August måneds 'Hvad hører du for tiden?*
Fra : -V-

Dato : 28-08-06 13:00

Er det ikke en 1000-årskrig siden, vi sidst har haft den her?

Jeg starter:

The Feeling - 'Twelve stops and home'. Fint lille album, primært
drevet af radiohittet Fill My Little World, men hele albummet rykker
ganske godt.

Disillusion - 'Back To Times of Splendor'. Det er tysk, det er
progressiv trash og det er sindssygt fedt. Et minialbum, som har hevet
mig baglæns ind i fuglekassen, især titelnummeret som rykker rundt i
2-3 genrer på 13 minutter.

Muse - 'Black Holes and Revelations'. Sikke en overraskelse. Aldrig
lagt mærke til Muse før, på trods af påbud fra flere af de faste
skribenter. Albummet er en stor bastard af ELO, Queen, Radiohead og
britpop, og er udover at være afsindigt velspillet også enormt
fængende.

Coheed & Cambria - Good Apollo I'm Burning Star.... Mærkelig og dog
så dragende album. Kompleks og velspillet og sært. Synd at de udeblev
fra Roskilde.

Boblere:
ABBA - Just Like That. Fandt ved en mindre tilfældighed dette (for
mig) ukendte nummer på en opsamlingsboks, og blev hooked. Dette nummer
har vel alt det der definerer det bedste ved ABBA (og der er meget!).
Fyha, det er skønno.

George Thorogood og Albert Collins - Madison Blues. For fanden da. For
hede hule helvede da. Det her.....det er fedt udover enhver
beskrivelse. Liveversionen af Thorogoods nummer, taget fra Live Aid
dvd'en. Albert Collins sætter alt og alle til vægs med sin sublime og
alligevel svært henkastede soli.

Whitesnake - Breakdown. Et nummer fra David C's mere bluesorienterede
tid, før han begyndte at bruge for meget hairspray. Sejt og gyngende,
og mere end smittende.

Hvad med jer?

-V-

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 28-08-06 13:15

Bob Dylan "Time Out of Mind"

Peter Sommer "Destruktive Vokaler"

Sigur Ros ()

Arctic Monkeys "Whatever people say I am...."

David Bowie "The rise and fall of Ziggy Stardust....."

Fra : Holst

Dato : 28-08-06 13:35

-V- wrote:

> [...]
> mig) ukendte nummer på en opsamlingsboks, og blev hooked. Dette nummer
> har vel alt det der definerer det bedste ved ABBA (og der er meget!).

Og hvad er der så for en opsamling, du har fundet den på? Jeg troede jo
lidt, at jeg havde det meste ABBA - om ikke andet så i boksen The
Complete Studio Recordings.

På denne finder jeg dog også på cd'en 'Rarities' et medlem af demoer,
ufærdige sange og lignende et kortere udsnit af denne sang.

Ja, ABBA blev bedre og bedre med tiden, og det er synd, at vi aldrig fik
det niende album, som Just Like That vist var tilsigtet. Dog må jeg
erkende, at jeg synes, ABBA har lavet flere sange, som er bedre end
denne, men måske skal man bare lytte lidt mere til den. Om ikke andet er
det en fin saxsolo.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-06 13:38

-V- <valdemarj@gmail.com> wrote:

> Hvad med jer?

Saturnus - Veronica Decides to Die
Opeth - Deliverance og Damnation
System of a Down - Mesmerize og Hypnotize
Tool - 10.000 days

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-08-06 14:42

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Tool - 10.000 days

Yea! Fedt album, den hører jeg også. Så har jeg i øvrigt genfundet den
forrige; Lateralus. Også A Perfect Circle, da jeg godt kan li' den måde
Maynard bruger sin alt for fede stemme på deres musik.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-06 15:08

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
> forrige; Lateralus. Også A Perfect Circle, da jeg godt kan li' den måde
> Maynard bruger sin alt for fede stemme på deres musik.

Så håber jeg du så dem på Roskilde ... :) .. gå hjem Guns'n'roses og
Roger Waters :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : -V-

Dato : 28-08-06 14:08

Holst skrev:

> Og hvad er der så for en opsamling, du har fundet den på? Jeg troede jo
> lidt, at jeg havde det meste ABBA - om ikke andet så i boksen The
> Complete Studio Recordings.

Det er nemlig sidstnævnte, som jeg oprindeligt fandt nummeret på.
Fra omkring 2:30 oder so af medleyet 'ABBA Undeleted' på cd 9.

> På denne finder jeg dog også på cd'en 'Rarities' et medlem af demoer,
> ufærdige sange og lignende et kortere udsnit af denne sang.

Nemlig også der, og det interessante er så at på min udgave af
Rarities er der to udgaver af omtalte, nemlig en 'Sax Solo Version' og
en 'Full Version'. Sidstnævnte har en svedig funky slideagtig bas, som
giver sangen et helt andet feel.
Desværre er min udgave utroligt ringe.

> Ja, ABBA blev bedre og bedre med tiden, og det er synd, at vi aldrig fik
> det niende album, som Just Like That vist var tilsigtet.

Jeg har læst lidt op på nummerets historie, og det lader til at det
lever videre i alle mulige udgaver, herunder en del af det i Chess.

-V-

Fra : MM

Dato : 28-08-06 14:29

Hvad med jer?

Mercenary - The Hours that Remain
Nevermore - This Godless Endeavor
Pink Floyd - Wish You Were Here
In Flames - Clayman

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-06 14:48

"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse

Her er meget detaljeret hvad jeg lytter til...

http://www.last.fm/user/Humankind/

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-08-06 15:28

"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse
Er det ikke en 1000-årskrig siden, vi sidst har haft den her?

Jeg starter:

Hvad med jer?

_______________________

Her går Kim og Hallo rent ind med deres nye cd. Den indeholder adskillige
ørehængere, som har alle ingredienser til at blive store slagere. Især nr. 1
på cd-er er særligt lyttevenlig. En blød og lækker cremet lyd som sparker
bagdel.
Den hedder "Aj aj aj - Det brager og det banker". Det er meget typisk hen
i det skandinaviske dansebands-halløj. Man kan godt høre at de har hentet
inspiration fra Scandinavia, som jo har den samme karakteristiske lyd.
Det er dejligt at Kim og Hallo har valgt at droppe eksperimenterne fra
den sidste cd, hvor de flørtede meget med slagermusikken. Vi husker vist
alle de tre bornholmere som sejlede rundt i en gummibåd med chancen for at
blive våd, forbi de ikke havde råd til en billet med Bornholmerbåden. Den
var sjov, bevares, men Kim og Halløj-sovsen er nu bedst til den rene
dansktopvare skråstreg dansebandsvare. Her er de på hjemmebane, i stedet for
al det der Ib pip kanariefugl som holder fest og hvad ved jeg.
Nej, den her nye cd er bare kvali. Salget af cd-en fik danmarkspremiere
til dansktop-festivitassen i Vildsund tirsdag den 11. juli kl. 18.00 2006 -
Det blev annonceret direkte før koncerten startede op, at nu kunne den købes
i Kim og Hallo-butikken på pladsen, som det første sted i Dannevang. Hvem
styrtede hen for at købe det første eksemplar? - Rigtigt gættet.

Kandis-Johny er også ude med en ny cd. Den er ikke noget at råbe
særligt højt hurra for. Den er et tilbageskridt musikalsk. Halløj-sovsens cd
er derimod et stort fremskridt musikalsk.

Nu venter vi på en ny cd fra Kim`ses lillebror Jesper og hans Blue Hawai

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 28-08-06 15:46

Hej -V-

> Er det ikke en 1000-årskrig siden, vi sidst har haft den her?

Et par dage er det da blevet til :)

Eric Clapton - The Cream of Clapton

The Moody Blues - GOLD

The Raveonettes - Pretty In Black

Steppenwolf - GOLD

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 17:04

On 28 Aug 2006 05:00:21 -0700, "-V-" <valdemarj@gmail.com> wrote:

>Hvad med jer?

David Gilmour - On An Island
Jeff Buckley - Grace
RHCP - Stadium Arcadium
Dire Straits - Brothers In Arms

/Alex

Fra : Lars Rindsig

Dato : 28-08-06 18:05

-V- wrote:

> Hvad med jer?

De sidste ting jeg har hørt var

- Gong
- Fotomaker
- John Cougar Mellencamp
- The Pharaos
- Sun Ra (altid!)
- Maria McKee
- Grant W MacLennan
- Mike Watt
- noget bluegrass-noget
- Grateful Dead

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Ole Thomsen

Dato : 28-08-06 18:34

"-V-" <valdemarj@gmail.com> wrote in message
> Er det ikke en 1000-årskrig siden, vi sidst har haft den her?

