Er indkomstskat lovligt i USA?
Fra : Martin K

Dato : 11-06-06 11:38

I 2000 var der en forening, der indrykkede en annonce i USA Today, hvor de
tilbød en dusør på 50.000$ hvis man kunne fortælle dem, hvilken lov der gav
staten hjemmel til at opkræve indkomstskat. Ingen har endnu kunnet gøre krav
på dusøren.

http://video.google.com/videoplay?docid=3224880523451677638

--
Martin K

When the people fear their government, there is tyranny; when the government
fears the people, there is liberty.
Thomas Jefferson

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-06-06 11:44

On Sun, 11 Jun 2006 12:37:44 +0200, Martin K wrote:

> [...]
> staten hjemmel til at opkræve indkomstskat. Ingen har endnu kunnet gøre krav

Medmindre nogen kan finde en lov som forbyder noget, så er det tilladt.

Fra : Ole Andersen

Dato : 11-06-06 11:44

"Martin K" <sp@m.dk> wrote in message
> [...]
>staten hjemmel til at opkræve indkomstskat. Ingen har endnu kunnet gøre

Interessant. Hvor står det henne i den danske lovgivning?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-06-06 11:57

Martin K <sp@m.dk> wrote:

> [...]
> staten hjemmel til at opkræve indkomstskat. Ingen har endnu kunnet gøre krav

16. amendment til den amerikanske konstitution giver staten lov til at
opkræve indkomstskat, problemet er blot at den aldrig blev lovligt
vedtaget.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Martin K

Dato : 12-06-06 00:06

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> 16. amendment til den amerikanske konstitution giver staten lov til at
> opkræve indkomstskat, problemet er blot at den aldrig blev lovligt
> vedtaget.

Og ifølge instruktøren Aaron Russo giver ville denne paragraf heller ikke
give lovhjemmel til den form for indkomstskat, der bliver opkrævet i USA,
selv hvis den havde været lovligt vedtaget.

http://video.google.com/videoplay?docid=-3254488777215293198

Jeg er dog ikke ekspert i amerikansk skatteret (eller dansk for den sags
skyld) så der er lidt svært at vurdere. Men interessant er det, at
myndighederne opfører sig så skummelt og nægter at svare på, hvilken lov,
der giver dem hjemmel til det.

Og filmen kommer også ind på en lange række andre spørgsmål, der i
virkeligheden er langt mere interessante og skræmmende. Er USA godt på vej
til at blive en politistat, og hvem sidder bag scenen og styrer ikke bare
USA, men hele verden? Med andre ord, vaske ægte konspirationsguf.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-06-06 11:57

Martin K <sp@m.dk> wrote:

> [...]
> staten hjemmel til at opkræve indkomstskat. Ingen har endnu kunnet gøre krav

Tak for det link, det vil jeg sprede vidt og bredt!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-06-06 16:55

On Sun, 11 Jun 2006 12:57:05 +0200, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Tak for det link, det vil jeg sprede vidt og bredt!

Du kan give læsehestene dette link:
http://www.givemeliberty.org/RTP2/UPDATES/Update2006-06-09.htm

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-06-06 14:44

On Sun, 11 Jun 2006 12:37:44 +0200, Martin K skrev:

> [...]
> staten hjemmel til at opkræve indkomstskat. Ingen har endnu kunnet gøre krav

Sådan er det med magtmisbrugere. De får svindlet etellerandet
igennem - årene går - og efterhånden bygger så stor en del af
samfundet på svindlen, at det ikke længere kan omgøres uden
enorme omkostninger. Det er den samme taktik, der skulle
bruges til at få Danmark til at afskaffe kronen og slavebinde
sig til Øvroen. Politikerne skider højt og flot på Grundlovens
paragraf 26, der siger:

"Kongen har ret til at lade slå mønt i henhold til loven."

To rådne figenblade fremføres af de landsforræderiske
politikere:

1. Der henvises til paragraf 20 hvorefter beføjelser i
Grundloven kan overlades til mellemfolkelige myndigheder i
"nærmere bestemt omfang".

"Nærmere bestemt omfang" betyder imidlertid, at der skal være
tale om _begrænset_ omfang. Begrænset af det "nærmere bestemte
omfang", naturligvis. Men når det kommer til Øvroen, så er der
ingen begrænsning. "Danmarks valuta" overlades 100 procent til
Frankfurts forgodtbefindende. Der angives _intet_ "nærmere
bestemt omfang".

2. Det andet rådne figenblad er - ja man tror, det er løgn -
at der i Grundloven tales om mønt, og så tillader de
landsforræderiske politikere sig uden videre bare læse det
bogstaveligt og henholde sig til, at Centralbanken i Frankfurt
ikke laver mønter, og derfor brydes der ikke med Grundlovens
paragraf 26, der jo kun taler om mønter!

Ja, sådan gør man bare, for fårene finder sig i utroligt
meget, og går den, så går den.

Men - den gik ikke.

Men - forræderene har ikke opgivet ævret, de prøver igen. Og
igen og igen. Lige indtil folk har fundet ud, hvor det rigtige
sted er, de skal krydse af. Så stopper afstemningerne.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush