MS Windows
briani 27239
Primær skærm til desktop - TV-out til vid~
Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-08-06 02:19

Hej ng.

Jeg har en computer med et Geforce 6600GT kort i, der er tilsluttet TV'et.

Jeg vil gerne opnå at kunne afspille video på TV'et uden at windows
skrivebordet er udvidet til den anden skærm (og dermed undgå at man kan
trække vinduer og andet skidt ind over video billedet)

Jeg troede man kunne gøre det med dualview, men den ser bare ud til at
udvide skrivebordet.

Ved nogen om det kan det lade sig gøre?

På forhånd tak,
Klaus.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-08-06 13:48

Klaus Petersen wrote:
> [...]
> windows skrivebordet er udvidet til den anden skærm (og dermed
> undgå at man kan trække vinduer og andet skidt ind over video

Jeg kender ikke Nvidias drivere særlig godt på det punkt, men i
ATIs drivere kan man lave en tilstand der hedder Teatertilstand
hvilket gør, at når der afspilles video så sker det på den
sekundære skærm i fuld skærm og den primære skærm kan så benyttes
til noget andet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-08-06 13:50

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
> hvilket gør, at når der afspilles video så sker det på den
> sekundære skærm i fuld skærm og den primære skærm kan så

Nå, det blev en noget lang sætning uden punktummer. Håber det er
forståeligt :)
Det jeg ville sige var, at Nvidia må have noget lignende i deres
driver.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Klaus Petersen

Dato : 27-08-06 18:18

> Nå, det blev en noget lang sætning uden punktummer. Håber det er
> forståeligt :)
> Det jeg ville sige var, at Nvidia må have noget lignende i deres driver.

Ja det har de faktisk. Man kan højreklikke på en medie fil og vælge "play on
my..." - "analog skærm" eller "tv" - og det fungerer præcist som jeg vil
have det.