i ryggen.

1. Udlændingeloven af 1983. Den fyldte Danmark med kriminelle og
fremmede bistandsklienter, der kunne leve på nas i Danmark.. Uden den
havde der ikke været integrationsproblemer, ghettoer, boligmangel og
overfyldte fængsler i Danmark.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : @

Dato : 20-06-06 19:38

On Tue, 20 Jun 2006 19:59:34 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hvad er de 10 værste politiske stinkere i nyere tid?
>Her er mit bud:

hvor du tager nogle økonomiske med, fordelingen af den danske kage er
vel ikke nogen politisk stinker, partierne fedter da for den gruppe
hvor de har flest kernevælgere

har du overset:

I 1988 udleverede den danske DDR-ambassade i Østberlin 18 østtyske
asylsøgere til Stasi. Det er en af de mest dramatiske og ømtålige
episoder i den danske udenrigstjenestes historie.

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : Jesper

Dato : 20-06-06 20:24

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvor du tager nogle økonomiske med, fordelingen af den danske kage er
> vel ikke nogen politisk stinker, partierne fedter da for den gruppe
> hvor de har flest kernevælgere

Økonomisk politik er også politik.

> har du overset:
>
> I 1988 udleverede den danske DDR-ambassade i Østberlin 18 østtyske
> asylsøgere til Stasi. Det er en af de mest dramatiske og ømtålige
> episoder i den danske udenrigstjenestes historie.

Nej, fandt ikke sted i Danmark og blev håndteret på embedsmandsplan.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-06 07:00

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> asylsøgere til Stasi. Det er en af de mest dramatiske og ømtålige
> episoder i den danske udenrigstjenestes historie.

Udenrigsminister: Uffe Ellamann Jensen.

Ham med dhimmi-mentaliteten, når vi taler om 'tonen' og
Muhammed-karikaturer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : tpct

Dato : 20-06-06 19:41

> [...]
> fremmede bistandsklienter, der kunne leve på nas i Danmark.. Uden den
> havde der ikke været integrationsproblemer, ghettoer, boligmangel og

Ja og hvis landet nu ikke havde været fyldt med forvirrede tosser som dig,
så var de blevet integreret ordentlig, og så havde vi heller ikke mangel på
arbejskraft i danmark!

tpct

Fra : @

Dato : 20-06-06 20:04

On Tue, 20 Jun 2006 20:41:04 +0200, "tpct" <txt@YYYc.dk (slet YYY)>
wrote:

>Ja og hvis landet nu ikke havde været fyldt med forvirrede tosser som dig,
>så var de blevet integreret ordentlig, og så havde vi heller ikke mangel på
>arbejskraft i danmark!

integreret ordentligt, palæstinensere og pakistanere ønsker slet ikke
at blive integreret, de sender deres børn på skole i HHV. Pakistan og
Palæstina fordi forældrene er bange for atbørnene ellers bliver for
danske

der bor 2. generations indvandrere i danmark som faktisk ikke
behersker dansk talesprog og skrive på dansk kan de da slet ikke

ikke fordi de ikke har haft tilbudet om at lære dansk, men fordi de
ikke ønsker at blive danskere

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : tpct

Dato : 21-06-06 00:25

> [...]
> behersker dansk talesprog og skrive på dansk kan de da slet ikke
>

> ikke fordi de ikke har haft tilbudet om at lære dansk, men fordi de

Jamen velkommen... endnu en person der er med til at de ikke bliver
integreret ordentlig..
Og du viser da også hvor lidt kendskab du har til dem...

Fordi der er 2 måske 3 der har sendt deres børn på genopdragelse betyder det
jo ikke at det er alle nydansker uden undtagelse der går det...

Og det er da også forståeligt nok at de sender dem hjem på genopdragelse og
sådan,
for når de mærker at folk som dig føler had til dem og ikke vil havde dem
her, holder de istedet fast i deres egen livs form og kommer så ikke rigtigt
videre fordi danskerne ikke vil integreret dem....

Fra : @

Dato : 21-06-06 15:18

On Wed, 21 Jun 2006 01:25:09 +0200, "tpct" <txt@YYYc.dk (slet YYY)>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>dig,
>på

>Jamen velkommen... endnu en person der er med til at de ikke bliver
>integreret ordentlig..

hvorfor?

>Og du viser da også hvor lidt kendskab du har til dem...

tilstrækkeligt

>Fordi der er 2 måske 3 der har sendt deres børn på genopdragelse betyder det
>jo ikke at det er alle nydansker uden undtagelse der går det...

2-3000

> [...]
>her, holder de istedet fast i deres egen livs form og kommer så ikke rigtigt
>videre fordi danskerne ikke vil integreret dem....

du kører i ring med nogle utroligt dårlige og tynde undskyldninger,

hvis folk ikke engang gider/vil prøve noget så elementært som at lære
sproget i det land de bor i er det udelukkende egen skyld,
ikke andres, og hvis man ikke viser at det samfund man bor i er godt
nok til ens børn så er man selv ude om at blive ilde set

hvad laver disse mennesker overhovedet her i landet

altså udover at belaste vore bistandskontorer

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : GB

Dato : 23-06-06 17:23

"tpct" <txt@YYYc.dk (slet YYY)> wrote in

> Jamen velkommen... endnu en person der er med til at de ikke bliver
> integreret ordentlig..

I islamister skal ikke integreres - det er umuligt. I skal repatrieres.

GB

Fra : Jim

Dato : 23-06-06 19:58

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "tpct" <txt@YYYc.dk (slet YYY)> wrote in

> I islamister skal ikke integreres - det er umuligt. I skal repatrieres.

Det er nemlig rigtigt.
Vil du ikke prøve at forklare det for paphovederne herover i det parallelle
samfund af dybt fanatiske muhamsere:
http://www.ungdomsliv.dk/debat.asp?ForumId=23

Bare klø på, vi mangler nogle til at sætte dem godt og grundigt på plads.

J.

Fra : @

Dato : 23-06-06 22:41

On Fri, 23 Jun 2006 20:58:29 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>http://www.ungdomsliv.dk/debat.asp?ForumId=23
>
>Bare klø på, vi mangler nogle til at sætte dem godt og grundigt på plads.

der var et par stykker der gik noget i baglås da jeg fortalte at jeg
havde billeder af en afbrænding af et billede af en gammel
landevejsrøver og hans terroristhåndbog

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 00:57

> der var et par stykker der gik noget i baglås da jeg fortalte at jeg
> havde billeder af en afbrænding af et billede af en gammel
> landevejsrøver og hans terroristhåndbog

Ja, det kunne jeg og Elmer godt se.. ;0)
De er fuldstændige hjernevaskede.
Hvis det er mainstream muhamedanisme, så har vi en tikkende bombe af Jelveds
diciple klar til jihad.
Er du så færdig en gang fanatikere.
Og så er de fleste af dem kun nået skolealderen.

Damn, siger jeg bare.

Fra : @

Dato : 24-06-06 08:48

On Sat, 24 Jun 2006 01:57:10 +0200, "Jim"
> [...]

>diciple klar til jihad.
>Er du så færdig en gang fanatikere.
>Og så er de fleste af dem kun nået skolealderen.

ja og jeg kunne godt lige tænke mig at tale et alvorsord med deres
dansklærere - min hund er sg* bedre til at stave

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Alucard

Dato : 24-06-06 12:04

On Sat, 24 Jun 2006 09:48:15 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>ja og jeg kunne godt lige tænke mig at tale et alvorsord med deres
>dansklærere - min hund er sg* bedre til at stave

Måske er det Wilstrup....

Det ville både forklare deres ekstreme holdninger, samt deres elendige
stavning...

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 12:32

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er det Wilstrup....
>
> Det ville både forklare deres ekstreme holdninger, samt deres elendige
> stavning...

Har du skrevet noget derinde?
Deres spørgsmål og svar er til at grine af.
Har lige læst et indlæg, hvor en ung dreng/mand spørger, om det er tilladt
at farve sit hår...
Jamen herre jemini, han må da få sig en prins albert og danse svansedans ned
ad Gudrunsvej, om så han vil.

De har hårdt brug for psykologhjælp, hvis de nogen sinde skal nærme sig et
normalt liv.

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 12:06

> ja og jeg kunne godt lige tænke mig at tale et alvorsord med deres
> dansklærere - min hund er sg* bedre til at stave

Jeg tror vitterligt, at mange af dem går på muslimske friskoler eller sågar
koranskoler.
De får dumpekarakter på stribe.
Og skulle det ske, at det er en dansklærer i en alm. folker, så må det være
en Wilstrup-type med landogfolk i baglommen og sin naive indstilling skrevet
med store bogstaver på tavlen.

J.

Fra : tpct

Dato : 23-06-06 23:17

> [...]
> http://www.ungdomsliv.dk/debat.asp?ForumId=23
>
> Bare klø på, vi mangler nogle til at sætte dem godt og grundigt på plads.

Okay det er sku lige før man bliver total racist af at være der over,
Jeg er normalt ikke racist, men de Muhammed idioter inde på den side der,
var da alt for langt ude at høre på.....

tpct

Fra : Jim

Dato : 24-06-06 00:59

"tpct" <txt@YYYc.dk (slet YYY)> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er normalt ikke racist, men de Muhammed idioter inde på den side der,
> var da alt for langt ude at høre på.....

Ja, jeg fik bare bekræftet min mistanke om deres fanatisme.
Det' fandme uhyggeligt du.

J.

Fra : Sten Schou

Dato : 20-06-06 20:50

> [...]

> så var de blevet integreret ordentlig, og så havde vi heller ikke mangel

Siden hvornår, har det været nødvendigt at være integreret for at få et job?

Hilsen Sten

Fra : tpct

Dato : 21-06-06 00:17

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Siden hvornår, har det været nødvendigt at være integreret for at få et
job?

> Hilsen Sten

Jamen hvis nu du har et firma der udvikler software, så syntes jeg da bare
du skal ansætte en der kun er vant til at plukke bananer.... så skal der sku
nok ske noget, det helt sikkert!

Fra : Sten Schou

Dato : 21-06-06 00:24

> [...]

> du skal ansætte en der kun er vant til at plukke bananer.... så skal der

Og hvordan vil du så integrere en 45-årig bananplukker, med minimum en kone,
7 børn, til at udvikle software?

Hilsen Sten

Fra : tpct

Dato : 21-06-06 00:46

> [...]
>
> "tpct" <txt@YYYc.dk (slet YYY)> skrev i en meddelelse

> Og hvordan vil du så integrere en 45-årig bananplukker, med minimum en

Han skal starte på et dansk kursus og på VUC og så skal han ikke bo i
Voldsmose eller lign. sted, men i stedet bo i et normalt parcelhus kvarter
og måske havde en it ekspert som nabo, som han så måske begynder at snakke
med og så skal han efter VUC starte på en it uddannelse, og så køre den.....

Fra : Jim

Dato : 21-06-06 10:18

> [...]
> og måske havde en it ekspert som nabo, som han så måske begynder at snakke
> med og så skal han efter VUC starte på en it uddannelse, og så køre

Hvordan vil han betale for det?

Fra : Sten Schou

Dato : 21-06-06 12:06

> [...]

> og måske havde en it ekspert som nabo, som han så måske begynder at snakke
> med og så skal han efter VUC starte på en it uddannelse, og så køre

Ja, det lyder ret simpelt, mærkeligt, at der ikke er nogen der er kommet på
den tanke endmu...men omvendt, så giver minimum en kone samt 7 børn jo også
en ganske god indtægt fra kommunen, så hvorfor skulle han egentligt lave
noget. Når børnen så bliver lidt større, og begynder at samle mobiltelefoner
ind blandt omegnens danske unge, så havner han som regel i en "fædregruppe",
hvilket giver et par mere end kontanthjælpen.
Så er der jo også lige det der med ferien, når han skal 3 mdr. på ferie, der
hvor han er "flygtet" fra. Vi har som bekendt kun 6 ugers ferie herhjemme,
så det er ikke sikkert, at alle softwarehuse kan undvære en så betroet
medarbejder i så lang tid, med mindre, naturligvis, at der kan indføres
"positiv særbehandling", således at "flygtninge" kan få 3 mdrs. ferie om
året. Det var egentligt ikke en dårlig ide, måske det kunne forelægges en
eller anden politiker, som ville bringe det videre. Måske man skulle prøve
at spørge betonhovedet over alle betonhoveder, nemlig Bjarne Lausten fra S,
han ville helt sikkert være med på ideen.
Hvad er dit navn?...jeg vil da ikke være så ubehøvlet at fremlægge en så god
ide, født af dig, og så tage al æren selv....tænk sig...måske jeg bliver
medlem af en eller anden integrationsgruppe....

Hilsen Sten

Fra : Jim

Dato : 21-06-06 10:14

> [...]
> du skal ansætte en der kun er vant til at plukke bananer.... så skal der

Du blander uddannelse og integration sammen.
Det er to forskellige ting.

Fra : tpct

Dato : 21-06-06 19:04

> Du blander uddannelse og integration sammen.
> Det er to forskellige ting.

Nej for ingen er blevet integreret endnu ved bare at side der hjemme og
kukkelurer, man skal ud blandt dansker hvad enten det er uddannelse arbejde
eller på bænken!

Fra : Jim

Dato : 21-06-06 21:41

> Nej for ingen er blevet integreret endnu ved bare at side der hjemme og
> kukkelurer, man skal ud blandt dansker hvad enten det er uddannelse
> arbejde
> eller på bænken!

Det har stadig intet med uddannelse at gøre, om man er integreret eller ej.
Vi kan tage den mest veluddannede inder til Danmark, men integreret er han
ikke, før han ikke skiller sig ud i mængden kulturelt set.
Du kan sagtens være velintegreret uden at være særlig veluddannet.
Bare se på de mange danskere, der arbejder som ufaglærte.
Ikke noget negativt om dem, men danskere er de og bliver opfattet som
danskere.
Integration er bare ikke noget der sker 100% for alle, når de vælger at slå
sig ned i dette smørhul.

Prøv f.eks. at læs med her, hvor unge snakker om alt mulig, men desværre
hele tiden med koranen i tankerne.
http://www.ungdomsliv.dk/viewmsg.asp?id=8379&ForumID=23
Det er sgu sørgeligt, at selv den yngste generation tager koranen så
højtideligt, at den hele tiden skal konsulteres, ligegyldigt hvad de
foretager sig.

Og se så på en del af deres skriftsprog, som stort set matcher en
3.klasseselev i hjælpeklasse.
Nogen af de ubehjælpsomme hævder sågar at skulle i gymnasiet.
Hvis de repræsenterer et bredt udsnit af den muslimske ungdom her til lands,
så siger jeg bare; Vorherre til himmelhest Walter.

J.

Fra : tpct

Dato : 21-06-06 23:28

> [...]
> Det er sgu sørgeligt, at selv den yngste generation tager koranen så
> højtideligt, at den hele tiden skal konsulteres, ligegyldigt hvad de

Lige så sørgeligt er det at alle de danske unge, går i kirke nogle måneder
og bliver konfirmeret, til hvilken grund ingen har brugt kirken før eller
siden...
og kristendommen er jo syg, se på Moses Hansen og præsterne i USA, pedo svin
hele flokken... mon ikke også den kristne gud er pedo? det skule jo
forbydes.....

Fra : Jim

Dato : 21-06-06 23:44

> [...]
> svin
> hele flokken... mon ikke også den kristne gud er pedo? det skule jo

At der er brådne kar inden for den kristne kirke, skal ikke være nogen
hemmelighed.
At Moses Hansen er en gal mand, tager vi med sindsro. Han er kun et enkelt
tilfælde af de meget få kristenkristne lallehoveder, vi har i Danmark.
Han gør ingen skade. Han er i det mindste ikke voldelig som mange af de
tusindevis af rabiate muhamser, vi har i Danmark.
Det fede ved kristendommen er jo, at du stort set kan dreje din egen
kristendom og danne din egen frikirke efter den.
Det handler ikke om, at du skal tro på lige nøjagtig den kristendoim, der er
forordnet af nogle geistlige før inkvisitionen.
Det handler om, at du med din egen tro kan finde dit religiøse ståsted. Og
der er kristendommen jo så meget mere elastisk end islam.
Og det at nogle præster ikke kan holde deres fingre og pjort for sig selv,
når der er børn tilstede, er jo ikke en del af kristendommen, men et tegn
på, at cølibatløftet ikke kan holdes af selv de homofile præster, der føler
sig fristet.
Der er intet i biblen, der foranlediger til seksuelle overgreb på kordrenge
såvel som peblinge.
Ikke dermed sagt, at der ikke foregik noget skummelt i Brygger Bauers
Grotter, før det var restaurant og dengang peblinge i 1524 sad og terpede
bibelen i Viborg.

