Farver og tabeller
Fra : Kristina

Dato : 29-08-06 17:29

Hejsa,

Jeg er lige begyndt at lære HTML og lidt af CSS. Jeg har problemet med
at lave farver på en enkelt celle i tabellen. Når jeg prøver at bruge
coden: <table style="background-color:#ff0000;">, bliver de andre celler
farvet, men ikke denne cell, der skal få baggrund farver. Hvilken code
skal jeg bruge?

Tak i forhånd,
Kristina

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-08-06 17:45

"Kristina" wrote in message...
> [...]
celler
> farvet, men ikke denne cell, der skal få baggrund farver. Hvilken code

Hvis du har mulighed for at uploade din kode og så give adressen her,
vil det vlre nemmere at hjælpe.

når du sætter style på <table>, så sætter du på hele tabellen.

For at farve en enkelt celle, skal du ind på <td>

dvs, det f.eks. kan se sådan ud...

MVH
Rune

Fra : Kristina

Dato : 29-08-06 18:05

Rune Jensen пишет:

> celler

> Hvis du har mulighed for at uploade din kode og sЕ give adressen her,
> vil det vlre nemmere at hjФlpe.
>
> nЕr du sФtter style pЕ <table>, sЕ sФtter du pЕ hele tabellen.
>
> For at farve en enkelt celle, skal du ind pЕ <td>
>
> dvs, det f.eks. kan se sЕdan ud...

> MVH
> Rune

Mange mange tak. Det virker nu! Det er et meget godt sted her for at få
hjælp, da jeg ikke kan nå alle ting på vores introduktion kursus. Det
går vildt hurtigt. Pyha :)

Tak for hjælpen igen.

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-08-06 20:34

"Kristina" wrote in message...

> Mange mange tak. Det virker nu! Det er et meget godt sted her for at

> hjælp, da jeg ikke kan nå alle ting på vores introduktion kursus. Det
> går vildt hurtigt. Pyha :)
>
> Tak for hjælpen igen.

Selvtak, det var såmænd så lidt

MVH
Rune

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 21:22

"Kristina" <kristina@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mange mange tak. Det virker nu! Det er et meget godt sted her for at få
> hjælp, da jeg ikke kan nå alle ting på vores introduktion kursus. Det går
> vildt hurtigt. Pyha :)

Håber da ikke jeres introduktions kursus lærer jer tabeldesign Men nu
kan tabellen jo selvfølgelig også være anvendt til meget andet

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk