V-opgør om liberalisme
Fra : Tim

Dato : 14-06-06 19:35

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3787964/

Lad os nu se, om der kommer noget ud af det.

Man kan kun håbe, men mange chancer gir' jeg dem ikke

Tim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-06-06 19:52

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3787964/
>
> Lad os nu se, om der kommer noget ud af det.
>
> Man kan kun håbe, men mange chancer gir' jeg dem ikke
>
> Tim

Det skal ærke-socialdemokraten Anders Fogh nok snart få slået ned,
nøjagtig som han slog Pind's 10 teserned uden debat.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Tim

Dato : 14-06-06 21:29

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Det skal ærke-socialdemokraten Anders Fogh nok snart få slået ned,
> nøjagtig som han slog Pind's 10 teserned uden debat.

Det er jo, hvad jeg også frygter.

Tim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-06-06 22:01

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Det er jo, hvad jeg også frygter.
>
> Tim

Jeg skrev for nogle år siden til Venstre for at spørge om hvornår de
smed socialdemokraten Andes Fogh ud af partiet. Jeg har sldrig fået
svar.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Michael Weber

Dato : 14-06-06 22:21

> Jeg skrev for nogle år siden til Venstre for at spørge om hvornår de
> smed socialdemokraten Andes Fogh ud af partiet. Jeg har sldrig fået
> svar.

Svaret blæser i vinden, præcis som DSBs køreplaner.
Et "højtryk" fra vest og store uregelmæssigheder må forventes.

> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø
> http://liberterran.org

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Tony

Dato : 14-06-06 23:04

""Peter Bjørn Perlsø"" fortalte i gruppen..........

> Jeg skrev for nogle år siden til Venstre for at spørge om hvornår de
> smed socialdemokraten Andes Fogh ud af partiet. Jeg har sldrig fået
> svar.

Sikker fordi du blev anset for at være en autonom klaphat.

Tony.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-06-06 23:12

Tony <tonycarpediem@invalid.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" fortalte i gruppen..........

> Sikker fordi du blev anset for at være en autonom klaphat.
>
> Tony.

Tja.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Svend Poulsen

Dato : 15-06-06 00:29

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Det er jo, hvad jeg også frygter.
>
> Tim

Nåå I mener bla. med at Pind godt må bruge skattekroner på private
pampergaver ?
I ved, den borgelige regerings pampervælde med brug af skattekroner til
venner og bekendte.

Måske Fogh skulle have gået på valg med sloganet "Stem på Venstre og
Konservative, så er i sikre på at kammerateriet blomstrer" i stedet for som
en af Foghs utallige løfter har været, at der skulle gøres op med
kammerateriet, endnu en af Foghs løftebrud.

Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-06-06 01:15

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

> Nåå I mener bla. med at Pind godt må bruge skattekroner på private
> pampergaver ?
> I ved, den borgelige regerings pampervælde med brug af skattekroner til
> venner og bekendte.

Og hvad har det med emnet at gøre?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Svend Poulsen

Dato : 15-06-06 02:10

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad har det med emnet at gøre?
>

> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø
> http://liberterran.org

At du som Konservativ ikke kan lide hvad der blev skrevet, kan jeg godt
forstå, når det nu har vist sig, at de konservative tjener fedt på at Fogh
med glæde støtter pampervældet så meget at sosserne kunne gå i lære ved de
borgelige, med at bruge skattekroner på venner og bekendte.

Du ved, de Konservatives liberale politik, med vennetjenester betalt af
skatteydere.

Svend

P.s. er også Venstres liberale politik at bruge skattekroner på venner,
bekendte og koner.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-06-06 11:08

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

> At du som Konservativ ikke kan lide hvad der blev skrevet,

Jeg er ikke konservativ!

> [...]
> med glæde støtter pampervældet så meget at sosserne kunne gå i lære ved de
> borgelige, med at bruge skattekroner på venner og bekendte.

Jeg er stor modstander af nepotisme og pampervælde.

> Du ved, de Konservatives liberale politik, med vennetjenester betalt af
> skatteydere.

De konservtive fører ikke liberal politik. De fører socialdemokratisk
politik.

> Svend
>
> P.s. er også Venstres liberale politik at bruge skattekroner på venner,
> bekendte og koner.

Se ovenfor.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Martin K

Dato : 15-06-06 11:40

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Lad os nu se, om der kommer noget ud af det.
>
> Man kan kun håbe, men mange chancer gir' jeg dem ikke

Ismer er en død sild fra det sidste årtusinde, så derfor giver jeg det
heller ikke mange chancer. Vi har brug for mere frihed ja, men det skal ske
en enkeltsag af gangen, ellers kan folk ikke forholde sig til det.

--
Martin K

When the people fear their government, there is tyranny; when the government
fears the people, there is liberty.
Thomas Jefferson

Fra : Michael Weber

Dato : 15-06-06 20:05

"Martin K" <n@da.spam> wrote in message

> [...]
ske
> en enkeltsag af gangen, ellers kan folk ikke forholde sig til det.

"....kan folk ikke forholde sig til det."
Men du kan godt ? Synes du selv det lyder elitært ?

Hvis du mener, som du giver udtryk for, at folk ikke er mere intelligente
end at de kun kan overskue én sag af gangen,
hvilken styreform mener du så vi skal have ?
Demokratiet er jo så åbenbart ikke en løsning.
Og iøvrigt, hvorfor mener du folk i det nye årtusinde, er mindre
intelligente end i det forrige ?

> --
> Martin K
>
> When the people fear their government, there is tyranny; when the
> [...]

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Martin K

Dato : 16-06-06 09:43

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> "Martin K" <n@da.spam> wrote in message
>
> "....kan folk ikke forholde sig til det."
> Men du kan godt ?

Næh. Jeg har aldrig rigtigt brudt mig om ideologier. Ideologi er noget bras,
som Schlüter sagde. Hele det der koncept med, at man skal skal vælge mellem
nogen få fast definerede pakker, som omfatter alt i samfundet, har jeg
aldrig rigtigt købt. Jeg vil have indflydelse på pakkens indhold.

> Synes du selv det lyder elitært ?

Det var måske lidt uheldigt formuleret, men det var ikke meningen at lyde
elitær.

> Hvis du mener, som du giver udtryk for, at folk ikke er mere intelligente
> end at de kun kan overskue én sag af gangen,
> hvilken styreform mener du så vi skal have ?

Ideelt set burde det være folket, der bestemte. Det vil sige, at hvis der er
flertal for noget i befolkningen skulle det gennemføres, og ellers ikke.
100% folkestyre er nok en utopi, men vi bør hele tiden efterstræbe, at
bevæge os i den rigtige retning i stedet for den forkerte. Her er et par
forslag til, hvordan vi kommer i den rigtige retning:

- Hyppigere valg, f.eks. folketingsvalg hvert år.
- Mindre magt til overstatslige organisationer, hvor det er sværere for
vælgerne at gennemskue, hvem der står bag en beslutning, og hvem man skal
stemme på, eller undlade at stemme på for at modvirke den pågældende
beslutning. Jeg har også indtryk af, at der er mere lobbyisme i EU end i det
danske folketing, hvilket betyder, at der er mere magt til store firmaer, og
mindre magt til folket.
- Flere folkeafstemninger. Hvis det ellers kunne lade sig gøre at lave et
sikkert internetbaseret system ville det nok være en billigere løsning end
det nuværende manuelle papirsystem.
- Det skulle være lettere for løsgængere og nye partier at blive valgt ind.
F.eks. kunne man forøge antallet af folketingsmedlemmer, så hver MF ikke
krævede så mange stemmer.
- Man kunne også afskaffe partisystemet, hvor ens stemmer går til en anden
kandidat, hvis den man har stemt på ikke bliver valgt ind. I stedet kunne
hver enkelt vælger angive en prioriteret rækkefølge på de kandidater, de
ønsker at stemme på.
- Man kunne også forestille sig, at man kunne opdele folketingsvalget i
forskellige emner, så man kunne stemme på forskellige kandidater i
forskellige kategorier som forsvar, økonomi, miljø, etc. Der er jo ingen der
siger, at bare fordi man synes om en kandidats holdninger indenfor et emne,
så er man enig i alt andet.