J.

Fra : tpct

Dato : 22-06-06 00:00

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke dermed sagt, at der ikke foregik noget skummelt i Brygger Bauers
> Grotter, før det var restaurant og dengang peblinge i 1524 sad og terpede

Det fordi præster intet fisse for, så finder de nogle børn istedet, og fordi
det kun lige er Moses Hansen der har oplyst at han gør det, betyder det jo
ikke at de andre ikke gør, de er bare ikke blevet taget endnu...
Kristendommen = Pedo
Muhhammeddommen = Terrorisme
Budisme = Udviklingshæmmet
Partiet Venstre = Kriminel (Brixtofte, Fogh skattesvindel, så de polske arb,
og man kunne blive hved...)

Fra : Gert Medom

Dato : 20-06-06 19:47

> [...]

> finansministers ord var vi måneder fra at ryge i afgrunden. Vi går
> stadig og betaler af på Anker "Ødeland* Jørgensens fallitbo.

Det er ellers ikke længe siden jeg hørte at vi ingen udenlandsgæld havde i
radio-avisen. Lyver de? Hvad hjælper det at der er 80 mia. i statskassen,
når der skæres ned og rationaliseres udover hvad der er sagligt belæg for?
Vor tids religion er rationaliseringen.

> [...]
> Efterlønnen i 1979 under Anker Ødeland. 7 års ekstra forsørgelse, hvem
> skal betale? Hvor skal den manglende kvalificerede arbejdskraft som den

Efterlønnen bruges idag på en måde og i et omfang, som ikke var forudset da
det indførtes. Det kan man næppe klandre Anker Jørgensen for. Derimod kan
man klandre de politikere idag, der ikke tager udfordringen op og kommer med
udspil omkring, hvordan efterlønnen skal se ud fremover..

// Gert

Fra : Jesper

Dato : 20-06-06 20:24

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> når der skæres ned og rationaliseres udover hvad der er sagligt belæg for?

Nu blander du ævler og pærer sammen: Det som der er tilfældet nu, er at
vi ikke længere har underskud på betalingsbalancen, det er noget ganske
andet end statsgælden

> [...]
> man klandre de politikere idag, der ikke tager udfordringen op og kommer med
> udspil omkring, hvordan efterlønnen skal se ud fremover..

Er du naiv eller dum? Anker indførte gratis efterløn. Hvem ville ikke
gerne på efterløn gratis???
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-06-06 20:38

"Jesper" skrev i en meddelelse

> Er du naiv eller dum? Anker indførte gratis efterløn. >Hvem ville ikke
> gerne på efterløn gratis???

Eller også er du dum eller naiv , intet her i livet er gratis.
Efterløns modtager har jo ikke betalt skat ,moms og afgifter, de har da ikke
knoklet til deres fingre gjorde ondt
hele tiden, ødelagte lunger og rygge har de heller ikke.
Nej det er bare gratister , der ikke har betalt din uddannelse eller tørret
din røv

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jesper

Dato : 20-06-06 20:47

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
> hele tiden, ødelagte lunger og rygge har de heller ikke.
> Nej det er bare gratister , der ikke har betalt din uddannelse eller tørret

Forkert! 93% af dem der går på efterløn har et fremragende helbred. Kun
7% mener ikke de har et godt helbred når de går på efterløn.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-06-06 21:46

"Jesper" skrev i en meddelelse

> Forkert! 93% af dem der går på efterløn har et >fremragende helbred. Kun
> 7% mener ikke de har et godt helbred når de går på >efterløn.

http://www.si-folkesundhed.dk/Ugens%20tal%20for%20folkesundhed/Ugens%20tal/Uge_35_2005.aspx

Citat fra siden:
Analysen af de 60-64-årige erhvervsaktives, efterlønsmodtageres og
førtidspensionisters helbredssituation viser, - jf. tabellen - at
efterlønsmodtagerne har lidt dårligere helbredsrelateret livskvalitet, lidt
dårligere helbredstilstand og lidt større forbrug af ydelser fra
sundhedsvæsenet end erhvervsaktive i samme aldersgruppe. Forskellene mellem
de to grupper er relativt små, men ganske systematiske.
citat slut:

Fra : Jesper

Dato : 20-06-06 22:37

> [...]

> sundhedsvæsenet end erhvervsaktive i samme aldersgruppe. Forskellene mellem
> de to grupper er relativt små, men ganske systematiske.

....hvilket forklarer at 7% af efterlønsmodtagerne ikke har et godt
helbred...
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Sten Schou

Dato : 20-06-06 20:53

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:44984e9a$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> hele tiden, ødelagte lunger og rygge har de heller ikke.
> Nej det er bare gratister , der ikke har betalt din uddannelse eller

Efterlønnen blev udelukkende indført for at skjule resultatet af Ankers
politik, nemlig en kraftigt stigende arbejdsløshed. Der var sgu ingen der
tænkte på dårlige rygge, ødelagte lunger, el. lign., slet ikke alle de
skolelærere der er på efterløn idag.

