MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win Xp
Fra : KC

Dato : 28-08-06 17:41

Hejsa!

Vil investere i en Win xp - når der så står 1 bruger kan jeg så kun
installere den på 1 pc eller på alle 4 pc i huset?

Blokerer den når den er inst en gang??

mvh

KC

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-06 17:57

Den 28-08-06 18.41 skrev KC følgende:

> Vil investere i en Win xp - når der så står 1 bruger kan jeg så kun
> installere den på 1 pc eller på alle 4 pc i huset?

Du kan jo prøve at gætte, om "1 bruger" betyder "1 bruger" eller "4
brugere"

> Blokerer den når den er inst en gang??

Efter installationen skal Windows aktiveres. Er det allerede blevet
aktiveret på én computer, kan du ikke uden videre aktivere det på en
anden computer. Du kan sagtens bruge Windows efter installationen, også
selvom det ikke er blevet aktiveret. Men det er en kort fornøjelse, for
hvis du ikke aktiverer inden 30 dage, kan Windows ikke længere startes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : KC

Dato : 28-08-06 19:49

> Den 28-08-06 18.41 skrev KC følgende:
>
> Du kan jo prøve at gætte, om "1 bruger" betyder "1 bruger" eller "4
> brugere"

Synes bare jeg kunne huske at den xp jeg købte for år tilbage måtte jeg
inst. på flere maskiner inden for husstanden, men det er jo så ikke
rigtig.... Men der har da aldrig været problemer hver gang jeg skiftede pc
og så inst den igen..

mvh
KC

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-06 20:36

Den 28-08-06 20.48 skrev KC følgende:

> Synes bare jeg kunne huske at den xp jeg købte for år tilbage måtte jeg
> inst. på flere maskiner inden for husstanden, men det er jo så ikke
> rigtig....

Nej, en almindelig licens til Windows har altid kun dækket én computer
ad gangen - OEM versioner kun én computer, punktum!

> Men der har da aldrig været problemer hver gang jeg skiftede pc
> og så inst den igen..

Efter et vist stykke tid, "nulstilles" aktiveringen, så man rent faktisk
kan installere på en anden computer uden problemer. Det ændrer dog ikek
på, havd man må efter licensen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-06 12:52

KC wrote:
> Men der har da aldrig været
> problemer hver gang jeg skiftede pc og så inst den igen..

Nej - efter et par måneder bliver den nulstillet og kan aktiveres
igen.

Ellers er de betingelser, som Kim også nævner og som man
accepterer ved installationen - og som ingen læser

En OEM version må kun installeres på EN pc - og når pc'en dør -
så dør licensen til OEM versionen også.

Så kan man i stedet købe en ikke-OEM version - den må stadig kun
være installeretpå en PC - men til forskel fra OEM versionen, så
må den gerne flyttes til en anden PC - bare den kun er
installeret på en pc ad gangen.

Der findes også flerbrugerversioner til f.x. 3 brugere - men de
er stort set lige så dyre som 3 stk OEM versioner.

Så er der Corporate versioner, der bruges af firmaer med mange
brugere - men det skal vist være rigtig mange, før det kan betale
sig.

Så er der upgrade versioner, der kræver at man har en tidligere
Windows f.x. en 98 i forvejen....

Og sikkert flere andre

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans

Dato : 28-08-06 23:20

"KC" <etiketter@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil investere i en Win xp - når der så står 1 bruger kan jeg så kun
> installere den på 1 pc eller på alle 4 pc i huset?

Du kender jo godt svaret.

Fra : KC

Dato : 29-08-06 04:56

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> Du kender jo godt svaret.

Næ så behøvede jeg jo ikke at spørge... Hvis du ikke har nyt at tilføre
debatten - hvorfor skriver du så?

Mvh

KC

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 29-08-06 23:02

> "Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> Næ så behøvede jeg jo ikke at spørge... Hvis du ikke har nyt at tilføre
> debatten - hvorfor skriver du så?

Ignorer det fjols. Trolden kender heller ikke svaret.

Flemming Nielsen

Fra : Lyrik

Dato : 28-08-06 23:23

> [...]
>
> Vil investere i en Win xp - når der så står 1 bruger kan jeg så kun
> installere den på 1 pc eller på alle 4 pc i huset?

+++++++++++++++++++
Den blokerer efter 2 installationer så vidt jeg husker.

Hilsen
Jens

Fra : Hans

Dato : 29-08-06 00:46

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> "KC" <etiketter@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++++
> Den blokerer efter 2 installationer så vidt jeg husker.
>
> Hilsen
> Jens

Nå. Mon du husker rigtigt?

Fra : Lyrik

Dato : 30-08-06 10:05

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Nå. Mon du husker rigtigt?
+++++++++++++++++++
Ja det gør jeg.
Den registrerer uden problemer minimum 2 gange.

Hilsen
Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-06 12:39

Lyrik wrote:
> Den blokerer efter 2 installationer så vidt jeg husker.

Ikke helt - hvis der er et par måneder mellem installeringerne,
så er den blevet "nul-stillet" og kan godt installeres igen.

Og det er ikke under installeringen at den brokker sig - det er
først, når man aktiverer den.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kenneth

Dato : 29-08-06 06:36

> [...]
>
> Vil investere i en Win xp - når der så står 1 bruger kan jeg så kun
> installere den på 1 pc eller på alle 4 pc i huset?

Jeg købte en oem version til 600 kr.
Den er installeret og aktiveret på 3 pc'er (herhjemme) inden den brokkede
sig over at den allerede var aktiveret.
Nu har jeg købt en til og den virker da sikkert også nogle flere gange

/Kenneth

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-06 12:35

Kenneth wrote:
> Jeg købte en oem version til 600 kr.
> Den er installeret og aktiveret på 3 pc'er (herhjemme) inden
> den brokkede sig over at den allerede var aktiveret.

Svaret er ja - man KAN godt - men MÅ ikke

Hvis du læser de betingelser, som du accepterede ved
installeringen, sp bekræftede du at den kun installeres på en
pc - og med OEM version, så må den ifølge de betingelser, som du
har accepteret kun installeres på en PC i dens levetid - dvs at
når den PC dør, så dør licensen til OEM-versionen også.

> Nu har jeg købt en til og den virker da sikkert også nogle
> flere gange

Samme betingelser.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Peter

Dato : 29-08-06 12:08

> [...]
>
> Vil investere i en Win xp - når der så står 1 bruger kan jeg så kun
> installere den på 1 pc eller på alle 4 pc i huset?

Ellers er der jo noget der hedder et "aktiverings crack"

PeterB

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-06 16:08

Peter skrev:

> Ellers er der jo noget der hedder et "aktiverings crack"

Er dét noget du kan få til at virke? - sidst jeg prøvede (på en lovlig
installation) kunne jeg nemlig ikke.
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 30-08-06 10:08

> Er dét noget du kan få til at virke? - sidst jeg prøvede (på en lovlig
> installation) kunne jeg nemlig ikke.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
+++++++++++++
WPA_Kill.exe

Virker hver gang.

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 12:19

Lyrik skrev:

> WPA_Kill.exe
>
> Virker hver gang.

Kunne være sjovt!

Vil prøve at dyrke det på en gammel pc
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 12:30

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kunne være sjovt!
>
> Vil prøve at dyrke det på en gammel pc

Nå - får generelle advarsler og advarsler om trojanske heste hvis jeg prøver
at downloade WPA_Kill.exe

Du må gerne smide det til mig hvis du har noget du kan stå inde for:

xp1 snabela nypost danmark
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 30-08-06 12:49

> [...]
> prøver at downloade WPA_Kill.exe
>
> Du må gerne smide det til mig hvis du har noget du kan stå inde for:

Så skal du emaile mig din rigtige adresse.

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-06 12:52

Lyrik skrev:

> Så skal du emaile mig din rigtige adresse.

Done
Hans