Borders virker i FF men ikke i IE
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 27-08-06 14:04

Hej

Jeg har fået et godt råd - nemlig at lave mine interne og
eksterne links forskellige.

Se eksempel:
http://www.stokerpiller.dk/alternativt_stokerbr%E6ndsel.html
Som i kan se virker det efter hensigten i FF men ikke i IE.

For at opnå den ønskede effekt, har jeg lavet en .menu2 i mit
style sheet.

Hvad er det lige der er gået galt for mig?

MvH
Ulrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 27-08-06 18:26

Jeg har muligvis ikke forklaret mig så godt

Mit CSS dokument benytter sig af .menu og .menupunkt.

I mit html dokument har jeg både interne og eksterne links.
Jeg ønsker at adskille disse links så brugerne kan se at de er
forskellige.

Dette har jeg gjort ved at indsætte en .menu2 med de ønskede
elementer i mit CSS dokument.

Som sagt fungerer det efter hensigten i Firefox men ikke i IE.
Borderne vises ikke helt ved .menu2

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 28-08-06 06:42

Der gik desværre så meget ged i mine egne forsøg at jeg blev ndt
til at uploade det gamle style sheet igen.

Jeg opretter et nyt spm med en bedre forklaring

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-08-06 16:15

Hej Ulrik!
"Ulrik Christensen" <boxerfynNOSPAM@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Der gik desværre så meget ged i mine egne forsøg at jeg blev ndt
> til at uploade det gamle style sheet igen.
>
> Jeg opretter et nyt spm med en bedre forklaring

Og et link til siden, som virker, vil være dejligt: "The page cannot be
found"
(Har forsøgt i både IE, FF og Opera uden held...)

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/, http://cantica.dk/, http://munding-webdesign.dk/,
http://skovaa-munding.dk/, http://mundings-memorial.dk/,
http://eds-denmark.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-08-06 22:24

Dennis Munding wrote:

> Og et link til siden, som virker, vil være dejligt: "The page cannot
> be found"
> (Har forsøgt i både IE, FF og Opera uden held...)

Så har Ulrik pillet siden af igen. Den har været der, jeg har set den. Men
da jeg ikke rigtig forstod hvad han ville have lavet, gjorde jeg ikke mere
ved det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 29-08-06 11:58

I må undskylde fejlene og mit fravær.
En del er gået galt, bl.a. et kabelbrud på min forbindelse.
Derfor er det først muligt at svare nu.

Hvis det ikke har været muligt at se siden, er det fordi der også
har været en afbrydelse på serveren - en ulykke kommer sjældent
alene :o/

http://www.stokerpiller.dk

Nu ved jeg ikke om der er nogen af jer der læser gamle indlæg,
men jeg skal forsøge at forklare mig allige vel:

På mine sider har jeg menuer til højre og venstre på siden.
I disse menuer er der både interne links op eksterne links.

Som et eks kan vi tage menuen til venstre.
De 4 nederste punkter:
"Pillefyring.dk"
"Træpillehåndbogen"
"Træ er miljø"
"Hvad er træpiller"

Dem vil jeg gerne have en anden baggrundsfarve på. Lige nu er den
sort. Den skulle gerne have en grålig farve for at mine brugere
kan se at der er tale om en anden slags links (eksterne)

Hvordan gør jeg det?
Jeg lavede desværre selv så meget ged i det at jeg var nødt til
at uploade en sikkerhedskopi at mit stylesheet.

Håber i kan hjælpe.

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 29-08-06 12:11

Iøvrigt kan jeg se at jeg fik oprettet et nyt spm, hvor jeg forsøger
at forklare bedre:
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html/defa
ult.asp?messageid=%3C44f2833d%240%2475032%2414726298%40news%2Esunsit
e%2Edk%3E

Beklager al forvirringen