Hilsen Sten

Fra : Wilstrup

Dato : 20-06-06 21:09

> [...]
> politik, nemlig en kraftigt stigende arbejdsløshed. Der var sgu ingen der
> tænkte på dårlige rygge, ødelagte lunger, el. lign., slet ikke alle de

Du hadede dine lærere -har jeg ret?
--
Wilstrup

Fra : Sten Schou

Dato : 20-06-06 23:05

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Du hadede dine lærere -har jeg ret?

Nej, du har ikke ret.

Hilsen Sten

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-06-06 22:02

"Sten Schou" skrev i en meddelelse

> Efterlønnen blev udelukkende indført for at skjule >resultatet af Ankers
> politik, nemlig en kraftigt stigende arbejdsløshed.

og det var naturligvis den førte politik's skyld.
Og har intet med eks. Konjunkturer at gøre

>Der var sgu ingen der
> tænkte på dårlige rygge, ødelagte lunger, el. lign., slet >ikke alle de
> skolelærere der er på efterløn idag.

hvorfor skulle en skolelære ikke føle sig nedslidt, eller have dårlig ryg.
Indeklimaet er da vist ikke det bedste på mange skoler
hverken for krop eller ånd.

Fra : Jesper

Dato : 20-06-06 22:37

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> og det var naturligvis den førte politik's skyld.
> Og har intet med eks. Konjunkturer at gøre

Korrekt! Se bare på hvordan den nuværende regering har skabt vækst og
beskæftigelse på tværs af international krise.

> hvorfor skulle en skolelære ikke føle sig nedslidt, eller have dårlig ryg.
> Indeklimaet er da vist ikke det bedste på mange skoler
> hverken for krop eller ånd.

Og hvad skal murerarbejdsmanden eller jord-og betonarbejderen så sige
til det???
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-06 07:00

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Efterlønnen blev udelukkende indført for at skjule resultatet af Ankers
> politik, nemlig en kraftigt stigende arbejdsløshed.

Efterlønnen blev i 70erne indført som en direkte følge af oliekrisen
efter Yom Kippur-krigen i oktober 1973. De arabiske olielande boykottede
Vesten, fordi araberne havde tabt angrebskrigen mod Israel.

I Danmark medførte det at den fulde beskæftigelse {arbejdsløsheden var
om sommeren helt nede på 1,6%} erstattedes af massearbejdsløshed, og
meget tydede på at de unge aldrig ville få arbejde. Dérfor ville man
gerne have de ældste losset ud af arbejdsmarkedet, for at skabe plads
til de unge - nutidens 'efterlønsaspiranter' i 50erne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : El Trabajador

Dato : 21-06-06 03:18

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> skrev i

> [...]
> for. Derimod kan man klandre de politikere idag, der ikke tager
> udfordringen op og kommer med udspil omkring, hvordan efterlønnen

Der ville være råd til efterlønnen, hvis ikke det var for alle de
muhamedanere som "eliten" har hentet hertil på livsvarig forsørgelse.
--
El Trabajador

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-06 07:00

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> wrote:

> Det er ellers ikke længe siden jeg hørte at vi ingen udenlandsgæld havde i
> radio-avisen. Lyver de?

Nej, Udlandsgæld ≠ statsgæld. Staten skylder stadig brutto en halv
billion, netto omkring 128 milliarder, men i høj grad 'indenlands'.

Forskellen mellem brutto og netto er de statslige aktiver som staten
formodes at kunne sælge til den pris, der udgør forskellen. Som DSB og
P&T.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-06-06 23:31

In news:1hh8wwh.1vk1cqn1vlxue6N%spambuster@users.toughguy.net,

Jeg ville nok have medtaget Hækkerup, der i sin brandert lige forærede Norge
oliefelterne, da Nordsøen skulle opdeles. Havde vi haft de indtægter, havde
samfundet set meget anderledes ud i dag.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jesper

Dato : 21-06-06 00:11

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> oliefelterne, da Nordsøen skulle opdeles. Havde vi haft de indtægter, havde
> samfundet set meget anderledes ud i dag.

Nu beskæftiger jeg mig med de 10 værste stinkere i nyere tid, så den er
/for/ gammel,
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Sten Schou

Dato : 21-06-06 00:26

> Jeg ville nok have medtaget Hækkerup, der i sin brandert lige forærede
> Norge oliefelterne, da Nordsøen skulle opdeles. Havde vi haft de
> indtægter, havde samfundet set meget anderledes ud i dag.

Du glemmer, at han fik en flaske whisky, en cigar samt en torskekvote i
bytte......

Hilsen Sten

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-06-06 08:11

"Jens Bruun" skrev

> Jeg ville nok have medtaget Hækkerup, der i sin brandert lige forærede
> Norge oliefelterne, da Nordsøen skulle opdeles. Havde vi haft de
> indtægter, havde samfundet set meget anderledes ud i dag.

Ked af det Jens - men det er en udokumenteret myte.

Læs evt. Bo Lidegaards "Krag".

- Jensby

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-06 09:41

In news:4498f112$0$38688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Jan Bang Jensby <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> wrote:

> Ked af det Jens - men det er en udokumenteret myte.

Det er jeg klar over, men forsøg på at afmontere den er endnu ikke lykkedes.

> Læs evt. Bo Lidegaards "Krag".

Har jeg.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank

Dato : 21-06-06 08:44

> [...]

> Norge oliefelterne, da Nordsøen skulle opdeles. Havde vi haft de
> indtægter, havde samfundet set meget anderledes ud i dag.

Fra TV2.dk: http://nyhederne.tv2.dk/baggrund/article.php?id=2439089

Historikeren Cecilie Wallengren der har haft adgang til dokumenter fra
udenrigsministerierne i Danmark og Norge anfægter imidlertid myten om den
berusede minister.

