MS Windows
briani 27239
Hér er hvad man skal betale for Vista.
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-06 20:26

Fra : Hans

Dato : 29-08-06 20:45

news:44f494ce$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.computerworld.dk/art/35368?a=newsletter&i=629
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Fra : Søren Andersen

Dato : 29-08-06 21:14

Hans wrote:
> Nå

Nå?

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.
-- --- ved e-mail: fjern ¤¤¤¤¤ ---

Fra : joke

Dato : 29-08-06 21:10

> http://www.computerworld.dk/art/35368?a=newsletter&i=629
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Og ?

Det er jo en hver frit for om man vil bruge vista xp eller f.eks. Linux.

Så prisen er vel det microsoft mener det kan sælges for.

Hilsen

Johnny

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-06 21:40

joke skrev:

> Så prisen er vel det microsoft mener det kan sælges for.

Ja, og?

Mit budskab var blot til behagelig orientering for gruppens Windowsbrugere

Hvis jeg "vil ha det gratis" har jeg skam både Knoppix og Ubunta liggende

Hans

Fra : Max

Dato : 29-08-06 22:13

Hej Hans

> Mit budskab var blot til behagelig orientering for gruppens
> Windowsbrugere

Spørgsmålet er så hvad man kan bruge en "Canadisk måske pris"
til i danmark, der kommer jo nok en hel masse priser frem der
afhænger meget af hvordan man køber sit software.

Mvh Max

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-06 22:15

Max skrev:

> Spørgsmålet er så hvad man kan bruge en "Canadisk måske pris"
> til i danmark,

Ren underholdning!

> der kommer jo nok en hel masse priser frem der
> afhænger meget af hvordan man køber sit software.

Jamen, dét ser jeg skam osse frem til at der gør!
Hans

Fra : Max

Dato : 29-08-06 22:22

Hej Hans

> Jamen, dét ser jeg skam osse frem til at der gør!

Man skal nok alligevel skifte hardware, så en bundled
løsning vil sikkert være meget billig :)

Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 29-08-06 21:43

On Tue, 29 Aug 2006 22:10:02 +0200, "joke"
<jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom>
wrote:

>"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>
>Og ?
>
>Det er jo en hver frit for om man vil bruge vista xp eller f.eks. Linux.

Og? ;)

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Holst

Dato : 29-08-06 22:05

joke wrote:

> Det er jo en hver frit for om man vil bruge vista xp eller f.eks. Linux.

De fleste i denne gruppe er vel i en omfang interesserede i Windows.

> Så prisen er vel det microsoft mener det kan sælges for.

Det har du givetvis ret i.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-06 22:18

Holst skrev:

> Det har du givetvis ret i.

ROFL
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 30-08-06 10:39

> http://www.computerworld.dk/art/35368?a=newsletter&i=629
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
++++++++++++++++

Der er jo som regel mulighed for at få en alternativ pris på et Windows
system.

Windows er så godt lavet at der ikke er noget alternativ i dag efter min
uforbeholdne mening.

Windows XP er faktisk så perfekt at jeg må glædes hver dag over de mange
muligheder det giver brugeren.

Det er svært for mig at se hvordan Vista vil kunne slå igennem over for sin
værste konkurrent Windows XP.

Vista kræver 500 megaram.
XP kræver 128 megaram.

XP er ikke DRM-kontrolleret i hoved og r..
Det bliver Vista efter hvad man har kunnet læse på nettet.

Det Vista vil slå sig op på er "sikkerhed"
Alle drivere skal være godkendt til systemet.
Men bagdelen er jo at jo mere "Flødeskum og krymmel, samt chokoladekringler
der er på styresystemets Othellolagkage."
Jo langsommere kører det.
Jo længere skal man vente på opstart og at alle tillægsmodulerne skal køre.
Endvidere, jo mere der kører af processer i baggrunden, jo langsommere går
det.

Lad mig tage et eksempel:
En person har skrællet en XP for al fedt.
Derefter kan XP køre på en maskine med 32 megaram!
Han beskrev hvordan det store spring var opnået.
Han havde blandt andet fjernet Internet Explorer fra systemet hvor den kører
integreret og sløver systemet ned.
Så kan man som add-on installere en browser på systemets overflade som et
program.

Det var i den retning at udviklerne skulle orientere sig.
Et hurtigere system der ikke stiller ustanselige krav til at kassere
maskiner og skifte ud.
Men jeg kan se at amerikanerne her, som altid kun har pengene for øje.
Mere køb og smid væk.
På Virtual PC har jeg som sagt Win95,-98-og Me.
De starter op som lyn og torden når man sammenligner med XP.

Microsofts systemer bliver sløvere og sløvere-de er amerikanere, de kan ikke
fornægte sig selv-målet er at spise hele verden.))
At man så får verden til at fylde så meget i maven at man skal hentes op fra
sengelejet med en kran, skænker amerikanerne ikke en tanke.
Deres kultur kan ikke tænke i lethed og hurtighed.
Men det kan vores danske-.

Vi venter på Vista-det "350 kilo tunge styresystem."

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 13:10

Lyrik skrev:

> Der er jo som regel mulighed for at få en alternativ pris på et
> Windows system.

Ja ja - indlægget var bare en appetitvækker

> Windows er så godt lavet at der ikke er noget alternativ i dag efter
> min uforbeholdne mening.

Også *mon* mening.

> Windows XP er faktisk så perfekt at jeg må glædes hver dag over de
> mange muligheder det giver brugeren.

Samme hér!

> Det er svært for mig at se hvordan Vista vil kunne slå igennem over
> for sin værste konkurrent Windows XP.

Dét der er det *eneste* problem er at XP vil blive udfaset om godt 5 år!

Var der livsvarig support beholdt jeg gladeligt de 4 XP'er vi har - og købte
en blærbar i dag osse med XP på.

Men nu venter jeg til den kommer med Vista på for ikke at skulle opgradere
om ½ år.

> [...]
> som et program.
>
> Det var i den retning at udviklerne skulle orientere sig.

Men hvis man kan gøre det selv er der vel tale om et luxus-problem?

> Et hurtigere system der ikke stiller ustanselige krav til at kassere
> maskiner og skifte ud.
> Men jeg kan se at amerikanerne her, som altid kun har pengene for øje.
> Mere køb og smid væk.

Dét kommer vel næppe som nogen overraskelse?!

Også andre folkeslag end amerikanerne kan gøre dem den kunst efter
Hans