Boot camp på en dansk måde (Ungdomskrimina~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 13-06-06 07:19

Om en institution i nærheden af Næstved, som praktiserer at sende 8-10 årige
unger ud på march, hvis de ikke opfører sig ordentlig.

http://www.lokalnyheder.nu/?Id=5087
http://www.lokalnyheder.nu/?Id=5030

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Basil

Dato : 13-06-06 15:04

Carsten Overgaard har bragt dette til verden:
> Om en institution i nærheden af Næstved, som praktiserer at sende 8-10 årige
> unger ud på march, hvis de ikke opfører sig ordentlig.

> [...]

Herligt, men surt at de der fjolser skulle blande sig.
Kai

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 14-06-06 08:02

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> Carsten Overgaard har bragt dette til verden:

> Herligt, men surt at de der fjolser skulle blande sig.
> Kai

Og når den første unge bliver kørt ned eller mishandlet af en forskruet
børnelokker på den mørke landevej, hvad sker der så med institutionens
ansatte?

De kan sætte alle de unge mennesker ud på march, som de ønsker, men der skal
være en voksen med hele vejen. Masser af spejdere går turen hvert år uden
problemer, men de har følgeskab af nogle voksne.

Blot fordi at nogle unge mennesker begår ting, som gør at de skal straffes,
så er der stadig tale om børn. Børn skal andre have ansvaret for.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 13-06-06 19:41

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> årige
> unger ud på march, hvis de ikke opfører sig ordentlig.

citat:
>Døgninstitutionen siger, at der var en voksen med børnene. Det benægter
>ægteparret, som mødte dem. Storstrøms Amt har nu bedt om en grundig
>forklaring.<

Uhyggeligt hvor afstumpet og ansvarsløst pædagoger kan opføre sig..

Fra : Dan Storm

Dato : 14-06-06 08:35

Carsten Overgaard skrev:
> Om en institution i nærheden af Næstved, som praktiserer at sende 8-10 årige
> unger ud på march, hvis de ikke opfører sig ordentlig.

Det var da på tide at der var nogen der fik en god idé!
Uanset, bør der have været en pædagog med.

Holdningen til hvad der er godt for børn og unge med
adfærdsvanskligheder er simpelthen for hippie-agtig!

Pædagoger som kan tale på et niveau som børn og unge kan forstå, skal
tilsyneladende kunne lære de unge at det de gør er forkert? Det synes
jeg ikke rigtig jeg kan finde noget hold i...

I USA har man fat i noget af det rigtige med hensyn til afretning af
problembørn - og det er boot camps!

Naturligvis kan de ikke behandles som værnepligtige, men jeg tror på at
kollektiv afstraffelse, kæft, trit og retning giver disciplin!

Der bør ikke være noget i vejen for at have en slags efterskole, der
arbejder efter boot camp principper, for at lære de unge lidt om
disciplin og respekt.

Ahh... Så fik jeg luftet det...

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 14-06-06 09:38

"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der bør ikke være noget i vejen for at have en slags efterskole, der
> arbejder efter boot camp principper, for at lære de unge lidt om

Jeg er pricipielt heller ikke imod at de kommer ud og marcherer, blot at det
foregår overvåget.

Vold osv. imod de indsatte som institutionen i Næstved også er kendt for,
kan dog heller ikke accepteres. I USA har man haft flere dødsfald blandt
indsatte (og indskrevne, når forældrene helt af sig selv ikke prioriterer
tid til deres børn.), da arbejdet på dette område ikke har særlig høj status
og derfor ikke tiltrække et motiveret personale.

Det har været en stigende tendens til at folk, som på grund af deres
oplevelser i militæret ikke længere kan arbejde der, finder deres vej til
diverse boot-camps istedet. Her prøver de så at træne de unge på samme måde,
som kontraktansatte soldater uden at checke om de fysiske forudsætninger er
i orden. Da nutidens ungdom på ingen måde er i stand til at foretage sig de
fysiske handlinger, som de unge i min generation kunne, så er risikoen for
dødsfald langt større og især hvis personalet så også rekrutteres blandt de
ringeste personligheder.

-

Med venlig hilsen