Mvh
Frank
---
Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo.
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-06 09:42

In news:4498f88e$0$12651$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Frank <far@nospam.dk> wrote:

> Historikeren Cecilie Wallengren der har haft adgang til dokumenter fra
> udenrigsministerierne i Danmark og Norge anfægter imidlertid myten om
> den berusede minister.

Ja, men problemet er, at du og jeg ikke må se "dokumentationen".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 21-06-06 12:13

On Wed, 21 Jun 2006 09:43:52 +0200, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Historikeren Cecilie Wallengren der har haft adgang til dokumenter fra
>udenrigsministerierne i Danmark og Norge anfægter imidlertid myten om den

Hans trang til beruselse er ellers velkendt.
Han rystede borgerne i Grenå ved et besøg, hvor han først i fuldskab
faldt i havnebassinet hvorved hans cigarer blev ødelagt, men det løste
han ved at sende en Taxi til Århus efter nye, da hans mærke åbenbart
ikke forhandledes i Grenå.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-06 06:43

> [...]
> i Bilka, så går turen enten til Ishøj eller Ørestaden. Og så hjælper det
> heller ikke, at vi har en bagstræberisk miljøminister der ikke ønsker at

Og så glemmer du lige at en af de allerstørste tilhængere af
begrænsningerne i butiksstørrelse netop er De konservative, der helst
ser en bunke små selvstændige - 'fødte' vælgere for netop Det
konservative Folkeparti.

> 8. 70'ernes folkeskolelov. "Hvad ikke alle kan lære, skal ingen lære".
> Derfor finder vi i dag den danske folkeskole i OECDs liste på niveau med
> Trinidad og Tobago.

Her går det dog i dag i den rigtige retning, hvilket bl.a. vises ved De
Radikales inderlige modstand. Vi mangler dog stadig en egentlig deling
af skolen, og indførsel af en boglig mellemskoleeksamen, der giver
adgang til det almene gymnasium + erhvervsgymnasiet.

> [...]
> Folketingets udenrigspolitiske nævn, det gjorde Nyrup ikke. For at føje
> spot til skade lod venstreføjen og de radikale Nyrup slippe med en næse!

Grundlovsbrud var der naturligvis ikke tale om. Regeringen må selv
vurdere hvilke udenrigspolitiske spørgsmål der er centrale nok til at
kræve forelæggelse for Udenrigspolitisk Nævn. Først i bagklogskabens
ulidelige lys viste sagen sig at være væsentlig nok.

> 6. Skueprocessen mod Erik-Ninn Hansen.(særligt set i lyset af
> Østrig-sagen!).

Skueproces var der naturligvis ikke tale om. Landets justitsminister kan
naturligvis ikke føre sin egen udlændingepolitik, på tværs af landets
love.

> [...]
> finansministers ord var vi måneder fra at ryge i afgrunden. Vi går
> stadig og betaler af på Anker "Ødeland* Jørgensens fallitbo.

Det offentliges nettogæld er nede på et rundt 128 milliarder kroner. Med
et overskud på 80 milliarder på sidste års finanslov skal den nok
hurtigt blive barberet væk.

> [...]
> Efterlønnen i 1979 under Anker Ødeland. 7 års ekstra forsørgelse, hvem
> skal betale? Hvor skal den manglende kvalificerede arbejdskraft som den

Idéen var at få de ældste på arbejdsmarkedet ud, så man kunne få de unge
ind. Alternativet vurderedes til at være, at de unge aldrig kom ind - at
det så viste sig at de gamle ikke blev erstattet er så en anden sag.

Men nu har vi jo lige fået et velfærdsforlig, der skal køre til 2040, og
som knytter efterløns- og pensionsalderen til middellevetiden for
60-årige. Inden længe kan vi vel forvente en folkepensionsalder på 70,
og en efterlønsalder på 65.

Fra : Jesper

Dato : 21-06-06 15:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> begrænsningerne i butiksstørrelse netop er De konservative, der helst
> ser en bunke små selvstændige - 'fødte' vælgere for netop Det

Du glemmer at K nu går ind for at fjerne lukkeloven, så der er bevægelse
i partiet hen mod mere liberale forhold. Det betyder ikke, at der ikke
stadigvæk er meget bagstræberiske kræfter som Miljø-Connie i partiet.

> [...]
> af skolen, og indførsel af en boglig mellemskoleeksamen, der giver
> adgang til det almene gymnasium + erhvervsgymnasiet.

Ja, bedre sent end aldrig.

> [...]
> kræve forelæggelse for Udenrigspolitisk Nævn. Først i bagklogskabens
> ulidelige lys viste sagen sig at være væsentlig nok.

Hvor står der i grundloven, at regeringen selv må vurdere, hvilke
udenrigspolitiske spørgsmål der skal forelægges?

Det står der naturligvis ikke. I tvivlstilfælde, så skal sagen
forelægges. So einfach ist es!

Hvordan kan det være, at Nyrup ringede til udvalgte medlemmer af
Udenrigspolitisk Nævn før han traf beslutningen, men ikke tog et møde
med _hele_ udenrigspolisk nævn?

Han skulle naturligvis have haft et lovligt varlset møde med hele nævnet
og du finder nok ikke mange andre folkeretseksperter end Ole Espersen,
som kan være af den opfattelse, at Østrig-sagen ikke krævede
forelæggelse.

Hvilke andre sager har Nyrup regeringen i sin embedsperiode forlagt
nævnet? Hvis der er bare én sag, der er mindre end Østrig-sagen, så er
det jo en ren tilståelsessag fra Nyrupregeringens side.

> Skueproces var der naturligvis ikke tale om. Landets justitsminister kan
> naturligvis ikke føre sin egen udlændingepolitik, på tværs af landets
> love.

Du glemmer, at en trediedel af dommerne helt ville have Ninn frifundet.
Og nej, han førte ikke privat udenrigspolitik. Men dengang var der
udsigt til, at Sri Lanka konflikten ville blive afslutten indenfor en
kortere periode. På den baggrund skønnede Ninn helt korrekt, at det
ville være tåbeligt, at bruge en masse resourcer på, at behandle
tamilske familiesammenføringssager, hvorfor de blev nedprioriteret, men
alstå ikke stillet i bero, som han blev dømt for. Der var løbende
tamilere der blev bevilget familiesammenføring i hele perioden.

Jeg har meget svært ved at se sagen som andet end en straffeaktion fra
betonhumanisternes side.

> Det offentliges nettogæld er nede på et rundt 128 milliarder kroner. Med
> et overskud på 80 milliarder på sidste års finanslov skal den nok
> hurtigt blive barberet væk.

Og vi har gået og betalt renter og afdrag på den "klatgæld" i over 23
år. Jeg håber ikke, at vi kommer til at fejre sølvbryllup med den.

> Idéen var at få de ældste på arbejdsmarkedet ud, så man kunne få de unge
> ind. Alternativet vurderedes til at være, at de unge aldrig kom ind - at
> det så viste sig at de gamle ikke blev erstattet er så en anden sag.

Men der var ingen solnedgangsklausul på efterlønsloven og den skulle
ikke tages op til revision, når beskæftigelsen bedredes.

> [...]
> som knytter efterløns- og pensionsalderen til middellevetiden for
> 60-årige. Inden længe kan vi vel forvente en folkepensionsalder på 70,

Og den del har DF nu meget travlt med at løbe fra.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-06 17:25

> Du glemmer at K nu går ind for at fjerne lukkeloven, så der er bevægelse
> i partiet hen mod mere liberale forhold.

Ja, de er i bevægelse - så i 2009 kan kunderne stemme med benene, når
det drejer sig om lukketid. Men ikke om butiksstørrelser.

> Det betyder ikke, at der ikke stadigvæk er meget bagstræberiske kræfter
> som Miljø-Connie i partiet.

Hun er nu langt fra alene.

> Ja, bedre sent end aldrig.

Her ville jo så blot være tale om at vende tilbage til hvad vi tidligere
har haft.

> Hvor står der i grundloven, at regeringen selv må vurdere, hvilke
> udenrigspolitiske spørgsmål der skal forelægges?

Hvem skulle ellers bedømme det?

> Det står der naturligvis ikke. I tvivlstilfælde, så skal sagen
> forelægges. So einfach ist es!

Nej.

> Hvordan kan det være, at Nyrup ringede til udvalgte medlemmer af
> Udenrigspolitisk Nævn før han traf beslutningen, men ikke tog et møde
> med _hele_ udenrigspolisk nævn?

Den har jeg så ikke hørt om.

> [...]

> nævnet? Hvis der er bare én sag, der er mindre end Østrig-sagen, så er
> det jo en ren tilståelsessag fra Nyrupregeringens side.

Næh.

> Du glemmer, at en trediedel af dommerne helt ville have Ninn frifundet.
> Og nej, han førte ikke privat udenrigspolitik.

Jeg skrev nu også udlændingepolitik, ikke udenrigspolitik.

> [...]
> nedprioriteret, men alstå ikke stillet i bero, som han blev dømt for. Der
> var løbende tamilere der blev bevilget familiesammenføring i hele

Argumentationen er politisk, og dermed irrelevant. Kun juridisk
argumentation er passende.

Ninn kunne jo bare have forelagt folketinget et ændringsforslag til
lovgivningen.

> Jeg har meget svært ved at se sagen som andet end en straffeaktion fra
> betonhumanisternes side.

Det var rent jura.

> Og vi har gået og betalt renter og afdrag på den "klatgæld" i over 23
> år. Jeg håber ikke, at vi kommer til at fejre sølvbryllup med den.

Danmark havde fra 1961 {hvor der var et overskud på 300 millioner}
underskud på betalingsbalancen, og underskud på statens finanser. Det
gjaldt såvel under socialdemokratiske regeringer som under borgerlige.

Du kan ikke nøjes med at bebrejde Anker det. Du må også tage Kampmann,
Krag, Hilmar Baunsgaard og Poul Hartling med. Først under KVR-regeringen
med Poul Schlüter som statsminister fik vi overskud.

> Men der var ingen solnedgangsklausul på efterlønsloven og den skulle
> ikke tages op til revision, når beskæftigelsen bedredes.

Næh.

> Og den del har DF nu meget travlt med at løbe fra.

Der er også næsten 20 år til det bliver aktuelt. Til den tid er Pia
Kjærsgaard en pensionist på knap 80, og Kristian Thulesen Dahl en 'mand
i sin bedste alder', en 55-årig partileder og muligvis minister.

Pia Kjærsgaard er født i 1947, Kristian Thulesen Dahl i 1969. Et år for
ung til at man kunne kalde ham 68er.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 21-06-06 18:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, de er i bevægelse - så i 2009 kan kunderne stemme med benene, når
> det drejer sig om lukketid. Men ikke om butiksstørrelser.

Desværre er der ikke bevægelse på det område...endnu da.

> Hun er nu langt fra alene.

Der findes en fløj i K der støtter hende, men noget tyder på, at den
gruppe er på vej ud på et sidespor ift. partiets linie.

> Her ville jo så blot være tale om at vende tilbage til hvad vi tidligere
> har haft.

Så godt bliver det desværre ikke.

> Hvem skulle ellers bedømme det?

Hvad med Udenrigspolitisk Nævn? De kan jo altid frasortere.

> Nej.

Nej, hvad?

> Den har jeg så ikke hørt om.

Det gjorde han...vel vidende at det var en beslutning der skulle have
været behandlet i nævnet.

> Næh.

Næh, hvad?

> Jeg skrev nu også udlændingepolitik, ikke udenrigspolitik.

Whatever!

> Argumentationen er politisk, og dermed irrelevant. Kun juridisk
> argumentation er passende.
>
> Ninn kunne jo bare have forelagt folketinget et ændringsforslag til
> lovgivningen.

Som kunne komme til behandling hvornår? Folketinget holder sig en meget
lang sommerpause og ved deres samlinger er kalenderen fyldt langt tid ud
i fremtiden. Iøvrigt mener jeg der var tale om administrative afgørelser
som ministeren er bemyndiget til at foretage til hver en tid!

> Det var rent jura.

Også det faktum, at halvdelen af dommerne var udpeget af Folketinget?

Hvad med magtens tredeling?

> [...]
> Krag, Hilmar Baunsgaard og Poul Hartling med. Først under KVR-regeringen
> med Poul Schlüter som statsminister fik vi overskud.

Det er muligt, men der var ingen anden regering før Ankers (i nyere
tid!) som på det nærmeste kørte landet i sænk rent økonomisk. Hvor mange
tidligere regeringer var iflg.deres egne finansmistrer måneder fra
statsbankerotten?

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 21-06-06 18:01

Jesper wrote:
> Hvad er de 10 værste politiske stinkere i nyere tid?
> Her er mit bud:
>
> 10. Rushdie-sagen. Salaman Rushdie nægtet indrejse under Nyrup
> regeringen.

Ja rigtigt.

> [...]
> i Bilka, så går turen enten til Ishøj eller Ørestaden. Og så hjælper det
> heller ikke, at vi har en bagstræberisk miljøminister der ikke ønsker at

Forudsætningen for at det kan svare sig at bygge storcenter er at man
sælger tilbudsvare under indkøbs pris, så at man kan tiltrække kunder
fra et stort opland.

> 8. 70'ernes folkeskolelov. "Hvad ikke alle kan lære, skal ingen lære".
> Derfor finder vi i dag den danske folkeskole i OECDs liste på niveau med
> Trinidad og Tobago.

Flere Fejl. 70'ernes folkeskolelov var bare en andkendelse af den måde,
som skolen i parksisk forgik på.

Grunden til at Danmark skore dårlig er at OECD liste er at den danske
folkeskole er mere moderne end i de fleste andre lande. Noget som OECD
jo nødvendigvis skal bedømme negativt.

Når man regner med procenter så kan der komme de mest skøre tal ud, da
man jo ikke kan tage procenter af det samme i alle lande.

I et uland vil det kun være de dygtigste læser som det kan betale sig
for forældrene at sende i skole.

> [...]
> fremmede bistandsklienter, der kunne leve på nas i Danmark.. Uden den
> havde der ikke været integrationsproblemer, ghettoer, boligmangel og

Var det ikke venster fløjen som ville have verdens sultende masser til
landet, så at de kunne få flere vælgere?

Fra : Jesper

Dato : 21-06-06 18:51

Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> wrote:

> Ja rigtigt.

> Forudsætningen for at det kan svare sig at bygge storcenter er at man
> sælger tilbudsvare under indkøbs pris, så at man kan tiltrække kunder
> fra et stort opland.

Næh, det er forudsætningen for at gå fallit. Der er ingen der kan leve
af at sælge sine varer med tab.

> Flere Fejl. 70'ernes folkeskolelov var bare en andkendelse af den måde,
> som skolen i parksisk forgik på.

Hvor forgik det sådan? Hvad sker der ved at vælge worst practice i
stedet for best practice?

> Grunden til at Danmark skore dårlig er at OECD liste er at den danske
> folkeskole er mere moderne end i de fleste andre lande. Noget som OECD
> jo nødvendigvis skal bedømme negativt.

Så moderne, at eleverne overhovedet ikke behøver at lære noget!

> Når man regner med procenter så kan der komme de mest skøre tal ud, da
> man jo ikke kan tage procenter af det samme i alle lande.

Ja, hvis undersøgelsen viser at man ikke kan noget fordi man ikke lære
noget, så er det undersøgelsen der er noget galt med!

> I et uland vil det kun være de dygtigste læser som det kan betale sig
> for forældrene at sende i skole.

Der er skolepligt for alle i Trinidad og Tobago.

> Var det ikke venster fløjen som ville have verdens sultende masser til
> landet, så at de kunne få flere vælgere?

Hvad bevæggrundene var ved jeg ikke, men sluseportene blev åbnet og det
væltede ind med muhamedanere.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-06 18:55

Peter Ole Kvint <haabet2003@yahoo.dk> wrote:

> Forudsætningen for at det kan svare sig at bygge storcenter er at man
> sælger tilbudsvare under indkøbs pris

Nej, man får tværtimod store rabatter.

> Flere Fejl. 70'ernes folkeskolelov var bare en anerkendelse af den måde,
> som skolen i praksis forgik på.

Fuldstændigt forkert. Inden da deltes eleverne i boglige og
ikke-boglige, og det faglige niveau hos de boglige lå langt højere end i
nutidens udelte skole.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk