mail server
Fra : Lars

Dato : 27-08-06 14:45

Hej !
Ved ikke om jeg er i den rigtige gruppe ??

Men jeg leger med et netværk hvor der kan være op til 50 bruger.

Jeg har brug for en mail server. Et server program der skal "køre"
på egen computer.
Jeg har prøvet, at se mig lidt omkring på nettet, efter sådan et
program... MEN, jeg synes godt nok det er dyrt...
Typiske priser for ca. 50 brugere, ligger over $500,-

SÅ mit spørgsmål er ! - Er der nogen der kender et serverprogram
(SMTP og POP3)
der enten er gratis eller er til, at betale......

mvh.
Lars

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-08-06 15:14

"Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote:

>Ved ikke om jeg er i den rigtige gruppe ??

Nope, det er du bestemt ikke

> [...]

>SÅ mit spørgsmål er ! - Er der nogen der kender et serverprogram
>(SMTP og POP3) der enten er gratis eller er til, at betale......

Det hedder Linux og er et operativsystem som du kan hente på nettet i
utallige versioner.

Og så stiller det endda ikke særlige krav til hardwaren. Jeg tror såmæn
en mail-server til 50 brugere kan afvikles på en 40 MHz 486'er...

<mlr>

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-08-06 19:49

"Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote in message

[...]

Prøv at lede efter "classic hamster" der vist mest er en newsserver, men
også har noget mailhalløj.

Der findes også danske hjælpefiler til den

Mvh

Kim

Fra : Bent Nielsen

Dato : 27-08-06 22:03

Lars wrote:
> [...]
> (SMTP og POP3)
> der enten er gratis eller er til, at betale......

Zerotoaster MTA server kan du bruge på de fleste styresystemmer.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-06 15:07

In news:1156686289.424283.184130@h48g2000cwc.googlegroups.com,
Lars <lkj002@hotmail.com> wrote:

> SÅ mit spørgsmål er ! - Er der nogen der kender et serverprogram
> (SMTP og POP3)
> der enten er gratis eller er til, at betale......

Mercury/32 er freeware.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.