Så gik det lys ud
Fra : @

Dato : 14-06-06 17:20

<<<<<<

DET VIL NOK være forkert at sige, at »der gik en sky for solen«, for
dér, hvor jeg opholdt mig søndag morgen, var himlen skyfri. Alligevel
blev morgenen ødelagt, da jeg i morgenavisen erfarede, at det, jeg
troede var et fast og holdbart anker, havde sluppet taget og var
begyndt at drive med strømmen.

Bertel Haarder, der altid er fremstået som en mand med sine meningers
mod, har nu følt sig nødsaget til at kaste håndklædet i ringen og
indordne sig efter de politisk korrekte kredse, hvor man jo ikke
træder visse folk over tæerne.
Bertel Haarder vil ikke længere risikere, at hans familie bliver udsat
for repressalier fra lyssky elementer i samfundet.

At han har tabt modet, kan der kun være forståelse for, især når de
lyssky elementer implicit bliver opildnet af fodslæbende vatnisser fra
visse kirkelige kredse, som i deres salvelsesfulde og hykleriske
godhed tror, at de kan snakke sig til rette med folk, der
repræsenterer et totalitært system, et system der ser det som sin
eneste opgave at omstyrte den vestlige kultur.

Også inden for det politiske establisment har Bertel Haarder sikkert
fornemmet, at "ellemanien" har bredt sig i uhyggelig grad. Lad os
endelig fare gelinde frem, så længe det går godt, og så længe der
endnu kommer skillinger i kassen.

Vi er stadig nogle, som husker nazismens hærgen i Europa; dengang
skulle man også vare sin mund, hvis man ikke ville have kærligheden at
føle. En forfærdelig tid, som kan komme igen, blot tifold værre, hvis
vi ikke snart retter ryggen og går til modstand.

Bertel Haarder er en af de få politikere, der fortjener respekt, men
nu er det, som om lyset er gået ud.
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3785942
<<<<<<<<

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-06-06 09:55

On Wed, 14 Jun 2006 18:20:07 +0200, @ skrev:

> [...]
> vi ikke snart retter ryggen og går til modstand.
>
> Bertel Haarder er en af de få politikere, der fortjener respekt, men

Det er trist med Bertel - men forventeligt. Han er for glad
for ministertaburetten til at kunne få sig selv til at pakke
sit gode tøj. Selv om man ikke kan sige sin mening, så sidder
man jo godt og fedt, og det vil han så nødigt undvære.

Bertel er en venstremand som venstremænd er flest. Det handler
om at sidde på flæsket.

Jens Rohde er det eneste ordentlige medlem af Venstres
folketingsgruppe; men også han vil snart skulle bestemme sig
for at forlade partiet eller give endegyldigt efter for
mageligheden og bare følge med strømmen.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-06-06 11:08

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Jens Rohde er det eneste ordentlige medlem af Venstres
> folketingsgruppe; men også han vil snart skulle bestemme sig
> for at forlade partiet eller give endegyldigt efter for
> mageligheden og bare følge med strømmen.

Hvor har du fået den ide fra? JR er lige så tendentiøs som resten af
slænget.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org