MS Windows
briani 27239
Vista RC1
Fra : rl

Dato : 29-08-06 23:03

Hej,

Jeg har lige hentet Vista RC1 32 bit, men der får jeg samme fejl, når jeg
forsøger at inst. som med ver. 5472. Den kan ikke finde en cd/dvd driver til
min NEC 3540A DVD brænder, og så gammel er den da heller ikke. Jeg kunne
godt inst. beta2, men dvd drevet virkede nogle gange ikke i beta2 efter
installation.
I RC1 tjekker den åbenbart alllerede i inst. om der er den rigtige driver
til dvd drevet. Hvor finder jeg mon sådan en driver? Det kan da ikke passe
at NEC ikke har udviklet den endnu?

RC1 kan hentes via link fra denne artikel
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28036

På forhånd tak.

Fra : Yildizhan

Dato : 29-08-06 23:22

Hvad med serienummer ??

Ligger det i pakken man downloader ??

På forhånd tak

Fra : rl

Dato : 29-08-06 23:29

> Hvad med serienummer ??
>
> Ligger det i pakken man downloader ??

Jeg har et fra da jeg reg. som beta tester, men så langt er jeg ikke nået
med inst. endnu. Den fejl jeg får, er den samme som nogle andre her
http://www.thehotfix.net/forums/lofiversion/index.php?t2344.html Det kan da
ikke passe at M$ har klokket så meget i det, at der er dvd drev der ikke kan
inst. skidtet?

Fra : NikonPro.dk

Dato : 30-08-06 06:32

"rl" <r-lauritsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.thehotfix.net/forums/lofiversion/index.php?t2344.html Det kan
> da ikke passe at M$ har klokket så meget i det, at der er dvd drev der

Det har jeg også men kan ikke umiddelbart få den til acceptere

Jeg har ingen problemer ellers med installation men stopper ved key
som ikke accepteres.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 07:26

rl wrote:

> [...]
> ikke passe at M$ har klokket så meget i det, at der er dvd drev der ikke kan

min 3540 kan fint klare mosten. den eneste fejl jeg havde under install
var fordi jeg ikke have nok fri plads (fejlen kom da den skulle til at
læse selve installations delen af setup'en)

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Yildizhan

Dato : 30-08-06 00:11

Hvor lang tid kan jeg bruge den ??

Det står der jo intet om

Fra : NikonPro.dk

Dato : 30-08-06 06:30

"Yildizhan" <yildizhaa@ishoejbys.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid kan jeg bruge den ??
>
> Det står der jo intet om

Du kan bruge den til 01 JUN 2007

Fra : Hans

Dato : 30-08-06 14:31

"rl" <r-lauritsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mere her til M$ folk der læser med

http://www.neowin.net/forum/index.php?s=4ce5feccbc441abaecf4071f915717a1&showtopic=474252&pid=587684531&st=0&#entry587684531

Hvad er M$?

Fra : rl

Dato : 30-08-06 16:11

> Hvad er M$?

Microsoft som skovler penge ind og nu vil have 1600 for vista når den
kommer. 500 havde været bedre så kunne de måske sælge til alle.

http://www.newz.dk/forum/item/66594/#

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-08-06 18:45

> Microsoft som skovler penge ind og nu vil have 1600 for vista når den
> kommer. 500 havde været bedre så kunne de måske sælge til alle.
>
> http://www.newz.dk/forum/item/66594/#

Endnu er de da ikke begyndt at tvinge folk til at købe deres styresystemer,
hvis du har lyst kan du bare køre f.eks. Linux eller hvad med en Apple.
Grundet til at det skal være så dyrt kunne jo være at mange kører med
piratkopier, priserne kunne måske sænkes hvis alle betalte istedet for at
folk kommer med den ene utroligste historie efter den anden som undskyldning
for at de er "forbrydere" ved enten at være tyv eller hæler.
Undskyld men jeg er træt af alle de undskyldninger der er køb dog eller lad
vær men kom ikke med undskyldninger
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : John

Dato : 30-08-06 18:57

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en
meddelelse

> Grundet til at det skal være så dyrt kunne jo være at mange
> kører med piratkopier

Jeps, Bill er nærmest på fallit'ens rand.. :))

> Undskyld men jeg er træt

Forstås. Prøv om du ka' få lidt søvn!

