Skærme
Fijala 3554
Ny Samsung skærm ikke til holde ud at se p~
Fra : Magnus

Dato : 29-08-06 15:19

Samsung SyncMaster 205BW - Flad skærm - TFT - 20" - widescreen - 1680 x 1050
/ 75 Hz - 300 cd/m2 - 700:1 - 6 ms - 0.258 mm

Har lige modtaget ovennævnte skærm og tilsluttet den, installerede skærm
drivers, valgt opløsning 1680 x 1050.

Men er lidt urolig ikke noget man let opdager andet end de grå felter i
menuer osv. i windows er lidt urolige og man bliver meget træt i øjnene
efter kort tids brug.

Er det skærmfrekvensen som er for lav? Den står til 60 Hz og jeg kan ikke
vælge andet. På min gamle og nu defekte skærm kørte jeg 75 Hz for ikke at
have dette problem.

Hvad er der galt?

/Magnus

Fra : f00ge

Dato : 29-08-06 17:27

Jeg har samme problem med min Viewsonic 17" TFT.
Kunne også kun løse dte ved at tvinge den op i 75hz via NVidia control
panel.

Sjovt nok, så hørte jeg, at den alligevel aldrig kommer over 60Hz når man
kører den over DVI. Men jeg kunne nu alligevel mærke helt tydelig forskel,
når jeg satte den til 75Hz - om den virkelig så gjorde det eller ej...

Fra : Magnus

Dato : 31-08-06 18:30

Kan det være mit grafikkort som ikke kan give et bedre signal?

Jeg husker ikke lige hvad det er men det er ikke helt nyt og jeg bruger den
ikke til spil og anden tung grafik kun billedredigering i photoshop.

Kunne det være en ide at udskifte mit grafikkort og hvad kan anbefales når
ikke jeg gider at give en formue for et grafikkort som blot skal vise
billeder og tekst?

/Magnus

Fra : f00ge

Dato : 01-09-06 12:12

6800 GT.
Burde være nok. :)

Fra : Kent

Dato : 11-11-06 02:57

Magnus skrev:
> [...]
> vælge andet. På min gamle og nu defekte skærm kørte jeg 75 Hz for ikke at

Jeg har lige hentet sådan en skærm i går (fredag). Og har siddet i 8
timer ved skærmen. Den står støt og rolig og ved 60 Hz. Tilsluttet via
DVI på ATI X800 kort. Der var i øvrigt en opdatering til driveren på
windows update.

Jeg ved ikke om der er en forskel ved tilslutning via DVI- og VGA-kabel.
Men jeg går udefra, at du har brugt de medfølgende kabel.

--

Kent