Det er da opløftende så meget godt musik der bliver lyttet til for tiden

Jeg er gået i Rush mode, deres compilation The Spirit of Radio kører
uafbrudt - hver gang den er færdig skal jeg liiige høre den en gang til.

Ole Thomsen

Fra : Davidsen

Dato : 28-08-06 19:00

John Hiatt - The Tiki Bar Is Open

Ry Cooder & Manuel Galban - Mambo Sinuendo
(første Cooder i denne husstand, lyder særdeles lovende)

The Beatles - (rød & blå)

Dylan (alt det gamle...)

Dubliners

Paul Banks og Steen Vig

Fra : Jackie

Dato : 28-08-06 19:26

"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse
Er det ikke en 1000-årskrig siden, vi sidst har haft den her?

>SNIP<

I øjeblikket er det følgende albums der lyttes til:

In Flames - Come Clarity
Bolt Thrower - Those Once Loyal
Dark Lunacy - Devoid
Greatest of the 80's - Billboard top 1000
Lumsk - Trolltind

Hygge
Jackie

Fra : Peter G

Dato : 28-08-06 20:47

"-V-" <valdemarj@gmail.com> writes:

> Er det ikke en 1000-årskrig siden, vi sidst har haft den her?

Det er tæt på. Rart at se dig i gruppen igen. Vi havde overvejet at
ringe ind til "Forsvundne danskere", men så have vi bare fået en masse
nye brugere med det samme gamle spørgsmål efter udsendelsen. ;)

Ellers er een er jo begyndt at digitalisere hele sin pladesamling,
hvilket - med eens nuværende tempo - vil tage ca. 6 måneder, så der får
een jo løbende lyttet en del til de gamle plader.

Så har vi jo vores "Big Brother is watching you"-last.fm gruppe med
tilhørende profiler: http://www.last.fm/group/dk-kultur-musik

Derudover er der jo Zimmys nyeste "Modern Times" som ligger på
venteliste, samt Paris Hiltons album som jeg simpelthen MÅ høre efter denne
anmeldelse: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:8sqog4ectvoz

Oh, ja.

Jeff Beck har et halvnyt (2003) album ved navn "Jeff". Det er yderst
gennemført godt med god brug af eletronica og halvhård tråd. Nummeret
"Plan B" er tæt på en perfekt lytteoplevelse her i stuen.

Indiekunstneren Oceanhead fik endelig udgivet (udover en radiopromo-CD
fra 1997 som kostede mig halvdyrt at anskaffe på Ebay) en EP med hans
sang Eyemotion - plus mixes - hvor han fik den vidunderlige Claudia
Brücken til at lægge vokal på.
Nøgleord: Low-key blissful semiambient-synthpop med unik vokal.
Den kan høres på hans myspace-side:
http://www.myspace.com/oceanhead -> flash-tingen -> Eyemotion05full

Natasha Atlas er altid god for det der "ikke for
fremmed"-bevæg-hofterne-etnisk-eksotiske islæt, så hende lytter jeg også
lidt til. Hendes cover af James Browns "It's A Mans Man's World" og
en-eller-andens "I Put A Spell On You" er ren creme brulée i øregangen.

Og så skulle Björk til at samarbejde med Antony fra "... And The
Johnsons". Ham må man jo så også undersøge nærmere. Det jeg indtil
videre har hørt er meget lovende, omend mere teatralsk end jeg er er i
stand til at kapere lige for tiden. Stemmen og talentet fejler bestemt
intet og det er tydeligvis en kunstner jeg skal bruge meget mere tid på
at fordøje.

--
M.v.h. Peter.
http://musicbrainz.org/

Fra : Jan Holm

Dato : 29-08-06 01:52

Djuma Soundsystem - Les Djins (trentemoller rmx)
Marc Romby - SL Mirage
Marc Romboy - Atlas
Marc Romboy - Phobos
Christian Bloch - Southbound
og en masse www.radiofg.com

Mvh
Jan Holm

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 06:42

Jan Holm wrote:
> Djuma Soundsystem - Les Djins (trentemoller rmx)

Er det bare mig, eller minder den _ufatteligt_ meget om det gamle Heads
mix af samme nummer? jeg har ikke gravet heads mixet frem, men jeg
husker ingen forskelle... så sidder og undrer mig om ikke det er et spor
Anders har udgivet under andet alias dengang Les Djinns blev udgivet.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-08-06 06:29

"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse
Er det ikke en 1000-årskrig siden, vi sidst har haft den her?

Jo nu du siger det ... Så fortsætter jeg

Dire Straits - Dire Straits
Dire Straits - Communique
Agnetha Fältskog - De f'örsta åren 1967 - 1979
Papa Bue's jazz band

De næste dage kommer vist til at byde på:

Bror Kalle
Gustav Winckler
Bent Fabricius Bjerre
Arne Lamberth

M.V.H....Benny

Fra : Lars Holst

Dato : 29-08-06 11:30

Lige nu er det Stuff Smith og Stephane Grappelli med Steph & Stuff.
Før var det Rough Guide to Electronica Brazilia.
Om lidt skal det være Rolling Stones med deres Beggars Banquet.

--
Lars Holst

Fra : Anders Hansen

Dato : 30-08-06 07:15

Spændende læsning. Det her musik har jeg kørende for tiden:

Black Ingvars - Sjung Och Var Glad 2:
Konceptet ved BI er, at man tager teksten af én sang og teksten fra en
anden (f.eks. Van Halen Jump med teksten fra MGp-sangen Diggi Loo Diggy
Ley). Rigtig sjov cd, ingen tvivl om det.

Basshunter - Boten Anna:
Ikke lige en musikstil, jeg plejer at høre, men teksten på dette
nummer er bare for original til at det kan ignoreres.

Thug Murders - I Fought The Law:
Covernummer, med en japansk punk-pigegruppe (det er måske en lille
msule niche-musik). Meget alternativ tilgang til The Clash-nummeret, og
generelt et frisk pust i genren.

Wolfgang Petry - Einfach Geil!:
Sjove tekster, guitar i forgrunden og schlager-agtige trommer. Han
holder nu altid, selv om cd'en har nogle år på bagen.

Deadline - Last Night:
Engelsk punkband med en snert af pop-lyd, har en karismatisk kvindelig
forsanger og et nummer med hitpotentiale. Der er plads til
forbedringer, men jeg glæder mig til at følge dem fremover.

Hmm, har forsømt lidt det klassiske, men jeg tror det kommer igen i
næste måned.

Mvh.
Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-06 12:47

-V- wrote:
> Er det ikke en 1000-årskrig siden, vi sidst har haft den her?

Jo

> Hvad med jer?

Gretchen Wilson, All Jacked Up CD'en, og enkelte numre fra den.

Mark Knopfler & Emmylou Harris

Lynyrd Skynyrd

Dwight Yoakam, Blame the Wain

Ellers forskellig fra P3 og P4.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-06 12:49

R. Ilsøe wrote:
> "-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Her er meget detaljeret hvad jeg lytter til...
>
> http://www.last.fm/user/Humankind/

Hvad er det for noget ?
Kan man designe sin egen radionstation / playliste ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 30-08-06 13:05

> Hvad er det for noget ?
> Kan man designe sin egen radionstation / playliste ?

Jeg er ikk helt inde i funktionerne endnu, men der er noget med det der
inde, desuden har jeg fået masser af inspiration til musik jeg aldrig før
har hørt eller længe havde glemt ved at kigge på "neighbours" listen der er
en liste over folk med ca. samme stil som en selv som siden selv
genererer... Der skulle være nogen flere fancy features, men bruger den
egenlig meget selv fordi det er lidt morsomt at kunne gå tilbage og se hvad
man har hørt meget. Er eksempelvis selv overrasket over hvad der dominerer
mine playlists...

--
MvH
Rinnie Ilsøe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-08-06 13:06

R. Ilsøe wrote:
> [...]
> man har hørt meget. Er eksempelvis selv overrasket over hvad der dominerer

Hører man musik derinde ala netradioer eller tager den informationerne
fra media player eller indtaster man dem ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 30-08-06 15:44

> Hører man musik derinde ala netradioer eller tager den informationerne
> fra media player eller indtaster man dem ?

Den henter selv informationerne fra media player, winamp eller hvad man ved
download vælger den skal hente fra, -der er så også radiokanaler at vælge
imellem der inde.

Rinnie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-08-06 08:58

R. Ilsøe wrote:
> [...]
> download vælger den skal hente fra, -der er så også radiokanaler at vælge

Mange tak, det må prøves.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk