Foreskriver Koranen stening?
Fra : dktekno

Dato : 11-06-06 21:11

Der står i Koranen, at der stenes for utroskab.

Men så er spørgsmålet: Hvor har de det fra? Jo, svaret er, at stening for
utroskab er en straf, der er foreskrevet - i - BIBLEN! I det Gamle
Testamente helt præcist.

Så hvor stammer Det Gamle Testamente fra? Det stammer fra Toraen. OK, kan vi
så spørge, hvor stammer Toraen fra? Jo, den er skrevet sammen af
mosebøgerne. Mosebøgerne er historiefortællinger om, hvordan livet var i
mellemøsten på daværende tidspunkt.

Men der står intet om, at det er Gud der har foreskrevet stening som straf.
Faktisk står der intet om, at Gud kræver, at vi skal straffe hinanden på
denne måde.

Faktisk er både Toraen, Biblen og Koraen historiebøger.

Toraen blev skrevet, efter en turbulent periode efter at Moses fik de 10 bud
af Gud. Toraen blev så skrevet af nogle historikere, der ville sammensætte
dokumenter. Her skrev man hvorledes man i denne periode stenede folk, samt
hvilke personer der var med i denne turbulente periode. Det var jo en stor
turbulent periode, så den krævede jo en historiebog. Den kom til at hedde
Toraen. Ligesom vi har andre historiebøger, der hedder f.eks. Første
Verdenskrig.

Så har vi Biblen. Biblen er opstået efter endnu en turbulent periode med
Jesus, hvor man her skriver om denne periode. Men denne har jo tilknytning
til den anden periode, fordi Jesus var Jødernes Konge.
Altså skriver man nu Biblen hvor man her indregner mosebøgerne, og alt fra
Toraen, sammensat med alt det nye der skete. Biblen er således en samling af
dokumenter, med Det Gamle Testamente og Det Nye Testemante. Lidt ligesom en
bog der hedder Anden Verdenskrig. Denne havde jo tilknytning til Første
Verdenskrig, og derfor indgår dokumenter fra bogen fra Første Verdenskrig i
bogen der hedder Anden Verdenskrig.

Så kom Koranen. Denne var opstået efter endnu en turbulent periode, hvor der
endnu var nogle der lavede påstande. F.eks. en ny profet.

Men denne har jo tilknytning til Biblen og Toraen, så derfor indgår disse jo
også i det. Lidt ligesom en bog der kunne hedde "Det 20. århundrede", der
foreskriver alt der skete i denne periode.

Men det er jo historiebøger. Der står ingen steder, at Gud har påbudt os, at
stene kvinder for utroskab.

At bruge Koranen som argument for, at vi skal stene kvinder til døde, fordi
det står i Koranen, svarer til, at Forsvarsministeren skal læse i bogen
Første Verdenskrig af H.P. Willmott om strategier for, hvordan der skal
føres krig i Irak.

Første Verdenskrig er ikke en krigsstrategibog. Det er en historiebog. Den
foreskriver, at sådan gjorde man på den tid. Der står ingen steder i Første
Verdenskrig, at man skal huske at påmontere bajonetterne. Der står "Og så
sagde de: Påsæt bajonetterne". Men dette kan man jo blot sige nå til. Nå,
sagde de det? OK. Jammen tak for oplysningen. Men nu er disse krigsstrateger
døde, og desuden føres der ikke længere krig på denne måde, så det kan vi
ikke længere bruge til noget det der.

Sålænge der ikke står, at det er Gud der har foreskrevet disse regler, så
kan man jo ikke argumentere for, at det er foreskrevet af højere magter.
Ham, der foreskrev, at man skulle stene folk, dengang for 10.000 år siden,
er jo død nu. Og det var ikke Gud, det var blot et menneske. Og han sagde
det, ud fra hans egen mening.

Man skal stene kvinder for utroskab - nej, det hedder det ikke!
Det hedder:
Man SKULLE stene kvinder for utroskab.

At bruge Koranen som forbillede for hvordan vi skal indrette et samfund, er
som at bruge en historiebog ved navn Første Verdenskrig af H.P. Willmott som
brug til uddannelse af nye rekrutter i det 21. århundrede.

Hvad bliver det næste? Skal de nye lægebøger kaldes blasfemiske?

Hey, du der, lægen der, ja, dig. Den bog du har den, den kan du godt lægge
væk, for den er usand. Det er løgn det, der står i den bog. Jeg har en anden
bog, og den er ældre end din bog, og derfor er den altså mere sand end din
bog. Og i den bog står der, at alle sygdomme skyldes ubalance i de 4
legemsvæsker, blod, slim, sort galde og gul galde.

Din bog er derfor forkert. Den er uvidenskabelig, for den foreskriver noget
andet, end min 200 år gamle lægebog.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-06-06 22:22

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Men så er spørgsmålet: Hvor har de det fra? Jo, svaret er, at stening for
> utroskab er en straf, der er foreskrevet - i - BIBLEN! I det Gamle

Der står IKKE noget om stening i koranen, - man stenede/stener inden for
islam, fordi der er nogle haditter hvor profeten går ind for stening.

Man hævder fra lærd side inden for islam, at der oprindeligt VAR nogle vers
i koranen med befaling om stening, men siderne, hvor disse vers stod på,
blev ædt af en ged, - og det er ikke en vittighed. Hvorfor den alvidende og
almægtige Allah ikke kunne erstatte de par sider, det melder historien ikke
noget om, - han var vist utilpas den dag, og måtte lægge sig.

Der er iøvrigt også en hadit, hvor en af de gamle gutter, som tullede rundt
sammen med Profeten, havde set en gruppe aber stene en hunabe, som havde
haft sex uden for ægteskab, - og det er heller ikke noget jeg finder på.
Troen er vidunderlig, og kan formodentlig flytte både bjerge og tsunamier.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-06 05:29

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message
> Troen er vidunderlig, og kan formodentlig flytte både bjerge og
> tsunamier.

BJERGE af sjælelig splittelse, fremmedgørelse, fortrængning, overtro
og selvhad KAN TROEN GØRE VÆRRE - og på kort sigt kan det ligne
helbredelse når placebo dulmer et symptom for at skabte to fremtidige
der er værre.

Tro på lægevidenskab er ikke meget bedre end tro på profet&Allah

Men islamproblemerne er hastesag. Lægefup kan altid arbejdes med
senere. Gør vi ikke noget i tide ved indvandringen, er alt tabt og vi
får aldrig chance for at bekæmpe skatteonder, lovjungleonder osv.

TILBAGE TIL NATUREN er om kontinuum og harmoni, men er svær at
forklare for teknologi-indoktrinede moderne tryghedsnarkomaner, så den
debat er ikke så akut vigtig som ud-med-perkerne redningshåbet

Fra : Wilstrup

Dato : 12-06-06 06:56

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message

> Der står IKKE noget om stening i koranen, - man stenede/stener inden for
> islam, fordi der er nogle haditter hvor profeten går ind for stening.

nej, det gjorde han ikke - den eneste beretning om stening er at han blev
bedt om at gribe ind da en jødisk kvinde skulle stenes - det ville han ikke
da han dermed ville risikere at blande sig i en anden religions udøvelser -
og det ville han ikke.

Det er så blevet udlagt forskelligt -men der er intet belæg for at han gik
ind for stening udover den med "den der tier, samtykker".

> [...]
> alvidende og almægtige Allah ikke kunne erstatte de par sider, det melder
> historien ikke noget om, - han var vist utilpas den dag, og måtte lægge

Tja, i USA var en familie 34 dage om at finde ud af at den person, der havde
overlevet en trafikulykke med dødelig udgang for nogle, ikke var deres
medlem, men en helt anden -og inden da havde de på internettet kundgjort at
Herren havde holdt hånden over hende og mere af samme skuffe af kvalmende
helligåndstale. Her mente de også at Gud havde holdt hånden over hende - men
åbenbart havde han været fuld den dag eller rystet på hånden, for det var jo
netop IKKE deres familiemedlem der havde overlevet, men en helt andens - og
deres var stendød.

> [...]
> havde haft sex uden for ægteskab, - og det er heller ikke noget jeg finder
> på. Troen er vidunderlig, og kan formodentlig flytte både bjerge og

vrøvl!
--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-06 07:58

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> [...]
>
> Det er så blevet udlagt forskelligt -men der er intet belæg for at han gik
> ind for stening udover den med "den der tier, samtykker".

Der er masser af belæg, se sidst i dette indlæg. Men du mener jo iøvrigt
ikke at stening er værre end fx halshugning, så du kan jo være ligeglad. At
300 mennesker står og skriger "Alahu akhbar", mens de lader sten regne ned
over en voldtaget kvinde, mener du naturligvis er "det samme" som at en
morder får hovedet kappet af af en professionel bøddel, og i ét hug. Forstå
det hvem der kan, - men du kan jo bringe dig selv til de mest utrolige
"meninger" når det passer i dit kram.

> [...]
> hånden, for det var jo netop IKKE deres familiemedlem der havde overlevet,
> men en helt andens - og deres var stendød.

Og hvad i alverden har det med ædningen af koranversene af en ged, at gøre?
At religiøse mener deres guder holder hånden over dem, er jo ikke ligefrem
en banebrydende nyhed. Tja !

> vrøvl!

Vrøvl at tro er vidunderligt? det er det da ikke, DIN tro er da mere
klippefast end mange mullahers, og du kan ligefrem flytte virkeligheden med
den, - måske her ved hjælp af "væsen" og "fremtrædelsesform"?

Hvis du mener den med aberne er vrøvl, fordi du ikke kan lide den, så kan
jeg vise dig at der også findes muslimer som ikke kan lide den, men den
findes i den mest hellige af islams haditsamlinger, som man siger er langt
mere hellige for dem end Det Ny Testamente er for kristne. Der er, som måske
bekendt, seks samlinger hvori alle haditter er erklæret "autentiske", og
derfor anses for hellige i høj grad, og den mest ansete forfatter er
Bukhari, og det er ham der har historien om de stenende aber.

This Hadith is very germane, very relevant to our discussion on adul­tery
and stoning.
“Amru bin Maymoon says that in the Days of Jahiliyyah, he saw a whole lot of
monkeys gathered around ONE monkey who had committed Zina (adultery), and
were stoning it to death. So he (Maymoon) also joined the group (of monkeys)
to stone that monkey to death.” (Bukhari)

---

When one comes across such Ahadith in Bukhari, which has been called “THE
MOST CORRECT BOOK AFFER THE BOOK OF GOD”, then one wonders how much of truth
is there in the other Ahadith ... the stoning ones included. Can any
rational being place any premium, credence or reliance on such absurdities
with which Bukhari and the other Hadith books abound’? You be the judge!

Det er altså fromme muslimer som mener dette!

--------------------------

Haditter om stening:

Narrated Ash-Shaibani: "I asked 'Abdullah bin Abi 'Aufa about the Rajam
(stoning somebody to death for committing illegal sexual intercourse). He
replied, 'The Prophet carried out the penalty of Rajam (stoning to death),'
I asked, 'Was that before or after the revelation of Surat-an-Nur? (Noble
Verse 24:2)' He replied, 'I do not know.' (Translation of Sahih Bukhari,
Punishment of Disbelievers at War with Allah and His Apostle, Volume 8, Book
82, Number 824)"

'Umar bin Al-Khattab, may Allah be pleased with him, said:
Verily Allah sent Muhammad (may peace be upon him) with truth and He sent
down the Book upon him, and the verse of stoning was included in what was
sent down to him. We recited it, retained it in our memory and understood
it. Allah's Messenger (my peace be upon him) awarded the penalty of stoning
to death (to the married adulterer and adulteress) and, after him, we also
awarded the penalty of stoning. I am afraid that, with the lapse of time,
the people (may forget it) and may say: We do not find the penalty of
stoning in the Book of Allah, and thus go astray by abandoning this duty
prescribed by Allah. Stoning is a duty laid down in Allah's Book for married
men and women who commit adultery when proof is established, or if there is
pregnancy, or a confession.

'Abdullah bin 'Umar, may Allah be pleased with them, reported:
A Jew and a Jewess, who had committed adultery, were brought to Allah's
Messenger (may peace be upon him). Allah's Messenger (may peace be upon him)
came to the Jews and said: What do you find in Torah for those guilty of
adultery? They said: We darken their faces and make them ride on the donkey
with their faces turned to the opposite direction (and their backs touching
each other), and then they are taken round (the city). He said: Bring Torah
if you are truthful. They brought it and recited it until when they came to
the verse pertaining to stoning, the person who was reading placed his hands
on the verse pertaining to stoning, and read (only that which was) between
his hands and what was subsequent to that. 'Abdullah bin Salam who was at
that time with the Messenger of Allah (may peace be upon him) said: Command
him (the reciter) to lift his hand. He lifted it and there was, underneath
that, the verse pertaining to stoning. Allah's Messenger (may peace be upon
him) pronounced judgment about both of them and they were stoned. 'Abdullah
bin 'Umar said: I was one of those who stoned them, and I saw him (the Jew)
protecting her (the Jewess) with his body.
Hadith number in Sahih Muslim [Arabic only]: 3211

According to Hadith Sahih

Volume 2, Book 23, Number 413:
Narrated 'Abdullah bin 'Umar :

The Jew brought to the Prophet a man and a woman from amongst them who have
committed (adultery) illegal sexual intercourse. He ordered both of them to
be stoned (to death), near the place of offering the funeral prayers beside
the mosque."

[...]

Volume 3, Book 34, Number 421:
Narrated 'Aisha:

Sad bin Abi Waqqas and 'Abu bin Zam'a quarreled over a boy. Sad said, "O
Allah's Apostle! This boy is the son of my brother ('Utba bin Abi Waqqas)
who took a promise from me that I would take him as he was his (illegal)
son. Look at him and see whom he resembles." 'Abu bin Zam'a said, "O Allah's
Apostle! This is my brother and was born on my father's bed from his
slave-girl." Allah's Apostle cast a look at the boy and found definite
resemblance to 'Utba and then said, "The boy is for you, O 'Abu bin Zam'a.
The child goes to the owner of the bed and the adulterer gets nothing but
the stones (despair, i.e. to be stoned to death). Then the Prophet said, "O
Sauda bint Zama! Screen yourself from this boy." So, Sauda never saw him
again.

Volume 3, Book 49, Number 860:
Narrated Abu Huraira and Zaid bin Khalid Al-Juhani:

A bedouin came and said, "O Allah's Apostle! Judge between us according to
Allah's Laws." His opponent got up and said, "He is right. Judge between us
according to Allah's Laws." The bedouin said, "My son was a laborer working
for this man, and he committed illegal sexual intercourse with his wife. The
people told me that my son should be stoned to death; so, in lieu of that, I
paid a ransom of one hundred sheep and a slave girl to save my son. Then I
asked the learned scholars who said, "Your son has to be lashed one-hundred
lashes and has to be exiled for one year." The Prophet said, "No doubt I
will judge between you according to Allah's Laws. The slave-girl and the
sheep are to go back to you, and your son will get a hundred lashes and one
year exile." He then addressed somebody, "O Unais! go to the wife of this
(man) and stone her to death" So, Unais went and stoned her to death.

Volume 3, Book 50, Number 885:
Narrated Abu Huraira and Zaid bin Khalid Al-Juhani:

A bedouin came to Allah's Apostle and said, "O Allah's apostle! I ask you by
Allah to judge My case according to Allah's Laws." His opponent, who was
more learned than he, said, "Yes, judge between us according to Allah's
Laws, and allow me to speak." Allah's Apostle said, "Speak." He (i .e. the
bedouin or the other man) said, "My son was working as a laborer for this
(man) and he committed illegal sexual intercourse with his wife. The people
told me that it was obligatory that my son should be stoned to death, so in
lieu of that I ransomed my son by paying one hundred sheep and a slave girl.
Then I asked the religious scholars about it, and they informed me that my
son must be lashed one hundred lashes, and be exiled for one year, and the
wife of this (man) must be stoned to death." Allah's Apostle said, "By Him
in Whose Hands my soul is, I will judge between you according to Allah's
Laws. The slave-girl and the sheep are to be returned to you, your son is to
receive a hundred lashes and be exiled for one year. You, Unais, go to the
wife of this (man) and if she confesses her guilt, stone her to death."
Unais went to that woman next morning and she confessed. Allah's Apostle
ordered that she be stoned to death.

Volume 4, Book 56, Number 829:
Narrated 'Abdullah bin 'Umar:

The Jews came to Allah's Apostle and told him that a man and a woman from
amongst them had committed illegal sexual intercourse. Allah's Apostle said
to them, "What do you find in the Torah (old Testament) about the legal
punishment of Ar-Rajm (stoning)?" They replied, (But) we announce their
crime and lash them." Abdullah bin Salam said, "You are telling a lie; Torah
contains the order of Rajm." They brought and opened the Torah and one of
them solaced his hand on the Verse of Rajm and read the verses preceding and
following it. Abdullah bin Salam said to him, "Lift your hand." When he
lifted his hand, the Verse of Rajm was written there. They said, "Muhammad
has told the truth; the Torah has the Verse of Rajm. The Prophet then gave
the order that both of them should be stoned to death. ('Abdullah bin 'Umar
said, "I saw the man leaning over the woman to shelter her from the stones."

Volume 7, Book 63, Number 195:
Narrated Jabir:

A man from the tribe of Bani Aslam came to the Prophet while he was in the
mosque and said, "I have committed illegal sexual intercourse." The Prophet
turned his face to the other side. The man turned towards the side towards
which the Prophet had turned his face, and gave four witnesses against
himself. On that the Prophet called him and said, "Are you insane?" (He
added), "Are you married?" The man said, 'Yes." On that the Prophet ordered
him to be stoned to the death in the Musalla (a praying place). When the
stones hit him with their sharp edges and he fled, but he was caught at
Al-Harra and then killed

Volume 8, Book 82, Number 803:
Narrated Ash-Sha'bi:

from 'Ali when the latter stoned a lady to death on a Friday. 'Ali said, "I
have stoned her according to the tradition of Allah's Apostle."

Volume 8, Book 82, Number 813:
Narrated Ibn 'Abbas:

When Ma'iz bin Malik came to the Prophet (in order to confess), the Prophet
said to him, "Probably you have only kissed (the lady), or winked, or looked
at her?" He said, "No, O Allah's Apostle!" The Prophet said, using no
euphemism, "Did you have sexual intercourse with her?" The narrator added:
At that, (i.e. after his confession) the Prophet ordered that he be stoned
(to death).

Book 017, Number 4202:
Abu Sa'id reported that a person belonging to the clan of Aslam, who was
called Ma, iz b. Malik, came to Allah's Messenger (may peace be upon him)
and said: I have committed immorality (adultery), so inflict punishment upon
me. Allah's Apostle (may peace be upon him) turned him away again and again.
He then asked his people (about the state of his mind). They said: We do not
know of any ailment of his except that he has committed something about
which he thinks that he would not be able to relieve himself of its burden
but with the Hadd being imposed upon him. He (Ma'iz) came back to Allah's
Apostle (may peace be upon him) and he commanded us to stone him. We took
him to the Baqi' al-Gharqad (the graveyard of Medina). We neither tied him
nor dug any ditch for him. We attacked him with bones, with clods and
pebbles. He ran away and we ran after him until he came upon the ston ground
(al-Harra) and stopped there and we stoned him with heavy stones of the
Harra until he became motionless (lie died). He (the Holy Prophet) then
addressed (us) in the evening saying Whenever we set forth on an expedition
in the cause of Allah, some one of those connected with us shrieked (under
the pressure of sexual lust) as the bleating of a male goat. It is essential
that if a person having committed such a deed is brought to me, I should
punish him. He neither begged forgiveness for him nor cursed him.

During Umars farewell speech, he addresed different issues. The speech is
included in Sahih Bukhari, and in it there is a reference to an alleged
verse in the Qur'an named the Verse of Rajm. The alleged verse is quoted as:

"O people! Do not claim to be the offspring of other than your fathers, as
it is disbelief (unthankfulness) on your part that you claim to be the
offspring of other than your real father."
However, there is no such verse in the Qur'an. Other hadith explain that the
verse was included in the chapter of al-Ahzab, and that it was 287 verses
long, but that text was eaten by a pet goat, explaining why the chapter is
now 72 or 73 verses long.

The individual hadith are not regarded equally authentic, however, the
speech of Umar where he quoted the verse is regarded authenic by Sunnis.

Ayesha:

"When the verses “Rajm” [Stoning] and ayah “Rezah Kabir” descended, they
were written on a piece of paper and kept under my pillow. Following the
demise of Prophet Muhammad (S) a goat ate the piece of paper while we were
mourning."
Another translation goes:

The verse of stoning and of suckling an adult ten times were revealed, and
they were (written) on a paper and kept under my bed. When the Messenger of
Allah (SAWW.) expired and we were preoccupied with his death, a goat entered
and ate away the paper.[5]

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-06 08:28

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

Og nu kan du sætte din bortforklaringsmaskine igang igen.

God fornøjelse med din foretrukne syssel

Jeg er helt spændt, hvad mon du vil trække af stalden dennegang? - noget med
at tingene er langt værre i USA?

Og en afhandling om chimpanser, - som du fastslår, faktisk er mere udviklede
end mennesker, og derfor er det ikke forbavsende at de stener utro aber?

Du kan stadig ikke finde noget om håndsafhugning i koranen? selv efter mange
gennemlæsninger, - og det viser, "fastslår" du, - at der er mange
forskellige koraner, lige som der er mange forskellige former for islam?

Du burde kreere et computerspil med din fantasiverden, og et hvor spillerne
selv bestemmer hvad virkeligheden skal indeholde. Du kunne sikkert tjene et
bjerg af penge, - der var også den mulighed at skrive en bog a la Da
Vinci-mysteriet, bare med noget om forsvundne koraner, og Profetens
svigersøn som er overlevet i en hule, hvor han faldt i en tidslomme. Nu er
han så på banen igen, og er hoppet ind i Irans præsidents hoved og styrer
denne fromme mand indefra, - eller noget i den stil. Jeg håber at få 10% af
dine royalties for mine gode råd, hvis du bruger dem

Fra : Per Hagemann

Dato : 12-06-06 10:52

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedt om at gribe ind da en jødisk kvinde skulle stenes - det ville han
> ikke da han dermed ville risikere at blande sig i en anden religions

Det er vel udelukkende kætterretninger som de tyrkiske alevitter, som mener
at utroskab kun skal straffes med 100 piskeslag, som er den koranbefalede
straf for hor. Alle lovskoler skelner mellem hor og utroskab. Sidstnævnte
straffes med stening, hvis beviserne er tilstede.

> vrøvl!

Nogle gange skal ordet abe i koran og hadit oversættes med jøde.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-06 11:28

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> koranbefalede straf for hor. Alle lovskoler skelner mellem hor og
> utroskab. Sidstnævnte straffes med stening, hvis beviserne er tilstede.

Jamen, du forstår ikke: Wilstrup kan ikke bruge fakta, eller virkeligheden,
til noget. Det drejer sig kun om hvad vi *tænker* om virkeligheden. Man har
faktisk et begreb: "Wilstrups sharia", og i den findes der hverken stening
eller håndsafskæring, der er heller ingen straf for frafald, og der er intet
om at kvinder tæller det halve af en mand, tværtimod regnes de for langt
mere end en mand. Ikke-muslimer prises i høje toner, og de skal ikke betale
skat, mens de viser deres underkastelse, tværtimod FÅR de faktisk høje
sociale ydelser af muslimerne. Så vidt jeg ved arbejder han på at få denne
nye lovskoles doktriner inkorporeret i alle nye lærebøger om islam.

> Nogle gange skal ordet abe i koran og hadit oversættes med jøde.

Nej, det skal det ikke, - men der er nogle vers, hvor Allah tryller jøder om
til aber og svin. Wilstrup har dog ikke kunnet finde versene, selv om han
har læst koranen syvogtyve gange

Fra : N/A

Dato : 12-06-06 14:12

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-06-06 14:12

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> wrote in message

> [...]
> at stening til døde er en meget grusom form for afstraffelse, men det
> ændrer ikke på, at den set i et islamisk lys, er blevet forordnet af
> skaberen selv. Vi er derfor ikke bemyndiget til at ændre på samme.De ting
> som er givet i Koranen eller af Profeten Muhammad i en utvetydig form,står
> for såvidt ikke til diskussion blandt muslimer. I samme øjeblik vi ville
> sætte disse ting til diskussion, ville vi jo i bund og grund have erklæret
> os som ikke troende på Allah og Hans budbringer og ville dermed have
> stillet os selv uden for Islam. Det får du naturligvis ikke nogen muslim

Men Wilstrup vil hævde at det jo bare er en imams mening, i Wilstrups kilder
står der INTET om stening, og det viser sådan set at Wahid Pedersen har
misforstået retskilderne fuldstændig. Imamen har set på
"fremtrædelsesformen" hvor folk godtnok er blevet stenet i 14 århundreder,
men man skal se på "væsenet", og vil så opleve, at der ikke har fundet nogen
som helst steninger sted, - kun i virkeligheden, og den tæller lissom ikke.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-06 04:02

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> Men det er jo historiebøger. Der står ingen steder, at Gud har
> påbudt os, at
> stene kvinder for utroskab.

