Israelsk mordforsøg mod Kansler Ardenauer
Fra : Jesper

Dato : 14-06-06 20:18

I begyndelsen af halvtredserne begik Menachim Begin (Israelsk
premiereminister 1977-1983), sammen med medsammensvorne i terrorgruppen
Irgun (Begin har en fortid som terrorleder i Irgun), mordforsøg mod den
tyske kansler Konrad Adenaur. Aktionen skulle gennemføres af Begins nære
fortrolige Elieser Sudit og 4 andre Irgun medlemmee. Elieser Sudit
sendte Ardenauer en tyk, udhulet bog med en bombe indeni fra Münchens
banegård d. 27. marts 1952. Sudit havde sendt pakken til det tyske
parlament og ikke kanslerkontoret. På kanslerkontoret fattede man
mistanke: Det var andet bind af et stort leksikon, en temmelig særpræget
gave at give, så bombeeksperterne blev tilkaldt.
Oplysningerne blev offentliggjort i Frankfurter Algemeiner i går og
bombeattentatet var åbnenbart led i en større terrorkampagne, fordi der
blev også sendt 2 brevbomber til Wassanaar nær Haag, Holland, hvor
forhandlinger om erstatning fandt sted.
Oplysningerne stammer fra Sudits erindringer, udgivet privat 2 år efter
Begins død.

Sudit er stadig i live i dag og bor nær Tel Aviv.

Ville det ikke være en idé, om Tyskland eller Holland begærede
terroristen Sudit og de af hans medsammensvorne der stadig er i live
udleveret til retsforfølgelse?

Der er mig bekendt ingen forældelse for mord, mordforsøg eller anslag
mod rigets sikkerhed og de kan alle medføre fænglsel på livstid.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : GB

Dato : 14-06-06 22:56

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> I begyndelsen af halvtredserne begik Menachim Begin (Israelsk

Når det gælder Israel, er du nøjagtig lige så unuanceret som Allan Riise og
Kim Larsen er, når det gælder USA.

GB

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-06-06 23:17

GB <nospam@nospam.invalid> on onsdag 14. juni 2006 at 23:55 +0100 wrote:

>Når det gælder Israel, er du nøjagtig lige så unuanceret som Allan Riise
>og
>Kim Larsen er, når det gælder USA.

Så synes jeg da du skulle berige os med nuancerne…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : GB

Dato : 15-06-06 08:35

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in

> Så synes jeg da du skulle berige os med nuancerne…

Israel er et område på størrelse med Jylland, omgivet af frådende,
rabiate jihadister. Selvfølgelig forsvarer de sig, og det er ikke
israelernes skyld, at jihadisterne gemmer sig blandt civilbefolkningen,
og bruger den som skjold - og iøvrigt overtræder alle former for rules of
engagement.

Herregud, nu er de oven i købet begyndt at myrde hinanden, efter de har
indført "demokrati" (Hamas contra Fatah) - disse såkaldte
"palæstinensere" tér sig jo som gale hunde. Det eneste de kan er at avle
had, død og ødelæggelse. De opdrager deres børn til at blive "hellige
krigere" lige fra de er store nok til at stolpre afsted på deres små
pusselanker.

Se desuden http://www.seconddraft.org/cur_invest.php.

GB

Fra : Joakim

Dato : 15-06-06 10:22

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> "hellige
> krigere" lige fra de er store nok til at stolpre afsted på deres små

Så sandt, så sandt. Super indlæg.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-06-06 09:17

GB <nospam@nospam.invalid> on torsdag 15. juni 2006 at 9:34 +0100 wrote:
> [...]
>had, død og ødelæggelse. De opdrager deres børn til at blive "hellige
>krigere" lige fra de er store nok til at stolpre afsted på deres små

Jo jo, det er fint nok, men har da intet at gøre med den sag som Jesper
skriver om?
Og uanset sympatier for israelerne, så kan de fleste da blive enige om et
Begin ikke hørte til blandt Guds bedste børn? Og det samme gælder vel også
for Sudit. Pointen er at der er tale om en terror -aktion mod et fremmed
land. Terror er da altid afskyvækkende, uanset hvem der begår den?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Joakim

Dato : 15-06-06 10:23

> [...]
> nære
> fortrolige Elieser Sudit og 4 andre Irgun medlemmee.

Hvilket efterhånden er en gammel historie, fremsat af en lettere
senildement forhåndværende modstandsmand, som tilsyneladende higer
efter 15 minutters berømmelse inden han stiller træskoene/sandalerne.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-06-06 11:45

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> on torsdag 15. juni 2006 at 11:23 +0100
wrote:
>Hvilket efterhånden er en gammel historie, fremsat af en lettere
>senildement forhåndværende modstandsmand, som tilsyneladende higer
>efter 15 minutters berømmelse inden han stiller træskoene/sandalerne.

Aha, du ved bedre? Kunne du fortælle lidt mere om det, det kunne da være
interessant.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Joakim

Dato : 15-06-06 12:33

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> +0100
>
> Aha, du ved bedre? Kunne du fortælle lidt mere om det, det kunne da

Jeg ved at israelske historikere ikke har kunnet bekræfte rigtigheden
af Begins postulerede involvering og at Irgun blev opløst i 1948,
altså fire år før den famøse bombeforsendelse fandt sted. Desuden
finder jeg det højst usandsynligt at en pragmatisk politiker som Begin
skulle have iværksat en likvidering af Adenauer over økonomiske
uoverensstemmelser.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-06-06 13:15

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> on torsdag 15. juni 2006 at 13:33 +0100
wrote:
> [...]
>finder jeg det højst usandsynligt at en pragmatisk politiker som Begin
>skulle have iværksat en likvidering af Adenauer over økonomiske

OK, det indikerer jo ret pænt at historien er et falsum!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311