ytringsfrækhed
Fra : @

Dato : 12-06-06 17:30

<<<<<<<
http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article203386.ece
Nu kan de muslimske mørkemænd notere sig en sejr. Truslerne virker.

Bertel Haarder understreger ganske vist, at han skam stadig står fast,
når det handler om ’vigtige ting’. Det nytter bare ikke noget.

YTRINGSFRIHED er i sin natur det samme som ytringsfrækhed. Så vidt
vides, er endnu ingen blevet straffet for at tale om vejret.

Retten til at ytre sig er den helt centrale frihedsret, og den er ikke
naturgiven. Vi forsvarer den kun ved at bruge den. Vi kan vælge at
holde vore meninger for os selv for ikke at såre andre unødigt, men er
begrundelsen angst for trusler, så har vi opgivet kampen.

Mange har haft travlt med at erklære, at ytringsfriheden i Danmark
ikke er truet. Det er løgn. Ingen binder os på mund og hånd, det er
sandt; men det er heller ikke nødvendigt, hvis vi gør det selv.

Bertel Haarder har kapituleret, og ifølge ham selv er han ikke alene.
Det er både sørgeligt og skræmmende.
<<<<<<<<<

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : NoTrabajo

Dato : 12-06-06 20:05

"@" <1@invalid.net> skrev i

> [...]
> sandt; men det er heller ikke nødvendigt, hvis vi gør det selv.
>
> Bertel Haarder har kapituleret, og ifølge ham selv er han ikke alene.

Og ham muhamedaner-imamen på tv i år var godt tilfreds med den nye
selvcensur. Ja, for danskerne er ved at lære at være gode dhimmier i det
kommende muhameDanske samfund.
--
NoTrabajo

(Jeg er uskyldig med hensyn til det nuværende muhamedanerhelvede, for jeg
har de seneste 25 år stemt på Fremskridtspartiet, Fælles Kurs (1990) og
Dansk Folkeparti 2005)