64-bit
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-08-06 17:09

Jeg skal have bygget en dual 64-bit maskine, hvor de enkelte cpu'er også har
hyper-threading eller dual-core. Selvfølgelig med et passende bundkort
hertil. Gode forslag?

Hvilke CPU'er er 64-bit p.t.?
AMD Athlon 64 og ?

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 17:16

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> hyper-threading eller dual-core. Selvfølgelig med et passende bundkort

Core 2 Duo

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Hans

Dato : 29-08-06 17:19

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> Core 2 Duo

Kan den køre i dual-cpu opsætning?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 17:58

Hans wrote:

> Kan den køre i dual-cpu opsætning?

Det kan Athlon64 heller ikke, jeg formoder han har rodet lidt rundt i
spørgsmålet.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-08-06 17:21

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Core 2 Duo

Jeg kan ikke se dette ud af intels hjemmeside. Der er det kun itanium, som
100% sikkert er markeret som 64-bit.

Kan core 2 duo eller xeon afvikle windows xp 64-bit?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-08-06 17:24

Uffe Kousgaard <oh@no.no> skrev 2006-08-29:
> [...]
> 100% sikkert er markeret som 64-bit.
>
> Kan core 2 duo eller xeon afvikle windows xp 64-bit?

Hvis de har Intel® EM64T, se f.eks.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL9S8

Thomas

Fra : Hans

Dato : 29-08-06 17:26

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> itanium, som 100% sikkert er markeret som 64-bit.
>
> Kan core 2 duo eller xeon afvikle windows xp 64-bit?

Jeg tror mere du skal kigge lidt på AMD's Opteron CPU'er.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 18:00

Hans wrote:

> Jeg tror mere du skal kigge lidt på AMD's Opteron CPU'er.

Woodcrest giver mere smæk for skillingen.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 17:59

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> 100% sikkert er markeret som 64-bit.
>
> Kan core 2 duo eller xeon afvikle windows xp 64-bit?

ja, både Conroe og Woodcrest kan afvikle XP64 (jeg kører selv XP64 på en
Conroe pt.)

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Esben

Dato : 29-08-06 17:36

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> har hyper-threading eller dual-core. Selvfølgelig med et passende bundkort

Xeon 5xxx er værd at kigge på.
Mængden af tilgængelige bundkort er dog noget mindre end for 1-vejs
løsninger.

--
Esben

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-08-06 19:26

Så mulighederne er altså reduceret til Intel Xeon og AMD Opteron, hvis det
skal være 64-bit og man kan montere 2 af dem på et bundkort?

Og i følge Claus og Esben er det Xeon, serie 5xxx der giver mest for
pengene? Så valget kunne f.eks. være

2 x Dual Core Xeon 5110 1.6 GHz
ASUS DSBV-D
6124 kr.

Eller

2 x Opteron 144, 1.8 GHz
MSI K8T MASTER2-FAR7
3687 kr.

Løsninger baseret på alm. Xeon er også en del billigere end dual core.
Priser fra getmore.dk

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 30-08-06 07:19

On Tue, 29 Aug 2006 20:25:40 +0200, Uffe Kousgaard wrote:

> 2 x Opteron 144, 1.8 GHz
> MSI K8T MASTER2-FAR7
> 3687 kr.

Opteron 144 er en singlecore CPU til sokkel 939...
Så vidt jeg husker kan Opterons i 1xx serien ikke køre SMP/i
dual-bundkort - det kræver CPU'er fra 2xx serien. Hvis det skal være
dualcore er mulighederne så Opteron 265, 270, 275 eller 285 og her er
prisen ikke så "spændende"....

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-08-06 08:25

"Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> wrote in message

> Opteron 144 er en singlecore CPU til sokkel 939...

OK, en fejl ved søgefunktionen på www.edbpriser.dk. Hvis man specificerer
processor=opteron 100 serie og understøttelse af 2 cpu'er, dukker MSI
bundkortet nedenfor op, men dette bundkort er socket 940 og det opdagede jeg
ikke.

> Så vidt jeg husker kan Opterons i 1xx serien ikke køre SMP/i
> dual-bundkort - det kræver CPU'er fra 2xx serien.

Rigtigt, jeg kan huske at have hørt det før.

> Hvis det skal være
> dualcore er mulighederne så Opteron 265, 270, 275 eller 285 og her er
> prisen ikke så "spændende"....

Ja, så nåede jeg frem til denne liste:

2 x Opteron 244, 1.8 GHz (socket 940)
MSI K8T MASTER2-FAR7
4575 kr.

eller

2 x Xeon 2.8 GHz (socket 604)
ASUS NCLV-D2 (mange alternativer)
5350 kr.

eller

2 x Dual Core Opteron 265, 1.8 GHz (socket 940)
MSI K8T MASTER2-FAR7
5925 kr.

eller

2 x Dual Core Xeon 5110 1.6 GHz (socket LGA771)
ASUS DSBV-D
6124 kr.

Fra : Jeppe Høiby

Hvis maskinen skal køre 24/7, så skulle du måske kigge på strømforbrug
på de enkelte CPU'er.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-08-06 22:45

"Jeppe Høiby" <invalid@example.com> wrote in message

> Hvis maskinen skal køre 24/7, så skulle du måske kigge på strømforbrug på
> de enkelte CPU'er.

Det skal den heldigvis ikke - langt fra. Men tak for tippet.

hilsen
Uffe