Det afgørende er at herboende muslimer har en SOCIAL ARV, en tillært
tradition, der får dem til i fællesskab og med god samvittighed at
dræbe egne familiemedlemmer for ulydighed vedr kæresteforhold, og det
er så udansk og ueuropæisk, at vi bør indse at de er uintegrable - og
repatriering bør iværksættes storstilet

Dansk retsvæsen skal sikre mod vold, tyveri og tyvsk bedrag, især imod
danskere. Fremmedkulturelle hvis mystiske kultur vi aldrig fatter, bør
de prioritere lavt, når ikke vold kan spredes til at blive rettet mod
os, så vi bør angribe at vor kvindesags-fanatiske justitsminister vil
ofre politiresourcer på uudforskelige trusler og dermed også på et
utal af pseudo-trusler:

"Justitsminister Lene Espersen (K) understreger, at det er politiets
pligt at reagere - også selv om de unge piger ikke kan diske op med
konkrete beviser. " Dette står på forsiden af Politiken idag

Kvinder der føler sig truet af vold i deres eget hjem, må FLYTTE - det
gælder også danske piger der påstår sig tævet af kæresten. Det er
skruen uden ende , hvis vage trusler, knubbede ord og "manglende
respekt" skal flyttes fra psykologi&intimfnidder og ind i
mur&nagel-fast dansk jura.

Vi kan ikke fravige, at al rimelig tvivl skal komme anklagede til
gode, og hellere ti skyldige går fri end een uskyldig dømmes, så spar
politiresourcer til noget vigtigere, når det står påstand mod påstand.
Det gælder også ved de opreklamerede pædofili-sager. Omvendt
bevisbyrde og "uagtsom voldtægt" er så grim en trussel mod
oplysningstidens retspleje, som sharia-lov er.Eksperter vil stjæle
familiemagt fra familien, ligesom socialister før jerntæppets fald
ville stjæle fabrikker fra kapitalisten, men voksne ejer sig selv og
børn ejes i høj grad af forældremyndighedsindehaveren. Det bør vi stå
fast på.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 12-06-06 13:06

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Der står i Koranen, at der stenes for utroskab.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stoning

Selv om noget står i en religiøs lærebog, som er skrevet for mange år siden,
er der jo intet til hinder for at et lands parlament vælger en anden straf
for en given forbrydelse. Vi straffer jo heller ikke folk efter det gamle
testamente.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-06-06 13:37

On Mon, 12 Jun 2006 14:06:01 +0200, Carsten Overgaard skrev:

> [...]
> for en given forbrydelse. Vi straffer jo heller ikke folk efter det gamle

Vi abbonnerer heller ikke på det. Derimod er der lande, som
helt officielt abbonnerer på sharia.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Jim

Dato : 12-06-06 16:50

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for en given forbrydelse. Vi straffer jo heller ikke folk efter det gamle

Nej, og deri består en af de meget væsentlige forskelle mellem vores
civilisation og islam.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-06 22:38

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]

> for en given forbrydelse. Vi straffer jo heller ikke folk efter det gamle

Som da også er blevet påpeget af Tariq al-Suweidan er islam et
altomfattende politisk, juridisk, økonomisk /og/ religiøst system.
Koranen og Hadith er givet af Allah, og står over en givet lands
parlament og befolkning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 12-06-06 22:38

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Toraen blev skrevet, efter en turbulent periode efter at Moses fik de 10 bud
> af Gud.

Nej, GT blev skrevet under det babyloniske fangenskab, af de
landflygtige jøder.

Læs blot:

<http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0060630353/ref=pd_ys_ir_all_7/
202-3545869-9410265?%5Fencoding=UTF8>

- skrevet af professor i arkæologi ved Tel Avivs Universitet, Israel
Finkelstein, som, hvis han havde kendt til /Danernes Bedrifter/ til
danskerne havde sagt, at Israels tidlige historie gennem Bibelen er lige
så godt beskrevet som Danmarks forhistorie med konger som Dan og Skjold
er beskrevet hos Saxo.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk