Begynder guitar (stålstrenge)
Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 28-08-06 08:56

Hej

Jeg har fået skaffet mig en lille udfordring på halsen :)
Kægten har proklameret at han vil lære at spille guitar, stærkt
inspireret af Johnny Cash

Jeg kan hjælpe ham med det praktiske med at komme i gang
Jeg spillede selv lidt i mine unge år (mest elbas), men det er mere
end 15 år siden jeg sidst havde kontakt med musik markedet

En rimelig begynder guitar?
Hvad skal man kikke efter, jeg vil formode at der nogle mærker der er
bedre end andre?
Hvilke prisklasser etc

Jeg var selv heldig dengang at få fat i en dejlig guitar der fulgte
mig i mange år, den er desværre gået videre til de evig
guitar-marker

Jeg skal ud at sondere markedet så tips etc vil være værdsat :)
Også evt tips til sangtræning (til knægten) da jeg ikke selv har
udpræget gehør og kan hjælpe på det område

pft/Peter

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-06 09:09

<peter.aghl@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> En rimelig begynder guitar?
> Hvad skal man kikke efter, jeg vil formode at der nogle mærker der er

Lad være med at købe noget billig bras (for at sige det lige ud)

Jeg ved godt du kan få en "pakke" med guitar og forstærker for under
2000 kr. Men det holder ikke, den taber steming og lyder rædselsfuldt.

Tag knægten med i en musik forretning og lad dem guide jer til den
bedste løsning.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 28-08-06 09:30

Thomas von Hassel wrote:

> Lad være med at købe noget billig bras (for at sige det lige ud)

Det var jo det jeg ville undgå :)

> Jeg ved godt du kan få en "pakke" med guitar og forstærker for under
> 2000 kr. Men det holder ikke, den taber steming og lyder rædselsfuldt.

Forstærker?
Hmm var nok ikke helt klart - men vi skal have fat i ek akkustisk
guitar - ikke en el-guitar

> Tag knægten med i en musik forretning og lad dem guide jer til den
> bedste løsning.

Jow, jeg skal ned til den lokale pusher i dag og kikke lidt - vi har
kun een shop her i byen

Mine erfaringer med musikbutikker for 20 år siden er ikke de bedste
Så jeg forventer at det kan betale sig at være lidt rustet på
forhånd

Som sagt jeg fik fat i en guitar dengang jeg startede af rimeligt
ukendt fabrikat (fra fjernøsten)
Det vidste sig med årene at jeg havde gjort et særdeles godt køb

Jeg kunne selvfølgelig bare investere i en Yamaha, Martin eller lign,
men pengene hænger som sagt ikke på træerne :)

- Peter

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-06 09:35

<peter.aghl@gmail.com> wrote:

> Det var jo det jeg ville undgå :)

> Forstærker?
> Hmm var nok ikke helt klart - men vi skal have fat i ek akkustisk
> guitar - ikke en el-guitar

nå for pokker :D

> Jow, jeg skal ned til den lokale pusher i dag og kikke lidt - vi har
> kun een shop her i byen

Hvor bor du ?

Der er kun 2 musik butikker i landet jeg vil stole på, den ene ligger i
Holstebro og hedder Alfred Kristensen:

<http://www.alfred-christensen.dk/>

Den anden er Aage i Kbh <http://www.aage.dk/>

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 10:47

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message

> Der er kun 2 musik butikker i landet jeg vil stole på, den ene ligger i
> Holstebro og hedder Alfred Kristensen:
>
> <http://www.alfred-christensen.dk/>
>
> Den anden er Aage i Kbh <http://www.aage.dk/>

Den musikbutik jeg har fået den bedste og mest kompetente vejledning og
service i, er IKKE en af disse, men derimod Knud Eskildsen
http://www.eskildsen.dk.
Har inden for de seneste to år købt både stagepiano, guitar og forstærker,
og har hver gang været ovenud tilfreds.

/Alex

Fra : Max

Dato : 28-08-06 10:01

Hej Peter

> Som sagt jeg fik fat i en guitar dengang jeg startede af rimeligt
> ukendt fabrikat (fra fjernøsten)

Min søn går på musik efterskole og den guitar han har med
er en 30 år gammel Hohner, den kostede 30 kr. hos en
genbrugsbutik. På skolen er den blevet betegnet som en
rigtig god begynder guitar.

Mvh Max

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 28-08-06 09:52

Thomas von Hassel wrote:

> Hvor bor du ?

Fredericia

> Der er kun 2 musik butikker i landet jeg vil stole på, den ene ligger i
> Holstebro og hedder Alfred Kristensen:
>
> <http://www.alfred-christensen.dk/>

Damn der er sgu et stykke vej :)

Hmm Alfred Kristensen - er det ikke en kæde?

> Den anden er Aage i Kbh <http://www.aage.dk/>

Hmm så har Aage Jensen sgu ændret sig med årene
De virkede ikke super kompetente for 20 år siden :)

- Peter

Fra : Lars Rindsig

Dato : 28-08-06 18:02

peter.aghl@gmail.com wrote:

> Damn der er sgu et stykke vej :)
>
> Hmm Alfred Kristensen - er det ikke en kæde?

De har også en afdeling i Aalborg, i Urbansgade lige ved tyren på
Vesterbro. Jeg har også kun fået virkelig god betjening i Alfred
Christensen (endda så langt som at de har givet mig et lift hjem med
mine - tunge - indkøb fordi de alligevel ikke lige havde så travlt den dag).

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"