Genmodificerede planter
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-06-06 13:35

Lad os få stoppet vanviddet med genmodificerede planter:
http://perdurabo10.tripod.com/id451.html

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-06-06 16:16

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse news:1uzektj9vc0vx.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...

> Lad os få stoppet vanviddet med genmodificerede planter:
> http://perdurabo10.tripod.com/id451.html

",,means that the mutation by insects to survive the
poison is a potential threat to the organic farming industry."

Det er da godt man ikke er til konspirations teorier, for så ville
man hurtigt tro at det er BioTech industrien der er ude efter de økologiske landmænd.

Dokumentar filmen 'Unnatural Selection", giver et indblik i, hvordan de økologiske landmænd
har meget besvær med at forhindre, at naboens GMO afgrøder kommer flyvende,
bliver der fundet en GMO afgrøde på en øko landmands mark, bliver det umuligt at sælge
uden tab.

<z>
Det går heller ikke i længden, at folk bare kan dyrke og tilberede
deres egen mad, hvordan bevare vi så kontrollen?
Mad skal købes og tilberedes af en fabrik.
<\z>

GMO - Genetically Modified Food
http://video.google.com/videoplay?docid=-7965268667450125661&q=GMO

Jan Rasmussen

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-06 05:12

"Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote in message
> Mad skal købes og tilberedes af en fabrik.

Da mine børn var 2-12 år købte jeg jern-kornkværn med håndsving og
akkord-betalte både små og store for at lave mel af økologisk hvede,
som jeg også fandt i Den Blå Avis

Det smagte helt som brød af normalt fuldkornsmel - men det lærte
børnene lidt tilbagetilnaturen antifremmedgørelse - og at
hønsestrik-fanatisme er latterlig.

Havde det være genmodificeret korn, havde også det været helt
ligegyldigt.

Men havde vi bagt brødet på bål, havde vi spildt ENDNU mere tid -
grill er til pølser&stakes og da vi kom til det, var mine børn så småt
trætte af mine påfund. Jeg var til lejrbål og ikke kuglegrill.

Fra : Rado

Dato : 12-06-06 09:14

On Sun, 11 Jun 2006 14:35:11 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Lad os få stoppet vanviddet med genmodificerede planter:
>http://perdurabo10.tripod.com/id451.html

Ja. De aner sgu ikke hvad de har med at gøre.

Rotter vælger instinktivt almindeligt korn fremfor GMO, hvis de får
valget. Køer skelner ikke mellem dem i starten, men efter at have
prøvet GMO en kort tid fravælger de også denne. Hvorfor mon?

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-06-06 10:12

On Mon, 12 Jun 2006 10:13:39 +0200, Rado skrev:

> [...]
> valget. Køer skelner ikke mellem dem i starten, men efter at have
> prøvet GMO en kort tid fravælger de også denne. Hvorfor mon?

Fordi de ikke forstår reklamer og løgn.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-06-06 10:49

Rado fortalte:

> Rotter vælger instinktivt almindeligt korn fremfor GMO, hvis de får
> valget. Køer skelner ikke mellem dem i starten, men efter at have
> prøvet GMO en kort tid fravælger de også denne. Hvorfor mon?

Rotter og køer er klogere end mennesker?

Mvh
Martin
--
Befri DK