Flere gateways?
Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 20-06-01 13:06

Har lige skiftet til ADSL, dermed ny router.
Tidligere brugte jeg en ISDN router, som jeg (udover Internet) også anvendte
til at koble mig på nogle kunders netværk med.
Jeg har stadig behov for at kunne koble mig på fjerncomputere rundt omkring,
og har derfor nu begge routere kørende, men hvordan kan jeg bestemme hvilken
router jeg vil benytte? Bredbåndsrouteren er jo kun anvendelig til Internet,
mens den anden kan alt det andet.
Jeg sidder på et LAN med en W2000 server (DNS + DHCP + Domaincontroller),
den arbejdsstation jeg benytter til disse seancer er en W2000, men skal galt
være KAN jeg benytte en af dem med "tivoli-programmerne" (Win9x, ME).
Hvad skal jeg gøre - hvad KAN jeg gøre?
Gode råd velkomne...

PFT
Jørgen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-06-01 13:37

On Wed, 20 Jun 2001 14:06:23 +0200, "Joergen M. Joergensen"
<kaliffen@nordat.dk> wrote:

> [...]
> router jeg vil benytte? Bredbåndsrouteren er jo kun anvendelig til Internet,

1) Definér ISDN-routeren som default gateway på Windows-boxen.
2) Lav på ISDN-routeren statiske router til de netværk, så den
kan nå dem, dvs. dine kunders netværk.
3) Lav på ISDN-routeren en default route via ADSL-routeren, til
at nå Internet.

Hvordan det gøres afhænger af, hvilken ISDN-router du har.

Vær også opmærksom på, at kunderne med nogen ret kan sige, at det
setup du har er en sikkerhedsbrist i forhold til deres netværk,
fordi du kan have adgang til Internet og deres net samtidig.

-A
PS: FUT dk.edb.netvaerk.