underskrits indsamling
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-06-06 10:08

Hej

Jeg ved godt at dette indlæg måske ikke hører til i denne sektion, men jeg
synes det er en ok side/sag at støtte.

http://www.paedofili.skrivunder.dk/index.php

Fra : Michael Zedeler

Dato : 16-06-06 12:40

Thomas Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Jeg ved godt at dette indlæg måske ikke hører til i denne sektion, men jeg
> synes det er en ok side/sag at støtte.
>
> http://www.paedofili.skrivunder.dk/index.php

Det er altså for amatøragtigt. Er det eneste I kunne komme op med en
enkelt, uafsluttet sætning om at pædofile skal straffes strengere?

Hvad mener I med at de skal straffes strengere? Hvad er det for konkrete
ændringer, I ønsker?

Mvh. Michael.

Fra : Lasse G. Dahl

Dato : 16-06-06 13:23

* Thomas Rasmussen:

* Michael Zedeler:
> Det er altså for amatøragtigt. Er det eneste I kunne komme op med en
> enkelt, uafsluttet sætning om at pædofile skal straffes strengere?

Jeg undrer meg ellers over at Danmark i følge dette ser ut til å ha
lovhjemmel for å straffeforfølge en seksuell legning. Det forekommer
meg noe fascistisk. Ellers i verden er det _handlinger_ som straffes,
og pedofili er altså ikke noe man _gjør_.

--
Lasse G. Dahl <URL: http://www.lassedahl.com/ >

I'm a citizen of Legoland travellin' incommunicado

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-06 18:23

Lasse G. Dahl <news@lassedahl.com> wrote:

> [...]
> meg noe fascistisk. Ellers i verden er det _handlinger_ som straffes,
> og pedofili er altså ikke noe man _gjør_.

Sådan er det faktisk også her i landet, hvor den seksuelle lavalder er
på 15 år, og hvor voksne {men ikke teenagere} straffes for at have sex
med 14-årige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lasse G. Dahl

Dato : 16-06-06 22:50

* Thomas Rasmussen:

* Michael Zedeler:

* Lasse G. Dahl:

* Per Rønne:
> Sådan er det faktisk også her i landet, hvor den seksuelle lavalder er
> på 15 år, og hvor voksne {men ikke teenagere} straffes for at have sex
> med 14-årige.

Joda, men her var det altså et opprop om å "straffe pedofile hardere".
Det forekommer megnoe søkt. Pedofile trenger vel i første rekke hjelp,
de? La oss i det minste vente medå straffe dem til de har begått en
straffbar handling.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 14-09-06 20:27

"Lasse G. Dahl" <news@lassedahl.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Lasse G. Dahl <URL: http://www.lassedahl.com/ >
>
> I'm a citizen of Legoland travellin' incommunicado

Så må de holde deres syge perversiteter for sig selv, uden at skade andre.

Kristian

http://www.stop-paedofili.dk
http://www.kdamgaard.dk

Fra : Lasse G. Dahl

Dato : 15-09-06 10:55

* Lasse G. Dahl:

* Kristian Damgaard:
> Så må de holde deres syge perversiteter for sig selv, uden at skade andre.

Jeg trodde ikke _noen_ av oss hadde rett til å skade andre, jeg.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 17-06-06 20:45

Lasse G. Dahl wrote:
> [...]
> meg noe fascistisk. Ellers i verden er det _handlinger_ som straffes,
> og pedofili er altså ikke noe man _gjør_.

Jeg vil lige indskyde at min kommentar kun gælder den tilsyneladende
temmeligt uigennemtænkte underskriftsindsamling. Det er tydeligt at den
er startet af en person, som ikke har overvejet sagen grundigt nok, før
indsamlingen blev startet.

Jeg vil gerne frabedes at få tilskrevet nogen specifik holdning for
eller imod strengere straffe til pædofile. Uanset form.

Mvh. Michael.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 17-06-06 21:45

Så hold dig væk fra alt hvar der ligner nyhedsgrupper, da de er beregnet til
at man kan ydtre sig frit.

Hvis du ikke kan acceptere dette, så flyt til et land, hvor man er imod
ytringsfriheden.

Kristian

Fra : Michael Zedeler

Dato : 17-06-06 22:48

Kristian Damgaard wrote:
> Så hold dig væk fra alt hvar der ligner nyhedsgrupper, da de er beregnet til
> at man kan ydtre sig frit.

Det er netop det, jeg gør Jeg benytter min "ydtringsfrihed".

> Hvis du ikke kan acceptere dette, så flyt til et land, hvor man er imod
> ytringsfriheden.

Farvel, Kristian.

Hav et godt liv.

PLONK.

Fra : Kristian Damgaard

Dato : 18-06-06 09:11

Så ved du nok, du ikke bestemmer hvad andres skriver og gør

Fra : Alf Ivar

Dato : 15-09-06 19:10

Thomas Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Jeg ved godt at dette indlæg måske ikke hører til i denne sektion,

Du har rett. No.alt.hjemmesider er feil gruppe.

> men jeg
> synes det er en ok side/sag at støtte.

Da poster du til grupper som omhandler politikk, samfunn, seksualitet osv.

> http://www.paedofili.skrivunder.dk/index.php

Nei, jeg skriver ikke under der. Jeg viser til hva Lasse Dahl svarer.
Pedofili er ikke straffbart. Derimot er det straffbart å ha seksuell
omgang med barn.

Det er heller ikke straffbart å ha lyst til å slå ned noen. Men å
faktisk gjøre det, er straffbart.

--
Alf Ivar