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 01:51

"rl" <r-lauritsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> til dvd drevet. Hvor finder jeg mon sådan en driver? Det kan da ikke passe

Kan du ikke (som i gamle dage) smide alle filerne fra dvd'en ind på en
partition og starte installationen derfra?
Ellers sæt et andet drev i midlertidigt :)

mvh
///M

Fra : rl

Dato : 30-08-06 07:26

> Kan du ikke (som i gamle dage) smide alle filerne fra dvd'en ind på en
> partition og starte installationen derfra?
> Ellers sæt et andet drev i midlertidigt :)

Eller jeg kan vente til skidtet virker. XP kører fint nok.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-08-06 09:44

rl wrote:

> RC1 kan hentes via link fra denne artikel
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28036

Jubiii! Den gamle gule højtaler er tilbage igen
Jeg har godt nok forbandet den anonyme grå XP-højtaler langt væk nogle
gange. (jaja, der skal ikke meget til at glæde mig)

Men bortset fra det så kører den helt fint på en Dell D820.
Da jeg ikke havde nogle blanke DVD medier blev den installeret fra HD
fra en kørende XP, men ikke som opgradering.
Alle enheder er fundet og virker som de skal.
Men den har også kun været i luften i 20 minutter indtil videre ;)

Fra : DonE_8700

Dato : 30-08-06 10:37

rl skrev:
> [...]
> at NEC ikke har udviklet den endnu?
>
> RC1 kan hentes via link fra denne artikel

Hvor meget fylder Vista?
--
DonE

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 11:35

DonE_8700 wrote:

> Hvor meget fylder Vista?

Installations mediet ligger på rundt regnet 2.5GB... når skidtet er
pakket ud, 4GB+

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Morten

Dato : 30-08-06 13:32

> Installations mediet ligger på rundt regnet 2.5GB... når skidtet er pakket
> ud, 4GB+
>
> --
> Claus Albæk (kbh.)

Jeg er begyndt at downloade Vista nu. Jeg går ud fra at der skal bruges en
key under installationen. Ligger den på DVD´en når man har brændt iso-filen
ned på skiven eller kører denne beta uden key?

BG

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 30-08-06 13:56

> Jeg er begyndt at downloade Vista nu. Jeg går ud fra at der skal bruges en
> key under installationen. Ligger den på DVD´en når man har brændt
> iso-filen ned på skiven eller kører denne beta uden key?

Er lige med på en lytter. Har samme spørgsmål!

Fra : rl

Dato : 30-08-06 16:09

http://www.newz.dk/forum/item/66595/#

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 17:00

Morten wrote:

> [...]
> key under installationen. Ligger den på DVD´en når man har brændt iso-filen
> ned på skiven eller kører denne beta uden key?

nej, du skal være MSDN medlem eller være skrevet op til Beta2 eller RC1

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : rl

Dato : 30-08-06 11:14

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> min 3540 kan fint klare mosten. den eneste fejl jeg havde under install
> var fordi jeg ikke have nok fri plads (fejlen kom da den skulle til at
> læse selve installations delen af setup'en)

Okay. Kører din 3540 som master eller slave? Hvilken firmware? Min
3540 kører som slave med firmware 1.04.

Det kan være det ikke er en driver til dvd drevet så, men måske
noget controller driver i stedet. Hvilket bundkort kører du med? Jeg
har et Asrock 939 dual sata 2. Det kan være jeg skal prøve at tjekke
om der er kommet en ny chipset driver eller andet til mit bundkort som
virker under Vista?

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 11:33

rl wrote:

> [...]
> har et Asrock 939 dual sata 2. Det kan være jeg skal prøve at tjekke
> om der er kommet en ny chipset driver eller andet til mit bundkort som

den kører som master, men jeg har faktisk lige smidt den i et eksternt
USB kabinet. begge dele kørte fint... jeg har flashet min med en Liggy &
Dee firmware.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : rl

Dato : 30-08-06 22:46

> den kører som master, men jeg har faktisk lige smidt den i et eksternt USB
> kabinet. begge dele kørte fint... jeg har flashet min med en Liggy & Dee
> firmware.

Hvilken version af Liggy & Dee?

Fra : rl

Dato : 30-08-06 22:56

> Hvilken version af Liggy & Dee?

Jeg har nu prøvet den der 1.WB orig. men det virker heller ikke. Drevet
kører også som Master nu.

Jeg ved ikke lige hvad der skal til for at få det til at virke. Det har da
aldrig været et problem før med et OS, så jeg fatter det ikke.

Fra : rl

Dato : 31-08-06 19:59

> [...]
>
> Jeg ved ikke lige hvad der skal til for at få det til at virke. Det har da
> aldrig været et problem før med et OS, så jeg fatter det ikke.

Jeg har nu fået svar fra NEC, så jeg forstår ikke hvorfor det virker for
nogle.

"At this time the ND-Series were not fully certified for the Vista OS.
As soon as any changes / informations available, we will offer this on our
website, www.necd.de or www.de.nec.de under Support&Service."

Men jeg kunne jo godt inst. beta2, bare ikke ver. 5472 og RC1,så det kan
ikke være min pc der er noget med. Alt andet kører også fint.