"Terrorekspert": "Terrorfrygt overdrevet -~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-06-06 22:20

Ifølge:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=4300757&forside

"KUN FÅ JIHADKRIGERE I DANMARK

Ud af landets 114 moskeer og bedeste­der er det de samme tre-fire danske
moskeer, der har udklækket muslimske jihadkrigere, der er klar til at
drage i hellig krig for islam, skriver Berlingske Tidende.

Og alt i alt har der kun været 30 af dem. Det konkluderer Michael
Taarnby, socialantropolog og forsker ved Dansk Institut for
Internationale Studier.

(...)

"Set hen over de seneste 15-20 år har vi kunnet identificere en lille
subgruppe på 25-30 personer. Set i forhold til en befolkningsgruppe på
200.000 muslimer i Danmark er det meget få, og de udgør en meget lille
sikkerhedsrisiko. Helt ude af proportioner med den debat og det hysteri,
der har været," sagde Michael Taarnby, da han præsenterede en række
delresultater fra sin endnu ikke offentliggjorte undersøgelse."

KOMMENTAR: "Pyyyha! Så kan vi altså alle sammen være HELT rolige! Der er
immervæk KUN 30 potentielle terrorister i landet som personligt er klar
til på stående fod at massemyrde danskere i Islams navn. 30 personer,
Herregud, det rækker jo kun lige til at udføre en terroraktion som 11.
september 2001 samt lige et par Madrid- og London-bombeangreb oven i hatten.
Og selv om de så kun støttes helt åbenlyst af grupper som Hizb'ut-Tahrir
og stiltiende af langt bredere segmenter af det muslimske
indvandrermiljø, så er der slet ingen grund til at være bekymret! Vi har
jo Naser Khader som under 10% af indvandrerne angiveligt støtter!"

(sarkasme /off)

Hold kæft hvor er det dog abursd at skulle lægge øre til sådan noget
vammelt dhimmipis: 30 Jihadkrigere (+ mange tusinde tilhængere ) i
Danmark er altså ud fra enhver sund og selvopretholdende betragtning 30
jihadkrigere (+ tilhængere) FOR MANGE! Hvad Fanden laver disse personer
dog i vort land?

Anders Peter Johnsen

Fra : Doctor Tennant

Dato : 16-06-06 04:53

> [...]
> er altså ud fra enhver sund og selvopretholdende betragtning 30
> jihadkrigere (+ tilhængere) FOR MANGE! Hvad Fanden laver disse personer

AMEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvad tror du de laver i vores land? Arbejder imod kalifat-staten,
selvfølgelig!

HC

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-06-06 12:27

Doctor Tennant skrev:

> AMEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Hvad tror du de laver i vores land? Arbejder imod kalifat-staten,
> selvfølgelig!
>

> HC

Hvis det skal forstås som "HEN imod khalifat-staten", så kan jeg
desværre kun give dig ret...

(Din formulering KUNNE jo desværre nok misforstås af naive sjæle! )

Og jeg fatter stadig ikke, hvad det er for søgte, selvdestruktive,
såkaldt "humanistiske" argumenter, der overhovedet skulle kunne ligge
til grund for at vi har dèn slags direkte livsfarlige islamistiske
terrorist-wannabes rendende!

Desuden må man selvfølgelig stille spørgsmål ved, om tallet overhovedet
er tilnærmelsesvist korrekt, når denne Michael Taarnby tilsyneladende
helt bevidst overser bla. Hizb'ut-Tahrir som jo indtil flere gange åbent
har opfordret til vold mod både herboende jøder og folkevalgte danske
politikere...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-06-06 22:09

meddelelse news:4492958e$0$47036
> [...]
> bevidst overser bla. Hizb'ut-Tahrir som jo indtil flere gange åbent har
> opfordret til vold mod både herboende jøder og folkevalgte danske

Der stod vist ikke i løbesedlerne at det var danske jøder og danske regenter
som skulle dræbes. Teksterne var heller ikke forfattet af den danske
HUT-afdeling, men oversat fra enten arabisk eller engelsk.

Ud fra sin definition af djihad-krigere kan Mikkel Taarnby godt have ret i
at Hizb-ut-Tahrir ikke skal medregnes. Dette befrielsesparti er som alle de
andre muhamedanerorganisationer optaget af taktik og strategi, hvor det
ville være tåbeligt og imod Muhameds lære at fare frem med direkte
terrorkrig mod de befolkninger de bor iblandt. Først når de udgør et
befolkningselement på 10% vil der ifølge Koranen være mulighed for at føre
krig med chance for sejr, og HUT mener endd at der skal etableres et
kalifat, som skal føre krigen mod de vantro.