Mailto-linkproblem
Fra : Michael Knak

Dato : 20-06-01 13:41

Hej

Jeg har et mailto-link på http://www.uhf.dk/telefon/oversigt.htm som volder
problemer.

Når der er 23 e-mailadresser er der ingen problemer. Den åbner fint
mailprogram nårman klikker.

Men putter jeg 24 og derover ind i linket kommer en fejlmeddelse med at
Standartklient ikke er installer....

Kan det være rigtig at man kun kan putte 23 e-mails ind i et link??

Hvis det er rigtig...... er der nogen anden måde man så kan lave det??

Vh
Michael Knak

Fra : Robert Petersen

Dato : 20-06-01 13:52

"Michael Knak" <knak@knak.dk> wrote in message
> Kan det være rigtig at man kun kan putte 23 e-mails ind i et link??

KUN ???

Jeg er en af dem som automatisk tilføjer adresser til mit adresse kartotek,
så jeg vil da blive meget ked af at trykke på dit link !!!

Men om der en en begrænsning....det ved jeg ikke..

Robert

Fra : Lalle

Dato : 20-06-01 18:00

Så hellere lave en mailliste på fx Yahoo Groups som indeholder alle mail
adresserne!!!!!!

/Lalle

Michael Knak <knak@knak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:YQ0Y6.262$MT.3443@news000.worldonline.dk...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-06-01 12:50

Michael Knak wrote:
> Når der er 23 e-mailadresser er der ingen problemer. Den åbner fint
> mailprogram nårman klikker.
> Men putter jeg 24 og derover ind i linket kommer en fejlmeddelse med at
> Standartklient ikke er installer....

Der er faktisk et par vigtige faktorer i spil: mailprogram og browser...

Men jeg vil tro at du kan løse dem ved at bruge flg adskillelse i stedet
for ";" eller ",":

<A href="mailto:
enmodtager@en.dk?to=
anden@en.dk&to=
tredje@en.dk">mail</A>

Du kan skifte to ud med cc,bcc, subject eller body et vilkårligt sted
undervejs, der skal bare være "?" første gang og "&" hver af de
efterfølgende...

Det er praktiseret på www.hum.au.dk/humraad/udvalg.html (omend i mindre
målestok), og jeg har lige testet det til at virke med NN47, IE55 og
Opera511 og NN47 som standartmailklient...

håber at du kan bruge det og får det til at virke

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>