Så meget for fagligheden
Fra : Kim2000

Dato : 20-06-06 18:53

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4330083

Hvis man vil på lærerseminariet kræves der blot 7.5 for at komme ind. I
forvejen et lavt snit fra HF/gymnasie m.v..

Men starter man på uddannelsen seneste 2 år efter endt uddannelse så bliver
ens karaktersnit pustet op med 1.08. Hov, nu er 7 i snit nok.

I praksis kan de fleste komme ind med 6 i snit (hvis der er plads), starter
man hurtigt nok kan man klare sig med 5.6 i snit. En person med fx 03 i
dansk kan altså blive dit barns nye dansklærer. Det lyder godt ikke?

Jeg fik 9.5 i snit, havde jeg taget eksamenerne her i år kunne jeg være
blevet læge eller advokat.....

Mon ikke det betyder man hæver adgangskravene - og hov, hvad så med manden
på 25 der tog sit gymnasie som 21-årig, ja hov der forsvandt lige muligheden
for at læse videre på en række uddannelser....

Så er vi tilbage ved regeringen. Den siger den kræver øget faglighed, i
virkeligheden laver den tiltag der gør det modsatte.

mvh
Kim

Fra : Michael Weber

Dato : 20-06-06 19:48

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
muligheden
> for at læse videre på en række uddannelser....

En mulig konsekvens kunne være at unge starter senere på gym/hf/hh/htx.
Så hvis man tager en Hf-eksamen som 25 årig og direkte derefter tager en
videregående uddannelse..ja
så får man også en "bonus"-karakter.
Desuden stilles den unge, efter folkeskolen, overfor et valg om de vil tage
en gym/hf/hh/htx-eksamen.
Hvis de ved at de kan score en extra karakter, men ikke er sikre på hvilken
en af huerne de vil have,
venter de måske. Og hvad mon de så laver i tænke-tiden ?
Erhvervgrunduddannelserne kunne gå hen og blive en holdeplads for unge, der
overvejer hvad de vil.

> Så er vi tilbage ved regeringen. Den siger den kræver øget faglighed, i
> virkeligheden laver den tiltag der gør det modsatte.
>
> mvh
> Kim

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-06 16:25

Michael Weber <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote:

> En mulig konsekvens kunne være at unge starter senere på gym/hf/hh/htx.
> Så hvis man tager en Hf-eksamen som 25 årig og direkte derefter tager en
> videregående uddannelse..ja
> så får man også en "bonus"-karakter.

HFerne har i forvejen en betydeligt større betydeligt større frafald på
universitetet end studenterne ...

I øvrigt tror jeg ikke at færre vil vælge gymnasiet efter 9. klasse end
der gør i dag. Og studenterkurser er der ikke ret mange af.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 21-06-06 12:34

On Tue, 20 Jun 2006 19:52:38 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>Så er vi tilbage ved regeringen. Den siger den kræver øget faglighed, i
>virkeligheden laver den tiltag der gør det modsatte.
>
>mvh
>Kim

'Nu er det faktisk et sted oppositionen har flyttet regeringen.
Den havde foretrukket mere "pisk"(bl.a. beskæringer i SU), så det er
vist ikke helt fair at tørre den her af på regeringen.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-06-06 13:08

Mark Jensen <jesperj@it.dk> on onsdag 21. juni 2006 at 13:33 +0100 wrote:
>'Nu er det faktisk et sted oppositionen har flyttet regeringen.
>Den havde foretrukket mere "pisk"(bl.a. beskæringer i SU), så det er
>vist ikke helt fair at tørre den her af på regeringen.

Der er vel i det hele taget ikke noget i forbindelse med "Velfærds-pakken"
der skal tørres af på regeringen specielt? det må da være
forligspartierne, der samlet står med det ansvar?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mark Jensen

Dato : 21-06-06 13:20

Ja. Det er selvfølgelig rigtigt nok

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-06 16:25

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Så er vi tilbage ved regeringen. Den siger den kræver øget faglighed, i
> virkeligheden laver den tiltag der gør det modsatte.

Ser du så ikke her lige bort fra, at jo længere tid der går efter
studentereksamen, desto mere er der glemt?

Tidligere var det normale at man gik direkte fra 3g til ruskursus. Man
var kun ude af skolen fra slutningen af juni til primo september ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk