Muhammedkrisen set fra Politiken
Fra : Carl

Dato : 14-06-06 06:17

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=752676/

Citat:
Blandt bogens hovedkonklusioner er, at statsminister Anders Fogh Rasmussen
(V) bærer hovedansvaret for krisens opståen og eskalering samt, at de danske
imamer både herhjemme og ude i verden har gjort mere for at begrænse krisen
end for at intensivere den.

Tja, det er lidt ligesom nogle i denne gruppe mener. Det er ALTID, gentager
ALTID danskernes skyld og hvis det ikke er vores skyld, så er det et andet
lands borgere som har skylden. Muslimer er ALTID skyldsfrie.
Håber at biblotekerne boykotter bogen.

Carl

Fra : Carl

Dato : 14-06-06 06:45

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ALTID danskernes skyld og hvis det ikke er vores skyld, så er det et andet
> lands borgere som har skylden. Muslimer er ALTID skyldsfrie.

Nå men nu ved jeg hvor grundige de har været i deres research.
Thøger sagde i TV2: "fra en lokal fransk klovnefest"
Virkeligheden er at det var en grisefest!

Berlingske mener vist også de skal skrue lidt ned på de stoffer de er på:
http://www.berlingske.dk/anmeldelser/artikel:aid=752670/

Carl

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-06-06 11:16

Carl fortalte:

> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/07/234208.htm
>
> Berlingske mener vist også de skal skrue lidt ned på de stoffer de er

Jeg håber at Politikens ledelse og deres menighed opnår at få bare et
lille glimt fra virkeligheden ind i deres verdensfjernheds-psykose inden
de går i graven.
Eller er det for ondt at tænke sådan ;->

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Kim2000

Dato : 14-06-06 06:45

> [...]
> ALTID danskernes skyld og hvis det ikke er vores skyld, så er det et andet
> lands borgere som har skylden. Muslimer er ALTID skyldsfrie.

Hvis jeg sad i bestyrelsen så ville jeg give Seinfeden en fyreseddel. Hvis
en chefredaktør kan nå frem til den konklusion, så må manden være
inkompetent til sit job. Manden kender åbenbart hverken presseloven eller
grundloven. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi finde frem til hvordan han
dog når frem til den konklusion.

Det lyder som da min makker og jeg på seminariet startede med at skrive
konklusionen, fandt en problemstilling der matchede og målrettet derefter
gik efter at få den bekræftet.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 14-06-06 15:13

On Wed, 14 Jun 2006 07:16:47 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

> [...]
>imamer både herhjemme og ude i verden har gjort mere for at begrænse krisen

hele ansvaret for den krise kan kun placeres et sted

hos en hoben religiøse tågehoveder der tager deres nissetro alt for
alvorligt

og som bevist gang på gang går ind for vold og undertrykkelse

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-06-06 19:01

Carl wrote:
> [...]
> ALTID danskernes skyld og hvis det ikke er vores skyld, så er det et andet
> lands borgere som har skylden. Muslimer er ALTID skyldsfrie.

Nu har jeg lyst til at give Anders Fogh Rasmussen, Jylland Posten og de
danske imamer slylden for alt hvad der er grimt.

Men jeg holder på at der stikker noget dyber under når folk bliver dræbt
flere månder efter at de ret uskyldige tegninger har været vist.

Skylden ligger på den dårlige øknomi i mange muslimske lande.

Årsagen til den dårlige øknomi er at man ikke kan blande religion og
magt og få øknomi udaf det.

Fra : Translat

Dato : 15-06-06 00:37

Kim2000 wrote:

> [...]
> grundloven. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi finde frem til hvordan han

Er bestyrelsen ikke ligeglad med den redaktionelle linie, bar avisen
sælger? Og gør Politiken ikke det? Hvor stort er oplaget, og hvordan
er oplagsudviklingen? Husk her på, at dagspressen generelt lider
under, at folk gåtr mere og mere væk fra at læse aviser og i stedet
underholder sig ved at bruge internettet.

> Det lyder som da min makker og jeg på seminariet startede med at skrive
> konklusionen, fandt en problemstilling der matchede og målrettet derefter
> gik efter at få den bekræftet.

På Politikens redaktion har nogle dominerende mennesker en dagsorden,
de ønsker at fremme. Det er noget med, at Danmark skal oversvømmes
med fremmede fra eksotiske lande, og at danskerne skal føle sig
skyldige, hvis levevilkårene er dårlige i nogle andre lande. Desuden
ser de pågældende det som deres opgave at varetage offentligt
ansattes interesser. Det går, så længe avisen sælger..

Bent

Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-06 03:19

"Translat" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
[...]

AVISEN SÆLGER PR VANENS MAGT og ved at TV citerer avisen

Ved at angribe Fogh har man opnået at skabe respekt om Islam, som en
instans der skal tages hensyn til ved begrænsning af ytringsfrihed

I tråd med dette vælger politi at yde kun halvhjertet beskyttelse af
lovlig anmeldt demo, hvis den sker nær hvor muslimer bor i DK.

Friheder bør ikke være noget vævende&vagt "under ansvar"

De bør være totale med kun begrænsning i straffelovens forbud mod at
være meddelagtig i vold.

Legaliser injurier og kollektiv forhånelse - kun ord der direkte
fremmer vold skal der kunne være en vis censur imod.At lyve er en
menneskeret og begrænses aldrig af lovjungle, men kun af at løgnere
får dårligt ry og det vil ingen have.

Fra : Translat

Dato : 15-06-06 00:44

@ wrote:

> hele ansvaret for den krise kan kun placeres et sted
>
> hos en hoben religiøse tågehoveder der tager deres nissetro alt for
> alvorligt
>
> og som bevist gang på gang går ind for vold og undertrykkelse

Naturligvis. De 12 ambassadører begik en fejl ved ikke at advare deres
regeringer om, at forholdet til den demiokratiske stat Danmark, hvor
man har pressefrihed, ville blive anstrengt, hvis regeringerne ikke
sørgede for at beskytte de danske diplomatiske nissioner effektivt
mod overgreb.

Bent