Stones i Horsens - tip til kørsel.
Fra : Peter

Dato : 29-08-06 10:32

Jeg var i Horsens og se Madonna i torsdags, og for sat.. der var mange
biler på vejene. Specielt efter Fredericia.
Derfor - kommer du SYDFRA, så kør fra omkring Vejle og kør ad hovedvej
170. Den bringer dig helt frem til Horsens, og man kan SAGTENS parkere
tættere på byen end hvis man man benytter de foreslåede
parkeringsarealer hvor man skal hoppe på en bus. Der er MEGA kamp om
plads på bussen på vej hjem igen ...
Når du kører hjemad igen, så tag 170'eren tilbage. Du vil ikke fortryde det!

Mvh. Peter

Fra : Max

Dato : 29-08-06 11:09

Hej Peter

> Jeg var i Horsens og se Madonna i torsdags, og for sat.. der var mange
> biler på vejene. Specielt efter Fredericia.

Jeg bor 300 meter øst for koncertområdet og her var der ingen parkerings-
problemer, gaden jeg bor i ender oppe i afspærringen ind til koncertpladsen.
Her var der vel 20 ekstre biler i gaden, der er vel plads til 100.
Hemligheden er at komme ind i Horsens på nordsiden af fjorden østfra,
jeg kom selv ind fra vest, ude fra Nørre Snede kl: 16:00 på Madonnadagen,
fulgte de små veje nord om byen og kom ind fra øst uden problemer.
Vi kørte under køerne på motorvejen :)

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 29-08-06 11:43

Peter wrote:

> 170. Den bringer dig helt frem til Horsens, og man kan SAGTENS parkere
> tættere på byen

Ja, det er glimrende. Så har alle de fulde fans også nogle steder at
stille deres tomme øl, som man kunne se visse steder efter
Madonna-koncerten.

Fra : Max

Dato : 29-08-06 12:02

Hej Holst

> Ja, det er glimrende. Så har alle de fulde fans også nogle steder at
> stille deres tomme øl, som man kunne se visse steder efter
> Madonna-koncerten.

Som jeg siger, hold jer øst for koncertområdet :)

Mvh Max

Fra : Ralph Køster

Dato : 29-08-06 18:46

Til Madonna koncerten kørte jeg ind til midtbyen for at stille motorcyklen.
Jeg cirklede lidt rundt på småvejene vest for koncertområdet men fandt ikke
et passende sted at stille den. Det var meget stejle småveje.
Men der cirklede også en MC-betjent rundt der forhindrede os i at stille
vores køretøjer fra os på de småveje.
Så at han henvendte sig til en billist. Der var ikke noget P-forbud i
området, så jeg kan ikke se hvorfor han skulle smide folk væk derfra.
Det er vel lovligt at parkere på offentlig vej.
Jeg fandt i stedet for en spot nede på et lille torv ved Hydro/texaco tanken
(tror jeg nok det var)

Det er jo også nemmere med en MC end med en bil.

Ralph.

Fra : Max

Dato : 29-08-06 19:50

Hej Ralph

> Jeg fandt i stedet for en spot nede på et lille torv ved Hydro/texaco
> tanken (tror jeg nok det var)

Det hedder Nørretorv og er så det tætteste du kan komme kørende
på koncertpladsen vestfra. Og ja det er en Hydro/Texaco tank,
ejeren hedder forøvrigt Bruno :)

Mvh Max

Fra : Brian

Dato : 29-08-06 21:04

Ralph Køster skrev:

> Så at han henvendte sig til en billist. Der var ikke noget P-forbud i
> området, så jeg kan ikke se hvorfor han skulle smide folk væk derfra.
> Det er vel lovligt at parkere på offentlig vej.

Jojo, men det er mildest talt røv irriterende for os der bor i Horsens, hvis
alle vælger at smide deres dyt inde i byen. Der er ikke ligefrem en overflod
af parkeringsmuligheder i byen i forvejen.

Når de nu har arrangeret de shuttlebusser, kan man vel lige så godt benytte
dem.

/Brian

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 30-08-06 08:16

The weakest link "Brian" <nej@tak.du>, dared to write this anyway:

>Jojo, men det er mildest talt røv irriterende for os der bor i Horsens, hvis
>alle vælger at smide deres dyt inde i byen. Der er ikke ligefrem en overflod
>af parkeringsmuligheder i byen i forvejen.

Snøft, snøft, snøft. Burde du ikke bare være en smule glad for at din
lorteby er kommet på landkortet for andet end et fængsel og et
defensivt spillende fodboldhold?

Hvor mange millioner var det lige, Madonna-tøserne genererede i
Horsens i torsdags?

Fra : Holst

Dato : 30-08-06 08:20

Thomas Lund Hansen wrote:

> Snøft, snøft, snøft. Burde du ikke bare være en smule glad for at din
> lorteby er kommet på landkortet for andet end et fængsel og et
> defensivt spillende fodboldhold?

Har de et fodboldhold? Aldrig hørt om det.

Rigtig mange kender til gengæld til Horsens for deres middelalderfestival.

> Hvor mange millioner var det lige, Madonna-tøserne genererede i
> Horsens i torsdags?

Tøserne? Der var kun én! Det var den samme "tøs", der skiftede tøj flere
gange under showet ...

Fra : Ralph Køster

Dato : 30-08-06 15:06

Ja indbyggerne skal da ikke brokke sig nu hvor de endelig har fundet en måde
at få os sjællændere derover på.
Vær du glad for at din by tager sådanne initiativer.
Bor selv i Helsingør som er ved at være en glemt by efter at Hillerød er det
centrale i amtet.

Så lad være med at brokke dig.

RK

Fra : Brian

Dato : 30-08-06 20:20

Ralph Køster skrev:
> Ja indbyggerne skal da ikke brokke sig nu hvor de endelig har fundet
> en måde at få os sjællændere derover på.

Om sjællænderne kommer eller ej, er jeg personligt ligeglad med. Jeg synes
dog jeg kan fornemme at en del sjællændere har det svært med, at ikke alt
foregår på Sjælland længere.

Men det glæder mig da, at Horsens får anden omtale, end at være en
fængselsby.

> Vær du glad for at din by tager sådanne initiativer.

Der sker nu en del her i byen...

> Så lad være med at brokke dig.

Det skulle ikke tolkes som brok, det var for at forklare hvorfor der er
behov for at folk ikke parkerer i midtbyen, når arrangørerne nu har lavet
(for de fleste) bedre alternativ.

/Brian

Fra : Brian

Dato : 30-08-06 20:15

Thomas Lund Hansen skrev:

> Snøft, snøft, snøft. Burde du ikke bare være en smule glad for at din
> lorteby er kommet på landkortet for andet end et fængsel og et
> defensivt spillende fodboldhold?

Nææ, nu er vi jo bare kendt for at gøre en Madonna koncert til en skandale.
Desuden var det jo heller ikke den første event her i byen, der har fået
omtale i medierne.

Horsens er stadig en relativ lille by, 85000 ekstra mennesker og 16000
ekstra biler, kan mærkes.

Jeg har intet imod at der afholdes en koncert i byen, men vælger alle at
gøre som de har lyst til, vil det være kaos for alle parter. I det her
tilfælde, havde de tænkt så langt at de ville holde de besøgende biler ude
af byen, ved at bruge shuttlebusser.

Vi fik dog bekræftet, at sjællændere/københavnere har det rigtig skidt med,
at ikke alt foregår hos dem.

> Hvor mange millioner var det lige, Madonna-tøserne genererede i
> Horsens i torsdags?

Det ved jeg ikke, men jeg får nu ikke noget ud af dem, så hvad er din pointe
?

/Brian

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 01-09-06 08:03

The weakest link "Brian" <nej@tak.du>, dared to write this anyway:

>Det ved jeg ikke, men jeg får nu ikke noget ud af dem, så hvad er din pointe
>?
>
>/Brian

Jeg er nu ret sikker på, at du indirekte får noget ud af dem. Penge
genereret i Horsens kommer gennem skat Horsens Kommune til gode. Så
hvis du bor i Horsens, får du noget ud af dem.

Fra : Max

Dato : 30-08-06 21:38

Hej Thomas

> Snøft, snøft, snøft. Burde du ikke bare være en smule glad for at din
> lorteby er kommet på landkortet for andet end et fængsel og et
> defensivt spillende fodboldhold?

Nu kunne det jo være man havde valgt at bo i provinsen for
at have lidt fred :)

> Hvor mange millioner var det lige, Madonna-tøserne genererede i
> Horsens i torsdags?

Åbenbart ikke nok

http://www.horsens-folkeblad.dk/default.asp?artikelid=20869

Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-08-06 21:59

> Åbenbart ikke nok

Det ændrer vi på søndag

Fra : Ralph Køster

Dato : 31-08-06 00:11

Personligt har jeg det nu ikke skidt med at det blev holdt i Horsens. Jeg
havde lidt reklemationer over den MC jeg havde købt hos Brdr. Jensen i
Horsens og envidere overnattede vi hos min kærestes mor i Silkeborg og det
er jo en dejlig vej fra Horsens til Silkeborg.

I mit tilfælde er gruden til at jeg parkerede i midtbyen den at : Jeg kom ud
til P-vest og ville parkere min Honda Blackbird.
Derude var det ene og alene græs man kunne holde på og det ogner en MC sig
ikke til. Den synker i.
Ellers havde jeg også holdt derude. Men efterfølgende er jeg nu glad for at
jeg gjorde det. Jeg gik lidt før koncerten sluttede for at undgå trafikken
og det havde jo ikke været muligt hvis jeg skulle have været med
Shuttle-bus.

I øvrigt syntes jeg at det havde været mere logisk hvis man havde lavet de
p-pladser tætere på byen, så folk kunne havd gået frem og tilbage. Der var
vel ca 4 km. fra p-vest til centrum. Hvad med om de havde benyttet skoler og
andre offentlige institutioners p-pladser til et sådant formål?

Ralph.

Fra : Max

Dato : 31-08-06 07:15

Hej Ralph

> [...]
> tilbage. Der var vel ca 4 km. fra p-vest til centrum. Hvad med om de
> havde benyttet skoler og andre offentlige institutioners p-pladser

Nu er alle pladser i byen brugt, der er simpelt hen ingen steder
at anbringe flere biler inde i byen, selv på almindelige dage
er der mangel på plads inde i byen.

Jeg syntes man skulle overveje at leve en plads ude ved en af
motorvejsafkørslerne hvor man kunne afholde den slags
arrangementer.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 31-08-06 07:58

Ralph Køster wrote:

> [...]
> vel ca 4 km. fra p-vest til centrum. Hvad med om de havde benyttet skoler og
> andre offentlige institutioners p-pladser til et sådant formål?

Mange af disse P-pladser er jo i brug i dagtimerne, og mange folk kom jo
ganske tidligt. Jeg ankom ca. kl. 14 til P-Nord, og her var den første
parkeringsplads allerede ved at være fuld på det tidspunkt.

Jeg tror også, at et formål var at få parkeringspladserne ud af byen. Få
dem forholdsvis tæt på motorvejen, så folk nemt kan komme væk. Jo
tættere på midtbyen, desto større chance for trafikkaos.