Universitetsreform: Rektorers løn
Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-06 03:28

I dagens JP kan man på:

<http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3788926/>

se det foreløbige resultat af afskaffelsen af den akademiske republik
fra 1479, der som bekendt er erstattet af en forhåbentlig oplyst
enevælde.

De ikke-valgte men ansatte rektorers lønninger ligger langt højere end
de gamles - en nødvendighed i en globaliseret verden, siger de nye
bestyrelser, udpeget af Dansk Industri ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 15-06-06 18:39

"Per Rønne" skrev i en meddelelse

> [...]
> de gamles - en nødvendighed i en globaliseret verden, siger de nye
> bestyrelser, udpeget af Dansk Industri ...

Gad vide hvor de så vil lave nedskæringer, for at betale den løn.
Men okay , så kan Ralf Hemmingsen jo købe sig en fin BMW
lige som de andre "Habit ledere" ude i erhvervslivet.
De studerende må frem over bare skrive på begge sider af papiret.

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Erling Hansen

Dato : 15-06-06 18:50

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
> lige som de andre "Habit ledere" ude i erhvervslivet.
> De studerende må frem over bare skrive på begge sider af papiret.

Det snedige er netop, at Foghs minimalregering nu kan hævde, næsten uden
at lyve, at der er 'givet væsentligt større bevillinger til
universiteterne'....
Så længe Fogh sidder på skamlen, tror jeg jeg vil gøre Dronning
Margrethes ord til mine: "Gud bevare Danmark."
Mvh
Erling

Fra : Per Rønne

Dato : 15-06-06 19:25

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> De studerende må frem over bare skrive på begge sider af papiret.

De studerende køber skam selv deres papir, medmindre de sidder og
skriver ud på en af universitetets printere. Og her vil alle naturligvis
foretrække en duplexprinter.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk