Brixtofte: 2 års ubetinget fængsel
Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-06 15:29

Peter Brixtofte er blevet idømt to års ubetinget fængsel for mandatsvig
i den mindre del af Farum-sagen, den om at kommunen gennem overpriser
[og entreprenørernes efterfølgende sponsorstøtte] ulovligt har støttet
det private firma Farum Boldklub.

Leif Frimand idømtes 15 måneders fængsel, der dog blev gjort betinget
som følge af hans dårlige helbred.

Der verserer dog stadig den store mandatsvigs-sag om ulovlig optagelse
af to lån på tilsammen 450 milliarder kroner. Ulovlig, fordi optagelsen
var sket uden om byrådet, ulovlig, fordi lånet gik til dækning af
driftsunderskud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : MazSpork@gmail.com

Dato : 20-06-06 16:44

Brixtofte, Brixtofte... aah, det var ham, der afløste Fogh som
skatteminister, fordi Fogh havde gjort sig skyldig i kreativ bogføring
og vildledning af folketinget.

Fra : Wilstrup

Dato : 20-06-06 16:48

<MazSpork@gmail.com> skrev i en meddelelse
Brixtofte, Brixtofte... aah, det var ham, der afløste Fogh som
skatteminister, fordi Fogh havde gjort sig skyldig i kreativ bogføring
og vildledning af folketinget.

det er fedt at der er nogen der både har hukommelse og vid - jeg havde
næsten glemt også disse fadæser. Tak for påmindelsen.
--
Wilstrup

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-06 17:30

<MazSpork@gmail.com> wrote:

> Brixtofte, Brixtofte... aah, det var ham, der afløste Fogh som
> skatteminister, fordi Fogh havde gjort sig skyldig i kreativ bogføring
> og vildledning af folketinget.

Det var nu så vidt det vides /embedsmændene/ der havde gjort sig
skyldige i det, fordi de vidste at Fogh havde meget stor ulyst til at
forelægge finansudvalget et aktstykke, der forøgede bevillingerne.

Så en faktura til december blev lavet om til en faktura til januar, så
den kunne gå ind over næste finansår. Fogh valgte som politisk leder at
træde tilbage, og derefter er den historie politisk glemt.

Et par uger efter måtte Poul Schlüter træde tilbage uden valg, som følge
af tamilrapporten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-06-06 19:11

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> den kunne gå ind over næste finansår. Fogh valgte som politisk leder
> at træde tilbage, og derefter er den historie politisk glemt.

Mjow .. men som sagt er der noget der hedder ministeransvar. En lov der
dybest set betyder at traffikministeren kan få problemer hvis et postbud
voldtager et får i marsken i Sønderjylland (dengang det var en etat ) Citat
fra min gamle professor i forvaltningsret.--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Per Rønne

Dato : 28-06-06 16:38

Frank Leegaard <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> [...]
> voldtager et får i marsken i Sønderjylland (dengang det var en etat ) Citat
> fra min gamle professor i forvaltningsret.--

Jep, men det er et /politisk/, ikke et /juridisk/ ansvar. Og Fogh tog
selv de politiske konsekvenser af sagen - og trådte tilbage 14 dage før
Schlüter trådte tilbage som følge af tamilsagen.

Og så blev Fogh i øvrigt erstatttet af Peter Brixtofte som
skatteminister - den Brixtofte som står til en længere årrække i
fængsel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-06-06 22:05

"Per Rønne" wrote:

> Jep, men det er et /politisk/, ikke et /juridisk/ ansvar.

Det er så ikke helt korrekt. Kan da sagtens blive juridisk også. Politikerne
har så sørget for at lovgivningen for deres egen gøren og laden er et ret
ubeskrevet blad, hvilket selvsamme Brixtoftesag vidner om.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-06-06 16:23

> [...]

> har så sørget for at lovgivningen for deres egen gøren og laden er et ret
> ubeskrevet blad, hvilket selvsamme Brixtoftesag vidner om.

Man kan altså ikke dømmes for noget, man ikke selv har medvirket i.
Hverken straffelov eller ministeransvarslov indeholder altså straffe for
dumhed eller inkompetence.

Den 'straf' man i så fald kan tale om idømmes så normalt af
statsministeren, i form af en fyreseddel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-06-06 21:08

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> for dumhed eller inkompetence.
>
> Den 'straf' man i så fald kan tale om idømmes så normalt af
> statsministeren, i form af en fyreseddel.

Din hukommelse er ikke god: Hvad var tamilsagen?

Fra : Per Rønne

Dato : 30-06-06 04:58

Frank Leegaard <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Din hukommelse er ikke god: Hvad var tamilsagen?

Det var Ninn Hansen der selv var initiator til den ulovlige
administration i justitsministeriet. Og som landsretssagfører vidste
eller måtte han endda vide at administrationen var ulovlig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 22-06-06 02:11

> [...]
> optagelsen
> var sket uden om byrådet, ulovlig, fordi lånet gik til dækning af

Glistrup dom var klart justitsmord men meget TYDER PÅ at Brixtofte har
været værre end blot
en ødsel spradebasse mht rødvin

Jeg ser dog Farum-vælgerne som medskyldige, de genvalgte deres
borgmester. Og Peter Edderkops folketingsvælgere var også så vildledt
som kz-bødler, der handlede efter ordre.

Hovedskyldig er klart journalister som ikke er så sandhedssøgende som
de påstår -
de er lusede reklamefolk for the establishment, og brugte de blot
deres uddannelse nemt-enkelt sandhedsssøgende som jeg vedr Einstein,
var Brixtofte ikke blevet genvalgt

Ritt er nok et værre korrupt skadedyr end Brixtofte, men hun har en
god presse.

Fordi danske medier har tiltusket sig et defakto-monopol er deres udåd
mht at holde hånden over Brixtofte i årevis klart en værre-end-nazi
sag
Monopol forpligter (og bør ikke eksistere)
"Hvis bærer vi de gyldne kæder" Brahe Trolle
- dengang adel var priviligeret
- idag har chefredaktører nok større magt i samfundet end adelen
havde. på Chr2 s tid
(Lovjunglen er mangedoblet siden da, så individets magt over sit liv
er faldet, så kun relativt var grever , hertuger og baroner måske
magtfuldere dengang. )

Fra : Per Rønne

Dato : 29-06-06 16:53

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> Glistrup dom var klart justitsmord

Naturligvis var den ikke det; som min gamle juralærer, landsretssagfører
Ib Østergaard på Niels Brocks Handelsskole fortalte os HH-elever
[1-årige HH for studenter], så var det han gjorde klippeulovligt, og det
allerede ifølge Chrisian Vs Danske Lov fra 1683.

Der var nemlig intet /reelt/ indhold i 'ordningerne'. Det var rent
fiktion.

Den pågældende bestemmelse er stadig en del af dansk ret, og det vidste
en tidligere juridisk universitetslektor som Mogens Glistrup naturligvis
udmærket.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk