Skoleinspektør på Nørrebro: "Ingen fridage~
Fra : Torben Østrup

Dato : 16-06-06 14:02

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=753752:fid=100101008/
Inspektør: Skoler giver køb på danske traditioner. En række skoler
bøjer for meget af for muslimske familier, mener
Nørrebro-skoleinspektør Lise W. Egholm, der bakkes op af
skoleledernes formand.

Københavnske skoleinspektører giver for meget køb på danske normer
og vaner, når de hænger badeforhæng op i omklædningsrummene til
elever med muslimsk baggrund og indfører fridage på muslimske
mærkedage.

Sådan lyder kritikken fra skoleinspektør Lise W. Egholm på
Rådmandsgades Skole på Nørrebro.

Lise W Egholm udtaler det følgende nemlig at:

"Man skal tage praktiske hensyn i det daglige, men jeg stopper ved
helligdagene efter ramadanen. Det er et forkert signal at sende, for
det her er ikke en muslimsk skole".

På Rådmandsgades Skole er 79 pct. af eleverne tosprogede, og Lise W.
Egholm må jævnligt afvise de krav, en del af familierne stiller til
skolen. Hun vil ikke hænge badeforhæng op til de børn, der med
henvisning til islam ikke vil vise sig nøgne eller se
klassekammeraterne nøgne. Børnene kan beholde underbukserne på, mens
de går igennem bruserne og så tage tørre underbukser på, mens de
holder håndklædet omkring sig.

Danmarks Skolelederforening har ikke fælles retningslinjer på
området men

skoleledernes formand Erik Lorenzen udtaler det følgende:

"Jeg er personligt meget enig i, at man ikke skal lave badeforhæng.
Følger man det krav, så kan børnene måske heller ikke komme på
lejrskole, for der kan vi ikke garantere badeforhæng."

Torben Østrup

e-mail: eastrup (snabel a) hotmail.com

Fra : Torben Østrup

Dato : 16-06-06 14:33

Deltag selv personligt i debatten på Berlingske Tidendes hjemmmeside
ud fra det følgende spørgsmål:

"Har den danske folkeskole taget for mange, for få eller forkerte
hensyn til muslimske elevers tro og tradtioner?"

på følgende:
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=753580/

Fra : Torben Østrup

Dato : 17-06-06 10:00

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=754296:fid=100101008/

Uddrag fra artikel (ovenstående link):

Skolerne tager for store hensyn til de muslimske elever, hvis de
indfører fælles fridage på muslimske helligdage.

Det mener et overvejende flertal blandt de knap 1.000 danskere, som
Gallup Instituttet har spurgt for Berlingske Tidende.

Hele 86 pct. af de adspurgte svarer nej til spørgsmålet om, hvorvidt
folkeskolerne skal holde lukket i forbindelse med den muslimske
årsfest eid eller bayram, der afslutter fastemåneden ramadan.

Men de københavnske skoleledere er splittede i spørgsmålet.
Skoleinspektør Lise W. Egholm fra Rådmandsgades Skole, hvor der også
går mange tosprogede elever, mener ikke, skolerne skal tage hensyn til
muslimske helligdage, fordi man dermed giver køb på danske normer og
traditioner.

De to er dog enige om, at der skal tages hensyn, når det gælder
skolemaden. På en lang række københavnske skoler undlader man at
bruge svinekød i faget hjemkundskab og tilbyder halalslagtet kød i
skoleboden.

Men også i det spørgsmål er de danskere, som Gallup Instituttet har
interviewet, betydelig mere forbeholdne. Kun omkring en tredjedel af de
adspurgte mener, at folkeskolerne skal undlade at bruge svinekød i
undervisningen og sørge for at der er tilberedt retter med
halalslagtet kød i skolens madordning.

Torben Østrup

e-mail: eastrup (snabel a) hotmail.com

Se eventuelt også den følgende artikel:

Vi tager udgangspunkt i vores egne elever

På Hellig Kors Skole på Nørrebro i København er 80 pct. af eleverne
af anden etnisk baggrund end dansk. Derfor har man valgt at lægge to
fridage på muslimske helligdage

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=754300:fid=100101008/

Fra : Wilstrup

Dato : 17-06-06 17:15

"Torben Østrup" <eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Nu er jeg ofte enig med min gamle kollega Lise Egholm, men det sker da at vi
også er uenige - og dette er et af de ting, hvor vi er meget uenige: hvis vi
skal tage hensyn til de danske kristne fridage, hvor ikke-kristne også
tvinges til at holde fri, så skal vi naturligvis også tage hensyn til de
muslimske fridage. AT det skulle betyde at man gav køb på de danske normer,
holder ikke en meter. Ingen vil forbyde danske kristne at helligholde deres
mærkedage, så hvorfor skulle man dog forbyde muslimerne at gøre det samme.
Det er da intolerant så det klodser.

[...]

Nu afhænger det jo af hvem man spørger. Og når man spørger danskere, der
ikke har problematikken tæt inden på livet, så vil man naturligvis få det
svar som antydes. Vi kunne jo også forsøge at spørge indvandrerne om de
mente at skolerne kun skulle servere halalkød og undlade at bruge
svinekød -mon så ikke billedet ville se anderledes ud?

--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 17-06-06 18:14

On Sat, 17 Jun 2006 18:14:31 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>mente at skolerne kun skulle servere halalkød og undlade at bruge
>svinekød -mon så ikke billedet ville se anderledes ud?

Nu vender du jo det hele på hovedet.....

Hvis nu spørgsmålet havde været:

"Ville den bedste løsning på mad-"problemet" i Københavns kommune være
at der både blev tilbudt "halal"-mad og mad med svinekød, med tydelig
skiltning af hvad der var hvad ?"

Så BURDE både "gammel"-danskere og "ny"-danskere svare JA med 100%,
men det er nok desværre ikke tilfældet for "ny"-danskerne....

Desværre er der visse muslimer der kræver helt urimelige ting...

Et eksempel jeg kender til er en børnehave hvor er gruppe muslimske
børn (for deres forældre) ikke måtte bage småkager i en ovn der engang
havde været brugt til at stege en flæskesteg i......

Hvis det ikke er et krav man må sige kategorisk nej til uden straks at
blive kaldt racist, så er det da for åndsvagt....

Fra : Wilstrup

Dato : 17-06-06 20:11

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så BURDE både "gammel"-danskere og "ny"-danskere svare JA med 100%,
> men det er nok desværre ikke tilfældet for "ny"-danskerne....

næ, hvorfor burde de dog det? Der er ingen grund til at servere noget alle
ikke kan spise - og halalkød kan alle spise - folk kommer ikke i sjælelig
klemme hvis de spiser halalkød, derimod kommer muslimske elever i klemme
hvis de skal købe mad med evt. risiko for at det ikke er halalkød, der er i
pakkerne, men fx svinekød o.lign.

Det er godt at man i kommunen stadig kun serverer halalkød, men der er da
tiltag på vej til at man gør som du skriver - og i København, hvor der
findes en skole, der er den eneste skole, der har et rigtigt spisehus, har
man serveret begge ting i mange år - grisekød er tydelig mærket med et skilt
med en gris på, så det kan lade sig gøre - men det er imho fuldkommen
overflødigt.

> Desværre er der visse muslimer der kræver helt urimelige ting...

Det er ikke muslimerne der har krævet noget - det er de folkevalgte
politikere, der har forlangt det.

> Et eksempel jeg kender til er en børnehave hvor er gruppe muslimske
> børn (for deres forældre) ikke måtte bage småkager i en ovn der engang
> havde været brugt til at stege en flæskesteg i......

Jeg har hørt om kristne der ikke måtte deltage i folkeskolens
kristendomsundervisning fordi forældrene mente at de blev indoktrineret med
vranglære.

> Hvis det ikke er et krav man må sige kategorisk nej til uden straks at
> blive kaldt racist, så er det da for åndsvagt....

Der findes fanatikere alle vegne.
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 17-06-06 21:20

On Sat, 17 Jun 2006 21:10:50 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>næ, hvorfor burde de dog det?

Hvilken begrundelse skulle der være for at forhindre andre i at spise
hvad de har lyst til...?

>Der er ingen grund til at servere noget alle
>ikke kan spise - og halalkød kan alle spise -

Nu vrøvler du.... Hvad med vegetarer og hinduer...? Eller hvad hvis
nogen mener at maden er uegnet som menneskeføde fordi den er
"halal"...?

>folk kommer ikke i sjælelig
>klemme hvis de spiser halalkød,

Jo da, hvis de har forbud mod at spise halal-kød....

>derimod kommer muslimske elever i klemme
>hvis de skal købe mad med evt. risiko for at det ikke er halalkød, der er i
>pakkerne, men fx svinekød o.lign.

Hvis der på den ene halvdel af udbudet er halal, så kan dem der føler
trang/pligt til det da bare spise det... Jeg kan ikke se nogen
fornuftig grund til at der ikke skulle kunne være svinekød på den
anden halvdel af bordet....

> [...]
>med en gris på, så det kan lade sig gøre - men det er imho fuldkommen

Hvorfor...? Hvis det tydeligt er mærket med en gris, så kan dem
(selvom de måske ikke kan læse) der ikke vil/må spise det da bare lade
være....

>Det er ikke muslimerne der har krævet noget - det er de folkevalgte
>politikere, der har forlangt det.

På baggrund af krav fra muslimerne, samt deres iver for at være
politisk korrekte....

>Jeg har hørt om kristne der ikke måtte deltage i folkeskolens
>kristendomsundervisning fordi forældrene mente at de blev indoktrineret med
>vranglære.

Hvad har det med sagen at gøre...?

>Der findes fanatikere alle vegne.

Ja, du er et typisk eksempel....

Fra : Wilstrup

Dato : 17-06-06 21:49

> On Sat, 17 Jun 2006 21:10:50 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
> >
> Hvilken begrundelse skulle der være for at forhindre andre i at spise
> hvad de har lyst til...?

De kan da spise hvad de har lyst til - de kan blot ikke købe det på skolen -
hvis de har lyst til is, skal skolen så levere det? eller hvis de "dør" hvis
de ikke kan få engelsk bøf, skal skolen så levere det? næ - de skal
naturligvis sætte en grænse et sted - og her går det så ved flæskesteg -
ingen gris, men halal kan de fleste spise.

> Nu vrøvler du.... Hvad med vegetarer og hinduer...? Eller hvad hvis
> nogen mener at maden er uegnet som menneskeføde fordi den er
> "halal"...?

så må de medbringe mad hjemmefra - der er ingen der forhindrer at de tager
en madpakke med hjemmefra.

> Jo da, hvis de har forbud mod at spise halal-kød....

Der er vist ingen religiøs orden, der forbyder den slags ?

> [...]
> trang/pligt til det da bare spise det... Jeg kan ikke se nogen
> fornuftig grund til at der ikke skulle kunne være svinekød på den

fordi svinekød skal langes over disken af de samme som ikke må røre det -
det vil skabe store problemer - børnene skal jo selv deltage i "svineriet"
så at sige - nej, det er en fin ordning med halal-kød.

> Hvorfor...? Hvis det tydeligt er mærket med en gris, så kan dem
> (selvom de måske ikke kan læse) der ikke vil/må spise det da bare lade
> være....

ja, og hvis de ikke kan købe grisekød, så er der jo ikke noget at rafle om.
Hvis jeg går ind hos en slagter og beder om strudsekød, så er det da ikke
sikkert at han fører det -akkurat på samme måde med skolen - den kan ikke
servere alt, men må sætte en grænse et sted - det er så blevet ved
halalkødet: billigere og lige så næringsholdigt. Kan de ikke lide det, så
kan de da købe frugt.

> På baggrund af krav fra muslimerne, samt deres iver for at være
> politisk korrekte....

Der er ingen muslimer der har stillet krav om noget sådant -hvor ser du det
henne?

> Hvad har det med sagen at gøre...?

princippet - at nogle religiøse mennesker går meget op i nogle regler og
traditioner betyder jo ikke at alle gør det, men det er så populært at skære
alle muslimer over en kam - faktisk er der massevis af muslimer her i
landet, der fx tager mænd i hånden når de siger goddag (kvinderne), medens
andre holder strengt på at det må man ikke. Nogle er mere fanatiske end
andre - det kan man da ikke dømme en hel befolkningsgruppe ud fra?

> Ja, du er et typisk eksempel....

ikke en der er værre end dig - du VIL have svinekød i skoleboderne, jeg
synes at det er ligemeget -hvem af os er så mest fanaitske her?
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 17-06-06 22:41

On Sat, 17 Jun 2006 22:49:06 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

>De kan da spise hvad de har lyst til - de kan blot ikke købe det på skolen -

Du snakker udenom....

Hvilken begrundelse skulle der være for ikke at sælge svinekød på
> [...]

>ingen gris, men halal kan de fleste spise.

>så må de medbringe mad hjemmefra - der er ingen der forhindrer at de tager

Hvorfor skal der KUN tages hensyn til muslimer...?

>Der er vist ingen religiøs orden, der forbyder den slags ?

Mon ikke Jim kunne tilhøre en sådan....?

Hvorfor skal det være en "religiøs orden"...?
Hvis nogen har det som princip, er det vel det samme....

>fordi svinekød skal langes over disken af de samme som ikke må røre det -

For at bruge dine ord....

Folk kommer ikke i sjælelig klemme hvis de rører svinekød (de behøver
jo ikke at spise det og må selvfølgelig gerne vaske hænder
bagefter)....

>det vil skabe store problemer - børnene skal jo selv deltage i "svineriet"
>så at sige - nej, det er en fin ordning med halal-kød.

Din underkastelse er kvalmende...

>ja, og hvis de ikke kan købe grisekød, så er der jo ikke noget at rafle om.

Igen vil du kun tage hensyn til EN gruppe....

>Hvis jeg går ind hos en slagter og beder om strudsekød, så er det da ikke
>sikkert at han fører det -akkurat på samme måde med skolen -

Det er noget værre vrøvl....

En slagter en privat virksomhed der kan handle med det kød han vil....
Hvis der var efterspørgsel på strudsekød ville han sandsynligvis sælge
det.... Han ville i hvert fald ikke nægte det fordi oksekøds-spiserne
forlangte at han ikke måtte...

>den kan ikke
>servere alt, men må sætte en grænse et sted - det er så blevet ved
>halalkødet: billigere og lige så næringsholdigt.

Billigere....???

>Kan de ikke lide det, så
>kan de da købe frugt.

Hvorfor ikke sige det til muslimerne.... Hvis i ikke kan lide maden,
så kan i spise frugt.... Der er jo ingen der kræver 100% svinekød på
menuen...

>Der er ingen muslimer der har stillet krav om noget sådant -hvor ser du det
>henne?

Hvilken verden lever du i...???

Det eksempel jeg nævnte er selv-oplevet..... Jeg har hørt om mange
andre lignende....

>princippet - at nogle religiøse mennesker går meget op i nogle regler og
>traditioner betyder jo ikke at alle gør det, men det er så populært at skære
>alle muslimer over en kam -

Det er da kun dig, NoTrabajo (eller hvad han nu kalder sig for tiden)
og et par andre fjolser herinde, der gør det....

>faktisk er der massevis af muslimer her i
>landet, der fx tager mænd i hånden når de siger goddag (kvinderne),

Selvfølgelig er der det (bl.a. min nabo)...

>medens
>andre holder strengt på at det må man ikke.

Og så lader de bare være.... Intet problem der....

>Nogle er mere fanatiske end
>andre - det kan man da ikke dømme en hel befolkningsgruppe ud fra?

Det gør jeg da heller ikke....

>ikke en der er værre end dig - du VIL have svinekød i skoleboderne, jeg
>synes at det er ligemeget -hvem af os er så mest fanaitske her?

Det er DU....!!!

Jeg har intet imod at der selvfølgelig skal være halal-mad til dem der
ønsker det, jeg vil bare have at der også skal være ikke-halal-mad til
dem det ønsker DET....

Du forlanger at alle KUN må få tilbudt halal-mad....

Det tror jeg er årsagen til at du har fået øgenavnet "Halal-Arne"

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 17-06-06 23:01

> [...]
>
> Mon ikke Jim kunne tilhøre en sådan....?
>
> Hvorfor skal det være en "religiøs orden"...?
> Hvis nogen har det som princip, er det vel det samme....

Sikher må ikke spise halal-kød.

/Mikael

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 01:43

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Sikher må ikke spise halal-kød.

Er du sik(h)ker?
--
Wilstrup

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 01:42

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du snakker udenom....
>
> Hvilken begrundelse skulle der være for ikke at sælge svinekød på
> skolen ?

jeg har svaret dig.

> Hvorfor skal der KUN tages hensyn til muslimer...?

fordi de er de bedste!

[..]

> Mon ikke Jim kunne tilhøre en sådan....?

Det er jeg flintrende ligeglad med -

> Hvorfor skal det være en "religiøs orden"...?
> Hvis nogen har det som princip, er det vel det samme....

nej!

> Folk kommer ikke i sjælelig klemme hvis de rører svinekød (de behøver
> jo ikke at spise det og må selvfølgelig gerne vaske hænder
> bagefter)....

rettroende muslimer må ikke røre svinekød.

> Din underkastelse er kvalmende...

der er ikke tale om underkastelse, men om tolerance over for et stort
religiøst mindretal.

> Igen vil du kun tage hensyn til EN gruppe....

Vi har ikke råd til at tage hensyn til alle - derfor bliver det den største
religiøse mindretalsgruppe.

> Det er noget værre vrøvl....

at han ikke har strudsekød? så kender du ikke min slagter.

> [...]
> Hvis der var efterspørgsel på strudsekød ville han sandsynligvis sælge
> det.... Han ville i hvert fald ikke nægte det fordi oksekøds-spiserne

Det ved du da ikke noget om.

> Billigere....???

ja, halalkød er billiger end ikke-halalkød.

> Hvorfor ikke sige det til muslimerne.... Hvis i ikke kan lide maden,
> så kan i spise frugt.... Der er jo ingen der kræver 100% svinekød på
> menuen...

muslimerne er den største religiøse mindretalsgruppe her i landet som
frekventerer vores skoler og som har særlige spisevaner at tage hensyn
til -derfor er det rimeligt at vi imødekommer dem i dette.

> Hvilken verden lever du i...???

jeg stillede dig et spørgsmål -du kan ikke svare?

> Det er da kun dig, NoTrabajo (eller hvad han nu kalder sig for tiden)
> og et par andre fjolser herinde, der gør det....

jeg skærer ikke alle muslimer over en kam - og frem for alt skærer jeg slet
ikke NoTrabajo over samme læst som muslimerne -det ville være at gøre grin
med dem og at blive sammenlignet med det fjols vil være nederdrægtigt.

> Selvfølgelig er der det (bl.a. min nabo)...

men ikke alle.

> Og så lader de bare være.... Intet problem der....

ja.

> Det gør jeg da heller ikke....

jeg konstaterer blot at det er forkert at generalisere sådan som du gør når
du omtaler et eksempel med muslimer der ikke vil have at børnene bager kager
i en ovn, hvori der har været svinekød.

> Det er DU....!!!

Jeg mener det er DIG!!!!

> Jeg har intet imod at der selvfølgelig skal være halal-mad til dem der
> ønsker det, jeg vil bare have at der også skal være ikke-halal-mad til
> dem det ønsker DET....

ingen tvinger dem til at købe halal-kød - de kan blot tage en madpakke med
hjemmefra.

> Du forlanger at alle KUN må få tilbudt halal-mad....

javist! Og...?

> Det tror jeg er årsagen til at du har fået øgenavnet "Halal-Arne"

jeg har ikke fået øgenavnet Halal-Arne -det er en af de sædvanlige fjolser,
der har skrevet det - men nazister findes der jo alle vegne, så det tager
jeg mig ikke så meget af.
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 18-06-06 07:09

On Sun, 18 Jun 2006 02:42:15 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>jeg har svaret dig.

Nej du har ikke....

>fordi de er de bedste!

Er du konverteret....?

>Det er jeg flintrende ligeglad med -

Hvorfor ikke.... ?

Du mener jo at mindretal skal have specielle rettigheder og Jim er da
helt sikkert i mindretal...

>nej!

Jo det er da.... Hvorfor er dem der tror på nisser eller andre
fantasifigurer anderledes end dem der tror på sig selv....???

>rettroende muslimer må ikke røre svinekød.

På hvilken måde er det mit problem..... De kunne jo f.eks. have
plastic-handsker på, ligesom bager-pigerne i Føtex...

>der er ikke tale om underkastelse, men om tolerance over for et stort
>religiøst mindretal.

Det er så langt over tolerance at det er underkastelse....

>Vi har ikke råd til at tage hensyn til alle - derfor bliver det den største
>religiøse mindretalsgruppe.

Hvad er det for noget vrøvl.... Skal alle ikke behandles ens....???
Er det ikke en af forudsætningerne i dit ideal-samfund...?

>at han ikke har strudsekød? så kender du ikke min slagter.

Hold dig til emnet....

>Det ved du da ikke noget om.

Nu kender jeg ikke lige DIN slagter (hvilket for øvrigt er
irrelevant), men 99% af slagtere ville....

>ja, halalkød er billiger end ikke-halalkød.

Er det fordi det er slagtet i et uhumsk baglokale...?

>muslimerne er den største religiøse mindretalsgruppe her i landet som
>frekventerer vores skoler og som har særlige spisevaner at tage hensyn
>til -derfor er det rimeligt at vi imødekommer dem i dette.

Men "vi" skal da ikke "imødemomme" dem så langt at deres madvaner SKAL
gælde alle... Det må da være nok at der BLANDT ANDET er mad som passer
til deres madvaner...

>jeg stillede dig et spørgsmål -du kan ikke svare?

At klippe svaret væk og bagefter påstå at jeg ikke har svaret er
ynkeligt... (jeg sætter det lige ind igen)...

Det eksempel jeg nævnte er selv-oplevet.....

Så når du påstår at "INGEN muslimer der har stillet krav om noget
sådant", så er det LØGN....

>jeg skærer ikke alle muslimer over en kam -

Det gør du da.... Du mener at ALLE muslimer er stakkels misforståede
og undertrykte mennesker, der skal have specielle rettigheder.....

>og frem for alt skærer jeg slet
>ikke NoTrabajo over samme læst som muslimerne -det ville være at gøre grin
>med dem og at blive sammenlignet med det fjols vil være nederdrægtigt.

Jeg sammenligner IKKE NoTrabajo med muslimerne (som overlærer burde du
kunne læse dansk), men med DIG....

Han er bare på den anden side "af hegnet" end dig...

>men ikke alle.

Nej, har jeg da påstået det...?

> [...]
>du omtaler et eksempel med muslimer der ikke vil have at børnene bager kager

Generaliserer man når man nævner et enkelt eksempel...??? )))))

>Jeg mener det er DIG!!!!

Det er nok p.g.a. dine manglende evner til at se den virkelige verden
(hvor du ikke automatisk har ret)...

>ingen tvinger dem til at købe halal-kød - de kan blot tage en madpakke med
>hjemmefra.

Nu snakker du udenom igen.... Jeg kunne jo også bare sige at
muslimerne bare kunne tage madpakke med hvis de ikke ville spise mad,
der har stået på samme bord som noget svinekød....

>javist! Og...?

Så er du da også den mest fanatiske af os to....!!!!!

>jeg har ikke fået øgenavnet Halal-Arne -

Jo du har.... ))

>det er en af de sædvanlige fjolser,
>der har skrevet det - men nazister findes der jo alle vegne, så det tager
>jeg mig ikke så meget af.

Det er muligt at du ikke tager dig af det, men derfor forsvinder det
ikke.... ))

PS: Jeg tror at jeg ved hvorfor du blandede strudsekød in i
diskussionen.... )))))

(Alle der kan tænke logisk kan også se det)... ))

Fra : pm

Dato : 18-06-06 08:26

snip en masse om GRIS

I går var jeg på forlystelsesstedet Bakken, hvor der i folkemængden var en
del tørklædebærende personer, formentligt rettroende muslimer.

Luften var visse steder tyk af GRIS, nemlig med de mange grill-steder, hvor
man kunne købe eksempelvis snandwishes.. med flæskesteg og andet godt.

Her tænkte jeg om mon ikke det var rimeligt, om den slags steder blev
lukket, da en rettroende, som end ikke må røre GRIS, vel næppe må indtage
samme i luftbårne partikler.

Har hr. Wilstrup en kommentar eller ligefrem en løsning på det problem, som
jeg ikke tidligere har set berørt ??

Og hvor alvorligt er det ??

pm

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 10:12

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme i luftbårne partikler.
>
> Har hr. Wilstrup en kommentar eller ligefrem en løsning på det problem,

åbenbart ikke alvorligt nok til at du vil tage det seriøst!

--
Wilstrup

Fra : pm

Dato : 18-06-06 10:40

Wilstrup wrote:
> ">
> åbenbart ikke alvorligt nok til at du vil tage det seriøst!

Nu ser jeg det ikke som et problem, men er det bedre at "sniffe" gris end
alt det andet man ellers ikke må med gris?

Og sidst men ikke mindst.. er man bekendt med, at stort set al dansk jord er
overpisset af grise op gennem tiderne, eller er det sårn, at de sociale
goder i DK kan sætte religionen lidt i baggrunden ??

pm

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 11:40

> [...]
> overpisset af grise op gennem tiderne, eller er det sårn, at de sociale
> goder i DK kan sætte religionen lidt i baggrunden ??

jeg anser mig ikke for at være din lærer i islam eller andre religioner -jeg
gider heller ikke at spilde min tid med noget, du alligevel har en lang
række fordomme over for, så du må selv søge dine oplysninger.
--
Wilstrup

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 10:08

> Er du konverteret....?

nej!

> Du mener jo at mindretal skal have specielle rettigheder og Jim er da
> helt sikkert i mindretal...

I denne gruppe ser det ud til at Jimsebassemanden - eller skal vi sige
nazi-Jim - er i flertal, siden så mange har travlt med at give ham ret i
hans uhyrligheder. Tøsedrengen har forsøgt at true mig med straffeloven, men
jeg vil vædde på at han ikke har mod til at gøre nóget virkeligt ud af det.
Dertil er hans ry for blakket.

> Jo det er da.... Hvorfor er dem der tror på nisser eller andre
> fantasifigurer anderledes end dem der tror på sig selv....???

fordi overtro er tidens svøbe.

> På hvilken måde er det mit problem..... De kunne jo f.eks. have
> plastic-handsker på, ligesom bager-pigerne i Føtex...

og det er heller ikke mit problem at dengsedrengene i folkeskolen, der har
forældre der er for dovne til at smøre en madpakke til dem, eller at lade
deres unger gøre det, harcellerer over at de ikke kan købe andet end
halalkød.

> Det er så langt over tolerance at det er underkastelse....

næ, det er at se pragmatisk på tingene.

> Hvad er det for noget vrøvl.... Skal alle ikke behandles ens....???
> Er det ikke en af forudsætningerne i dit ideal-samfund...?

næ, det har jeg aldrig ment eller skrevet -jeg mener at alle skal have lige
muligheder - muslimerne kommer ofte fra hjem, der er mere i deroute end
øvrige danske skolebørns, så derfor skal de naturligvis hjælpes. Men at jeg
skulle have skrevet eller ment at alle skal behandles ens er en af de
sædvanlige fordrejninger af ordene, som vi ofte ser: socialisterne ønsker et
lighedssamfund som om mennesker skal være ens.

Det er der ingen der mener eller siger - socialister mener at folk skal have
lige muligheder som udgangspunkt. Mine elever får heller ikke ens
standpunktskarakterer.

> Hold dig til emnet....

Det gør jeg skam. Det er dig, der spiller hellig forarget over at man gør
forskel på folk. Det skal man fx gøre i
undervisningen -undervisningsdifferentieringsprincippet er en del af det.

> Nu kender jeg ikke lige DIN slagter (hvilket for øvrigt er
> irrelevant), men 99% af slagtere ville....

kender du alle slagtere i Danmark minus 1 %? - imponerende.

> Er det fordi det er slagtet i et uhumsk baglokale...?

dine fordomme gør dig ikke ære. Halalslagtere er underkastet de samme krav
til fødevarehåndtering som alle andre - og jeg har set smileys hos samtlige
halalslagtere på Vesterbro,hvor jeg i sin tid købte ind til lejrskoler og
andre arrangementer, så jo, jeg ved hvad jeg taler om her.

> Men "vi" skal da ikke "imødemomme" dem så langt at deres madvaner SKAL
> gælde alle... Det må da være nok at der BLANDT ANDET er mad som passer
> til deres madvaner...

Der er forskel på folk -og det skal der være.

> At klippe svaret væk og bagefter påstå at jeg ikke har svaret er
> ynkeligt... (jeg sætter det lige ind igen)...
>
> Det eksempel jeg nævnte er selv-oplevet.....

Kan du dokumentere det?

> Så når du påstår at "INGEN muslimer der har stillet krav om noget
> sådant", så er det LØGN....

Næ, det er sådan at i denne verden -især i dk.politik bliver jeg og andre
belært om at hvis vi ikke kan dokumentere tingene, men kun har det via "von
hören sagen", så gælder det ikke - altså må du dokumentere at der er et krav
fra muslimer om at der kun skal serveres halal-kød på vores skoler. Kan du
ikke det, er argumentet ugyldigt.
Og det nytter ikke noget at du kan henvise til en eller anden forkølet
muslim, der i et læserbrev har ment noget sådant - du bliver nødt til at
henvise til autoritative kilder om spørgsmålet.

> Det gør du da.... Du mener at ALLE muslimer er stakkels misforståede
> og undertrykte mennesker, der skal have specielle rettigheder.....

Nej, men flertallet af muslimerne lever som andenrangsborgere i Danmark som
følge af fordomme som dine og de øvrige typer, der slynger om sig med vilde
påstande om hvordan muslimer er. Jeg har ikke noget imod at vi tilgodeser
dem i vores samfund -især for børnenes skyld.

> Jeg sammenligner IKKE NoTrabajo med muslimerne (som overlærer burde du
> kunne læse dansk), men med DIG....

Jeg forstår stadig ikke, det , du skriver er mørk tale for mig - ville det
ikke være lettere om du udtrykte dig med jævne ord fremfor at besværliggøre
dem med alle disse metaforer og allegorier?

> Han er bare på den anden side "af hegnet" end dig...

nej, han er ikke bare på den anden side af hegnet end mig -han er på den
anden side af fornuften, af rimeligheden, og så piber han som sædvanlig over
at han skal arbejde for føden. Men jeg forstår at du har dyb medlidenhed med
slynglen.

> Nej, har jeg da påstået det...?

har jeg påstået at du har påstået det?

> Generaliserer man når man nævner et enkelt eksempel...??? )))))

Du bruger det i argumentet -akkurat som du bruger at du har hørt om at en
muslim har forlangt at der kun serveres halalkød på landets folkeskoler. Det
var heller ikke noget argument, men kun eksempler på enkeltstående tilfælde,
som du end ikke har verificeret - det er blot noget du digter.

> Det er nok p.g.a. dine manglende evner til at se den virkelige verden
> (hvor du ikke automatisk har ret)...

Jeg lever i den virkelige verden - hvad gør du?

> Nu snakker du udenom igen.... Jeg kunne jo også bare sige at
> muslimerne bare kunne tage madpakke med hvis de ikke ville spise mad,
> der har stået på samme bord som noget svinekød....

javist, men nu har politikerne i Københavns kommune altså valgt noget
andet -og det har jeg det helt fint med.

> Så er du da også den mest fanatiske af os to....!!!!!

næ, jeg er blot praktisk -også arbejder jeg i modsætning til dig - på en
skole, så jeg kender til vanskelighederne i sådanne tilfælde.

> Jo du har.... ))

næ, nazi-PJensen73 har skrevet det - andre har ikke, men det viser jo blot
hvor lidt seriøsitet der er i debatter om sådanne ting - når fremmehaderne
er trætte af at klappe hinanden på ryggen i dk.politik.indvandring så farer
de fluks over til dk.politik og trækker alle de useriøse med sig i denne og
andre sager.

> Det er muligt at du ikke tager dig af det, men derfor forsvinder det
> ikke.... ))

nej -det er jeg ganske klar over.

> PS: Jeg tror at jeg ved hvorfor du blandede strudsekød in i
> diskussionen.... )))))

jeg kunne også have blandet kængurokød eller rottekød ind i diskussionen -
det var blot tilfældigvis det dyr jeg kom til at tænke på i situationen.

> (Alle der kan tænke logisk kan også se det)... ))

Så er det synd for dig at du ikke kan se det.
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 18-06-06 13:26

On Sun, 18 Jun 2006 11:08:20 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>nej!

Det lyder ellers sådan....

>I denne gruppe ser det ud til at Jimsebassemanden - eller skal vi sige
>nazi-Jim - er i flertal,

Du forveksler tingene.... Fordi kan kritiserer når muslimer er
voldelige, så er man altså IKKE nazist....

> [...]
>jeg vil vædde på at han ikke har mod til at gøre nóget virkeligt ud af det.

Tør dine øjne, tudefjæs..... )

>fordi overtro er tidens svøbe.

Og det mener du altså skal give ret til særlig behandling...

> [...]
>forældre der er for dovne til at smøre en madpakke til dem, eller at lade
>deres unger gøre det, harcellerer over at de ikke kan købe andet end

Hvorfor kan muslimer så ikke smøre madpakke selv....?
Så er de da sikker på at der ikke er "gris" i....

>næ, det er at se pragmatisk på tingene.

Nej, det er ikke andet end ynkelig underkastelse....

> [...]
>muligheder - muslimerne kommer ofte fra hjem, der er mere i deroute end
>øvrige danske skolebørns, så derfor skal de naturligvis hjælpes.

Du misforstår jo alt p.g.a. dit politiske korrektheds-filter....

Jeg har da aldrig sagt at de ikke skal hjælpes (måske endda lidt mere
end de øvrige skolebørn)....

> [...]
>sædvanlige fordrejninger af ordene, som vi ofte ser: socialisterne ønsker et
>lighedssamfund som om mennesker skal være ens.

Ikke "skal være ens" med "skal behandles ens" og her tænker jeg ikke
på at svage grupper skal hjælpes, men at direktør Von Goldschmidt's
datter skal behandles på samme måde som arbejdsmand Ali's datter....

>Det er der ingen der mener eller siger - socialister mener at folk skal have
>lige muligheder som udgangspunkt.

Er skolen ligesom ikke udgangspunktet.....?

>Mine elever får heller ikke ens
>standpunktskarakterer.

Selvfølgelig ikke.... Nogle er måske gode til tal og andre er bedre
til hammer og søm......

>Det gør jeg skam.

Nej.... Hvilken relevans har kødudvalget hos din lokale halal-slagter
med Københavns Kommunes skolemads-ordning at gøre....?

>Det er dig, der spiller hellig forarget over at man gør
>forskel på folk. Det skal man fx gøre i
>undervisningen -undervisningsdifferentieringsprincippet er en del af det.

Det har jo overhovedet ingen relevans....

>kender du alle slagtere i Danmark minus 1 %? - imponerende.

Nej, men det er almindelig sund fornuft....

>dine fordomme gør dig ikke ære. Halalslagtere er underkastet de samme krav
>til fødevarehåndtering som alle andre -

Så må det jo være fordi de er underbetalt....

>og jeg har set smileys hos samtlige
>halalslagtere på Vesterbro,hvor jeg i sin tid købte ind til lejrskoler og
>andre arrangementer, så jo, jeg ved hvad jeg taler om her.

Det er bare ærgeligt (for dig) at det ikke er relevant....

>Der er forskel på folk -og det skal der være.

Det er da ikke grund til rettigheder (retten til IKKE-halal) for visse
grupper.... Der må jo være en del der lægger stor vægt på spørgsmålet,
siden der er så megen ballade om det....

Men selvfølgelig betyder de mennesker, der har holdninger som du ikke
er enige med, jo ingenting i din verden.....

(Halal)-Arne's Lov...

1. Arne har altid ret
2. Hvis dette ikke skulle være tilfældet træder punkt 1 automatisk i
kraft.... )))

>Kan du dokumentere det?

Nu render jeg altså ikke rundt med et videokamera og filmer døgnet
rundt... ))))

> [...]
>hören sagen", så gælder det ikke - altså må du dokumentere at der er et krav
>fra muslimer om at der kun skal serveres halal-kød på vores skoler.

Hvor påstår jeg at " der er et krav fra muslimer om at der kun skal
serveres halal-kød på vores skoler "....?????

Hvis du dog bare kunne holde dig til sandheden, så var meget nået....

>Kan du
>ikke det, er argumentet ugyldigt.

Hvorfor skulle jeg dog dokumentere noget jeg aldrig har sagt...?????

>Og det nytter ikke noget at du kan henvise til en eller anden forkølet
>muslim, der i et læserbrev har ment noget sådant - du bliver nødt til at
>henvise til autoritative kilder om spørgsmålet.

Bla. bla. bla. bla........

>Nej, men flertallet af muslimerne lever som andenrangsborgere i Danmark som
>følge af fordomme som dine

Hvilke fordomme har jeg om muslimer...????

>og de øvrige typer, der slynger om sig med vilde
>påstande om hvordan muslimer er. Jeg har ikke noget imod at vi tilgodeser
>dem i vores samfund -især for børnenes skyld.

Arghhhh..... Det har jeg da heller ikke.....

>Jeg forstår stadig ikke, det , du skriver er mørk tale for mig -

Er du ikke skolelærer...????

Hvor henne i sætningen "Jeg sammenligner IKKE NoTrabajo med
muslimerne, men med DIG" bliver det for svært....? )))

>ville det
>ikke være lettere om du udtrykte dig med jævne ord fremfor at besværliggøre
>dem med alle disse metaforer og allegorier?

Der er sgu da hverken metaforer eller allegorier i den sætning.....

>nej, han er ikke bare på den anden side af hegnet end mig -han er på den
>anden side af fornuften, af rimeligheden,

Nej....!!! Han er præcis lige så Ufornuftig og Urimelig som DIG (bare
med modsat fortegn)......

>og så piber han som sædvanlig over
>at han skal arbejde for føden. Men jeg forstår at du har dyb medlidenhed med
>slynglen.

Om han piver over at skulle arbjde er sgu da ligegyldigt....

>har jeg påstået at du har påstået det?

bla. bla. bla.......

>Du bruger det i argumentet -akkurat som du bruger at du har hørt om at en
>muslim har forlangt at der kun serveres halalkød på landets folkeskoler.

Hold nu op med at lyve Arne..... Hvor er jeg kommet med den
påstand....?

>Det
>var heller ikke noget argument, men kun eksempler på enkeltstående tilfælde,
>som du end ikke har verificeret - det er blot noget du digter.

Nå ja.... Du kender den universelle sandhed og alle der tvivler på dit
ord er...... hmmmm... vantro....

Det har jeg ligesom set i en bog et eller andet sted... ))))

>Jeg lever i den virkelige verden

Mentalt er du da ikke til stede.....

>javist, men nu har politikerne i Københavns kommune altså valgt noget
>andet

Ja de har og det er her problemet ligger....

> -og det har jeg det helt fint med.

Selvfølgelig har du det.... ))

>næ, jeg er blot praktisk -også arbejder jeg i modsætning til dig - på en
>skole, så jeg kender til vanskelighederne i sådanne tilfælde.

Stakkels børn...

<snip klynkeri>

>jeg kunne også have blandet kængurokød eller rottekød ind i diskussionen -
>det var blot tilfældigvis det dyr jeg kom til at tænke på i situationen.

>Så er det synd for dig at du ikke kan se det.

Hold da kæft hvor er du barnlig.... ))))

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 16:48

> Det lyder ellers sådan....

> Du forveksler tingene.... Fordi kan kritiserer når muslimer er
> voldelige, så er man altså IKKE nazist....

nazi-jim gør mere end at kritisere muslimer -læs dog hans indlæg.

> Tør dine øjne, tudefjæs..... )

jeg har ingen grund til at tude -nærmest grine ad det - siden jeg opfordrede
ham til at anlægge sag mod mig for æreskrænkelser har han været tavs - jeg
må indrømme at her er der virkelig grund til latter: Jimsebassedrengen og
ære? HA!

Dig vil jeg blot henvise til en passende hjemmeside. www.kinagrill.dk

> Og det mener du altså skal give ret til særlig behandling...

nogen gange, ja! Det er mærkværdigt at man ikke harcellerer over at muslimer
har svært ved at få job fordi de er fremmede, og her er der ingen der ønsker
at de skal behandles lige med danskerne og få tilbudt jobs alene på baggrund
af deres kvalifikationer, men at hidse sig op over at man ikke kan købe
andet end halal-kød på københavnske folkeskoler, det er man vældig ophidset
over - proportioner, Alucard -proportioner.

> Hvorfor kan muslimer så ikke smøre madpakke selv....?
> Så er de da sikker på at der ikke er "gris" i....

Det kan de da sikkert godt, men nu er de københavnske politikere -endnu - så
fornuftige at de tilbyder at børnene kan spise halal-kød,så hvorfor dog
smøre madpakker - kun hvis de ikke ønsker at spise det, kan de jo blive fri.

> Nej, det er ikke andet end ynkelig underkastelse....

vås!

> Du misforstår jo alt p.g.a. dit politiske korrektheds-filter....

næ, det har intet med politisk korrekthed at gøre, men om sund fornuft. Det
er lettere at lave mad som de fleste kan spise end at udelukke en stor
gruppe, der i så fald ikke får noget mad. Halalkød er ikke anderledes end
andet kød, det smager ikke anderledes og er lige så nærende som
ikke-halalkød.

Kan man spise oksekød, kan man også spise halal-kød - hvorfor skulle man dog
fravælge det?
Kan man ikke spise oksekød, så kan man tage en madpakke med hjemmefra -ingen
tvinger folk til at spise skolens mad.

> Jeg har da aldrig sagt at de ikke skal hjælpes (måske endda lidt mere
> end de øvrige skolebørn)....

Og det gør man blandt andet på ovennævnte måde.

> Ikke "skal være ens" med "skal behandles ens" og her tænker jeg ikke
> på at svage grupper skal hjælpes, men at direktør Von Goldschmidt's
> datter skal behandles på samme måde som arbejdsmand Ali's datter....

nej, det skal hun ikke -hvis hun begår nogle dumme ting, så skal hun høre
for det, irrettesættes etc. akkurat som Ali skal, men hun skal ikke have
samme karakterer blot fordi Ali får 10 og hun står til et femtal. Fordi
direktør Von Goldsmidts datter måske er dum og ubegavet, skal Ali jo ikke
lide under det - børnene er forskellige og de skal behandles forskelligt.
Det er forudsætningen i skoleloven at vi skal tage udgangspunkt i eleverne
og ikke i dem som en fælles, ens masse.

> Er skolen ligesom ikke udgangspunktet.....?

Det afhænger af hvad du mener med det - skolen skal tilbyde undervisning,
men den skal tage udgangspunkt i barnet - der gælder de samme
færdselsregler for Ali og Dorte, men Ali skal ikke skældes ud fordi Dorte
kvajer sig.

> Selvfølgelig ikke.... Nogle er måske gode til tal og andre er bedre
> til hammer og søm......

sikkert,men det er ikke den diskussion vi har.

> Nej.... Hvilken relevans har kødudvalget hos din lokale halal-slagter
> med Københavns Kommunes skolemads-ordning at gøre....?

> Det har jo overhovedet ingen relevans....

Det har bestemt relevans -det er dig, der skriver at børnene skal behandles
ens -og jeg siger:; nej, det skal de ikke - det afhænger af det enkelte
barn.

> Nej, men det er almindelig sund fornuft....

Det med "sund fornuft" er temmelig arbitrært - hvad du mener er sund
fornuft, har jeg en helt anden mening om. ´Der findes ikke en "fælles" sund
fornuft.

> Så må det jo være fordi de er underbetalt....

hvad mener du ?

> Det er bare ærgeligt (for dig) at det ikke er relevant....

Det er da i høj grad relevant -du lufter dine fordomme om muslimske
halalslagtere -jeg afviser dem, og så er det pludselig ikke relevant?

> Det er da ikke grund til rettigheder (retten til IKKE-halal) for visse
> grupper.... Der må jo være en del der lægger stor vægt på spørgsmålet,
> siden der er så megen ballade om det....

Der er heller ikke samme rettigheder for børn i 7.klasse og så børn i 8.
klasse. De sidstnævnte kan få lov til at forlade skolen i spisefrikvarterne,
det kan de øvrige klasser under ikke. Og der er ikke mange der laver ballade
over det -men fremmehaderne gør naturligvis fordi de finder endnu en
platform der gør at de kan komme til orde i en slags "os mod dem-
diskussion" -at de blot ønsker at bekræfte deres fordomme, kan jeg ikke
taqge mig af.

> Men selvfølgelig betyder de mennesker, der har holdninger som du ikke
> er enige med, jo ingenting i din verden.....

Et mindretal af fremmedhadere skal naturligvis ikke tages alvorligt. Det er
en holdning.

> (Halal)-Arne's Lov...
>
> 1. Arne har altid ret
> 2. Hvis dette ikke skulle være tilfældet træder punkt 1 automatisk i
> kraft.... )))

Det var du længe om at fatte -det har intet med halal at gøre -jeg tror ikke
en gang at du aner hvad begrebet dækker over, men ellers er det korrekt nok.

> Nu render jeg altså ikke rundt med et videokamera og filmer døgnet
> rundt... ))))

Det er jo dit problem -kan du ikke dokumentere det, så gælder det ikke.

> Hvor påstår jeg at " der er et krav fra muslimer om at der kun skal
> serveres halal-kød på vores skoler "....?????

Det gør du både eksplicit og implicit.

> Hvis du dog bare kunne holde dig til sandheden, så var meget nået....

jeg holder mig skam til sandheden. Du skriver at det er et muslimsk krav at
der bliver serveret halalkød på skolerne - det er ikke tilfældet.

> Hvorfor skulle jeg dog dokumentere noget jeg aldrig har sagt...?????

jf. ovenover.

> Bla. bla. bla. bla........

nu mangler du argumenter igen.

> Hvilke fordomme har jeg om muslimer...????

læs dine egne ord og se på hvem du støtter i ders fremmedhadske udfald.

> Arghhhh..... Det har jeg da heller ikke.....

Det lyder sådan.

> Er du ikke skolelærer...????

jo, men ikke tankelæser.

Det vrimler ellers med dem i dine indlæg.

> Der er sgu da hverken metaforer eller allegorier i den sætning.....

allegori [alSgoZriO] subst. -en, -er, -erne 1. en fortælling, et digt el. et
billede hvor personer og begivenheder er symboler på noget andet, fx
tålmodighed, misundelse el. sandhed. Som regel brugt i moralsk, religiøs el.
politisk sammenhæng. = SINDBILLEDE d en politisk allegori e allegorisere ·
allegorisk ! ¯ græsk all.goría af állos 'anden' + græsk agoreúein 'holde
offentlig tale, tale'

metafor [metaZfoOr] subst. -en, -er, -erne 1. et udtryk som beskriver noget
med ord der ellers bruges om noget andet, fx i udtrykket et hjerte af sten e
metaforisk ! ¯ græsk metaphorá 'overføring, transport' ¯ metá 'hen til,
iblandt, efter' + en afledning af phérein 'bære'

nu har du fået forklaringer på hvad der menes med ordene, så kan du selv
gætte om din sætning med "på den anden side af hegnet" henregnes til en
metafor eller en allegori - eller måske begge dele.

> Nej....!!! Han er præcis lige så Ufornuftig og Urimelig som DIG (bare
> med modsat fortegn)......

nej, han er hverken fornuftig eller rimelig - og det er du heller ikke.

> Om han piver over at skulle arbjde er sgu da ligegyldigt....

sådan læser jeg da ikke dine forsvar for slynglen.

> Hold nu op med at lyve Arne..... Hvor er jeg kommet med den
> påstand....?

læser du aldrig dine egne indlæg?

> Nå ja.... Du kender den universelle sandhed og alle der tvivler på dit
> ord er...... hmmmm... vantro.... `

ja, jeg er sandheden og livet.

> Det har jeg ligesom set i en bog et eller andet sted... ))))

nåeh, bogen om mig? Jamen, så vogt dig at du ikke kommer i Helvede i stedet
for at sidde til højbords med mig i Himmerige.

> Mentalt er du da ikke til stede.....

Der må være grænser hvad du kan forlange af en person der har været fysisk
død i et par tusinde år, men åndeligt er jeg altid til stede for dig, min
søn.

> Ja de har og det er her problemet ligger....

Det er ikke et problem, men en god ting.

> Selvfølgelig har du det.... ))

jeps.

tør øjnene og tag en kiks - se www.kinagrill.dk

> <snip klynkeri>

se ovenstående link.

> Hold da kæft hvor er du barnlig.... ))))

altså når du kommer med tåbelige udsagn så er det i orden, men når jeg
kommer med velgennemtænkte udsagn, som du ikke kan argumentere imod, så er
jeg barnlig? Du lever i en underlig verden. Omvend dig inden det er for
sent.
--
Wilstrup

Fra : Alucard

Dato : 18-06-06 23:21

On Sun, 18 Jun 2006 17:48:07 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>nazi-jim gør mere end at kritisere muslimer -læs dog hans indlæg.

Hvad Jim mener og siger er sgu da ligegyldigt i denne her
sammenhæng...

<snip tudefjæs>

> [...]
>andet end halal-kød på københavnske folkeskoler, det er man vældig ophidset
>over - proportioner, Alucard -proportioner.

Bortforklaringer.... Bortforklaringer... )))

> [...]
>smøre madpakker - kun hvis de ikke ønsker at spise det, kan de jo blive fri.

Du kører bare rundt i det samme vrøvl som før....

Jeg vil da ikke forhindre muslimske børn at få tilbudt halal-mad....

> [...]
>ikke-halalkød.
>
>Kan man spise oksekød, kan man også spise halal-kød - hvorfor skulle man dog

Jeg kunne jo også sige: "Kan man spise halal-oksekød, kan man også
spise almindeligt oksekød - hvorfor skulle man dog fravælge det?"

>Kan man ikke spise oksekød, så kan man tage en madpakke med hjemmefra -ingen
>tvinger folk til at spise skolens mad.

Der er da heller ingen der tvinger nogen til at spise svinekød....

>Og det gør man blandt andet på ovennævnte måde.

Det er en bjørnetjeneste, der fastholder billedet af muslimer som
mennesker der bare har ret til at kræve hvad som helst (og jeg ved
godt at det er de uduelige venstreorienterede politikere der er de
skyldige)...

>nej, det skal hun ikke

Hvorfor i alverden ikke det....????

> [...]
>Det er forudsætningen i skoleloven at vi skal tage udgangspunkt i eleverne

Den svada er bevis for at du enten bevidst misforstår spørgsmål eller
at du simpelthen er så snothamrende dum at du ikke KAN forstå det....

> [...]
>men den skal tage udgangspunkt i barnet - der gælder de samme
>færdselsregler for Ali og Dorte, men Ali skal ikke skældes ud fordi Dorte

Arghhhh..... Den eneste der skriver sådan noget vrøvl er jo DIG....

>sikkert,men det er ikke den diskussion vi har.

Hvorfor vader du så rundt i det....???

>Det har bestemt relevans -det er dig, der skriver at børnene skal behandles
>ens -og jeg siger:; nej, det skal de ikke - det afhænger af det enkelte
>barn.

Som sædvanlig fatter du ikke en brik....

<snip endnu mere halal-Arne vrøvl>

> [...]
>platform der gør at de kan komme til orde i en slags "os mod dem-
>diskussion" -at de blot ønsker at bekræfte deres fordomme, kan jeg ikke

Hold dig dog til emnet....

Alt dit udenomssnak udstiller jo dig som en komplet nar....

>Det var du længe om at fatte -det har intet med halal at gøre -jeg tror ikke
>en gang at du aner hvad begrebet dækker over, men ellers er det korrekt nok.

Altså.... Du indrømmer selv at du er en komplet nar....? ))))

>Det gør du både eksplicit og implicit.

Nu LYVER du jo igen.... ))

>jeg holder mig skam til sandheden. Du skriver at det er et muslimsk krav at
>der bliver serveret halalkød på skolerne - det er ikke tilfældet.

Hvor....???

>jf. ovenover.

Så henvis dog til hvor jeg skulle have skrevet det....

>læs dine egne ord og se på hvem du støtter i ders fremmedhadske udfald.

Nå, det spørgsmål kunne du heller ikke svare på.... )))

>Det lyder sådan.

LOL.... Hvis nogen skulle tvivle på om du var en nar, så må de da være
overbevist om det nu.... ))))

>jo, men ikke tankelæser.

Nå, der blev du lige nødt til at klippe et spørgsmål væk igen...)

Hvor henne i sætningen "Jeg sammenligner IKKE NoTrabajo med
muslimerne, men med DIG" bliver det for svært....? )))

<snip ord-onani>

>nej, han er hverken fornuftig eller rimelig - og det er du heller ikke.

Kniber det med at læse dansk igen.... ? )))))

Du kommenterer jo det modsatte af hvad jeg skrev (og NEJ, du er
HVERKEN fornuftig ELLER rimelig)....

>sådan læser jeg da ikke dine forsvar for slynglen.

Jeg har da ALDRIG forsvaret ham.... ))

Du lyver jo hurtigere end heste kan rende (der har du en metafor eller
hvad du nu kalder det).... )))))

>læser du aldrig dine egne indlæg?

Det kunne du heller ikke svare på.... )))

>ja, jeg er sandheden og livet.

Måske i din egen fantasiverden, men i den virkelige verden er du en
nar..... ))

>nåeh, bogen om mig? Jamen, så vogt dig at du ikke kommer i Helvede i stedet
>for at sidde til højbords med mig i Himmerige.

Eftersom helvede ikke eksisterer så kan jeg jo være ligeglad... )

>Der må være grænser hvad du kan forlange af en person der har været fysisk
>død i et par tusinde år, men åndeligt er jeg altid til stede for dig, min
>søn.

Aner jeg en lidt storhedsvanvid her...? )))))))))

<snip Arne's sygelige tvangstanker>

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 10:51

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Der er vist ingen religiøs orden, der forbyder den slags ?

Det burde alm. anstændighed gøre. Hvordan kan det være at Søren Ryge skulle
have en bøde og der var alm. ramaskrig, fordi han kvalte en due, mens det er
OK at muslimerne lader deres slagtekvæg bløde ihjel. med DK's accept, i den
politiske korektheds hellige navn?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Lyrik

Dato : 18-06-06 11:44

> [...]
> helligholde deres mærkedage, så hvorfor skulle man dog forbyde muslimerne
> at gøre det samme. Det er da intolerant så det klodser.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Danmark er et kristent kulturland hvilket afspejler sig i kristne helligdage
sanktioneret af regeringen.
Den Evangelisk Lutherske kirke har en grundlovsbaseret særstilling.
Der er særstilling på det punkt. Ingen andre religioner kan forlange at
Danmark holder deres helligdage, eller at det officielle Danmark bøjer sig
for afholdelse af dem. Endsige at der tages notits af dem.
Man kan af religiøse grunde blive fritaget for det ene eller det andet. men
denne fritagelse skal det officielle Danmark sanktionere, ellers er der
ingen fritagelse.

Hilsen
Jens

Fra : Wilstrup

Dato : 18-06-06 12:20

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man kan af religiøse grunde blive fritaget for det ene eller det andet.
> men denne fritagelse skal det officielle Danmark sanktionere, ellers er

Du overser en ting: vi har ikke skolepligt her i landet, men kun
undervisningspligt, og hvis forældrene vælger at "undervise" deres børn
hjemme i den periode, de fx holder ramadan, så kan vi intet gøre ved det.
JO, vi kan naturligvis bede dem om at finde en anden skole, men det kan en
skoleinspektør ikke gøre og kan heller ikke forlange noget der blot ligner.

Hvis eleverne bliver hjemme af religiøse årsager og skolen mener at det er
et problem, skal de indberette det til kommunen, og der vil intet ske, fordi
det i så fald vil stride mod menneskerettighederne at forhindre dem i at
dyrke deres religion som de synes, og det vil være i strid med grundloven at
forhindre dem i at deltage i undervisningen i øvrigt blot fordi de tager
nogle fridage.
Endelig kan forældrene, hvis de ønsker mindst muligt vrøvl, blot melde deres
børn syge de dage, det drejer sig om. Og praksis er at op til en måned får
eleverne fri uden at der sker noget ved det.

Vil eleverne på gymnasiet, så køber ve´lhavende forældre dem blot plads på
et privat gymnasium, der blot skal sikre sig at de tjener penge (kender
friske eksempler på det) - så snakken om at vi må fortælle forældrene at
deres børn forsømmer for meget, får aldrig konsekvenser.

Hvis man altså vil dæmme op for dette med fridagene, så skal man ikke gøre
det i forhold til religiøse fridage. Det kommer der kun bøvl ud af. Så
hellere acceptere det som det er.
--
Wilstrup